Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko eläin olla ihmisen paras ystävä?

Vierailija
21.08.2024 |

Itse ajattelen näin.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
22/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikki on kìtollinen ruuasta, lämmöstä ja ulkoilusta. Antaa siitä hyvästä varauksetonta rakkautta. Ihmiset vaativat paljon enemmän. Eivät siksi parhaita ystäviä, mutta kylläkin mielenkiintoisempia.

Vierailija
24/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
25/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen maalaisyhteisössä hevoset ja koirat olivat miesten kuuntelevia terapeutteja ja kantturat ja kissat naisten.

Vierailija
26/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
27/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista ystävyys on lemmikkikäärmeen, gerbiilin tai kultakalan kanssa? Sanoisin että ei todellakaan.

Vierailija
28/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä eläin voikin olla ihmisen paras ystävä jos ihmisystäviä ei ole. Mutta ihminen ei kyllä ole eläimen paras ystävä.

Vierailija
29/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen mielikuvituksessa toki voi. Mutta todellisuudessa ihminen-eläin/lemmikki suhteet perustuvat ihmisen vallankäyttöön ja viattoman luontokappaleen orjuuttamiseen.

Juurikin näin. Lemmikki pakotetaan "ystäväksi". Miten voi jotkut lemmikinomistajat olla näin ulapalla, että pitävät tälläistä ystävyytenä? Ei nähdä metsää puilta.

Tapahtuu muuten imistenkin keskuudessa. Moni äijä saa kärsiä siippansa itsekkyydestä. On aina vaatimassa kaikenlaista hyvittelyä.

Vierailija
30/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista ystävyys on lemmikkikäärmeen, gerbiilin tai kultakalan kanssa? Sanoisin että ei todellakaan.

Ei tietenkään eläimen kanssa, joka ei kehitä suhdetta ihmiseen. Moni eläin kuitenkin kykenee vastavuoroiseen suhteeseen.

Vierailija
31/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kissa tai koira kuin rahaa kyttäävät sukulaiset.

Vierailija
33/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen mielikuvituksessa toki voi. Mutta todellisuudessa ihminen-eläin/lemmikki suhteet perustuvat ihmisen vallankäyttöön ja viattoman luontokappaleen orjuuttamiseen.

Nykytutkimusten ja -tiedon mukaan olet pahasti väärässä.

Eläimen kannalta kyllä, mutta ihmisen kyky miettiä toisenlaisen olennon tarpeita on usein heikko. Ja kaiken heikoin usein niillä, jotka eniten eläimellistä lämpöä ovat vailla. 

Vierailija
34/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Lemmikki pakotetaan "ystäväksi". Miten voi jotkut lemmikinomistajat olla näin ulapalla, että pitävät tälläistä ystävyytenä? Ei nähdä metsää puilta.

Pakotetaan ? Meidän koira tuli syliin kun mentiin valitsemaan pentua, eikä siitä pois halunnut. Kotimatkalla meinasi tulla pienellä itku, sanoin että ei ole mitään hätää mennään kotiin, alkoi sitten nukkumaan. Sen jälkeen on ihan itse halunnut olla yötä päivää vierellä, ulkona ottaa ihan itse katsekontaktin minuun, ei ole edes opetettu sellaista. Joten minä väitän että koiramme valitse meidät 

Vierailija
35/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin harhainen täytyy olla, jos kuvittelee olevansa eläimen paras ystävä. Ihminenkin varmaan kelpaisi näille, jos sen voisi sulkea häkkiin aina tarvittaessa.

Vierailija
36/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään eläimen kanssa, joka ei kehitä suhdetta ihmiseen. Moni eläin kuitenkin kykenee vastavuoroiseen suhteeseen.

Taitavatpa ne eläimen vastavuoroiset suhteetkin olla enimmäkseen ihmisen mielikuvitusta. Eikös sitä arvella että kissan herttaisen katseen takana piilee ajatus "voisinkohan syödä tuon?". Ja ruokaanhan ne vastavuoroiset suhteet muutenkin pohjautuvat: kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.

Vierailija
37/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin harhainen täytyy olla, jos kuvittelee olevansa eläimen paras ystävä. Ihminenkin varmaan kelpaisi näille, jos sen voisi sulkea häkkiin aina tarvittaessa.

Aika harva sulkee koiraansa häkkiin, lukuunottamatta automatkoja, jolloin häkki on turvaksi ettei koira kimpoudu vauhdilla pois paikaltaan. Minä olen surrut koirani kuolemaa enemmän kuin parin ihmisen, jonka olen menettänyt. Nimitä sinä toki harhaiseksi, se ja sama mulle.

Vierailija
38/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lemmikin pitäminen kertoo lähinnä ihmisen itsekkyydestä. Tarpeita toteutetaan vaikkapa ottamalla se koira kaupunkiasuntoon, kun se on niin kiva juttu ja tarjoaa seuraa sekä viihdykettä.

Vierailija
39/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ihminen pitänyt orjiakin aikanaan ja suunnilleen vastaavat olot niillä oli kuin lemmikeilläkin. Varmasti tuottivat iloa ja viihdykettä, mutta onneksi nykyään asiat ovat toisin.

Vierailija
40/86 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lemmikit taida tarjota lohduttavia sanoja kun sille on tarve.

Monelle lemmikin omistajalle riittäisi pelkkä pehmolelu. Ymmärtää ihmisen sanomisia yhtä hyvin kuin oikea eläin, ja on lisäksi helpompi ja halvempi hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi