Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
11221/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se Tudor voisi tulla meidän ehdokkaaksi? :D

JOOOOO!!

Vierailija
11222/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puppy-vihaajat voivat nyt huokaista helpotuksesta, One Morning Left jättäytyy pois kisasta Jodelin väitteiden takia. Yhtyeestä ovat lähteneet myös suurin osa jäsenistä. Instagramissa tämä tieto.

Ei jättäydy vaan on diskattu, vissi ero.

Heidän tiedotteessaan sanovat itse että bändi jättäytyy pois.

Minä luin UMK sivuja. Itsehän voi sanoa mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11223/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vain viestit pöytään. Tai todetaan, että todisteita on ja siksi nämä päätökset. Se kun kerran niin selvää on.

Tänään julkaistun tiedotteen mukaanhan kaikki perustuu vaan esitettyihin väitteisiin, että olisi vuosien 2007-2010 välisenä aikana viestitellyt mahdollisesti alaikäisen henkilön kanssa.

Niin sitä minäkin sanoin mutta mitä sitä nyt julkisia tiedotteita lainaamaan, foliohattuilua ja rikollisten puolustelua. Palstan mukaan tämä on täysin selvä juttu ja koko bändi jo leimattu etovaksi roskasakiksi.

Yhtä hyvin yle ja bändikin olisivat voineet ottaa kannan, että netin nimettömiä huutelijoita ei voi pitää todisteina.

Vierailija
11224/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan nenä.

Piti tulla tähän ketjuun kuitenkin ja vain sanomaan, että nyt tästä lähtien vaadin henkilötodistukset kaikilta, joiden kanssa enää juttelen netissä, kaikilta, jotka ovat joskus lukeneet, jotain jota olen kirjoittanut ja kaikilta, jotka joskus tulevat jotain allekirjoittamaani lukemaan. K-18 tai et lue sanaakaan pidemmälle.

Tämä menee ihan sairaaksi :(

Toivottavasti Erika ei ole jonossa seuraava, kun jonkun mamman pikku kersa on nähnyt Erikan videon ja ahdistuu seksuaalisesti.

-winner-

Sairaus on siinä päässä, joka joutuu tällaisia pohtimaan, että "enhän vaan nyt vahingossa mokaa".

Ei mikään yleinen ongelma normiporukan keskuudessa, sori. Rautalangasta: älä häiriköi ihmisiä seksuaalisesti netissä tai livenä.

Ei hän niin sanokaan, että

Winner on tämän palstan pahimman häirikön se vähän asiallisempi alias.

Vierailija
11225/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voihan nenä.

Piti tulla tähän ketjuun kuitenkin ja vain sanomaan, että nyt tästä lähtien vaadin henkilötodistukset kaikilta, joiden kanssa enää juttelen netissä, kaikilta, jotka ovat joskus lukeneet, jotain jota olen kirjoittanut ja kaikilta, jotka joskus tulevat jotain allekirjoittamaani lukemaan. K-18 tai et lue sanaakaan pidemmälle.

Toivottavasti Erika ei ole jonossa seuraava, kun jonkun mamman pikku kersa on nähnyt Erikan videon ja ahdistuu seksuaalisesti.

-winner-

Ööh, miksi ylipäänsä juttelet netissä ihmisten kanssa, joiden iästä sinulla on niin suuri epäselvyys, että voisivat olla alaikäisyyden rajalla. 🤔

Vierailija
11226/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään viisuissa ja UMK:ssakin pelataan likaista peliä kun aiotaan pilata pahimman kilpailijan maine että ne saataisiin pois kisoista. Joostillekin kävi samoin viime vuonna. Jos olisin artisti, niin en tämän takia uskaltaisi mennä osallistumaan viisuihin koska mustamaalaamiskampanjoita voi tulla vastustajieni faneilta, kun en oo mitään vakavia rikoksia tehnyt ja en halua että mua syytetään asioista mitä en oo tehnyt.

Minua voisi kiinnostaa joku kerta osallistua, mutta ehkä sitten vasta, kun täällä on poliittisesti avoimempi ilmapiiri. Jo se, että olen todennut sukupuolia olevan kaksi somessa, riittäisi varmaan osalla cancelointiin.

Vierailija
11227/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan nenä.

-winner-

Nyt winnerin pisteet tippui. Ollaan usein politiikassa samaa mieltä, mutta näköjään silti ihan eri mieltä kaikesta muusta.

Ja olet siis alle 18 v.? Ja laitat mulle syytteen, että olen kanssasi nyt jutellut?

Ymmärrän silti sinua vallan hyvin, kun et allekirjoita mitään, vaan anona esiinnyt.

