Hallitus leikkaa väkivallan uhrien tuesta, sen sijaan huru-ukon perustama miesjärjestö saa yli puoli miljoonaa
"Rikoksen uhrien ja väkivaltaa kokeneiden maksuttomat kriisipuhelimet ja chat-palvelut, kuten Naisten Linja, Nollalinja ja Rikosuhrineuvostonta, ovat monelle matalimman kynnyksen tapa saada apua."
Sen sijaan tähän riittää rahaa:
"Ministeriö jakoi järjestölle rahaa, vaikka hakemuksessa oli faktat pielessä eikä yhteistyökumppaneilta kysytty suostumusta"
Kommentit (162)
Voisimme leikata ainakin
Yhdistysten tukia (elleivät ne tee jotain järkevää)
Yritystukia
Virastoja (KYMMENIÄ)
Jostain syystä halutaan leikata lähinnä köyhien tukia, mitä en persuna ymmärrä. Virkamiehiä on ihan liikaa. Lainsäädäntöä pitäisi muuttaa heidän vähentämisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuonnehan on tungettu reilusti rahaa ja tulokset eivät ole olleet ihmeellisiä. Silpomiset ja kunniaväkivalta ei ole hävinnyt
Onneksi hallitus tekee nyt lakiin kiristyksiä noille alueille. Järjestötasolla tuohon ei selkeästi saada muutosta.
Vierailija kirjoitti:
AFRICAN CARE RY on saanut 200 000 euroa avustusta. Kyllä tuo on paljon tärkeämpää.
Ap, miksi et nostanut tuota esimerkiksi?
Vierailija kirjoitti:
Hakemuksessa valehtelun pitäisi riittää syyksi vaatia myönnetty avustus takaisin. Tosin nykyhallitukselle faktat ovat vain hidaste jos sitäkään
No mutta valehtelihan Purrakin vaalien alla että se ei heille käy että pienituloisilta leikataan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä massit pitäisi tässä kurimustilanteessa jakaa luotettavaksi osoittautuneille järjestöille, joilla on selkeät toimintalinjaukset ja myös käytännössä osoitettu hyöty ja tulokset.
Siinä tapauksessa naisasiajärjestöiltä voidaankin siirtää puolet budjetista tuolle miesjärjestölle. Tällöin on tasa-arvo toteutunut ja kaikki tyytyväisiä.
Sinun on nyt kovin vaikea käsittää, etteivät nuo järjestöt ole mitään naisjärjestöjä, vaan erilaisia sote-järjestöjä joista suuri osa erilaisia potilasjärjestöjä.
Mikä koomikko. Olisi pitänyt leikata rajummin kun katsotaan myönnettyjä avustuksia
Riikka vihaa naisia kun ei ikinä itse ole ollut nainen.
Vierailija kirjoitti:
"Todellisuus on että fyysisesti heikompi osapuoli ei voi ruveta yhtä väkivaltaiseksi kuin vahvempi edes vaikka haluaisi."
Ei pidä paikkaansa. Vahvempi voi omata moraalin ja jättää tämän takia käyttämättä fyysistä etuaan. Toisaalta puukko pienen ihmisen kädessä satuttaa ihan samoin kuin suuren ihmisen.
Naista rankaistaan aina rankemmin kuin miestä jos puolustaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olet käsittämättömän pihalla tästä aiheesta. Sinulla menee järjestöt, ministeriöt ja termit iloisesti sekaisin."
Tässä puhutaan hallituksen leikkauksista ja siitä kuinka miesjärjestö on saanut nyt rahaa. Lisäksi on argumentoitu että naisjärjestöt ovat saaneet jo vuosia rahaa, joten on syytä myös miesten järjestölle saada avustusta.
Sinä ainoastaan nillitit että naisjärjestöille ei ole annettu rahaa, eikä niitä ole edes olemassa. Lähteen toimittamisen jälkeen rupesit rajaamaan tätä asiaa yhden ministeriön sisäiseksi asiaksi.
Sorry. Olit väärässä, eikä maalinsiirtely auta.
Jos aiheen muistaminen tuottaa sinulle noin valtavia vaikeuksia, aina voi lukea otsikon ja aloituksen uudelleen. Se näkyy, kun skrollaat takaisin ylös ja siitä sitten vaan tavaamaan.
Tosin, sinulla on paljon muitakin haasteita tämän asian kanssa kuin ymmä
Ap oli trolli, keskustelua oli myös laajemmassa mittakaavassa. Kyllä muut pysyi perässä, sinä olit vain juuttunut lokeroosi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Todellisuus on että fyysisesti heikompi osapuoli ei voi ruveta yhtä väkivaltaiseksi kuin vahvempi edes vaikka haluaisi."
Ei pidä paikkaansa. Vahvempi voi omata moraalin ja jättää tämän takia käyttämättä fyysistä etuaan. Toisaalta puukko pienen ihmisen kädessä satuttaa ihan samoin kuin suuren ihmisen.
Naista rankaistaan aina rankemmin kuin miestä jos puolustaa itseään.
Sellaista...
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miehenä miks mun verorahoja pitäs käyttää vaan naisten hyväksi eikä yhtään mun oman sukupuolen.
Eli siis myönnät et suurin osa lähisuhdeväkivallan uhreista on naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miehiä hakkaavat eivät yleensä ole naisia. Toki miehetkin voivat tarvita suojaa mehiltä, siinä olet ihan oikeassa. Mutta naisia on ihan turha alkaa syyttämään."
Minua ei ole lyöneet naamaan kuin naiset.
