UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa siihen mitä oikeasti on tapahtunut, on aika pelottavaa miten helposti ihmiset ovat leimaamassa toisen pedofiiliksi yms. huhujen perusteella...
Tämä nähtiin sen Tomi Metsäkedonkin tapauksessa. Ja muistaakseni neljä naista sai kunnianloukkausesta tuomion. On pelottavaa tosiaan, miten nykyään oikeutta jaetaan somessa ja palstoilla etenkin kun puhutaan näin vanhoista asioista, jotka ovat rikosoikeudellisesti vanhentuneet. Jos taas jäsen todetaankin jollain tavalla syylliseksi, niin tuomitsen totta kai hänen toimintansa enkä hyväksy sitä millään tavalla. Ja silloin diskaus on ihan perusteltua. En vain pidä tästä nykyajan tavasta leimata ihmisiä ilman konkreettisia todisteita. Ja sitten on muuten hirveä "naisvihaaja", "puolustaa alaikäisten ahdistelua" yms. jos ei ole lynkkauskuorossa mukana, vaan haluaa myös oikeaa faktaa huhujen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa siihen mitä oikeasti on tapahtunut, on aika pelottavaa miten helposti ihmiset ovat leimaamassa toisen pedofiiliksi yms. huhujen perusteella...
Totta. Samalla pilataan omaisten maine ja bändin muut jäsenet. Tämä ei ole edes todistettu asia, koska henkilö kieltää viestitelleensä.
Mutta täällä jo pedofiilistä ja lapsiin tapahtuneesta väkivallasta ja vielä monta vuotta kestänyttä.
Tämä on niin julkeaa henkilöä kohtaan. Julkeaa syytöstä, ei edes todisteita .
Rikos voi vanhentua lain edessä. Teko ei katoa mihinkään, eikä teon seuraukset uhrille. Ihminen, joka on syyllistynyt vanhentuneeseen rikokseen, on yhä rikoksen tekijä. Totuus on ja pysyy, omat teot seuraavat läpi elämän mukana.
Rikosta ei voi pestä, ei pyyhkiä puhtaaksi eikä tietoa voi poistaa muiden ihmisten mielistä. Uhri voi kertoa rikoksesta läheisille ystävilleen, luottamuksella. Voi luottaa myös siihen, että sana lähtee kiertämään...
...ja lopulta pilaa rikoksen tekijän maineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, muuten vaan HUHUJEN vuoksi kaikki hylkäsi vuosikausien kestäneen bändikaveruutemsa. 😂 Oikein menisi näin "pelottavaa miten helposti jotkut ovat puolustelemassa alaikäisille viestittelyä".
Miksei sitä sitten sanottu julkisesti, että syytöksistä on perää ja tämä on syy diskaukseen? Sitten asiassa ei olisi mitään epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestittely alaikäisen kanssa ei liene rikos, saati paheksuttavaa?
On erittäin paheksuttavaa. Nyt tiedät sinäkin.
Viestittely??
Kyllä, ihan pelkkä viestittely. Aikuisilla ei ole asiaa keskustella internetissä tuntemattomien lasten kanssa.
Mä olin 23v kun tapasin IRC-galleriassa 16-vuotiaan joka oli se joka mulle ensin laittoi viestiä. Alaikäiset ei kiinnostaneet silloin, eikä kiinnosta yleisesti ottaen joten torjuin hänet, mutta hän oli sinnikäs ja lopulta seurusteltiin jonkin aikaa.
Ollaan molemmat luonnollisesti nykyään jo about keski-iässä ja edelleen tekemisissä silloin tällöin.
Seurustellaan molemmat nykyään oman ikäisten kanssa.
Ymmärsinkö nyt oikein, että tän takia mä oon jotenkin rikollinen ja pervo?
Oon joskus miettinyt UMK:hon pyrkimistä ja ennen tätä One Morning Left - kohua ei olis ees tullut mieleen, että tuollainen olisi pitänyt ottaa puheeksi jos pääsee mukaan.
Mulle kyseessä on exä, ei mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Some tekee siitä aiempaa helpompaa. Mutta ainahan ihmiset on ensin ampuneet ja ehkä joku joskus on kysynyt mitä tapahtui. Ehkä joku joskus. Yleensä ei kukaan koskaan. Olen aina ihmetellyt tätä puolta ihmisissä, että heti tuomitaan ja vihataan. Voi muuten tapahtua kenelle tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaadin uutta biisiä mukaan kisaan. Kuka on seuraava mahdollinen. Varalla pitää olla joku muu.
Olisi varmaan aika hankalaa tehdä uudelle artistille video jne. tällä aikataululla. Toki YLE voisi vastaavia tilanteita varten ehkä tulevaisuudessa valmistella kahdeksan artistin esitykset. Vaikkakin rahaa siihen tietysti palaa, ja budjettia on leikattu muutenkin.
Ei videota tarvitse olla. Hyvä biisi ja lavashow on enemmän kuin tarpeeksi. Varsinkin kun muut kappaleet ovat vähän meh
Bändin olisi pitänyt osata olla osallistumasta, jos jotain hämärää käytöstä on taustalla. Se oli kuitenkin UMK-vaatimuksena että haluttiin etukäteen tietää jos on jotain mahdollista somekohutaustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nähtiin sen Tomi Metsäkedonkin tapauksessa. Ja muistaakseni neljä naista sai kunnianloukkausesta tuomion. On pelottavaa tosiaan, miten nykyään oikeutta jaetaan somessa ja palstoilla etenkin kun puhutaan näin vanhoista asioista, jotka ovat rikosoikeudellisesti vanhentuneet. Jos taas jäsen todetaankin jollain tavalla syylliseksi, niin tuomitsen totta kai hänen toimintansa enkä hyväksy sitä millään tavalla. Ja silloin diskaus on ihan perusteltua. En vain pidä tästä nykyajan tavasta leimata ihmisiä ilman konkreettisia todisteita. Ja sitten on muuten hirveä "naisvihaaja", "puolustaa alaikäisten ahdistelua" yms. jos ei ole lynkkauskuorossa mukana, vaan haluaa myös oikeaa faktaa huhujen päälle.
