UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt ennakkovaroitus artistilta itseltään?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6f90761d-1467-4a42-a981-520a31…
No lue se juttu, ihan asiaa puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olen asunut Sveitsissä jo 20 v. ja menen paikalle, mutta aika harva viisuista täällä on innostunut tai tietoinen. Nehän eivät näy samaan tapaan laajalle yleisölle. Mitä olen kysellyt, niin Neea ja Goldie ovat "peukku ylös".
Miten niin eivät näy laajalle yleisölle? Olin siellä viime vuonna viisujen aikaan ja niitä kommentoitiin ja spekuloitiin ihan normaalisti ja tulivat teeveestä ja kun Sveitsi voitti, kansa ryntäsi kaduille juhlimaan ja seuraavana päivänä olivat kadunkulmat täynnä tyhjiä ja puolityhjiä skumppapulloja. Kyllä näkyi ja kuului vahvasti.
Tuskin Sveitsin "kansa" ryntäsi kaduille juhlimaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt ennakkovaroitus artistilta itseltään?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6f90761d-1467-4a42-a981-520a31…
Voisit myös kirjoittaa mistä on kyse, niin kaikkien ei tarvitse mennä kannattamaan tuota lehteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olen asunut Sveitsissä jo 20 v. ja menen paikalle, mutta aika harva viisuista täällä on innostunut tai tietoinen. Nehän eivät näy samaan tapaan laajalle yleisölle. Mitä olen kysellyt, niin Neea ja Goldie ovat "peukku ylös".
Miten niin eivät näy laajalle yleisölle? Olin siellä viime vuonna viisujen aikaan ja niitä kommentoitiin ja spekuloitiin ihan normaalisti ja tulivat teeveestä ja kun Sveitsi voitti, kansa ryntäsi kaduille juhlimaan ja seuraavana päivänä olivat kadunkulmat täynnä tyhjiä ja puolityhjiä skumppapulloja. Kyllä näkyi ja kuului vahvasti.
Ainakin voittajan kotiinpaluujuhla oli varsin vaatimaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut että loveen lankeaminen tarkoittaa vaan rakastumista. Tulee love sanasta?
Ei hyvänen aika?! 🤦🏼🤦🏼🤦🏼 On oikeasti järkyttävää, että suomea eivät osaa enää edes äidinkielenään sitä puhuvat - jollaiseksi kirjoittajan oletan. Tämän käsityksen saa anteeksi vain, jos puhuu suomea vieraana kielenä.
Tai sitten sillä on useampia merkityksiä, älä kuvittele tietäväsi paremmin.
En sanonut ettei ole useampia merkityksiä. Mutta jos ei todella tiedä, että "loveen lankeaminen" ei tule englannin sanasta "love", ainut oikea paikka on peruskoulun äidinkielen tunnit. Sinne, mars!
Vierailija kirjoitti:
Goldielocksin asema on muuten noussut UMK veikkauksissa. Ilmankos täältäkin häntä koskevat keskustelut poistuvat. On syytäkin pelätä!
Viestejä poistuu ehkä siksi, että toisinaan ketjun sadasta kommentista kymmenen on pelkkää G:n hehkutusta. Eli muutama fani käy lievästi sanottuna ylikierroksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut että loveen lankeaminen tarkoittaa vaan rakastumista. Tulee love sanasta?
Ei hyvänen aika?! 🤦🏼🤦🏼🤦🏼 On oikeasti järkyttävää, että suomea eivät osaa enää edes äidinkielenään sitä puhuvat - jollaiseksi kirjoittajan oletan. Tämän käsityksen saa anteeksi vain, jos puhuu suomea vieraana kielenä.
En sanonut ettei ole useampia merkityksiä. Mutta jos ei todella tiedä, että "loveen lankeaminen" ei tule englannin sanasta "love", ainut oikea paikka on peruskoulun äidinkielen tunnit. Sinne, mars!
Ja sössön sössön, ihan hyvin voi tarkoittaa, et sinä sitä määrittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan koko "kansa", mutta osa porukasta ja varsinkin nuorempi väki. Ei munkaan äiti lähde ulos juhlimaan jääkiekon MM-voittoa. Tuo on kuitenkin ihan käypä sanonta. Oli siellä juhlintaa ja peukkuja näyteltiin naapureille parvekkeelta ja huudeltiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sössön sössön, ihan hyvin voi tarkoittaa, et sinä sitä
:D Jäikö sultakin peruskoulu kesken vai mikä näin harmittaa?
Sveitsin juhlinta ei ollut mitään Kroatian juhlinnan rinnalla. Vai että oikein peukkua näytettiin naapurille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Goldielocksin asema on muuten noussut UMK veikkauksissa. Ilmankos täältäkin häntä koskevat keskustelut poistuvat. On syytäkin pelätä!
Viestejä poistuu ehkä siksi, että toisinaan ketjun sadasta kommentista kymmenen on pelkkää G:n hehkutusta. Eli muutama fani käy lievästi sanottuna ylikierroksilla.
Erikan kehujakin poistui, ja vihapuheita Putin, n*tsi Saksa jne. poistunut myöskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lovi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikan kehujakin poistui, ja vihapuheita Putin, n*tsi Saksa jne. poistunut myöskin.
Mistä te muistatte kaikki poistetut viestit, paitsi jos ne on teidän omianne??
Jokainen saa tulkita sitä merkitystä itse niinkuin muussakin taiteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mode kulta, Mode kulta, pidä hauskaa täs ketjussa.
On varmasti ollut hauskaa, täältä illan aikana poistui varmaan joku 50 viestiä.
Lähes 11 000 viestiä on vieläkin ketjussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mode kulta, Mode kulta, pidä hauskaa täs ketjussa.
On varmasti ollut hauskaa, täältä illan aikana poistui varmaan joku 50 viestiä.
Viestithän eivät poistu täältä minkään moden poistamina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lovi?
lovi
rako, ura, aukko, reikä, painauma
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa tulkita sitä merkitystä itse niinkuin muussakin taiteessa.
Saa tulkita, ja tietenkin Erikan biisissä sanoissa on mukana myös ilmiselvä sanaleikki. Se ei kuitenkaan poista sitä, mistä se alkuperäinen sanonta "langeta loveen" tulee. Kyseessä on ikiaikainen, suomalainen mytologinen käsite, eikä englanninkielen sanasta "love" keksitty suomen ja englannin sekoitus. Suomen kieli köyhtyy kovaa vauhtia ja on huolestuttavaa, että ihan tavallisia sanoja - kuten "lovi" - ei enää tiedetä eikä ymmärretä vaan mietitään merkityksiä vain jostain "no cap bro" -kielestä.
Eiköhän tuo muinaiskantasuomen lovi-keskustelu jo ala riittää 😂