Kun on aukko työhistoriassa, työnantaja ei palkkaa töihin - miten pitkäaikaistyöttömät ikinä siis työllistyvät?
Siinäpä kysymys.
Aukko työhistoriassa tarkoittaa sitä, että työnantaja ei palkkaa. Palkkaa mieluummin työtä vaihtavan.
Kommentit (126)
Ilmeisesti se on merkki siitä, että on pitkäjännitteinen tms. En tiedä. AIkoinaan ihmettelivät keikkatöitäni ja vuokrafirmojen listoilla olemista. Meinasi tulla hiki kun sanoin, että ei ole muita töitä tarjolla, tein niitä mitä sain. Kyseessä oli vielä taantuma-aika. Tuntuu että työnhakija on suunnilleen rikollinen kuulusteluissa. Aivan käsittämätön asetelma.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tulin palkatuksi liki 50v oltuani yli 2v työttömänä. Aivan tavalliselle toimistoalalle. Ennenkin ollut työttömänä ja saanut töitä. Kyllä sitten on työhistoriassa muutakin vikaa oltava ellei edes haastattelukutsuja saa.
2 vuotta työttömänä. Hui.
Minä teen nykyää musiikkia, olen tunnistanut itsrstäni artistin kun on saanut hetken hengähtää.
Jonkun pelin soundtrackki diili olisi jännä.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen nykyää musiikkia, olen tunnistanut itsrstäni artistin kun on saanut hetken hengähtää.
Jonkun pelin soundtrackki diili olisi jännä.
Sun peruskomppis, joka missaa aina joka toisen nuotin ei tuu kiinnostamaan ketään
Miksi se aukko haittaa? Luuleeko työnantaja, että työnhakija on ollut vankilassa silloin vuosina 2002-2004, kun ei ollut töissä, vai mikä pointti siinä on?
Vaiker olla aukoton jos koulusta valmistunu ja sit iski korona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin 4v työttömänä. Sitten pääsin työvoimakoulutukseen. Siihen kuului 3kk palkaton työharjoittelu. Jatkoin samassa paikassa kesätöissä. Syksyllä jatkettiin sopparia. Sitten jatkettiin vielä puitesopimuksena (tarvittaessa töihin kutsuttava), no sitä tarvetta oli sen verran paljon että tehtiin vakituinen sopimus. Siellä olen nyt ollut 3v töissä.
Nykyään on näissä työvoimakoulutuksissakin tuskaa löytää edes harjoittelupaikka, koska siinä pitää jonkun työntekijän olla auttamassa. Tai pitäisi. Kaveri meni johonkin tilitoimistoon ja siellä kuviteltiin että saavat valmiin työntekijän ja hälle valitettiin ja huudettiin kun ei osannut tai teki virheitä. Olin kerran hakemassa häntä, ja siellä tuli se "pomo" ulos vielä huutamaan, että "tähän vaiheeseen ei voi töitä jättää" (oli odottanut yli tunnin että pomo tulisi tarkistamaan ja sitten työaika kuitenkin loppu
8 paikkaa ja 100 hakijaa joista suurin osa omaa pitkän uran. Mahoton päästä
Miten peittää lusimisvuoden aukko?
Olin työttömänä vajaa viisi vuotta ja pelkäsin +50:nä etten enää töihin pääse.
Omalle alalle ei ollutkaan enää toiveita, niin päätin opiskella lähihoitajaksi. Töitä sai tehdä jo opiskeluaikana, mutta jouduin lopulta keskeyttämään, sillä fysiikkani ei kestänyt hoitoalaa. Onneksi harkat menivät hyvin ja tyyppinä olin ihan pidetty, niin työ löytyi vikasta harkkapaikasta, toimisto puolelta keskussairaalasta.
Opiskelevat pakon edessä lähihoitajiksi ja työllistyvät myös pakon edessä näihin riistofirmoihin ja muutenkin hoitamaan vanhuksia.
Höpö höpö. Itse työllistyin kuuden vuoden kotiäitiyden jälkeen ja tiedän vielä pidempäänkin kotona oleita, jotka on vielä töihin huolittu.
Hoidin itse ongelman vaihtamalla alaa. Silloin voi laittaa cvn muotoon missä on opiskelut ja suurpiirteisesti aiempaa työkokemusta mm. tältä tältä ja tältä alalta, koska ne ei ole olennaisia.
No se riittää että on työtön niin ei työnantajat palkkaa riippumatta työhistoriasta ym.
Kun on työsuhteessa ja haluaa vaihtaa firmaa niin tulee kutsuja haastatteluun. Suorastaan kutsuja satelee mutta heti jos joutuu työttömäksi niin ei tule yhtäkään kutsua. Työnantajien halua palkata työttömiä pitäisi jollain keinolla parantaa.
Vierailija kirjoitti:
No se riittää että on työtön niin ei työnantajat palkkaa riippumatta työhistoriasta ym.
Kun on työsuhteessa ja haluaa vaihtaa firmaa niin tulee kutsuja haastatteluun. Suorastaan kutsuja satelee mutta heti jos joutuu työttömäksi niin ei tule yhtäkään kutsua. Työnantajien halua palkata työttömiä pitäisi jollain keinolla parantaa.
Toki poikkeuksia aina on mutta ne yritykset jotka palkkaavat työttömiä ovat reilu vähemmistö.
Työnantaja ei oikeasti etsi työvoimaa jos ongelmaksi muodostuu aiempi työkokemus/cv sen sijaan että tärkeintä on henkilön kyvykkyys työhön. Ongelma on jossain työnantajan korvien välissä jos näin.
Nykyään on näissä työvoimakoulutuksissakin tuskaa löytää edes harjoittelupaikka, koska siinä pitää jonkun työntekijän olla auttamassa. Tai pitäisi. Kaveri meni johonkin tilitoimistoon ja siellä kuviteltiin että saavat valmiin työntekijän ja hälle valitettiin ja huudettiin kun ei osannut tai teki virheitä. Olin kerran hakemassa häntä, ja siellä tuli se "pomo" ulos vielä huutamaan, että "tähän vaiheeseen ei voi töitä jättää" (oli odottanut yli tunnin että pomo tulisi tarkistamaan ja sitten työaika kuitenkin loppui, niin lähti), sitten kun tää pomo huomasi minut oli että "no, huomiseen". Törkeää hyväksikäyttöä monet nuo. Ihana että jollakin on onnistanut.