Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostatte IKEAsta ettekä suomalaisilta firmoilta?

Vierailija
31.01.2026 |

Eikö Suomen alamäki haittaa teitä? Ei kiinnosta jääkö raha kotimaahan vai ei? 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun IKEA-kaluste on tehty Haapavedellä. Ostin käytettynä.

Vierailija
2/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempia ja trendikkäämpiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalainen yrittäjä on paskiainen, jolla ei ole mitään palvelunhalua, eikä käytöstapoja. Suomalainen yrittäjä näyttää hapanta naamaa ja haukkuu asiakasta. Suomalaisen yrittäjän päätavoite on äänestää puoluetta, joka nyhtää kuluttajalta kaikki rahat + haukkua asiakkaita. Suomalainen yrittäjä haluaa riistää asiakkaaltaan kaikki vihonviimeiset pennoset ylihinnoittelulla.

Tiedätkö, että 1 vaunukauppias haukkui ruokaostokseni :) Olin näet tulossa ruokakaupasta, kun poikkesin sinne. Se yritys meni konkkaan, miksihän?

Vierailija
4/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omaksunut yrittäjiltä sellaisen asia kuin "sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan". Katsokaas kun yrittäjät ulkoistivat työpaikat ulkomaille niin minä päätin ulkoistaa ostamisen ulkomaille. WinWin?

Vierailija
5/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, koska ovat halpoja ja kivannäköisiä. Asun myös IKEAn vieressä. 

Vierailija
6/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen yrittäjä halveksii ja ylenkatsoo suomalaista asiakasta. 

Vierailija
7/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän osta.

Vierailija
8/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pitäisi käydä enää Ikeassa. Niiden kertakäyttökalusteiden vuoksi hakkaavat 5% maailman metsistä. Se vaikuttaa jo planeetan ilmastoon ja on todella vastuutonta. Hakkaavat myös suojeltuja metsiä. Niiden surkeiden rimpulakalusteiden vuoksi, jotka eivät kelpaa käytettyinä kenellekään. Kannattaa katsoa dokumentti Totuus Ikeasta Yle areenasta: https://areena.yle.fi/1-68347004?utm_medium=social&utm_campaign=areena-…;

Vierailija
9/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet suomalaiset huonekalufirmat eivät ole olleet ajassa kiinni, satsanneet hyvään, toimivaan verkkokauppaan ja järkevään hinnoitteluun. Kuluttajien tarpeita pitäisi kuunnella herkällä korvalla. Veke on suomalaisista poikkeus, ja sillä meneekin todella hyvin. 

Vierailija
10/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sieltä löysin sellaisen sohvan kuin halusin. 

Vierailija
11/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ikeaan ja saan ostamani huonekalun heti mukaan/toimitettuna kotiin. Jos menen askoon, joudun odottelemaan viikkoja (Suomessa valmistettua! tuotetta) koska varastossa ei just nyt ole.

Suosin kyllä kierrätettyä huonekaluostoksissa mutta kun haluan uuden sängyn niin haluan sen heti enkä viikkojen päästä. 

Vierailija
12/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askossa on jo vuosikymmeniä se sisustussälä ollut made in China ja todella huonolaatuista.

Vierailija
13/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei pitäisi käydä enää Ikeassa. Niiden kertakäyttökalusteiden vuoksi hakkaavat 5% maailman metsistä. Se vaikuttaa jo planeetan ilmastoon ja on todella vastuutonta. Hakkaavat myös suojeltuja metsiä. Niiden surkeiden rimpulakalusteiden vuoksi, jotka eivät kelpaa käytettyinä kenellekään. Kannattaa katsoa dokumentti Totuus Ikeasta Yle areenasta: https://areena.yle.fi/1-68347004?utm_medium=social&utm_campaign=areena-…;

Ikean kertakäyttökalusteet?

Ainakin ne mitä olen sieltä ostanut, ovat yleensä massiivipuuta ja metallirakenteisia, jotka kestävät useammankin kerran purkamisen/kasaamisen esim muutossa. Lisäksi niille on ihan ok jälkimarkkinat, kun Torissa myy käytettynä.

Ja lisäksi se pikkujuttu et 2000€/kk palkalla mulla ei ole varaa laittaa tuhatta euroa yhteen sohvapöytä, vaikka olis kuinka paikallista tuotantoa.

Vierailija
14/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean useimmissa tuotteissa hinta-laatusuhde on kohdillaan ja desing kaunista. Siinä mun syyt.

Esim runkopatjat on ihan huippuja ja astioissa suosin kestävää ja kaunista pisliinia kömpelön kivitavaran sijaan.

Tekstiilit kestää vähintään saman kuin kalliimmatkin, ainoa miinus pussilakanoista puuttuvat aukot yläpäästä 

Vierailija
15/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Askossa on jo vuosikymmeniä se sisustussälä ollut made in China ja todella huonolaatuista.

Useimmat Askon huonekalut valmistetaan Suomessa. Miksi kukaan ostaisi sisustuskrääsää sieltä? 

Vierailija
16/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ne mitä olen sieltä ostanut, ovat yleensä massiivipuuta ja metallirakenteisia, jotka kestävät useammankin kerran purkamisen/kasaamisen esim muutossa. Lisäksi niille on ihan ok jälkimarkkinat, kun Torissa myy käytettynä.

Ja lisäksi se pikkujuttu et 2000€/kk palkalla mulla ei ole varaa laittaa tuhatta euroa yhteen sohvapöytä, vaikka olis kuinka paikallista tuotantoa.

Hän onkin niitä jotka ostaa aina kaikkein halvimman ja ihmettelee miksi se ei ole parastalaatua

Vierailija
17/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta ikeasta. Käyn kippareilla.

Vierailija
18/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikean myydyimmät on käytännössä muovia+pahvia, esimerkiksi Billy, Kallax, Lack. 

Vierailija
19/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun IKEA-kaluste on tehty Haapavedellä. Ostin käytettynä.

Niin. Eikö Ikean tavarasta osa ole suomalaista alkuperää?

Vierailija
20/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean tekstiilit on kyllä luokattoman ohuita, pussilakanat ja tyynyliinat kestää ehjänä ehkä pari vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan