Voiko eläin olla ihmisen paras ystävä?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkien omistajat haluavat elämäänsä jonkun jota voi hallita/hoivata. Minä ja minun tarpeeni on lemmikinomistajille tärkeintä.
Samahan se on ihmisillä, jotka hankkivat lapsia.
Lapsien hankkiminen on luonnollista. Ei eläimilläkään lemmikkejä ole.
Kyllä muuten on. Avarassa luonnossa oli pentunsa menettänyt leijona, joka adoptoi antiloopinvasan. Oikea äiti kyttäsi lähistöllä tilaisuutta käydä imettämässä lastaan. Voitaisiin enemmän puhua siitä, että lemmikinpito on monelle korvike. Jos ei pysty normaaleihin ihmissuhteisiin tai niitä ei enää ole, niin ok, mutta voitaisiin vähentää hypetystä asiasta.
Väkimäärä laskussa? Millä planeetalla, kun Maassa se ei todella ole, vaan ihmisten määrää pitäisi vähentää. Eikä eläimet ole ihmisten korvikkeita, pitää olla aika ankea jos noin ajattelee. Mutta itkekää vaan yksinäisyyttä, kun eläimet ei kelpaa, ja toiset ihmiset ei noin ikävää ihmistä jaksa. Minä hoivaan kissaa joka selvästi rakastaa takaisin, ja annan aikuisen lapseni elää omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niille, joilla on ongelmia kommunikoida ihmisten kanssa. Koira ei keskustele, väitttele, kyseenalaista, osoita heikkouksia, vaadi muuttamaan käytöstä, huomauttele, argumentoi, mielistele, kehu, tuo uusia näkökulmia. Sillä lailla helppo ystävä.
Eikä myöskään huijaa, manipuloi, hauku, vttuile, pilkkaa, hylkää pienimmänkin vastoinkäymisen tullen...
Tietysti. Eläinhän ei tiedä olevasi köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niille, joilla on ongelmia kommunikoida ihmisten kanssa. Koira ei keskustele, väitttele, kyseenalaista, osoita heikkouksia, vaadi muuttamaan käytöstä, huomauttele, argumentoi, mielistele, kehu, tuo uusia näkökulmia. Sillä lailla helppo ystävä.
Eikä myöskään huijaa, manipuloi, hauku, vttuile, pilkkaa, hylkää pienimmänkin vastoinkäymisen tullen...
Tai no joo, haukkuuhan se koira mutta ei pilkkaamistarkoituksessa..
No mieluummin joulukorttiinkin lemmikin kuin lasten kuvia, kiitos. Ohis.
tottakai, kun ei ymmärrä mitään. sama kun puhuisit seinälle :D