Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus leikkaa väkivallan uhrien tuesta, sen sijaan huru-ukon perustama miesjärjestö saa yli puoli miljoonaa

Vierailija
21.08.2024 |

https://yle.fi/a/74-20104914

"Rikoksen uhrien ja väkivaltaa kokeneiden maksuttomat kriisipuhelimet ja chat-palvelut, kuten Naisten Linja, Nollalinja ja Rikosuhrineuvostonta, ovat monelle matalimman kynnyksen tapa saada apua."

Sen sijaan tähän riittää rahaa:

"Ministeriö jakoi järjestölle rahaa, vaikka hakemuksessa oli faktat pielessä eikä yhteistyökumppaneilta kysytty suostumusta"

https://yle.fi/a/74-20085763

Kommentit (162)

Vierailija
81/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähteet ja liitä samalla tietoihin parisuhteissa tapahtuva seksuaaliväkivalta sekä se, kuinka moni nainen vs. mies pääsee hengestään kumppanin käden kautta. Lisäksi henkinen väkivalta, mukaanlukien taloudellinen väkivalta. Eli ihan koko väkivaltarikosten spektri"

Pistin lähteen joka tuki väittämääni. En lähde tekemään mitään tutkimustyötä liittyen seksuaaliväkivaltaan, koska siitä ei ollut aikaisemmin puhetta, enkä väittänyt siihen liittyen mitään.

Kyllä ottaa koville ymmärtää että naiset pahoinpitelevät miehiä paljon.

Vierailija
82/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miehenä miks mun verorahoja pitäs käyttää vaan naisten hyväksi eikä yhtään mun oman sukupuolen.

Koska naisia hakataan enemmän yhteiskunnassa ja käytetään seksuaalisesti hyväkseen. Rais..kataan ym. Miksi he eivät saa enää apua lainkaan? Onko sinun miehenä vaikea ymmärtää, kun olet itse se vahvempi osapuoli fyysisesti ja nainen ja lapset jäävät aina heikommaksi osapuoleksi. Onko sinua rais..ttu naisten taholta tai käytetty väkivaltaa naisten taholta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kymmenen vuotta töitä Stea-avusteisten järjestöjen rahoituspuolella. Odotan mielenkiinnolla miten tuo Miesten Tasa-arvo Ry hoitaa kaikki Stean vaatimat velvoitteet.

Yleinen narratiivi keskusteluissa kun on se, että rahat heitetään järestöille, eikä niiden käyttöä pahemmin valvota. Asia ei ole näin. Avustuksen käyttö raportoidaan Stealle vuosittain ja tässä esimerkiksi raportoidaan sentilleen avustusrahalla maksetut palkat. Myös kaikki budjettiylitykset täytyy pystyä selitämään. Ei riitä se, että kokonaisbudjetissa on pysyttä, vaan avustushakemuksessa esitetyissä budjettimomenteissa on pysyttävä. Lisäksi tuo avustussumma on sen verran suuri, että avustuksen käyttöön ja talouteen on tehtävä erityistilintarkastus. Lisäksi Stealle täytyy antaa vuosittain tulos- ja vaikuttavuusselvitykset siitä miten avustushakemuksella esitettyihin tavoitteesiin on päästy.

Minulla on omat epäilykseni siitä, etteivät tuon yhdistyksen miehet ole täysin kartalla siitä mihin ovat ryhtyneet.

Vierailija
84/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yle uutisoi aiemmin Miesten tasa-arvo ry:n (MTA) saamasta 637 746 euron STEA-avustuspäätöksestä. Hakemuksessa järjestö väitti säännönmukaiseksi tutkimustulokseksi, että valtaosa fyysisestä seurusteluväkivallasta kohdistuu poikiin ja miehiin. Väite on tutkijoiden mukaan väärä."

😂 Että semmosia poikia. Vissiin jäänyt huomaamatta kaikki ne uutiset missä mies on tappanut tyttöystävänsä tai vaimonsa.

Vierailija
85/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miehenä miks mun verorahoja pitäs käyttää vaan naisten hyväksi eikä yhtään mun oman sukupuolen.

