Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan menettänyt sijoituksillaan merkittävän summan?

Vierailija
20.08.2024 |

Kun pankkien ja kokoomuksen mukaan jokainen vaurastuu kun vain aloittaa nuorena ja sijoittaa pitkäjänteisesti.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa sijoittaa persuvetoisiin palvelualan yrityksiin. Saa hyvät verovähennykset kurssitappioista kun kansa boikotoi ja laskee kulutuksensa nollaan pahan pävän varalle.

Vierailija
42/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tappiota tehneet osaatte vähentää tappiot verotuksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli 5000€ takkiin. Kyllähän se harmitti silloin mutta rahaa se vain on.

Vierailija
44/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sijoittaa osakkeisiin ja minä korkeakorkoiselle tilille. Osakkeisiin en rahojani laita, paitsi ne Elisat pidän, jotka silloin joskus sain pilkkahintaan, kun HPY:sta tuli Oyj.

Vierailija
45/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä nyt niin pölhöjä olla!

Vierailija
46/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kokoomuksen Viinanen kun oli vvm. kaatui säästöpankki, syp, kop ja sts. Mitkähän pankit orpo saa nurin, yritys ainakin on kova?

Vierailija
47/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menetin Fortumin matkassa aika summan. On mulla ne osakkeet tosin vieläkin, josko se siitä uuteen nousuun:'D

Menetät vasta sitten, kun myyt osakkeet. Niin kauan kuin omistat osakkeet, et ole menettänyt mitään. Vasta sitten voitetaan tai menetetään, kun osakkeet myydään eli realisoidaan se varallisuus

Vierailija
48/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse luulet, onko kukaan menettänyt?

Vierailija
49/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sijoittaa yritykseen joka tekee konkurssin menettää ihan kaiken. Kun uskoo Nordean sijoitusneuvoja menettää myös kaiken. Tähän asti ainoa tuottava sijoitus oli puhelinosake ja kohta ei sekään enää tuota mitään. 

Elisa tuottaa ihan kivan koron sijoitukselle.

Vierailija
50/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpiin tuli Telia Sonerassa ja Talvivaarassa. Ei mitään kymppitonneja, mutta kuitenkin isolla tappiolla jouduin myymään ne osakkeet.

Toisaalta, myin vastaavasti toisia reilusti voitolla olevia osakkeita, joten en varsinaisesti hävinnyt mitään. Onneksi näin.

Olen sijoittanut pitkään, eli plussalla ollaan kuitenkin. Esim. Orionin osakkeita ostin, kun ne olivat halpoja. Olen niiden suhteen voitolla yli 30000 € ja olen saanut hyvät osingot joka vuosi.

Sijoittamisessa aika (yleensä) tekee tehtävänsä. 

Vierailija
51/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla niitä voittoja joista vähentää.

Vierailija
52/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain perintönä osakkeita yhteen yritykseen n. 1500 eurolla, ja kun useita vuosia myöhemmin tarvitsin rahaa rahoittaakseni opintovapaani, niin osakkeiden arvo oli 750 eur. Puolet tuli takkiin. En ole sijoitellut sen jälkeen.

Miten voi tulla takkiin, jos et sijoittanut omia rahojasi penniäkään?

Kyl se silti harmittaa & arvo laskee kymmeniä prossia , fakta.

Vierailija
53/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menetin Fortumin matkassa aika summan. On mulla ne osakkeet tosin vieläkin, josko se siitä uuteen nousuun:'D

Menetät vasta sitten, kun myyt osakkeet. Niin kauan kuin omistat osakkeet, et ole menettänyt mitään. Vasta sitten voitetaan tai menetetään, kun osakkeet myydään eli realisoidaan se varallisuus

Kerro tuo Talvivaara-holdareille.

Vierailija
54/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-eri vastaaja

Terv 52 

Vierailija
55/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä menetä yhtään mitään, jos ei myy tappiolla mitään. Mun on vaikea kuvitella, miten edes olisi mahdollista jotenkin menettää omaisuutensa. Jos on hajauttanut salkun, niin mikä käytännössä kaataisi kokonaisuuden lopullisesti? Tietysti kurssit aina heilahtelee, ja välillä ollaan tappiollakin, mutta haittaks se? Jos ei myy, vaan odottaa parempia aikoja rauhassa.

Eikä kala tule onkeen jos koukku on kotona.

Ei ollut kyse koko omaisuudesta.  Kyllä sitä omaisuutta voi hävitä vaikka olet kuinka hajauttanut.  On myös sijoituksia jotka vaan haihtuvat kuin tuhka tuuleen.

???  Edelleen on ne osalkeet, vaikka niiden arvo olisi laskenut. Mitä siis on menettänyt? Kyllä se arvo ainakin mun osakkeissa on jossain vaiheessa taas noussut.

Vierailija
56/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sijoittaa osakkeisiin ja minä korkeakorkoiselle tilille. Osakkeisiin en rahojani laita, paitsi ne Elisat pidän, jotka silloin joskus sain pilkkahintaan, kun HPY:sta tuli Oyj.

Elisat kannattaakin pitää, koska saat hyvät osingot!

Vierailija
57/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin kaiken Talvivaarassa? Ei kaikkea voi menettää kun verotuksessa voi vähentää tappiot. Vai oliko kaikki munat samassa korissa...

Vierailija
58/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä menetä yhtään mitään, jos ei myy tappiolla mitään. Mun on vaikea kuvitella, miten edes olisi mahdollista jotenkin menettää omaisuutensa. Jos on hajauttanut salkun, niin mikä käytännössä kaataisi kokonaisuuden lopullisesti? Tietysti kurssit aina heilahtelee, ja välillä ollaan tappiollakin, mutta haittaks se? Jos ei myy, vaan odottaa parempia aikoja rauhassa.

Eikä kala tule onkeen jos koukku on kotona.

Ei ollut kyse koko omaisuudesta.  Kyllä sitä omaisuutta voi hävitä vaikka olet kuinka hajauttanut.  On myös sijoituksia jotka vaan haihtuvat kuin tuhka tuuleen.

???  Edelleen on ne osalkeet, vaikka niiden arvo olisi laskenut. Mitä siis on menettänyt? Kyllä se arvo ainakin mun osakkeissa on jossain vaiheessa taas noussut.

Kiva että Nokiasi ja Teliasi keikkuvat satasen tuntumassa. 25v tuottosi on sitten 0%.

Vierailija
59/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla niitä voittoja joista vähentää.

Kyllä, tai pääomatuloja.

Vierailija
60/95 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ostoerät ovat välillä pahasti miinuksella kuten Neste tai Qt. Mutta nämähän saa verovähennyksiin ja sitten vastaavasti saa osinkoja ja myyntivoittoja verovapaasti. Eli en ole varsinaisesti hävinnyt myydessä ja silloinhan ei menetä rahojaan jos ei myy.

Ei kait niitä vähennyksiin saa, jos ei myy tappiolla. Ja mitä järkee siinä taas on, jos ei tarvii niitä rahoja mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi