UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mode kulta, Mode kulta, pidä hauskaa täs ketjussa.
On varmasti ollut hauskaa, täältä illan aikana poistui varmaan joku 50 viestiä.
Joo, huomasin kanssa saman. Oikeastaan kaikki asialliset keskustelut poistettiin. Näin yritetään manipuloida äänestäjiä, jos torpataan kaikki keskustelu mahdollisista muista voittajista.
Älkää lähtekö jauhamaan trollien kanssa Erikasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mode kulta, Mode kulta, pidä hauskaa täs ketjussa.
On varmasti ollut hauskaa, täältä illan aikana poistui varmaan joku 50 viestiä.
Joo, huomasin kanssa saman. Oikeastaan kaikki asialliset keskustelut poistettiin. Näin yritetään manipuloida äänestäjiä, jos torpataan kaikki keskustelu mahdollisista muista voittajista.
Älkää lähtekö jauhamaan trollien kanssa Erikasta mitään.
Yritetään manipuloida äänestäjiä? :D
Vierailija kirjoitti:
Roos+Berg on loihtinut semmoisen loitsun, että kun se salakavalasti pääsee päähän, se alkaa tehdä kiihtyvällä tahdilla tuhoa😄 Maaginen, upea taideteos!
Sitä odotellessa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut että loveen lankeaminen tarkoittaa vaan rakastumista. Tulee love sanasta?
Ei hyvänen aika?! 🤦🏼🤦🏼🤦🏼 On oikeasti järkyttävää, että suomea eivät osaa enää edes äidinkielenään sitä puhuvat - jollaiseksi kirjoittajan oletan. Tämän käsityksen saa anteeksi vain, jos puhuu suomea vieraana kielenä.
Tai sitten sillä on useampia merkityksiä, älä kuvittele tietäväsi paremmin.
En sanonut ettei ole useampia merkityksiä. Mutta jos ei todella tiedä, että "loveen lankeaminen" ei tule englannin sanasta "love", ainut oikea paikka on peruskoulun äidinkielen tunnit. Sinne, mars!
Olen eri, mutta teet vaan itsesi typeräksi esittämällä tiet
Aivan, kyse on sanoilla leikittelystä, silloin kun tilaisuus tarjoutuu, englanti & suomi. Toinen esimerkki: äskettäin joku hotelliketju lanseerasi uuden nimensä: Home hotels. Nerokasta!
Vierailija kirjoitti:
Goldielocksin asema on muuten noussut UMK veikkauksissa. Ilmankos täältäkin häntä koskevat keskustelut poistuvat. On syytäkin pelätä!
Oletko aivan varma, että Vauva-palstan keskustelijat/lukijat valitsevat Suomen viisuedustajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena hänelle, joka mainitsi Loreenin ja Nemon että he muka "hukkuivat tapettiin", mutta ei! Siis, Nemolla oli hame ja muutenkin erikoinen tapaus, ja Loreen on marokkolainen ja voisko sanoa että hän on vähän muissa maailmoissa oleva tyyppi. Ja myös Måneskin oli vähän sellainen queer-yhtye. Ja Käärijä tietty on värikäs tyyppi. Niin kyllä siellä pitää erottua jotenkin.
Wau, että Nemo voitti koska hame ja Loreen koska marokkolainen. Älkää jaksako. 😂
Euroviisuissa on yleensäkin aivan liian paljon ulkomaalaisia.
Eivätkö alapeukuttajat todellakaan tajua tätä kommenttia sarkasmiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut että loveen lankeaminen tarkoittaa vaan rakastumista. Tulee love sanasta?
Ei hyvänen aika?! 🤦🏼🤦🏼🤦🏼 On oikeasti järkyttävää, että suomea eivät osaa enää edes äidinkielenään sitä puhuvat - jollaiseksi kirjoittajan oletan. Tämän käsityksen saa anteeksi vain, jos puhuu suomea vieraana kielenä.
Tai sitten sillä on useampia merkityksiä, älä kuvittele tietäväsi paremmin.
En sanonut ettei ole useampia merkityksiä. Mutta jos ei todella tiedä, että "loveen lankeaminen" ei tule englannin sanasta "love", ainut oikea paikka on peruskoulun äidinkielen tunnit. Sinne, mars!
Olen eri, mutta teet vaan itsesi typeräksi esittämällä tiet
Todennäköisesti? Tässä ei ole mitään todennäköistä, ole hyvä ja ota itse selvää siitä, mitä sana "lovi" tarkoittaa ja nimenomaan on alunperin tarkoittanut. Nyt noissa laulunsanoissa on tietenkin mukana sanaleikki, mutta on yksinkertaisesti väärin sanoa, että se sanonta tulee englannin kielen sanasta "love" :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappas kun et itse asiaa tietämättömänä sanojen merkityksiä etsiessäsi ole osunut tähän tulkintaan:
Puhekielessämme langeta loveen tarkoittanee nykyään jonkinlaista haksahtamista, kuten että osti jonkun houkuttelevan tuotteen mainoksen perusteella, joka ei sitten vastannutkaan odotuksia.
Sopii täysin Erikan biisiin, sillä moni on luonut häneen jo ennakkoon niin suuret odotukset, että nyt ei millään kyetä myöntämään, e
Mitähän ihmettä selität? Miten niin en ole törmännyt tuohon merkitykseen? Kyse on siitä tuleeko tuo sanonta englannin love-sanasta. Ei tule. Sillä nimenomaan on monta merkitystä ja tässä biisissä sitä käytetään sanaleikissä.
