Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä on melkein kokonaan vain työntekoa niin mikä järki siinä on?

Vierailija
20.08.2024 |

5 päivää viikossa ja 8 tuntia päivässä, samaa oravanpyörää vuosikymmeniä. Kotona olet töiden jälkeen hereillä noin 6 tuntia kun pitäisi taas mennä nukkumaan että jaksaa tehdä töitä seuraavana päivänä. Vuodessa vain yksi lomakuukausi. Jotku vielä uhraa elämänsä, vapaa-aikansa ja terveytensä tekemällä epämiellyttävää matalapalkkatyötä josta ei jää juuri mitään käteen.

Kaikki muu on elämässä sivuseikka, töitä vaan pitää painaa, muulla ei ole väliä. Siitä ei ole kukaan huolissaan onko työläinen onnellinen ja onko parisuhdetta, perhettä tai varallisuutta.

Ootteko koskaan miettineet mikä järki tässä hommassa on?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjaan töihin, 1-2 viikossa kuukauden palkka.

Vierailija
82/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 15 tuntisia työpäiviä ja tienasin tonnin kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein 15 tuntisia työpäiviä ja tienasin tonnin kuussa.

Minä rupesin maksulliseksi. Normaali akti kestää alle 10 minuuttia, joten voin hoitaa tunnissa viisi asiakasta á 200 euroa. Tekemällä kymmentuntista päivää viitenä päivänä viikossa pääsen kuukaudessa 200 k€ ansioille ja kaikki tämä verottomana käteen.

M 45

Vierailija
84/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ihmisillä on mennyt suurin osa hereilläoloajasta ruoan hankintaan.

Vierailija
85/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan ihmisillä on mennyt suurin osa hereilläoloajasta ruoan hankintaan.

Ei ole. Kivikaudella metsästettiin n 4 tuntia päivässä. 

Vierailija
86/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä tehdä vähemmänkin kunhan itsensä elättää eikä loisi toisten kukkarolla 

Mikä järki siinä on että ainoa elämä ja pitää tehdä vain töitä? Ei siinä jää paljoa mitään vapaa-aikaa. Työ on kuin vankila.

Minä en myöskään ymmärrä sitä miksi ihmiset eivät saisi jäädä terveinä ja virkeinä eläkkeelle vaan on muka jotenkin hienoa jos yli 65-vuotias jatkaa loputtomiin töissä. Eläkkeelle jäävä avaa uramahdollisuuksia niille nuoremmille työntekijöille etenkin jos on kyse hierarkisesta organisaatiosta.

Nykyhallitus lakkautti muuten vuorotteluvapaan, jonka ideana on ollut jäädä työstä vapaalle korkeintaan puoleksi vuodeksi ja työnantaja palkkaa samalle ajalle työttömän henkilön. Onhan se aika surkea tilanne jos työn ohella ei ole mitään mielekästä tekemistä kuten mieluisia harrastuksia, jotka edellyttävät enemmänkin vapaata aikaa kuin merkittävää rahan menoa.

Vierailija
87/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon vuoksi kituuttelin vuosia pienellä opintotuella, tein valtavasti töitä koulutukseni eteen ja kävin sen polun niin pitkälle kuin tässä maassa nyt on mahdollista. Nyt olen työssä jossa saan päättää työaikani itse ja saan tehdä vain ja ainoastaan itselleni merkittävää työtä. Kouluttautukaa ihmiset siihen haaveammattiinne niin elämä ei ole yhtään tylsää.

Olen haaveammatissani, mutta en haavetyöpaikassani. Ja kyllä olen vaihtanut työpaikkoja, mutta vaihtamalla ei parane. En voi määrätä minkälaisia henkilöitä on johdossa ja asioista päättämässä, en siitä, minkälaisia ihmisiä palkataan, en siitä, minkälainen motivaatio ja osaaminen muilla on, en siitä, kuinka paljon rahaa on käytettävissä. Et juu, sulla on käynyt tuuri, ei se noin mustavalkoista ole. 

Vierailija
88/88 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä tehdä vähemmänkin kunhan itsensä elättää eikä loisi toisten kukkarolla 

Mikä järki siinä on että ainoa elämä ja pitää tehdä vain töitä? Ei siinä jää paljoa mitään vapaa-aikaa. Työ on kuin vankila.

Minä en myöskään ymmärrä sitä miksi ihmiset eivät saisi jäädä terveinä ja virkeinä eläkkeelle vaan on muka jotenkin hienoa jos yli 65-vuotias jatkaa loputtomiin töissä. Eläkkeelle jäävä avaa uramahdollisuuksia niille nuoremmille työntekijöille etenkin jos on kyse hierarkisesta organisaatiosta.

Nykyhallitus lakkautti muuten vuorotteluvapaan, jonka ideana on ollut jäädä työstä vapaalle korkeintaan puoleksi vuodeksi ja työnantaja palkkaa samalle ajalle työttömän henkilön. Onhan se aika surkea tilanne jos työn ohella ei ole mitään mielekä

Yhteiskunnan kannalta ihmisellä on merkitys vain tuottavana tekijänä. Siksi. Muutoin on käytännössä menoerä tai ainakin vain resursseja kuluttava turhake.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi