Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako vanhempi katkaista välit lapseen( aikuiseen)

Vierailija
21.08.2024 |

Paljon on puhuttu ilkeistä vanhemmista. Entä jos vaikea onkin aikuinen lapsi?

Olen äiti ja mummi 62 v. Tytär on 30 v ja erittäin vaikeassa parisuhteessa ( lapsi 4 v poika). Tytär moittii minua aivan kaikesta ja yhtään normaalia sanaa en kuule. En moiti tai arvioi miestään tms hänen elämässään. En uskalla, kun hiljennetty. 

Autan ja tuen, jos tarvitsee apua. Kuljetan pojan harrastukset (viulu) ja maksan. Annan rahaa silloin tällöin. Ostan joskus joitain vaatteita tms. Poika yöpyy meillä vähintään yhden yön viikossa. Vien silloin päiväkotiin. Tyttö ja miehensä saavat omaa aikaa. Ei taida auttaa. 

Usein itken tavattuani heidät. Se viha mikä heistä huokuu, on liikaa. Mitä teen väärin?

Miehen vanhempia tapaavat noin 5-6 krt vuodessa. En tiedä väleistä. 

Rakastava mummi. Väärin rakastettu kai. 

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hän sinua moittii? Voisiko moitteissa olla perää?

Ei ole! Moitteen aihe on tyyliin ei jaksa kuunnella kun pyydän apua lumitöihin tms pihahommiin. Moite myös siitä, että käsi ei välillä toimi hyvin  - luu murtui kaatuessani talvella portaissa. Näyttää ihan keharilta, kun käsi noin. Yritä edes näytellä normaalia

Ja aina valehtelet eikä mitään esimerkkiä valheesta. Jaei jaksa katsella sinua,mitä täällä istut. Tämä esim 5 min jälkeen,  kun tuon pojan viulutunnilta ja kerron opettajan viestejä. 

En siis tiedä, miksi tuo viha.

Nyt välit poikki, ei tarvitse sietää.

Vierailija
42/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttären käytökseen on syy.

Niin, ei ole terve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole! Moitteen aihe on tyyliin ei jaksa kuunnella kun pyydän apua lumitöihin tms pihahommiin. Moite myös siitä, että käsi ei välillä toimi hyvin  - luu murtui kaatuessani talvella portaissa. Näyttää ihan keharilta, kun käsi noin. Yritä edes näytellä normaalia

Ja aina valehtelet eikä mitään esimerkkiä valheesta. Jaei jaksa katsella sinua,mitä täällä istut. Tämä esim 5 min jälkeen,  kun tuon pojan viulutunnilta ja kerron opettajan viestejä. 

Miksi pyydät juuri häneltä apua lumitöihin, kun hän ei niitä selkeästi halua eikä jaksa tehdä? Itseäni ainakin ärsyttää ihmiset, jotka pyytävät apua joka asiaan vaikka heillä olisi rahaa ostaa se apu jostain ulkopuoliselta. Onko käden tilanne jollain tavalla omaa syytäsi? Et suostunut leikkaukseen tai hoidattanut sitä kunnolla syystä, että "turha näin vanhaa ihmistä on enää hoitaa"?

Vierailija
44/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä katkaise välejä lapsenlapsen takia. Miksi otat tyttäresi moitteet noin vakavasti? Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Hänellä itsellään ei tunnu olevan kaikki nyt hyvin ja purkaa pahaa oloaan sinuun eli äitiisi. Keneen muuhunkaan.

Ai, äitiä saa moittia aikuinen ihminen, jos itsellä on vaikeaa. Herranjumala mikä ääliö olet. Äidin pitöisi vaan kuunnelle.

Ap, lopeta maksut ja kerro tyttärellesi, että ottaa yhteyttä sinuun vain jos on tositilanne,sano myös, että et suostu tytön roskakoriksi. 

Vierailija
45/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät vain tule toimeen keskenään. Omassa perheessä ei sentään puhuta noin. Mutta kukaan ei jotenkin ymmärrä toistaan ja joka sivulauseesta tulee joku väärinkäsitys. 

Voithan pitää valejä lapsenlapseen, mutta yrittää vältellä omaa lastasi. Ei edes sitä viittä minuuttia viulutunnin jälkeen. Et pyydä mitään. Et puhu mistään. 

Vierailija
46/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat katkaista. Eri juttu sitten kuka teistä on sekaisin.

Vierailija
47/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttären käytökseen on syy.

Yli mennyt lapsikeskeisyys. 

Ap on kenties itse sitä sukupolvea, joka on jatkuvalla kurilla alistettu. Ja kun niitä omien vanhempien virheitä  ei ole haluttu toistaa on menty sinne toiseen ääripäähän.

Ja nyt kun kaikki ei mene niin kuin tytär haluaa hän käyttäytyy kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit.

Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja, kiinnostaa yksi asia: minäminäminäminäminäminäminäminä.

Vierailija
48/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kirjoittaisit hänelle kirjeen, jos ette pysty keskustelemaan? Kerrot miltä hänen käytöksensä tuntuu ja että haluaisit selvittää asian, koska hän on lapsesi. Jos se ei auta, ota reippaasti etäisyyttä.

Vierailija
49/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyydät juuri häneltä apua lumitöihin, kun hän ei niitä selkeästi halua eikä jaksa tehdä? Itseäni ainakin ärsyttää ihmiset, jotka pyytävät apua joka asiaan vaikka heillä olisi rahaa ostaa se apu jostain ulkop

Minä auta lapseni perhettä paljon, mutta kyllä vaadin myös, että auttavat vastavuoroisesti minua. Mikä ääliö sinä olet, otat apua vastaan muutta et auta muita, sinut pitäisi upottaa suohon, olet itsekäs pas ka.

Vierailija
50/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät vain tule toimeen keskenään. Omassa perheessä ei sentään puhuta noin. Mutta kukaan ei jotenkin ymmärrä toistaan ja joka sivulauseesta tulee joku väärinkäsitys. 

Voithan pitää valejä lapsenlapseen, mutta yrittää vältellä omaa lastasi. Ei edes sitä viittä minuuttia viulutunnin jälkeen. Et pyydä mitään. Et puhu mistään. 

Kokeile tätä, lähde heti paikalta kun haukkuminen alkaa 

Katso kuinka reagoi.

Vierailija
51/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni sanoi viime viikolla äidistämme näin: "Häneltä puuttui normaali tunne-elämä".

Oli aika helpotus kuulla se. Olen aina luullut, että syy vaikeisiin väleihin oli minussa. Veli on psykiatri.

Vierailija
52/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä katkaise välejä lapsenlapsen takia. Miksi otat tyttäresi moitteet noin vakavasti? Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Hänellä itsellään ei tunnu olevan kaikki nyt hyvin ja purkaa pahaa oloaan sinuun eli äitiisi. Keneen muuhunkaan.

Ai, äitiä saa moittia aikuinen ihminen, jos itsellä on vaikeaa. Herranjumala mikä ääliö olet. Äidin pitöisi vaan kuunnelle.

Ap, lopeta maksut ja kerro tyttärellesi, että ottaa yhteyttä sinuun vain jos on tositilanne,sano myös, että et suostu tytön roskakoriksi. 

Ja näin hän menettäisi suhteen lapsenlapseensa? Hän voi hyvinkin tarvita mummoa turvaksi ja roolimalliksi. 

Vierailija
53/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut vakavasti välien katkaisemista nuoreen aikuiseen tyttäreeni. Riitoja on jatkuvasti ja kaikki yhteydenpito johtaa siihen, että molemmilla on paha mieli. Miksi siis jatkaa? Olen kuunnellut haukkumista nyt kymmenen vuotta. Olen kuulemma empatiakyvytön, narsisti ja puran vihaani tyttäreeni. Annan usein mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta sietokykyni on loppumassa. Tytär vaatii minua osallistumaan päätöksentekoon asioissa, jotka hänen pitäisi pystyä jo ihan itse ratkaisemaan, kuten mitä syö tai pukee. Ja jos yritän hyväntahtoisesti neuvoa, niin väärin menee, joka kerta. Sitten saan kuulla olevani tyhmä, kun kehtasin niin huonon neuvon antaa ja perään lista miksi joku vaate tai syöminen ei sovi ja päivittelyä siitä, että voinkin olla niin kertakaikkisen typerä, että sellaista ehdotin.

Onneksi meillä on terapiaa, mutta vähänpä se auttaa. Hyödyllisimmäksi koen sen silloin, kun saan olla siellä yksin purkamassa sydäntäni.

Vierailija
54/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä auta lapseni perhettä paljon, mutta kyllä vaadin myös, että auttavat vastavuoroisesti minua. Mikä ääliö sinä olet, otat apua vastaan muutta et auta muita, sinut pitäisi upottaa suohon, olet itsekäs pas ka.

Siinäpä vankka miekenterveys, kertakaikkiaan :DD

Vierailija
55/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku sanoi ap on jo iso tyttö. Ei voisi vähempää kiinnostaa miten joku antaa itseään kohdeltavan, mutta sitä jäin miettimään miettimään miten lasta kohdellaan? Jos ei osaa käyttäytyä aikuista kohtaan asiallisesti, osaako sitten lastakaan kohtaan?

Lasu? 

Vierailija
56/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyydät juuri häneltä apua lumitöihin, kun hän ei niitä selkeästi halua eikä jaksa tehdä? Itseäni ainakin ärsyttää ihmiset, jotka pyytävät apua joka asiaan v

Onko mielestäsi asiallista kommentointia alkaa haukkua ihmisiä, jotka ovat asioista eri mieltä? Millainen ihminen toivoo toiselle jotain suohon upottamista? Et kuulosta kovin miellyttävältä ihmiseltä..

En itsekään vaadi muilta jatkuvasti apua ja esim. muuttoihin tilaan ammattilaiset paikalle. Et siis oikeastaan halua viettää aikaa lapsenlapsesi kanssa vaan pidät sitä auttamisena? 

Vierailija
57/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näin hän menettäisi suhteen lapsenlapseensa? Hän voi hyvinkin tarvita mummoa turvaksi ja roolimalliksi. 

Kummallista, että naiselle tarjotaan henkisen väkivallan sietämistä vain sen vuoksi, että hän voisi olla tukemassa ihmistä, josta hän ei ole vastuussa. Aloittajan tulee huolehtia itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan, eikä ruveta kynnysmatoksi lapselleen, jotta voisi pysyä lapsenlapsensa elämässä.

Vierailija
58/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, kukas olikaan tämän tyttären vanhempi? 

Vierailija
59/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni kuoli päihteisiin ja minua kehotettiin jossain kohtaan katkaisemaan ne välit. Kaikkia ei voida pelastaa ja olin tehnyt luopumustyötä jo pitkään. Se oli vaan hyväksyttävä, että joku päivä ne poliisit on pihalla. 

Miksi välit piti katkaista? Mikä auktoriteetti käski? Vaikka ei voisi pelastaa, eikö yhteyden voisi säilyttää?

Vierailija
60/98 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania nuo tyttäret, joka äidin toive.