Kun on aukko työhistoriassa, työnantaja ei palkkaa töihin - miten pitkäaikaistyöttömät ikinä siis työllistyvät?
Siinäpä kysymys.
Aukko työhistoriassa tarkoittaa sitä, että työnantaja ei palkkaa. Palkkaa mieluummin työtä vaihtavan.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Miten niin aukko? Kai sitä jotain on tehnyt. Nytkin pyörii sisällöntuotantoprojekti kun tänne kirjoittelen. Kun joku kysyy neuvoa, on se tukipalveluprojekti. "Olin tuossa pari vuotta sisällöntuotannon tukiprojektilla".
Varmaan löydät suosittelijatkin vauvapalstalta?
Riippuu työstä. Kaikki työnantajat eivät kysele työhistorian perään ollenkaan.
Ei kai siinä mitään, jos on joku painava syy sille, miksi ollut työtön. Jos vaikka ei vain yksi ruumiinosa ole ollut alan töitä asuinpaikkakunnalla.
Christiiina kirjoitti:
Ei kai siinä mitään, jos on joku painava syy sille, miksi ollut työtön. Jos vaikka ei vain yksi ruumiinosa ole ollut alan töitä asuinpaikkakunnalla.
Nyt neiti korkki kiinni!
Jos aukko työhistoriassa uhkaa pilata työn saamisen, niin pitää vinkata silmää haastattelijalle ja sanoa vihjailevasti: "Kyllä minulla muitakin aukkoja on..."
Jo rupiaa töitä löytymähän!
Vierailija kirjoitti:
Voidaan työllistää itsemme, tosin hallitus tehnyt senkin hyvin hankalaksi.
Tietävätkö päättäjät mitä kaikkea haasteita tällä hetkellä liittyy esim. yrittäjyyteen? Kysymys.
Menemällä töihin, ottamalla työn vastaan. T, Pikkupoika Orpo
Ketään työnantajaa kiinnosta jos olit 2008-2012 vähän öissä ja paljon Balilla. Niin oli kaikki muutkin. Mutta jos se selittämätön katko on 2020-2024 niin sit toki saattaisin kautta rantain hieman johdatella keskustelua siihen, että haluaisiko hakija itse kertoa missä on viime vuotensa viettänyt jos katkon syynä ei ole opinnot, työ eikä äitiysloma. Ja siinäkin olisi ihan hyvä selitys että kiersin maailmaa ja olin Lapissa talvet laskemassa. Lähinnä rännitys tai muu epäsosiaalinen lieveilmiö jäisi palkkaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Nyt neiti korkki kiinni!
Olen pitkään sanonut, Christiiina on venäjän käännöskonetrolli.
Selittämätön aukko on iso miinus. Pitää keksiä siihen ajalle mitä tahansa jatkokoulutusta, käydä kielikurssilla tms.
Asun maassa jossa jo 6kk aukko on niin paha ettet sen jälkeen saa kunnon töitä mistään. Pistää kyllä vauhtia töppösiin kun etsii uutta työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 vuoden pihtiperintätoimien vuoksi töitä ei nää saa
Pahempaa kastia kuin Vastaamo
Hakkeriveljeksiä työnantajat työllistää
Abloy
Granlund
Kivra
Virium
Helsinki
Mitä tarkoitat hakkeriveljeksillä, tai siis keitä? Ainakaan Å ei ole mikään hakkeri.
Vuoden työttömänä ollut on pitkäaikaistyötön.
Vapaaehtoistyön kautta voi osoittaa omaa aktiivisuuttaan ja luoda rekrytoitavamman kuvan. Tai sitten ottaa vaikka kursseja avoimesta yliopistosta ja täydentää osaamistaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 vuoden pihtiperintätoimien vuoksi töitä ei nää saa
Pahempaa kastia kuin Vastaamo
Hakkeriveljeksiä työnantajat työllistää
Abloy
Granlund
Kivra
Virium
Helsinki
Mitä tarkoitat hakkeriveljeksillä, tai siis keitä? Ainakaan Å ei ole mikään hakkeri.
ÄLÄ HITTO KYSY TUOLTA MITÄÄN TAI SE HULLU VARMASTI KERTOO. Neljä vuotta digiväkivaltaa lässyn lässyn joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Nyt neiti korkki kiinni!
Olen pitkään sanonut, Christiiina on venäjän käännöskonetrolli.
Kyllä Christiina on ihan tämän palstan vaimomatskua. Ei kun heti kosimaan ja talutettava samoin tein kirkkoon!
Mä olin puoli vuotta työttömänä ja pääsin takaisin työelämään kesätyön kautta.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tulin palkatuksi liki 50v oltuani yli 2v työttömänä. Aivan tavalliselle toimistoalalle. Ennenkin ollut työttömänä ja saanut töitä. Kyllä sitten on työhistoriassa muutakin vikaa oltava ellei edes haastattelukutsuja saa.
Juu, juu! Ihan varmasti!
Vierailija kirjoitti:
Vuoden työttömänä ollut on pitkäaikaistyötön.
Niinhän se on. Parhaat työpaikat saa kun on vielä edellisissä töissä. Monet työnantajat eivät edes harkitse jos on jo ehtinyt olemaan pari kk työttömänä. Vaikeaa on.
Ai jaa, että sitten ole kuullut näistä sotealan säästöistä, ei ainakaan HUS:Iin kannata hakea!