Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan menettänyt sijoituksillaan merkittävän summan?

Vierailija
20.08.2024 |

Kun pankkien ja kokoomuksen mukaan jokainen vaurastuu kun vain aloittaa nuorena ja sijoittaa pitkäjänteisesti.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on merkittävä summa. Itse olen menettänyt jossain sijoituksessa muutaman tonnin, ja vastaavasti voittanut toisessa. Kokonaisuudessa olen vahvasti plussan puolella, sijoitusomaisuuden arvo tällä hetkellä n. 60keur. Tällä hetkellä olen vahvasti käteispainotteinen, cashiä löytyypi n. saman verran. Odotan seuraavaa isompaa oston paikkaa.

Jos olen tehnyt sijoituksia vuosien varrella muutamilla kymppitonneilla, olen kuitenkin koko ajan saanut myös osinkoja jonkin verran, niin kyllä niilläkin pieniä tappioita kattaa.

Oma vinkkini on, että kannattaa odottaa ihan reilumpaa romahdusta ja lyödä silloin rahaa pajatsoon. Päiväkauppa vaatii aika paljon viitseäisyyttä ja jopa asiantuntemusta. Ammattilaiset pelaa keinoälyllä.

Vierailija
2/95 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan mammapalstalainen ole hävinnyt? Kaikkiko ovat voittaneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä hävisin Stockmannin osakkeilla 1550 €. Prosentuaalisesti aika iso tappio, kun olin alunperin ostanut niitä 2000 eurolla. Mutta ei tämä harmita minua yhtään, koska kokonaisuudessaan 200 000 euron sijoitussalkustani vain 120 000 euroa on sinne itse laittamaani rahaa ja 80 000 euroa on tekemieni sijoitusten tuottoa. Kun hajauttaa tarpeeksi hyvin, yksittäiset tappiot eivät kaada kokonaisuutta.

Vierailija
4/95 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kerääntyy vain itsensäkehujat. Omaisuutensa menettäneet ovat hiljaa.

Vierailija
5/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä menetä yhtään mitään, jos ei myy tappiolla mitään. Mun on vaikea kuvitella, miten edes olisi mahdollista jotenkin menettää omaisuutensa. Jos on hajauttanut salkun, niin mikä käytännössä kaataisi kokonaisuuden lopullisesti? Tietysti kurssit aina heilahtelee, ja välillä ollaan tappiollakin, mutta haittaks se? Jos ei myy, vaan odottaa parempia aikoja rauhassa.

Vierailija
6/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menetin Fortumin matkassa aika summan. On mulla ne osakkeet tosin vieläkin, josko se siitä uuteen nousuun:'D

Vierailija
7/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa sijoitti neljän kahvipaketin tarjoukseen, mutta vasuun mahtui vain kolme. Yksi kahvipuketti pois, jäi kassalle.

Vierailija
8/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sijoittaa yritykseen joka tekee konkurssin menettää ihan kaiken. Kun uskoo Nordean sijoitusneuvoja menettää myös kaiken. Tähän asti ainoa tuottava sijoitus oli puhelinosake ja kohta ei sekään enää tuota mitään. 

Vierailija
9/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puppa voitti lotossa. Nyt mietitään mitä rahoilla tehtäisiin. Mikä neuvoksi? 

vasullinen mansikoita lapsille

Vierailija
10/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvivaaraan meni pari tonnia.

Vierailija
11/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä menetä yhtään mitään, jos ei myy tappiolla mitään. Mun on vaikea kuvitella, miten edes olisi mahdollista jotenkin menettää omaisuutensa. Jos on hajauttanut salkun, niin mikä käytännössä kaataisi kokonaisuuden lopullisesti? Tietysti kurssit aina heilahtelee, ja välillä ollaan tappiollakin, mutta haittaks se? Jos ei myy, vaan odottaa parempia aikoja rauhassa.

Eikä kala tule onkeen jos koukku on kotona.

Ei ollut kyse koko omaisuudesta.  Kyllä sitä omaisuutta voi hävitä vaikka olet kuinka hajauttanut.  On myös sijoituksia jotka vaan haihtuvat kuin tuhka tuuleen.

Vierailija
12/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIka moni sijoitusasuntoja ostanut nyt, jos joutuu myymään. 90-luvulla valuuttalainaa ottaneet. 2000-luvulla it-kuplaan sijoittaneet. Jne jne. 

Vierailija
13/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9k€ signature pankkiin.

Vierailija
14/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Näitä mainoksia missä sanotaan että "näin teet lapsestasi miljonäärin" pitäisi sakottaa.

Olen sijoittanut 20 vuoden aikana 90 t€ osakkeisiin ja nyt niiden arvo on 15 t€ - suurin osa pahasti miinuksella.

Vierailija
15/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Neste ikävästi miinuksella. 

Mogissa on se hyvä puoli että niistä oppii. Olisi pitänyt seurata tarkemmin ja myydä pois ajoissa.

Vierailija
16/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kyse koko omaisuudesta.  Kyllä sitä omaisuutta voi hävitä vaikka olet kuinka hajauttanut.  On myös sijoituksia jotka vaan haihtuvat kuin tuhka tuuleen.

Miten niin haihtuivat? 

Jos tarkoitat konkursseja, niin ne tapahtuu hitaasti. On aikaa reagoida ja myydä, aina joku ostaa.

Kurssilaskukaan ei tapahdu hetkessä.

Vierailija
17/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on Neste ikävästi miinuksella. 

Mogissa on se hyvä puoli että niistä oppii. Olisi pitänyt seurata tarkemmin ja myydä pois ajoissa.

Minullakin on nyt Nesteessä pari tonnia tulossa takkiin, jos ei nouse 27 euroon parin vuoden sisällä. Toisaalta olen tienannut aiemmin Nesteellä vähintään saman verran, joten ei edes erityisesti harmita.

Vierailija
18/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hävinnyt monessa oskkeessa yli 50%, Verkkokauppa.com, Exel, Efore, Nokia, Yit, Sonera (nyk. Telia). 

Vähemmän hävinnyt: Capman, Taaleri, Outokumpu, Citycon... 

Vaikeaa on ollut sijoittaminen, yritän unohtaa tappiot ja keskittyä nykyhetkeen. Voittoakin on tullut, ainakin osingot.

10 vuodessa yllättävän pieni vuosituotto, mutta plussalla, osingot olen onnistunut tuplaamaan. Suomen pörssi on ollut huonoimpia maailmassa. Jatkan osinko-osakkeiden keräämistä sitkeästi.

Vierailija
19/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tonni meni koronan ja Ukrainan myötä lentofirmojen sukelluksessa. Kaikkea et voi ennustaa taloudessa vaikka taustatutkimukset hyvin tekisikin.

Vierailija
20/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ostoerät ovat välillä pahasti miinuksella kuten Neste tai Qt. Mutta nämähän saa verovähennyksiin ja sitten vastaavasti saa osinkoja ja myyntivoittoja verovapaasti. Eli en ole varsinaisesti hävinnyt myydessä ja silloinhan ei menetä rahojaan jos ei myy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme