Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun on aukko työhistoriassa, työnantaja ei palkkaa töihin - miten pitkäaikaistyöttömät ikinä siis työllistyvät?

Vierailija
20.08.2024 |

Siinäpä kysymys.

Aukko työhistoriassa tarkoittaa sitä, että työnantaja ei palkkaa. Palkkaa mieluummin työtä vaihtavan.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä irtisanouduin hyväpalkkaisesta työstä työpaikkakiusaamisen vuoksi. Minut otti töihin joidenkin kuukausien kuluttua paljon arvostetumpi työnantaja paremmalla palkalla. Uskon Jumalan johdatukseen. Tietysti myös hain töitä aktiivisesti.

Vierailija
122/126 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mielenterveysongelmien takia työttömänä (eli kuntoutuksessa) ikävuodet 18-25, pääsin kuitenkin heti töihin kun olin kuntoutunut. Aina on työhaastatteluissa kysytty mistä pitkä aukko johtuu, selitykseksi on onneksi kuitenkin riittänyt vakuuttelu siitä ettei ole vain maannut kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä pitäisi miettiä jo heti kun jää työttömäksi. Silloin jo on hätätilanne päällä. Mutta moni jää vaan kotiin että ihana kun saa levähtää.

Aika harva nykyaikana on noin tyhmä, että jää vaan kotiin lepäämään. Mutta varmasti sairaat ihmiset niin tekeekin, siellähän on 40-50 tuhatta sairaseläkkeelle joutavaa tyyppiä työkkärin kirjoilla.

Jos lorvikatarri iskee niin eihän sitä töitä jaksa tehdä.

Vierailija
124/126 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin erittäin hyvä syy muuttaa tukien ehtoja siihen suuntaan, että jos olet ollut vuoden putkeen työttömänä niin menetät välittömästi kaikki tuet. Rahaa saa sen jälkeen vain menemällä töihin. Tällä hetkellä voit olla vaikka 20 vuotta työttömänä ja viettää aikaa huolettomasti, kun rahat kilahtavat joka kuukausi automaattisesti tilille. 

Vierailija
125/126 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elin ikävuodet 18-30 käytännössä sosiaalituilla enkä uskonut koskaan työllistyväni. Kotoa saatu malli. Kuitenkin jossain vaiheessa aloin haaveilla toisenlaisesta elämästä. Menin ns paskaduuniin, joka ei juuri kenellekään kelvannut. Kukaan ei kysellyt edes cv:tä. Se oli sellainen ponnahduslauta mulle parempiin duuneihin. Sen jälkeen en olekaan työttömänä ollut. 

Vierailija
126/126 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä elin ikävuodet 18-30 käytännössä sosiaalituilla enkä uskonut koskaan työllistyväni. Kotoa saatu malli. Kuitenkin jossain vaiheessa aloin haaveilla toisenlaisesta elämästä. Menin ns paskaduuniin, joka ei juuri kenellekään kelvannut. Kukaan ei kysellyt edes cv:tä. Se oli sellainen ponnahduslauta mulle parempiin duuneihin. Sen jälkeen en olekaan työttömänä ollut. 

Avaatko vähän mitä ne paremmat duunit sinun kohdalla tarkoittaa? Itse en ole päässyt sieltä suorittavalta tasolta asiantuntijahommiin vaikka korkeakoulututkinto alla, eli ne paskaduunit ei ole johtanut kuin toisiin paskaduuneihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan