Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan menettänyt sijoituksillaan merkittävän summan?

Vierailija
20.08.2024 |

Kun pankkien ja kokoomuksen mukaan jokainen vaurastuu kun vain aloittaa nuorena ja sijoittaa pitkäjänteisesti.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetin kaiken Talvivaarassa? Ei kaikkea voi menettää kun verotuksessa voi vähentää tappiot. Vai oliko kaikki munat samassa korissa...

Jälleen kerran: pitäisi olla voittoja tai muita pääomatuloja, joista vähentää.

Vierailija
62/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairilta on tullut turpaan niin että lätisee. Ei onneks isoja summia, mutta en tule niitä enää näkemään. Samoin Fortum. Elisa myös tappiolla mutta pidän kun maksaa hyvää osinkoa. Kannattaa harrastaa ajallista hajautusta ja pienentää riskiä, niin teen nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei ole myynyt, ei vielä ole menettänyt mitään, mutta kaikessa sijoittamisessa on aina riskinsä. Pörssikurssit heittelehtivät ja pari viikkoa 300000 sijoitussalkkuni arvosta lähti 15000 eli 5%, nyt se on jo kavunnut miltei takaisin samaan kuin ennen pudotusta. Sama on käynyt matkan varrella muutaman kerran, mm. pandemian alussa ja Ukrainan sodan v. 2022 alkaessa. Paniikissa ei kuitenkaan kannata myydä.

Muutama huono sijoituskin on tullut tehtyä, mutta sekä ajallisen (olen sijoittanut aktiivisesti toistakymmentä vuotta joka kuukausi palkasta muutamien aiemmin perintönä tulleiden osakkeiden lisäksi), maantieteellisen ja toimialallisen hajauttamisen ansiosta olen mukavasti plussan puolella. Huonojen vastapainoksi on osakkeita, jotka ovat yli 300% plussalla. Salkkuni kivijalka on kuitenkin indeksirasastoissa, lähinnä maailman suurimpiin yrityksiin sijoittavissa.

Vierailija
64/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne kerääntyy vain itsensäkehujat. Omaisuutensa menettäneet ovat hiljaa.

Suurin osa täälläkin kusettaa. Tutkimusen valossa 9/10 menettää pörssissä rahaa. Faktat ei valehtele, vaikka mammapalstalaiset useinkin

Vierailija
65/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te tappiota tehneet osaatte vähentää tappiot verotuksessa?

Pitäisi olla niitä voittoja joista vähentää.

Kyllä, tai pääomatuloja.

Tahtoo sanoa, että sijoittaminen on rikkaiden puuhaa ja on moraalitonta markkinoida sitä automaattisena vaurastumiskeinona köyhille ja keskituloisille. Toki niitä tarvitaan maksamaan pelureiden tuotot.

Vierailija
66/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menetin Fortumin matkassa aika summan. On mulla ne osakkeet tosin vieläkin, josko se siitä uuteen nousuun:'D

Menetät vasta sitten, kun myyt osakkeet. Niin kauan kuin omistat osakkeet, et ole menettänyt mitään. Vasta sitten voitetaan tai menetetään, kun osakkeet myydään eli realisoidaan se varallisuus

Kerro tuo Talvivaara-holdareille.

Nyt on hiukan eri asia puhua konkurssiin menneestä yhtiöstä kuin aktiivisista yhtiöistä, joiden osakekurssi heiluu.

Vierailija
67/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sijoittaa osakkeisiin ja minä korkeakorkoiselle tilille. Osakkeisiin en rahojani laita, paitsi ne Elisat pidän, jotka silloin joskus sain pilkkahintaan, kun HPY:sta tuli Oyj.

Elisat kannattaakin pitää, koska saat hyvät osingot!

Niin oon pitänytkin. Moni myi silloin -98, just ennen it-kuplan puhkeamista, mutta mä myöhästyin. Nyt ei kaduta tippaakaan, arv noussut tuosta ja osinkoa tulee joka vuosi tilille..

Vierailija
68/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole, kaikki vaan voittavat.

Vierailija
69/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tai pääomatuloja.

Tahtoo sanoa, että sijoittaminen on rikkaiden puuhaa ja on moraalitonta markkinoida sitä automaattisena vaurastumiskeinona köyhille ja keskituloisille. Toki niitä tarvitaan maksamaan pelureiden tuotot.

Saatika opiskelijoille! Tiedän monta reppanaa, jotka sijoittavat opintolainansta ei-niin-taidolla 🙄

Vierailija
70/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on salkun arvo minimissään 100t €🤣

Vierailija
71/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menetin Fortumin matkassa aika summan. On mulla ne osakkeet tosin vieläkin, josko se siitä uuteen nousuun:'D

Menetät vasta sitten, kun myyt osakkeet. Niin kauan kuin omistat osakkeet, et ole menettänyt mitään. Vasta sitten voitetaan tai menetetään, kun osakkeet myydään eli realisoidaan se varallisuus

Nyt on hiukan eri asia puhua konkurssiin menneestä yhtiöstä kuin aktiivisista yhtiöistä, joiden osakekurssi heiluu.

Niin ne maalitolpat siirtyvät. Aina Eri Asia.

Tavallisen pienyrittäjän ja palkansaajan kannattaa käyttää aikansa oman ammattitaitonsa/liiketoimintansa kehittämiseen eikä tyhjänpäiväisiin pörssipeleihin, joissa tuotto on parhaimmillaan 0%, lottovoitot poislukien.

Vierailija
72/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkun arvo muuttuu koko ajan. Mitään ei ole voittanut tai hävinnyt ennenkuin myy ne osakkeet. Paitsi jos tulee konkka mutta sitten vähennetään ne tappiot verotuksessa. Osingot kuitenkin tulee joka vuosi. Tappiot voi vähentää osinkoveroista. 5 vuotta vielä aikaa.

Vierailija
73/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tai pääomatuloja.

Saatika opiskelijoille! Tiedän monta reppanaa, jotka sijoittavat opintolainansta ei-niin-taidolla 🙄

Siinä vaiheessa kun lainarahalla sijoittaa näissä korkolukemissa ansaitseekin menettää rahansa

Vierailija
74/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa sijoittaa persuvetoisiin palvelualan yrityksiin. Saa hyvät verovähennykset kurssitappioista kun kansa boikotoi ja laskee kulutuksensa nollaan pahan pävän varalle.

Heh! Luin nopeasti että perusvoiteisiin😂

Vierailija
75/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetin kaiken Talvivaarassa? Ei kaikkea voi menettää kun verotuksessa voi vähentää tappiot. Vai oliko kaikki munat samassa korissa...

Se oli vit tuilua.

Vierailija
76/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisen pienyrittäjän ja palkansaajan kannattaa käyttää aikansa oman ammattitaitonsa/liiketoimintansa kehittämiseen

Näin palkansaajana olen kyllä itse vaurastunut sijoittamalla pörssiin. Olen esim. saanut hyvää osinkotuloa vaikka pörssikurssit heiluu. Pörssikurssi elää aina.

Vierailija
77/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja osakesäästötilillä, jos myydessä tekee tappiota, niin eihän sitä voi vähentää kuin vasta sitten, kun koko tili lopetetaan ja jos se tili on tappiollinen

Vierailija
78/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisen pienyrittäjän ja palkansaajan kannattaa käyttää aikansa o

Moni on myös vaurastunut sijoittamalla lottokuponkeihin, mutta universaalina vaurastumiskeinona tuo on kehnohko.

Vierailija
79/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin yksi poika esitteli rahastojaan kuinka ensi jähmettymisen jälkeen tuotto alkoi nousta ja nousee koko ajan, ei kuulemma mitään riskiä rahastoissa. Parin kymmenen vuoden päästä on hirmuiset tuotot hyppysissä. Uskokoon ken tahtoo.

Vierailija
80/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tai pääomatuloja.

Itse aloitin pienituloisena asuntovelallisena säästämään muutaman kympin kuukaudessa rahastoon. Vuosia myöhemmin myin rahaston ja ostin osakkeita. Ei harmita yhtään. 

En koe olevani peluri, vaikka sijoitukseni ovat tuottaneet arvonnousun ja osinkojen muodossa mukavan summan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan