Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
20301/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut täysin eri asiasta. Eihän UMK-äänestyssäännöissä ole kielletty, etteikö vaikka artisti itse tai kuka tahansa muu häneen liittyvä, kuten levy-yhtiöt, tuottajat tmv. saisi osallistua äänestykseen ihan samoin ehdoin kuin kuka tahansa muukin, eli heidänkään antamaansa äänimäärää ei ole mitenkään rajattu.

En puhu eri asiasta. Alkuperäinen viesti väitti: "Vääristää tuloksia, että äänimäärää ei rajoiteta ja esim. levy-yhtiö voi halutessaan kustantaa markkinoimalleen artistille tuhansia ääniä." LEVY-YHTIÖ KUSTANTAA. Tämä ei ole mitenkään mahdollista.

Kuten sanoin, jos levy-yhtiön työntekijä, tuottaja tms. saa äänestää yksityshenkilönä (mitä epäilen), hän maksaa ne äänensä omasta pussistaan ja on ihan samalla viivalla kuin tavallinen äänestäjä. 

Ja on vieläpä täysin mahdollista ettei saa äänestää ollenkaan. Olin aikoinani RAY:n pelisalissa töissä enkä saanut pelata mi

Et nyt selvästikään yhtään ymmärrä, että UMK äänestys on täysin eri asia kuin olla töissä RAY:n pelisalissa saaden sisäpiiritietoa pelien toiminnasta tai yrityksen nimissä järjestää ulkopuolisille suunnattu markkinointikilpailu, jonka voitot halutaan jakaa asiakkaille eikä yrityksen työntekijöille. Et myöskään mitä ilmeisimmin tiedä, että levy-yhtiöt todellakin kustantaa artistiensa markkinointia silloin kun se hyödyttää heitä itseään, mitä esim. UMK-voitto nykyään ehdottomasti tekee Euroviisuihin liittyvän valtavan näkyvyyden ja sitä myötä lisääntyneiden soitto- ja keikkamyyntimäärien myötä.

Vierailija
20302/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei se edelleenkään mitään vääristä. Nämä eivät ole presidentin vaalit."

Mut sitte pitäis löytyä myös ulkomaalaisista niitä jotka äänestää monella kympillä Erikaa... 

Ja kyllä löytyy. Pahin kilpailija on se Maltan Miriana Conten Kant. Hitto, että osuikin samalle vuodelle. :-) 

Ei sellainen kädenlämpöinen ihan kiva pärjää. Ei tartte kaikkien tykätä, riittää, että riitävän moni tykkää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20303/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut täysin eri asiasta. Eihän UMK-äänestyssäännöissä ole kielletty, etteikö vaikka artisti itse tai kuka tahansa muu häneen liittyvä, kuten levy-yhtiöt, tuottajat tmv. saisi osallistua äänestykseen ihan samoin ehdoin kuin kuka tahansa muukin, eli heidänkään antamaansa äänimäärää ei ole mitenkään rajattu.

En puhu eri asiasta. Alkuperäinen viesti väitti: "Vääristää tuloksia, että äänimäärää ei rajoiteta ja esim. levy-yhtiö voi halutessaan kustantaa markkinoimalleen artistille tuhansia ääniä." LEVY-YHTIÖ KUSTANTAA. Tämä ei ole mitenkään mahdollista.

Kuten sanoin, jos levy-yhtiön työntekijä, tuottaja tms. saa äänestää yksityshenkilönä (mitä epäilen), hän maksaa ne äänensä omasta pussistaan ja on ihan samalla viivalla kuin tavallinen äänestäjä. 

Ja on vieläpä täysin mahdollista ettei saa äänestää ollenkaan. Olin aikoina

Kyllä minä ymmärrän. Sinä vaan et ymmärrä että olisi täysin tuomittavaa ja epärehellistä maksaa firman rahoilla tuhansia ja tuhansia ääniä UMKn yleisöäänestyksessä ja vielä olla jäämättä siitä kiinni. 

Jos sinulla on todisteita että näin on tehty, paljasta ihmeessä. Saat koko voiton diskattua.

