Onko sulla sankarihautausmaalla sukulaisia haudattuna?
Mulla on mummin veli. Kuoli 40-luvulla sodan loppuvaiheessa. Olen käynyt viemässä kynttilöitä. Häntä ei unohdeta! Myös mun teinit lapset olleet mukana.
Kommentit (26)
Suvussani ei ole sankareita,ei kuolleita eikä ns."ohiammuttujakaan"..
Kaikki sodassa olleethan haudataan lopuksi sankarhautoihin
Miehen puolelta on. Oman suvun puolelta rintamalle kelpasi vain hevonen.
Isäni kaksi veljeä Hyvinkään hautausmaalla. Isäni ei ikänsä vuoksi joutunut rintamalle.
Setä. Kaatui talvisodan viimeisellä tunnilla.
On, molemmat ukkini ja myös toisen ukin kaksi veljeä. Ukkien haudoille vien joskus kynttilät, vaikka ovat eri kaupungissa missä itse asun.
Vierailija kirjoitti:
? Ihan tavallisiin hautoihinhan heidät haudataan. Jos kuolevat vanhoina, eivätkä sodan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei haudata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? Ihan tavallisiin hautoihinhan heidät haudataan. Jos kuolevat vanhoina, eivätkä sodan aikana.
Ihan ovat sankarihautausmaalla. Sinä typerys!!
Vierailija kirjoitti:
Isäni kaksi veljeä Hyvinkään hautausmaalla. Isäni ei ikänsä vuoksi joutunut rintamalle.
Minun isäni veli kuoli myös. Isäni kyllä joutui itsekin rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole. Ukkini haudattiin ihan tavallisesti sukuhautaan, vaikka hän oli rintamalla nuorena.
En tiedä. Onhan se mahdollista historiassa että jonkun sukulainen tai sukulaisia on eri hautuumailla. Nimenomaan konfliktin tai sodan aikana mennyt.
On mutta niin kaukana vieraalla paikkakunnalla, ettei tule käytyä haudalla.
Vierailija kirjoitti:
Setä. Kaatui talvisodan viimeisellä tunnilla.
Sama tarina. Tai se oli vaarin veli, mutta meni tosiaan Talvisodan viimemetreillä.
Sitten on isoäidin veli, joka kaatui Jatkosodassa.
Niin ikään mummon veli. Kuoli -42 kuukausi ennen 26. syntymäpäiväänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sankarihautausmaalle haudattiin sodassa tai suoraan sodan seurauksena kuolleet sotilaat. En tiedä haudattiinko lottiakin, varmaankin. Mutta ei siis todellakaan kaikkia niitä sodassa olleita, jotka kuolivat vanhuuteen tai muihin sotaan liittymättömiin syihin sodan jälkeen.
Ukin veli kaatui lomilla ollessaan kun liukastui lehmänpaskaan, mutta kuoli vasta 1987. Luonnollisesti hänetkin haudattiin sankarihautaan
Eikö kaikilla suomalaisilla ole? Varmasti jokaisen suvusta on joku kuollut sodassa.
Tietääkseni ei. Molemmat ukkini olivat sodassa mutta kumpikaan heistä ei kaatunut.