Koska naisia hakataan enemmän yhteiskunnassa ja käytetään seksuaalisesti hyväkseen. Rais..kataan ym. Miksi he eivät saa enää apua lainkaan? Onko sinun miehenä vaikea ymmärtää, kun olet itse se vahvempi osapuoli fyysisesti ja nainen ja lapset jäävät aina heikommaksi osapuoleksi. Onko sinua rais..ttu naisten taholta tai käytetty väkivaltaa naisten taholta? 

Miehiä hakataan huomattavasti enemmän kuin naisia, ja tulijamiehet syyllistyvät noihin s* ksirikoksiin. 

Vierailija
86/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoan syvästi kuinka nää lapselliset persut pakenee kaikkien miesten taakse, vätykset ja pelkurit.

Minäkin olen mies enkä kyllä yhtään allekirjoita sitä paskaa mitä täälä suolletaan kaikkien miesten nimissä.

Mun maskuliinisuus ei perkele ole tämmöistä katkeraa ulinaa ja kostamista, enkä tunnistais mieheks ketään kenen on.

Tolkun mies.

Valkoritari. Hyi helvetti.

Mikä tun valkoritari minä olen? Mä pistän sua matalaks saatanan vätys, en puolusta ketään.

Sä olet niiiiiiin tyhmä, olet epäonnistunut miehenä.

Epäonnistunut miehenä ja ihmisenä.

Vierailija
87/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt kymmenen vuotta töitä Stea-avusteisten järjestöjen rahoituspuolella. Odotan mielenkiinnolla miten tuo Miesten Tasa-arvo Ry hoitaa kaikki Stean vaatimat velvoitteet.

Yleinen narratiivi keskusteluissa kun on se, että rahat heitetään järestöille, eikä niiden käyttöä pahemmin valvota. Asia ei ole näin. Avustuksen käyttö raportoidaan Stealle vuosittain ja tässä esimerkiksi raportoidaan sentilleen avustusrahalla maksetut palkat. Myös kaikki budjettiylitykset täytyy pystyä selitämään. Ei riitä se, että kokonaisbudjetissa on pysyttä, vaan avustushakemuksessa esitetyissä budjettimomenteissa on pysyttävä. Lisäksi tuo avustussumma on sen verran suuri, että avustuksen käyttöön ja talouteen on tehtävä erityistilintarkastus. Lisäksi Stealle täytyy antaa vuosittain tulos- ja vaikuttavuusselvitykset siitä miten avustushakemuksella esitettyihin tavoitteesiin on päästy.

Minulla on omat epäilykseni siitä, etteivät tuon yhdist

Höpöhöpö. STEA ei ole juridinen elin. Jos varoja käytetään väärin, se ei voi tehdä asialle yhtään mitään. 

Vierailija
88/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kriisikeskukset toimivat paikkakunnilla. Onko paikalla joskus terapeutti vai liian lyhyt aika puhua? Vai toimiiko joku siellä. Entä heidän puhelintoiminta. En tarkoita valtakunnallista kriis. puhelinta tällä erää, ellei se liity asiaan.

No ei ole terapeuttia, vaan ihan tavallinen ihminen. Ja kyllä nämä vähemmälläkin pärjää, olen ollut opiskelu aikana, Top jakson, tuollaisessa naisten valtaamassa yhdistyksessä. Tarjoilut oli kyllä hulppeat joka kahvitukseen mitä keksivät, projektipäällikkö nosti älytöntä palkkaa, vaikka ei juuri töissä näkynyt, rahoitus oli saatu hakemuksen mukaan, josta alle puolet edes yritettiin toteuttaa, no onneksi rahikselle silloinkaan rahojani menettänyt 

Vierailija
89/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille on lukuisia palveluita jotka yhteiskunta kustantaa niin korkea aikakin karsia niitä. Ei miehilläkään ole oikeastaan mitään yhteiskunnan kustantamana. Mutta kyllä sem tietää ihan jokainen nainen haluaa palvelua mutta yksikään ei itse siittä palvelusta halua maksaa

Ja sietää ollakin niin kauan kun miehet aiheuttavat naisille uhkaa. Lopettakaa se riehuminen niin ei tarvita kaikkia noita palveluita.

Nainen nyt KOKEE uhkaa aina kun näkee miehen mutta se ei kerro onko mitää oikeaa uhkaa edes olemassa. Kokemus ja totuus ei ole sama asia.

Jos minä KOEN että sinä vihaat kaikkia miehiä niin saako sinua alkaa syyttämään julkisesti miesten vihaajaksi vaikka mitään vihaa et ole osoittanut mutta minä KOEN sinut miesten vihaajaksi?

Saiskos jonkun hyväksytyn lukumäärän, kuinka monen miehen pahoinpitelemäksi pitää tulla, ennen kuin on sallittua alkaa välttämään ja väistämään heitä? Riittäisikö esim. 5? Vai pitääkö tulla 10 pahoinpitelemäksi, että saa luvan väistää? Entä riittääkö se, kun näkee ja tietää miesten hakkaavan toisiaan ja katsovan naisiin kohdistuvaa väkivaltaa tietokoneen ruudulta? Vai pitääkö näistäkin huolimatta itse kohdella miestä, kuin ei olisi väkivaltainen?

Vierailija
90/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Miesjärjestöille tasan saman verran kuin naisjärjestöillekin. Tuntuu tasa-arvo olevan tuntematon käsite teille femakoille! 

Tuntuu sinulla se tasa-arvo olla vähän hakusessa, kun haukut naisia femakoiksi? Eli sinun kommentista paistaa se, että et kannata lainkaan tasa-arvoa? Ja kyllä naisjärjestöä tulee kannattaa, koska he joutuvat eniten väkivallan uhreiksi ym. Ja oletko siis itse miehenä kokenut sitä samaa? Onko sinut nainen rais..kannut tai lyönyt sinua? Niinpä. 

Vierailija
91/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yle uutisoi aiemmin Miesten tasa-arvo ry:n (MTA) saamasta 637 746 euron STEA-avustuspäätöksestä. Hakemuksessa järjestö väitti säännönmukaiseksi tutkimustulokseksi, että valtaosa fyysisestä seurusteluväkivallasta kohdistuu poikiin ja miehiin. Väite on tutkijoiden mukaan väärä."

😂 Että semmosia poikia. Vissiin jäänyt huomaamatta kaikki ne uutiset missä mies on tappanut tyttöystävänsä tai vaimonsa.

Niin tai ne uutiset joissa vaimo on tappanut  tai tapattanut miehensä. Naisia tapetaan muutama vuodessa enemmän puolison toimesta kuin toisinpäin. Ero ei ole dramaattinen. Tuo sairaalahoitoa vaativien tilasto on paljon mustempi ja kääntyy toiseen suuntaan.

Vierailija
92/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Miesjärjestöille tasan saman verran kuin naisjärjestöillekin. Tuntuu tasa-arvo olevan tuntematon käsite teille femakoille! 

Tuntuu sinulla se tasa-arvo olla vähän hakusessa, kun haukut naisia femakoiksi? Eli sinun kommentista paistaa se, että et kannata lainkaan tasa-arvoa? Ja kyllä naisjärjestöä tulee kannattaa, koska he joutuvat eniten väkivallan uhreiksi ym. Ja oletko siis itse miehenä kokenut sitä samaa? Onko sinut nainen rais..kannut tai lyönyt sinua? Niinpä. 

Karmea haloo kun miesjärjestölle ollaan maksamassa murto-osaa siitä mitä naisjärjestöille. Toisaalta harvemmin on tutkittu naisjärjestöjen väitteiden todenperäisyyttä. Nehän ovat täysin ufoja.

Vierailija
93/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai ne uutiset joissa vaimo on tappanut  tai tapattanut miehensä. Naisia tapetaan muutama vuodessa enemmän puolison toimesta kuin toisinpäin. Ero ei ole dramaattinen. Tuo sairaalahoitoa vaativien tilasto on paljon mustempi ja kääntyy toiseen suuntaan.

Mutku miehet pahoja, naiset hyviä

Vierailija
94/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille on lukuisia palveluita jotka yhteiskunta kustantaa niin korkea aikakin karsia niitä. Ei miehilläkään ole oikeastaan mitään yhteiskunnan kustantamana. Mutta kyllä sem tietää ihan jokainen nainen haluaa palvelua mutta yksikään ei itse siittä palvelusta halua maksaa

Ja sietää ollakin niin kauan kun miehet aiheuttavat naisille uhkaa. Lopettakaa se riehuminen niin ei tarvita kaikkia noita palveluita.

Nainen nyt KOKEE uhkaa aina kun näkee miehen mutta se ei kerro onko mitää oikeaa uhkaa edes olemassa. Kokemus ja totuus ei ole sama asia.

Saiskos jonkun hyväksytyn lukumäärän, kuinka monen miehen pahoinpitelemäksi pitää tulla, ennen kuin on sallittua alkaa välttämään ja väistämään heitä? Riittäisikö esim. 5? Vai pitääkö tulla 10 pahoinpitelemäksi, että saa luvan väistää? Entä riittääkö se, kun näkee ja tietää miesten hakkaavan toisiaan ja katsovan naisiin kohdistuvaa väkivaltaa tietokoneen ruudulta? Vai pitääkö näistäkin huolimatta itse kohdella miestä, kuin ei olisi väkivaltainen?

Mikä on hyväksytty määrä tulijoiden suorittamaa väkivaltaa ennen kuin saan äänestää persuja?

Vierailija
95/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minull

Höpöhöpö. STEA ei ole juridinen elin. Jos varoja käytetään väärin, se ei voi tehdä asialle yhtään mitään. 

Voi hyvänen aika, kuinka tyhmä olet. Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) on sosiaali- ja terveysministeriön yhteydessä toimiva valtionapuviranomainen. Eli se hoitaa ministeriön sote-järjestöille jakamien varojen valvontaa ja hallinnointia. Stea, kuten aivan jokainen muukin ministeriö tai sen apuviranomainen suorittaa kaikista väärinkäytetyistä avustuksista takaisinperinnän, väärinkäytöksen havaittuaan. 

Vierailija
96/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä hakataan huomattavasti enemmän kuin naisia, ja tulijamiehet syyllistyvät noihin s* ksirikoksiin. 

Miehiä hakkaavat eivät yleensä ole naisia. Toki miehetkin voivat tarvita suojaa mehiltä, siinä olet ihan oikeassa. Mutta naisia on ihan turha alkaa syyttämään. Suurin osa suomalaisista miehistä on myös koulutettuja tappajia, toisin kuin naisista. Tämäkin kannattaa muistaa, kun miettii että mistä se naisten kokema uhka muodostuu

Suurinta osaa seksuaalirikoksista ei ilmoiteta. Itsekin jättänyt ilmoittamatta varmaan kymmenkunta, mukaanlukien kahden eri miehen r aiskaukset ja oman isän seksuaalisen ahdistelun. Yksikään naistä ei ollut muu, kuin kantasuomalainen

Vierailija
97/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saiskos jonkun hyväksytyn lukumäärän, kuinka monen miehen pahoinpitelemäksi pitää tulla, ennen kuin on sallittua alkaa välttämään ja väistämään heitä?

Vastaa ensin minun kysymykseeni niin puhutaan sitten tuosta

Vierailija
98/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin, tyttären ja pahan hengen nimeen. Amen.

Vierailija
99/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"a kyllä naisjärjestöä tulee kannattaa, koska he joutuvat eniten väkivallan uhreiksi ym. Ja oletko siis itse miehenä kokenut sitä samaa? Onko sinut nainen rais..kannut tai lyönyt sinua? Niinpä. "

Minua on lyöty, vapautta riistetty mutta ei r*iskattu. Vaimoani ei ole ikinä r*iskattu, joten olemme tuolta osin samassa tilanteessa.

Vierailija
100/162 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehiä hakkaavat eivät yleensä ole naisia. Toki miehetkin voivat tarvita suojaa mehiltä, siinä olet ihan oikeassa. Mutta naisia on ihan turha alkaa syyttämään."

Minua ei ole lyöneet naamaan kuin naiset.