EI TÄÄLLÄ VAUVASSAKAAN VOI KUKAAN SANOA MINKÄIKÄISEN, MINKÄ SUKUPUOLEN tai MINKÄ KANSANRYHMÄN KANSSA JUTTELEE. Vai jutteleeko vain joku ketjussa itsekseen itselleen? Sitä tässä ajan takaa.

Ja tuo Erika-keissi on näinä afrikantähti-/lapseni kuuli uskonnollista materiaalia koulussa-/riikka kirjoitti aikoinaan näin-aikoina ihan vaan ajan kysymys, nyt kun tämä Pandoran lipas on aukaistu.

Alaikäisten kanssa senssilinjoilla juttelu ei ole minun juttuni, mutta keskustelupalstoilla kuten tämä, et voi tietää, kuka spinnaa näitä juttuja ja missä tarkoituksessa, niin paljon on trollaajia ja ylisjonneja ja mt-ongelmaisia näissä keskusteluissa. Siinä mielessä kyllä tuli ihan puskista tämä juttu, enkä yhtään ottanut vakavasti sitä, että aiemmin tässä ketjussa oli juttua OML:ista.

-winner-

Vierailija
11228/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan nenä.

-winner-

Ööh, miksi ylipäänsä juttelet netissä ihmisten kanssa, joiden iästä sinulla on niin suuri epäselvyys, että voisivat olla alaikäisyyden rajalla. 🤔

Ja sinä osaat kertoa jokaisen nettikirjoittelijan iän?

-winner-

Vierailija
11229/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään viisuissa ja UMK:ssakin pelataan likaista peliä kun aiotaan pilata pahimman kilpailijan maine että ne saataisiin pois kisoista. Joostillekin kävi samoin viime vuonna. Jos olisin artisti, niin en tämän takia uskaltaisi mennä osallistumaan viisuihin koska mustamaalaamiskampanjoita voi tulla vastustajieni faneilta, kun en oo mitään vakavia rikoksia tehnyt ja en halua että mua syytetään asioista mitä en oo tehnyt.

Minua voisi kiinnostaa joku kerta osallistua, mutta ehkä sitten vasta, kun täällä on poliittisesti avoimempi ilmapiiri. Jo se, että olen todennut sukupuolia olevan kaksi somessa, riittäisi varmaan osalla cancelointiin.

Mitähän sinäkin siellä esittäisit? :D

Vierailija
11230/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan ole jodelissa, joka tietäisi mitä sielläon kirjoiteltu?

No eihän sun tarvi kuin googlettaa niin pääset suoraan lukemaan mistä kyse. Ei niitä voi tänne kopioida kun moderoidaan pois alta aikayksikön. Täällä oli viestejä samasta asiasta jo useita päiviä sitten mutta nekin poistatettiin, ainakin osa niistä.

Vierailija
11231/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ole mitään järkeä🤯

15-18 vuotta sitten tapahtunut oletettu viestittely oletettavasti alaikäisen kanssa johtaa näin pahaan paniikkiin? Uskomatonta! Ymmärtäisin jonkun oikean tuomion siltä ajalta aiheuttavan vetäytymisen, mutta nyt on kyse anonyymeistä väitteistä?

"Epäsopiva" viestittely, oletettu, on kestänyt kolme vuotta. Nuoren elämässä se on pitkä aika ja saa paljon tuhoa aikaan.

Tämä on tyypillistä, asian vähättely. Uhrin vähättely, trauman vähättely.

Missä tämä 3 vuotta on mainittu? En löytänyt tietoa uutisista. Miten uhri saa tällä tavalla oikeutta? Aikaa olisi ollut tehdä rikosilmoitus 15 vuoden ajan. Jos asia ei ylitä rikoskynnystä, miksi jauhaa siitä enää? En vähättele uhria, ihmettelen tapaa miten näitä asioita käsitellään.

Uutisissa lukenut, että teko on tapahtunut vuosina 2007-2010. T.eri

Vierailija
11232/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ole mitään järkeä🤯

15-18 vuotta sitten tapahtunut oletettu viestittely oletettavasti alaikäisen kanssa johtaa näin pahaan paniikkiin? Uskomatonta! Ymmärtäisin jonkun oikean tuomion siltä ajalta aiheuttavan vetäytymisen, mutta nyt on kyse anonyymeistä väitteistä?

"Epäsopiva" viestittely, oletettu, on kestänyt kolme vuotta. Nuoren elämässä se on pitkä aika ja saa paljon tuhoa aikaan.

Tämä on tyypillistä, asian vähättely. Uhrin vähättely, trauman vähättely.