Niinhän Wille Rydmankin tuomittiin ties mihin maan alle. Eikä ollut perusteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilma Jää ehtisi vielä hyvin mukaan. Ei ole liian myöhäistä, jos nyt äkkiä toimitaan!
Oikeesti, tää yks fanaattinen Vilma Jää fani pommittaa kaikki foorumit täyteen Vilma Jäätä... vai onko se Vilma itse? Ketään ei kiinnosta Vilma Jää, koita nyt elää sen kanssa.
Nyt sullekin jäitä hattuun. Sen tason artisti ei kirjoittele vauvapalstalla.
Tuo on vaan joku pipipää joka postaa tuota yhtä ja samaa artistia vaikka Yle on ilmoittanut ettei ketään tule tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestittely alaikäisen kanssa ei liene rikos, saati paheksuttavaa?
On erittäin paheksuttavaa. Nyt tiedät sinäkin.
Viestittely??
Kyllä, ihan pelkkä viestittely. Aikuisilla ei ole asiaa keskustella internetissä tuntemattomien lasten kanssa.
Mä olin 23v kun tapasin IRC-galleriassa 16-vuotiaan joka oli se joka mulle ensin laittoi viestiä. Alaikäiset ei kiinnostaneet silloin, eikä kiinnosta yleisesti ottaen joten torjuin hänet, mutta hän oli sinnikäs ja lopulta seurusteltiin jonkin aikaa.
Ollaan molemmat luonnollisesti nykyään jo about keski-iässä ja edelleen tekemisissä silloin tällöin.
Seurustellaan molemmat nykyään
siis, 23v ja 16v? mitä yhteistä tuon ikäisillä edes on keskenään. Sori, mutta todella hälyttävä ikäero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tällä naiset vain kusevat omiin muroihinsa, näiden lynkkaajien vastapariksi syntyy ihmisiä jotka eivät aggressiivisten syytösten takia usko sitten uhreja ollenkaan. Oikeilla, todistetuilla uhreillakin tulee olemaan vaikeampaa saada oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Some tekee siitä aiempaa helpompaa. Mutta ainahan ihmiset on ensin ampuneet ja ehkä joku joskus on kysynyt mitä tapahtui. Ehkä joku joskus. Yleensä ei kukaan koskaan. Olen aina ihmetellyt tätä puolta ihmisissä, että heti tuomitaan ja vihataan. Voi muuten tapahtua kenelle tahansa.
Ei todellakaan ole ampuneet, itse en uskaltaisi ihan kaikkea kamaa kirjoitella mitä täällä näkee, saa pian kunnianloukkaussyytteet itselleen. Tutkitaan ennenkuin hutkitaan.
Varasijalta ensimmäinen tilalle , vaikkei olisi mitään ennakkoon mietittykään. Abreu oli siellä kai? Tai joku uusi tuntematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaadin uutta biisiä mukaan kisaan. Kuka on seuraava mahdollinen. Varalla pitää olla joku muu.
Olisi varmaan aika hankalaa tehdä uudelle artistille video jne. tällä aikataululla.
Ei se mitää videota tarvi! Jos joku hakijoista ei ole vielä julkaissut biisiänsä, niin lavalle vaan finaaliin.
"Ja tällä naiset vain kusevat omiin muroihinsa, näiden lynkkaajien vastapariksi syntyy ihmisiä jotka eivät aggressiivisten syytösten takia usko sitten uhreja ollenkaan. Oikeilla, todistetuilla uhreillakin tulee olemaan vaikeampaa saada oikeutta."
Jep. Tätä mäkin peräänkuulutan. Olen kans huomannut ilmapiirin kovenemisen meitä uhreja kohtaan näiden juttujen myötä. T: Se r*iskauksen ja alaikäisenä useasti ahdistelua kokenut (ja oikeudessa istunut ensin mainitusta ja tekijä tuomion siitä saanut)
Olisipa tullut joku tilalle. Ties vaikka olis tullut joku hyvä kappale mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vain viestit pöytään. Tai todetaan, että todisteita on ja siksi nämä päätökset. Se kun kerran niin selvää on.
Tänään julkaistun tiedotteen mukaanhan kaikki perustuu vaan esitettyihin väitteisiin, että olisi vuosien 2007-2010 välisenä aikana viestitellyt mahdollisesti alaikäisen henkilön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Varasijalta ensimmäinen tilalle , vaikkei olisi mitään ennakkoon mietittykään. Abreu oli siellä kai? Tai joku uusi tuntematon.
Minkä hiton takia pitää jankata kun Yle on ilmoittanut ettei tilalle tule ketään.
Katsoisin valitsijaraatia vähän kriittisemmällä silmällä, niillä on oma lehmä ojassa kun valikoidaan artisteja samoista pienistä piireistä. Suomessa on todella paljon lahjakkaita artisteja jotka eivät satu olemaan tiettyjen homogeenisten levy-yhtiöiden listalla ja näin ei voida lobbailla niitä tulevan kesän radiohittejä.