Vierailija
20304/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ny viitikö vertailla naisten ja miesten vähäpukeisuutta, kyseessä kuitenki ihan eri sukupuolet.

Siis mitä tahdot sanoa, ihan sama ainakin minulle.

Ehkä tässä ajetaan takaa sitä, miten yleisesti naiset enemmän paljastelevat kuin miehet ja millälailla naiset sen tekevät.

Vierailija
20305/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt selvästikään yhtään ymmärrä, että UMK äänestys on täysin eri asia kuin olla töissä RAY:n pelisalissa saaden sisäpiiritietoa pelien toiminnasta tai yrityksen nimissä järjestää ulkopuolisille suunnattu markkinointikilpailu, jonka voitot halutaan jakaa asiakkaille eikä yrityksen työntekijöille. Et myöskään mitä ilmeisimmin tiedä, että levy-yhtiöt todellakin kustantaa artistiensa markkinointia silloin kun se hyödyttää heitä itseään, mitä esim. UMK-voitto nykyään ehdottomasti tekee Euroviisuihin liittyvän valtavan näkyvyyden ja sitä myötä lisääntyneiden soitto- ja keikkamyyntimäärien myötä.

Häh, eihän markkinoinnilla taas ole mitään tekemistä äänestyksen rahalla manipuloimisen kanssa?? Olen eri kirjoittaja mutta firmojen eettiset säännöt kieltävät minkään sellaisen tekemisen joka edes voi vaikuttaa epäeettiseltä toiminnalta. Oman ehdokkaansa läpipuskeminen rahalla on aivan varmasti kiellettyä - siksi myös teot jotka voivat antaa kuvan että tällaista on menossa ovat kiellettyjä.

Siis sama kun RAYn henkilökunta pelaamassa rulettia - vaikka mitään huijausta ei tapahtuisi, ei saa antaa edes sellaista mahdollisuutta että joku luulee että huijataan. Siksi henkilökunta ei voi rulettia pelata - eikä levy-yhtiö varmasti maksa tuhansia ääniä ehdokkaallen, kuten edellän vihjaillaan.

Vierailija
20306/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei se edelleenkään mitään vääristä. Nämä eivät ole presidentin vaalit."

Mut sitte pitäis löytyä myös ulkomaalaisista niitä jotka äänestää monella kympillä Erikaa... 

Ja kyllä löytyy. Pahin kilpailija on se Maltan Miriana Conten Kant. Hitto, että osuikin samalle vuodelle. :-) 

Ei sellainen kädenlämpöinen ihan kiva pärjää. Ei tartte kaikkien tykätä, riittää, että riitävän moni tykkää. 

Tää Malta aika hirveä, kiekumisosuudet varsinkin, ei kyllä pärjää Erikalle.

Vierailija
20307/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Maltastakin mutta kyllä jaa kakkoseksi Erikalle :).

Vierailija
20308/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ronski lava-asenne toimi hyvin. Ei tarvi mitään sulavaa ja sievää tanssimista.

Vierailija
20309/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän. Sinä vaan et ymmärrä että olisi täysin tuomittavaa ja epärehellistä maksaa firman rahoilla tuhansia ja tuhansia ääniä UMKn yleisöäänestyksessä

Moraalisesti tuomittavaa ja epärehellistä, mutta muutoin täysin sääntöjen mukaista ja sallittua. Nythän ei puhuta mistä tahansa firmasta, joka on kieltänyt työsuhdepuhelimen käytön maksullisiin äänestyksiin, kuten selvästi ajattelet.

Vierailija
20310/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei malta kyllä erikan biisiä voita. Maltalla on hauska tarttuva kertsi, mutta siinä se.

Vierailija
20311/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän. Sinä vaan et ymmärrä että olisi täysin tuomittavaa ja epärehellistä maksaa firman rahoilla tuhansia ja tuhansia ääniä UMKn yleisöäänestyksessä

Moraalisesti tuomittavaa ja epärehellistä, mutta muutoin täysin sääntöjen mukaista ja sallittua. Nythän ei puhuta mistä tahansa firmasta, joka on kieltänyt työsuhdepuhelimen käytön maksullisiin äänestyksiin, kuten selvästi ajattelet.