Okei eli kun tämä on ilmeisesti näin selvä juttu, niin sitten vain todisteet pöytään. Juuri tämä on niin rasauttavaa tässä keskustelussa. Kun halutaan faktaa huhujen ympärille, niin "vähätellään traumoja ja uhreja" ja "puolustellaan rikollisia" Ei oikeudessakaan jaeta tuomioita ilman todisteita. Ilmei

Actions speak louder than words. Ei tarvitse todisteita, bändin ja UMK:n reaktio kertoo useimmille kaiken tarpeellisen. Joillekin se päättely taas tuottaa enemmän ongelmia, mutta tuskin olet yksin, joten älä huoli.

Vierailija
11233/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sinäkin siellä esittäisit? :D

Folk-henkistä musiikkia. 

Vierailija
11234/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan nenä.

-winner-

Ja sinä osaat kertoa jokaisen nettikirjoittelijan iän?

-winner-

Tässä casessä on kyse kahdenvälisestä viestittelystä eikä mistään usean keskustelijan ketjusta.

Vierailija
11235/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo liittyy politiikkaan?

Ai niin, valtamedia ja salaliittoteoriat... Voi itku.

Vierailija
11236/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikos voi vanhentua lain edessä. Teko ei katoa mihinkään, eikä teon seuraukset uhrille. Ihminen, joka on syyllistynyt vanhentuneeseen rikokseen, on yhä rikoksen tekijä. Totuus on ja pysyy, omat teot seuraavat läpi elämän mukana.

Rikosta ei voi pestä, ei pyyhkiä puhtaaksi eikä tietoa voi poistaa muiden ihmisten mielistä. Uhri voi kertoa rikoksesta läheisille ystävilleen, luottamuksella. Voi luottaa myös siihen, että sana lähtee kiertämään...

...ja lopulta pilaa rikoksen tekijän maineen. 

Tämä. Jokainen miesihminen voisi lukea tämän. Ihan vaan varmuuden vuoksi, ennen kuin kirjoittaa, sanoo tai tekee mitään.

Naiset eivät tee rikoksia, roiku netissä irccailemassa tai vauvassa 7-23 tai puumat hae nuoria miehiä tai bändärit roiku

Joo, ei tosiaan ole yhtä iso ongelma kuin seksuaalirikokset, joihin miehet syyllistyvät ympäri maailman. 

Käytä hetki aivojasi. Irc-galleriassa roikkuminen, tai vauvalla tai bändäriys ei ole mitenkään rinnastettavissa niihin rikoksiin, joihin miehet syyllistyvät.

Ihan oikeasti, yritä edes vähän. Ajatella, päätellä, ymmärtää lukemaasi, seurata maailmaa, tunnustaa tosiasiat.

Eli yleismaailmallisesti riittää, kun SULLA on miesviha päällä, niin kaikki miehet ovat sen jälkeen alinta sakkaa.

Tämä selvä.

-winner-

Vierailija
11237/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee näitä kommentteja, niin ei tarvitse ihmetellä miksi teinejä yhä käytetään hyväksi somessa. Sen verran raivokkaasti moni tuntuu puolustavan tapausta tai henkilöitä tuntematta. Do better aikuiset!

Vierailija
11238/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vain viestit pöytään. Tai todetaan, että todisteita on ja siksi nämä päätökset. Se kun kerran niin selvää on.

Tänään julkaistun tiedotteen mukaanhan kaikki perustuu vaan esitettyihin väitteisiin, että olisi vuosien 2007-2010 välisenä aikana viestitellyt mahdollisesti alaikäisen henkilön kanssa.

Niin sitä minäkin sanoin mutta mitä sitä nyt julkisia tiedotteita lainaamaan, foliohattuilua ja rikollisten puolustelua. Palstan mukaan tämä on täysin selvä juttu ja koko bändi jo leimattu etovaksi roskasakiksi.

Yhtä hyvin yle ja bändikin olisivat voineet ottaa kannan, että netin nimettömiä huutelijoita ei voi pitää todisteina.

Kukaan normaaliälyinen ei pidäkään.

Vierailija
11239/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko jo siirtyä eteenpäin. Yhtye hajosi, mutta voitte toki kirjoittaa itkujanne heille "nyyh, tulkaa takasii". Meitä muita ei enää kiinnosta OML.

Vierailija
11240/21056 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cyan Kicksiltä sopivasti huomenna tulossa uusi biisi ulos. Voisivat sillä vaikka heittäytyä kisaan mukaan. Kolmas kerta toden sanoo. :)

Ketju on lukittu.