Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
19301/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ennen toiminut, mutta nyt oli ongelmia löytää äänestystä. Siihen ei tullut mitään linkkiä eteeni selatessa. Sitten kerran tuli äänestyssivu itsekseen ruudulle, mutta halusin varmuuden vuoksi katsoa tv-esitykset, vaikka näin livet jo kenraalissa, joten en heti äänestänyt. Sitten en taaskaan löytynyt linkkiä, sain jo kuvankaappauksenkin muualta, miltä näyttää, mutta en löytänyt. Sitten se äänestysnappula yhtäkkiä tulikin eteen ja äänestin. Ehkä mun yli kolme vuotta vanha puhelin ei toimi ideaalisti enää tuon äpin  kanssa. Vähän

Minullakin oli vaikeuksia löytää sitä äänestystä sieltä, mutta lopulta onneksi löytyi

Okei, no lohdullista tavallaan, että jollakin muullakin tökki. Ohjeet oli vain, että varmist

Ylen pitäisi korjata tämä. Samoin Hengaillaan -ohjelman pelin kanssa. Hirveä säätäminen, että löytää sen kohdan mistä pääsee peliin.

Nämä pitäisi olla jossakin sivussa löytyvästä menusta, helposti löydettävissä eikä niin, että etsitään kissojen ja koirien kanssa. 

Haloo YLE!

Vierailija
19302/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Erika näytti naamasta sialta umk:ssa? Joskus ollut nätimpi, nykyään turvonnut.

Se on sun ruma mielesi, joka näyttää sialta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19303/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisuja seuraa enemmän nuorempi porukka ja sellaiset hieman hömpät jotka katsoo esim.Salkkareita. Itse kuulun heihin. Uskon että Erika menee sinne finaaliin kirkkaasti. Goldien kappale ei olisi välttämättä edes päässyt sinne. Hieno biisi mutta se on musiikki alan ihmisten mieleen enemmän ja Erikan biisi uppoaa tavallisiin kansalaisiin ehkä paremmin.

Niin, tuntuu että tämä ei ole enää koko kansan juttu vaan nuorille suunnattu. Itse olen vielä nuori, mutta miten esimerkiksi vanhemmat ihmiset osasivat äänestää, kun ohjeet olivat QR-koodin takana ja äpissä.

Ihan puhelimellakin sai äänestää halutessaan. 75v äitini tosin äänesti sujuvasti apista.

Vierailija
19304/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Goldiessa oli paljon potentiaalia ja lavashow, joka hänelle oli rakennettu oli mielenkiintoinen ja kekseliäs. Vähän harmittaa, ettei päästä näkemään tätä korttia, miten pitkälle Goldien kelkassa oltaisiin menty. Ihan varmasti olisi ainakin päässyt jatkoon semifinaaleissa.

Minäkin olisin halunnut nähdä tämän kortin. Ensinnäkin hänen livensä terveenä ja sitten Euroviisuissa. Olisi saanut hyvin juryääniä ja myös yleisö tykkäsi. Olisi voinut menestyä hyvin, kun kerrankin olisi lähetetty biisi mistä jurytkin tykkäsi.

Harva on enää jaksanut arvioida muita kuin Erikan biisiä, mutta sama joka totesi sen olevan juuri tämän hetken listamusiikkia Briteissä sanoi myös sen mitä itsekin uskon, että minä tahansa muuna vuonna ko. biisi olisi ollut myös THE biisi, eli juuri se mitä euroviisuyhteisön sisällä olisi kaikista eniten hehkutettu, mutta tänä vuonna se jäi yksinkertaisesti jo heti artistien julistuksesta alkaen Erikan varjoon, koska niin monet on halunneet Erikan edustajaksi ja halusivat hänelle sen mahdollisuuden.

Vierailija
19305/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi Erikan voittoa lytätään sillä että suuri osa äänesti Goldielocksia - sehän on koko äänestyksen idea että kisataan, ja hyvä vaan jos kisa on jännä ja tiukka. Sehän tekee koko hommasta vieläkin mielenkiintoisempaa.

Vastauksena väitteisiin, että Erika olisi muka ollut kaikkien suosikki. Ei ollut lähellekään.

Ei kukaan väitä tosissaan tällaista. Eihän Käärijäkään ollut kaikkien suosikki.

Vierailija
19306/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikalla on ruma ääni, ruma muutenkin vaatetusta myöten.

Vierailija
19307/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Goldiessa oli paljon potentiaalia ja lavashow, joka hänelle oli rakennettu oli mielenkiintoinen ja kekseliäs. Vähän harmittaa, ettei päästä näkemään tätä korttia, miten pitkälle Goldien kelkassa oltaisiin menty. Ihan varmasti olisi ainakin päässyt jatkoon semifinaaleissa.

Minäkin olisin halunnut nähdä tämän kortin. Ensinnäkin hänen livensä terveenä ja sitten Euroviisuissa. Olisi saanut hyvin juryääniä ja myös yleisö tykkäsi. Olisi voinut menestyä hyvin, kun kerrankin olisi lähetetty biisi mistä jurytkin tykkäsi.

Harva on enää jaksanut arvioida muita kuin Erikan biisiä, mutta sama joka totesi sen olevan juuri tämän hetken listamusiikkia Briteissä sanoi myös sen mitä itsekin uskon, että minä tahansa muuna vuonna ko. biisi olisi ollut myös THE biisi, eli juuri se mitä euroviisuyhteisön si

No ei nyt ihan minä tahansa muuna vuonna. Ei olisi voittanut Käärijää tai Blind Channeliä. Muina vuosina olisi kuitenkin ollut vahvoilla, visuaalisen esityksensä ansiosta.

Vierailija
19308/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainväliset vedonlyöntitilastot tällä hetkellä:

1. Ruotsi

2. Israel

3. Suomi

4. Ranska

Tuo on niin naurettavaa että tuolla kärjessä keikkuu ruotsi ja Israel kun niiden edustuskappaleita ei edes tiedetä. Toki Israel nyt varmaan vetää taas poliittisen äänipotin, vaikka mitä lähettäisi. Ja ruotsilla on ehdolla omissa karsinnoissa Måns, joka jo kerran voitti viisut. No, itse en noita oddseja jaksa seurailla vielä kun joku 25 edustuskappaleita vielä valitsematta. 

Vierailija
19309/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikalla on ruma ääni, ruma muutenkin vaatetusta myöten.

Näin Erikan fani yrittää jatkaa vänkäämistä, nyt taktiikkana on haukkua Erikaa.

Vierailija
19310/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuo Ruotsi keikkumassa kärjessä. Israelkin siellä vain politiikan takia. 

Vierailija
19311/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, että Goldielocks oli mukana juuri tänä vuonna kun kaikki Käärijää, Yleä ja Mediaa myöten lobbasivat Erikaa. Ei ollut kellään muulla mitään mahdollisuutta. No toivottavasti nämä samat tahot jaksavat lobata Erikaa nyt sitten koko kevään että saadaan se viisuvoitto. 

Vierailija
19312/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä teillä on pienet murheet. Menkää töihin.

Mitkä murheet?

Ja kuka sanoi etteikö oltais töissä :D oletko kenties itse? Palkkaa juoksee, minä en.

Siltä näytätkin.

Vierailija
19313/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, että Goldielocks oli mukana juuri tänä vuonna kun kaikki Käärijää, Yleä ja Mediaa myöten lobbasivat Erikaa. Ei ollut kellään muulla mitään mahdollisuutta. No toivottavasti nämä samat tahot jaksavat lobata Erikaa nyt sitten koko kevään että saadaan se viisuvoitto. 

Toivotaan, ettei Suomeen tule ikinä viisuvoittoa. Niiden järjestäminen maksaa PALJON! Saatava "verohyöty" ei kata kuluja.

Vierailija
19314/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosi toksista porukkaa tällä palstalla. Itse kannatin viime vuonna windowsmania ja olin iloinen kun voitti UMKn, mutta ei tullut mieleenkään alkaa haukkumaan sen jälkeen Saraa tai Saraa äänestäneitä. Tosi säälittävää touhua. Olisitte nyt onnellisia siitä Erikanne voitosta. 

Vierailija
19315/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi todella mukavaa siirtyä keskustelemaan tulevista euroviisuista. Ymmärrän häviäjien tarpeen purkaa pahaa mieltään, mutta jotain rajaa ja oman käytöksensä reflektointia nyt siihenkin. Itse äänestin Viiviä, mutta Erikan live-esitys voitti puolelleen. Kilpailu jatkuu, Erikan vastaanotto on ollut huikean hyvä reaktiovideoiden perusteella, ja kyllä - tiedän, mistä puhun, koska olen seurannut vuosia jo harrastuksena reaktiovideoita kaikesta mahdollisesta. Siinä oppii näkemään asiat, mihin oikeasti pitää kiinnittää huomiota. Euroviisuihin reagoi jo tutuksi käyneet henkilöt. Heitäkin olen seuranut jo vuosia. Heillä on tietty tyyli, mutta kyllä sen näkee, kun oikeasti pitävät tai eivät pidä. Ja kyllä - heitäkin löytyy, jotka eivät pidä Erikasta. 97 % ovat kuitenkin aivan liekeissä. 

"Kävi, miten kävi" Erikalle semeissä tai finaalissa niin toivoisin jo keskustelua euroviisuista, mutta ainakin Euroviisu 2025 keskustelu on vielä autio (on sinne yksi haukkuja jo löytänyt tiensä). Valittajat menköön menojaan. Itse haluan nauttia tästä euroviisu matkasta.

Vierailija
19316/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikan voitolle jo 7%! hyvä erika!

Vierailija
19317/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisuja seuraa enemmän nuorempi porukka ja sellaiset hieman hömpät jotka katsoo esim.Salkkareita. Itse kuulun heihin. Uskon että Erika menee sinne finaaliin kirkkaasti. Goldien kappale ei olisi välttämättä edes päässyt sinne. Hieno biisi mutta se on musiikki alan ihmisten mieleen enemmän ja Erikan biisi uppoaa tavallisiin kansalaisiin ehkä paremmin.

Erikan biisi uppoaa nuoriin ja vähemmistöihin, jonnet ei muista että nuo Erikan temput on nähty jo tuhanteen kertaan. Me vähän vanhemmat muistetaan Madonnasta ja Kikasta lähtien ja siksi hänen tyylinsä on lähinnä tylsä ja niiiin nähty jo vuosikymmeniä aikaisemmin.

Mutta niinhän kaikki menee, kun oikeastaan ei ole enää uutta keksittävää. Kierretään kehää, muotiin tulee uudestaan asioita jotka ovat jo unohtuneet jne.

Vierailija
19318/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisujen virallisella tiktok kanavalla erikan biisistä on tykätty yli 120 000 kertaa. Malta kans lähtenyt lentoon siellä.

Vierailija
19319/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikan voitolle jo 7%! hyvä erika!

Olisi hauska tietää, mistä Erikan puolesta vetoa lyövät ovat peräisin. Luulen, että suurin osa on miehiä ja aika moni tulee Suomesta.

Vierailija
19320/21056 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku minä päivänä kaikkien maiden osallistujat on selvillä?

Ketju on lukittu.