Ei varmasti ole sääntöjen mukaan sallittua firman rahoilla ostaa tuhansia ja tuhansia ääniä omalle ehdokkaalle. Ei ole mitenkään mahdollista. Näytä todisteet jos on näin. Silloinhan muidenkin artistien levy-yhtiöt tekisivät niin? 

Vierailija
20312/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikissa firmoissa, missä mulla on ollut työsuhdepuhelin, on kaikenlainen maksullinen viihdesisältö ollut ehdottoman kiellettyä. Olisi tullut välittömästi palautetta jos puhelinlaskulla olisi olkut 1000 euroa palvelunumerotekstareita! T. Eri

Vierailija
20313/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet nyt näin obsessoitunut asiasta, niin otapa yhteyttä Erikan levy-yhtiöön ja kysy maksoivatko tuhansia ääniä firman pussista Erikan äänestämiseen. Soita vaikka iltapäivälehteenkin.

Vierailija
20314/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauska reaktio

Vierailija
20315/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaahan youtubesta Hooja och Käärijä San Fransisco Boy. Tässä voi jo puhua voimaantumisen tunteesta. En muista koska viimeksi teki mieli jorata kun kuulee musiikkia. Käärijä vois tulla uudestaan Euroviisuihin.

Höpö höpö, eikä ole Käärijän fanitusketju muutenkaan.

Käärijä ja Hoojahan vihjailivat jo haastattelussa että voisivat hakea ensi vuonna UMKhon. Toivottavasti hakevat, Hooja-pojat on niin symppiksiä. Eivät ollenkaan sellaisia ylimielisiä ruotsalaisia kuten jotkut kröhöm lippispäiset viisuasiantuntijat siellä.

Vierailija
20316/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkään Maltasta. Ne jumppapallot...

Vierailija
20317/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olet nyt näin obsessoitunut asiasta, niin otapa yhteyttä Erikan levy-yhtiöön ja kysy maksoivatko tuhansia ääniä firman pussista Erikan äänestämiseen. Soita vaikka iltapäivälehteenkin.

Turha edes kysyä, koska tietenkin he sanoisi, että eivät, koska eihän se hyvältä kuulostaisi, mutta siltikään siinä ei ole mitään laitonta tai sääntöjen vastaista, koska UMK äänestyssäännöt sen sallii.

Vierailija
20318/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaahan youtubesta Hooja och Käärijä San Fransisco Boy. Tässä voi jo puhua voimaantumisen tunteesta. En muista koska viimeksi teki mieli jorata kun kuulee musiikkia. Käärijä vois tulla uudestaan Euroviisuihin.

Höpö höpö, eikä ole Käärijän fanitusketju muutenkaan.

Käärijä ja Hoojahan vihjailivat jo haastattelussa että voisivat hakea ensi vuonna UMKhon. Toivottavasti hakevat, Hooja-pojat on niin symppiksiä. Eivät ollenkaan sellaisia ylimielisiä ruotsalaisia kuten jotkut kröhöm lippispäiset viisuasiantuntijat siellä.

Eiköhän se ihan ollut vitsi.

Vierailija
20319/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha edes kysyä, koska tietenkin he sanoisi, että eivät, koska eihän se hyvältä kuulostaisi, mutta siltikään siinä ei ole mitään laitonta tai sääntöjen vastaista, koska UMK ään

Osoita kohta jossa sallitaan levy-yhtiön omalla rahalla tuhansien ja tuhansien äänien ostaminen heidän omalle ehdokkaalleen? Sekä kohta jossa levy-yhtiö itse sallii tämän (heillä on ihan samoin omat eettiset sääntönsä, kuten kaikilla firmoilla)? Sekä todisteet että näin on myös tehty?

Vierailija
20320/21056 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha edes kysyä, koska tietenkin he sanoisi, että eivät, koska eihän se hyvältä kuulostaisi, mutta siltikään siinä ei ole mitään

Ei sillä ole mitään todisteita, ei vaan pysty hyväksymään että Erika oli kansan suosikki ja voitti yleisöäänestyksen.

Ketju on lukittu.