IL: Ulkonäölliset tekijät eivät kohdallani riitä parinmuodostukseen Laura, 32, ei ole koskaan seurustellut tai suudellut
http://www.iltalehti.fi/suhteet/a/416f0787-f95c-477c-92be-7236fb528b08
Laura koki jo teini-iässä oivalluksen, kun pohti seurusteluasioita: hänen ei ole pakko pakottaa itseään parisuhdenormiin. Muut palot voivat ohjata hänen elämäänsä, esimerkiksi kirjallisuus ja filosofia.
Nyt tuntuu, että kumppani olisi vain kolmas pyörä minun ja Platonin välissä.
Laura esiintyy pelkällä etunimellään aiheen henkilökohtaisuuden vuoksi.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
NO NYT! Tästähän saadaan valtterille nainen!
https://www.vauva.fi/keskustelu/5724121/il-naiset-eivat-lahde-valtterin…
Paitsi että Laura haluaa olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole mitään merkitystä Lauran ulkonäöllä. Hän kertoo miten itse asiat kokee ja mitä hän ei halua. Kyse on siitä, että mitä Lauraa kaipaa toisessa ihmisessä ja koska sopivaa ihmistä ei ole tullut vastaan, niin hän on mielummin yksin.
Mulla on ollut parisuhteita elämässä ja olen ollut naimisissakin. Koskaan en ole tyytynyt vain johonkin vaan olen ollut sellaisten kanssa joiden kanssa olen halunnut olla. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että pitäisi kelpuuttaa kuka tahansa ettei vain ole yksin. Mä olen mielummin yksin kuin sellaisen kanssa jota en tosissasani halua.
Ulkonäöllä on aina merkitystä.
Jos Laura kohtaisi sen miehen, jonka kanssa hän haluaisi jakaa elämänsä, niin se ei tulisi koskaan onnistumaan, koska Lauran ulkonäöllä ei pysty mitään miestä saamaan (hän siis itse toteaa tämän, kyse ei ole minun mielipiteestäni).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole mitään merkitystä Lauran ulkonäöllä. Hän kertoo miten itse asiat kokee ja mitä hän ei halua. Kyse on siitä, että mitä Lauraa kaipaa toisessa ihmisessä ja koska sopivaa ihmistä ei ole tullut vastaan, niin hän on mielummin yksin.
Mulla on ollut parisuhteita elämässä ja olen ollut naimisissakin. Koskaan en ole tyytynyt vain johonkin vaan olen ollut sellaisten kanssa joiden kanssa olen halunnut olla. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että pitäisi kelpuuttaa kuka tahansa ettei vain ole yksin. Mä olen mielummin yksin kuin sellaisen kanssa jota en tosissasani halua.
Ulkonäöllä on aina merkitystä.
Jos Laura kohtaisi sen miehen, jonka kanssa hän haluaisi jakaa elämänsä, niin se ei tulisi koskaan onnistumaan, koska Lauran ulkonäöllä ei pysty mitään miestä saamaan (hän siis itse toteaa tämän, kyse ei ole minun mielipiteestäni). <
Kyllä kiinnostaisi tietää, miten ruma se oikein on.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tätä naista.
Jos mulla olisi tarpeeksi isoja kiinnostuksen kohteita, joihin voisin uppoutua, tuntisin varmaan introverttinä houkutusta jättää parisuhteet pois.
Niihin liittyy kuitenkin aina draamaa ainakin jonkun verran.
Minulla mieskaveri on sinkku eikä aio alkaa seurustelemaan tai mitään perhejuttuja perustelemaan. Ollut sinkku jo 20 vuotta. Hän elää vain itselleen ja omille imtohimoilleen. Ei aikatauluta elämäänsä kenenkään takia. Työ on ainoa aikataulu. Asuu nykyään Italiassa ja on kokkina siellä. Hänen tilukset on ihan jees. Ei tarkoita ettei ole naisia elämässä. Mutta mitään vakavaa ei ole. Oma viinitila, oma talo jne. Tekee mitä haluaa. Tulee ja menee. Komea kundi jne. Ei vaan nappaa mikään vakituinen. Lukee ja kehittää itseään koko aika.
Just tämmöset ovat syypäitä inkkelitilanteeseen, josta tälläkin viikolla on uutisoitu ihan jatkuvasti! Vaikka harva nyt rumaa naista haluaa.
Varmasti Laura jonkun miehen olisi voinut saada, mutta todennäköisesti on itse ollut liian nirso ja vaatinut itseään tasokkaampaa miestä. Aika tavallinen tilanne naiselle. Miespuoliset incelit yrittävät yleensä samaa, mutta eivät sitten kuitenkaan haluakaan aidosti sisäistää, ettei rumalla miehellä ole rahkeita samanlaiseen nirsouteen kuin rumalla naisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi epätoivoiselta selittelyltä ja siltä että luovuttamisesta käännetään positiivista, neiti kirjallisuusfilosofi ei osannut kirjoittaa Platon nimeä oikein, eikä toimittajakaan sitä bongannut vaan antoi haastateltavan nolata itsensä.
Vähän on omituista touhua taasen.
No mikä olisi parempi vaihtoehto? Masentua vakavasti? Kun kaikki nyt ei vaan pääse parisuhteisiin. Minäkin olin ikävuosina 20-30 hoikka ja treenattu mutta koska naama on aina muistuttanut lähinnä Timo Soinia (olen nainen..) niin ei toivoakaan siitä että miehiä kiinnostaisi. Etenkään kun kropassakin on kaikkia kauneusvirheitä, mitä treenikään ei poista (lyhyet jalat, pitkä selkä, ei erottuvaa vyötäröä jne)
On sillä hyvinvointivalmentajalla (Jutta) ollut monta miestä jo.
En muista sukunimeä. Esim Petteri Jussilan kanssa oli naimisissa aiemmin. Ternimaito.
Vierailija kirjoitti:
Just tämmöset ovat syypäitä inkkelitilanteeseen, josta tälläkin viikolla on uutisoitu ihan jatkuvasti! Vaikka harva nyt rumaa naista haluaa.
Miten hän muka on syypää inkkelitilanteeseen? Eihän hän ole inceleille mitään tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti Laura jonkun miehen olisi voinut saada, mutta todennäköisesti on itse ollut liian nirso ja vaatinut itseään tasokkaampaa miestä. Aika tavallinen tilanne naiselle. Miespuoliset incelit yrittävät yleensä samaa, mutta eivät sitten kuitenkaan haluakaan aidosti sisäistää, ettei rumalla miehellä ole rahkeita samanlaiseen nirsouteen kuin rumalla naisella.
Kyllähän miespuolisella incelillä on ihan samat rahkeet rauhoittua, olla syyttelemättä muita ja uppoutua vaikka Platonin lukemiseen kuin Laurallakin. Ei se katso sukupuolta. Laura on tosiaan tuon jutun mukaan itse tehnyt tietoisen päätöksen panostaa muihin asioihin kuin parisuhteisiin. Ei se ole hänelle tullut ilmaiseksi yhtään sen enempää kuin vastaavassa tilanteessa oleville rumille miehillekään. Ne miehet, jotka eivät päätä ruveta tyytyväisiksi sinkuiksi vaan ajautuvat inceleiksi, olisivat voineet tehdä saman päätöksen.