Ok, toivottavasti teit rikosilmoituksen ja naiset joutuivat vastuuseen teoistaan. Toivottavasti myös sinun rikoksistasi on tehty, mukaanlukien henkinen väkivalta
Oletko syönyt vääriä sieniä? Minua lyöneet naiset ovat olleet tuntemattomia jotka suuttuivat kun ei suostunut panemaan heitä. Mitä luulet, kuinka poliisi tuohon asiaan suhtautuisi?
Joo ihan varmasti joku nainen suo panisi :D
Hyvä että miesasiajärjestö sai hieman rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miehenä miks mun verorahoja pitäs käyttää vaan naisten hyväksi eikä yhtään mun oman sukupuolen.
Miks väkivallan uhreja pitäs ees jaotella erikseen lähisuhdeväkivaltaan ja muuhun
Naisille on lukuisia palveluita jotka yhteiskunta kustantaa niin korkea aikakin karsia niitä. Ei miehilläkään ole oikeastaan mitään yhteiskunnan kustantamana. Mutta kyllä sem tietää ihan jokainen nainen haluaa palvelua mutta yksikään ei itse siittä palvelusta halua maksaa
Mitä palveluja sinä miehenä haluat? Onko sinut rais..ttu tai väkivalla uhkailtu koskaan? Miten taas joku typerä mies selittää, joka ei ole kokenut koskaan välivaltaa tai raiskatu,, ksi tulemista? Minut isäni rais..kasi 3-vuotiaana ja tätä jatkui lähes 8-vuotiaaksi asti. Ja sinä selität siellä, että naiset ja lasten ei tarvitse saada apua lainkaan? Näinkö se yhteiskunta toimii, vain miesten ehdoilla? Kun ovat määräilleet naisia koko historian ajan, jossa naiset eivät saaneet opiskella, tehdä töitä ym. Vain olla kotona ja kutomassa sukkaa. Näinkö haluat yhteiskunnan toimivan? Monilta aloilta sinun näkökulmasta lähtien katoaa lääkärit, hoitajat, arkkitehdit, insinöörit ym. jotka ovat naisia. Se tarkoittaa oikeasti, että yhteiskunta romahtaa. Jos katsot itään päin, että miten naisia siellä kohdellaan ja minkälaiset tulot siellä on? Taitaa olla aika köyhä yhteiskunta. Kun naiset ovat viisaita ja empaattisia yleisesti ja miesten tehtävä taas suorittaa se fyysinen osuus ja tukea naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miehiä hakkaavat eivät yleensä ole naisia. Toki miehetkin voivat tarvita suojaa mehiltä, siinä olet ihan oikeassa. Mutta naisia on ihan turha alkaa syyttämään."
Minua ei ole lyöneet naamaan kuin naiset.
Ok, toivottavasti teit rikosilmoituksen ja naiset joutuivat vastuuseen teoistaan. Toivottavasti myös sinun rikoksistasi on tehty, mukaanlukien henkinen väkivalta
Oletko syönyt vääriä sieniä? Minua lyöneet naiset ovat olleet tuntemattomia jotka suuttuivat kun ei suostunut panemaan heitä. Mitä luulet, kuinka poliisi tuohon asiaan suhtautuisi?
Joo ihan varmasti joku nainen suo panisi :D
Yllättävän moni haluaisi yhä. Ei tarvitse uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä inhoan syvästi kuinka nää lapselliset persut pakenee kaikkien miesten taakse, vätykset ja pelkurit.
Minäkin olen mies enkä kyllä yhtään allekirjoita sitä paskaa mitä täälä suolletaan kaikkien miesten nimissä.
Mun maskuliinisuus ei perkele ole tämmöistä katkeraa ulinaa ja kostamista, enkä tunnistais mieheks ketään kenen on.
Tolkun mies.
Valkoritari. Hyi helvetti.
Mikä tun valkoritari minä olen? Mä pistän sua matalaks saatanan vätys, en puolusta ketään.
Sä olet niiiiiiin tyhmä, olet epäonnistunut miehenä.
Ämmämäistä käytöstä tuo henkilöön hyökkääminen ja tunnekuohuissa uhoaminen. Miehet osaavat keskustella itse aiheesta ja rauhallisesti.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä inhoan syvästi kuinka nää lapselliset persut pakenee kaikkien miesten taakse, vätykset ja pelkurit.
Minäkin olen mies enkä kyllä yhtään allekirjoita sitä paskaa mitä täälä suolletaan kaikkien miesten nimissä.
Mun maskuliinisuus ei perkele ole tämmöistä katkeraa ulinaa ja kostamista, enkä tunnistais mieheks ketään kenen on.
Tolkun mies.
Valkoritari. Hyi helvetti.
Mikä tun valkoritari minä olen? Mä pistän sua matalaks saatanan vätys, en puolusta ketään.
Sä olet niiiiiiin tyhmä, olet epäonnistunut miehenä.
Ämmämäistä käytöstä tuo henkilöön hyökkääminen ja tunnekuohuissa uhoaminen. Miehet osaavat keskustella
Vaikea uskoa tämän palstan perusteella. Menee yleensä aika nopeasti ämmittelyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks väkivallan uhreja pitäs ees jaotella erikseen lähisuhdeväkivaltaan ja muuhun
Tai sit jättää lukematta koko kommentti ketjun.
Tuonnehan on tungettu reilusti rahaa ja tulokset eivät ole olleet ihmeellisiä. Silpomiset ja kunniaväkivalta ei ole hävinnyt
https://avustukset.stea.fi/organisation/958