Minusta hysteerisemmiltä näyttää kyllä nää goldieta fanittavat täällä, Costee voittoon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta hysteerisemmiltä näyttää kyllä nää goldieta fanittavat täällä, Costee voittoon.
Ei täällä kukaan voi fanittaa Goldieta, kun viestit poistetaan heti:)
Ihanasti artistit suhtautuivat kilpakumppaneihinsa reagointivideolla. Tuli tosi hyvä mieli. Fanittaakin voi lyttäämättä muita kilpaijoita. Tuskin artistitkaan sitä haluaisivat. Minua ainakin harmittaisi jo omat fanini törkeilisivät pitkin nettiä. Koitetaanhan käyttäytyä
Vierailija kirjoitti:
Ihanasti artistit suhtautuivat kilpakumppaneihinsa reagointivideolla. Tuli tosi hyvä mieli. Fanittaakin voi lyttäämättä muita kilpaijoita. Tuskin artistitkaan sitä haluaisivat. Minua ainakin harmittaisi jo omat fanini törkeilisivät pitkin nettiä. Koitetaanhan käyttäytyä
Niinpä, miksi täällä ei saisi rauhassa kehua omaa suosikkiaan, oli se sitten kuka tahansa näistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, miksi täällä ei saisi rauhassa kehua omaa suosikkiaan, oli se sitten kuka tahansa näistä?
Eihän täällä muuta tehdä kuin haukutaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olen asunut Sveitsissä jo 20 v. ja menen paikalle, mutta aika harva viisuista täällä on innostunut tai tietoinen. Nehän eivät näy samaan tapaan laajalle yleisölle. Mitä olen kysellyt, niin Neea ja Goldie ovat "peukku ylös".
Miten niin eivät näy laajalle yleisölle? Olin siellä viime vuonna viisujen aikaan ja niitä kommentoitiin ja spekuloitiin ihan normaalisti ja tulivat teeveestä ja kun Sveitsi voitti, kansa ryntäsi kaduille juhlimaan ja seuraavana päivänä olivat kadunkulmat täynnä tyhjiä ja puolityhjiä skumppapulloja. Kyllä näkyi ja kuului vahvasti.
JOS Suomi voittaisi Euroviisut nyt toukokuussa, siitä tulisi ikuinen vappu. Sen verran kurjia aikoja on takana, vallanpitäjien sotaleikkejä ja hintojenkarkaamista sen takia.
Goldielocksin biisi on tarttuva ja sopivan erikoinen tunnelmaltaan ilman päälleliimattua erikoisuudentavoittelua ja väkisintehtyä euroviisumaisuutta. Olisi hyvä jos Suomesta näytettäisiin euroviisuissa välillä tällaistakin musiikkia ja vähän erilainen puoli. Lisäksi Goldielocks vaikuttaa symppikseltä tyypiltä, jonka uraa ja musiikin tekemistä tukee mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olen asunut Sveitsissä jo 20 v. ja menen paikalle, mutta aika harva viisuista täällä on innostunut tai tietoinen. Nehän eivät näy samaan tapaan laajalle yleisölle. Mitä olen kysellyt, niin Neea ja Goldie ovat "peukku ylös".
Miten niin eivät näy laajalle yleisölle? Olin siellä viime vuonna viisujen aikaan ja niitä kommentoitiin ja spekuloitiin ihan normaalisti ja tulivat teeveestä ja kun Sveitsi voitti, kansa ryntäsi kaduille juhlimaan ja seuraavana päivänä olivat kadunkulmat täynnä tyhjiä ja puolityhjiä skumppapulloja. Kyllä näkyi ja kuului vahvasti.
JOS Suomi voittaisi Euroviisut nyt toukokuussa, siitä tulisi ikuinen vappu. Sen verran kurjia aikoja on takana, vallanpitäjien sotaleikkejä ja hintojenkarkaamista sen takia.
Ei voita, huoli pois.
Kyllä UMK on jo ratkennut, jos ei Yle ihan mahdottoman huonoa esitystä Erikalle värkkää tällä kerralla. Vilpittömästi toivon, että levy-yhtiöstä joku on vahtimassa. Cicciolinan karhuja ja Bessin pesismailoja muistellen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä UMK on jo ratkennut, jos ei Yle ihan mahdottoman huonoa esitystä Erikalle värkkää tällä kerralla. Vilpittömästi toivon, että levy-yhtiöstä joku on vahtimassa. Cicciolinan karhuja ja Bessin pesismailoja muistellen.
Nyt pitää tehdä Euroviisuvoitto-esitys. Parempi kuin Loreenin voileipägrilli. Ei mitään paineita, Yle!
Erika myös on omassa Instassaan jakanut tuon perinteisen loveen lankeamisen määritelmän, muistaakseni oli tää pätkä Wikipediasta: "Loveen lankeaminen tarkoittaa suomalaisessa kansanperinteessä matkaa vainajalaan, mahdollisesti tietäjän eli šamaanin vaipumista transsitilaan. Joskus loveenlankeaminen voi tarkoittaa muidenkin kansojen harjoittamaa transsia". Biisissähän muutenkin lauletaan Trance-jumalasta, eli kyllä tässä on sanoilla leikittelyä ja halusi kai selventää tätä niillekin, joiden sanavarastoon ei tuo merkitys kuulu.