Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Ulkonäölliset tekijät eivät kohdallani riitä parinmuodostukseen Laura, 32, ei ole koskaan seurustellut tai suudellut

Vierailija
19.08.2024 |

http://www.iltalehti.fi/suhteet/a/416f0787-f95c-477c-92be-7236fb528b08

Laura koki jo teini-iässä oivalluksen, kun pohti seurusteluasioita: hänen ei ole pakko pakottaa itseään parisuhdenormiin. Muut palot voivat ohjata hänen elämäänsä, esimerkiksi kirjallisuus ja filosofia.

Nyt tuntuu, että kumppani olisi vain kolmas pyörä minun ja Platonin välissä.

Laura esiintyy pelkällä etunimellään aiheen henkilökohtaisuuden vuoksi.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin, että vuosina 1983-87 kuusi eri naista ilmoitti rakastavansa minua. Hiukseni harvenivat voimakkaasti niin sen jälkeen rakkaudentunnustukset olivat muisto vain. Ulkonäkö on kaikki ja sen ymmärtää vasta kun sen menettää. No olen toisaalta ollut onnellisesti naimisissa naimisissa yli 30 vuotta ja minulla on useita lapsia. Vaimoni ei ole koskaan höpissyt rakastumisesta yhtään mitään ja hyvä niin. 

Vierailija
102/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa ei ole Laurasta kuvaa joten vaikea ottaa miehenä kantaa mistä kenkä puristaa.

Luitko jutun? Eihän hän edes ollut oikein kiinnostunut suhteista ja sanoi olevansa aseksuaali. Yleensä juuri seksuaalinen halu on se moottori, mikä saa ihmiset hakemaan seuraa romanttisessa ja seksuaalisessa mielessä, joten jos seksuaalinen halu puuttuu, niin silloin ei välttämättä kaipaa kumppania. Hyvät ystävät riittävät, jos ei seksiä ja romantiikkaa kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa Laura yliarvioi oman tasonsa. Laura on luultavasti alhaisen tason nainen eli lihava ja/tai ruma. 

Lauralle kelpaa vain vähintään keskitasoa olevat miehet eli miehen tulee olla komea,korkeakoulutettu,hyvätuloinen,statuksen pitää olla työelämässä hyvä ja miehen tulee olla pitkä.

Ei kun Laura ei ollut kiinnostunut miehistä. Hänhän sanoi olevansa aseksuaali eikä kaivannut suhdetta.

Vierailija
104/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa Laura yliarvioi oman tasonsa. Laura on luultavasti alhaisen tason nainen eli lihava ja/tai ruma. 

Lauralle kelpaa vain vähintään keskitasoa olevat miehet eli miehen tulee olla komea,korkeakoulutettu,hyvätuloinen,statuksen pitää olla työelämässä hyvä ja miehen tulee olla pitkä.

Ei kun Laura ei ollut kiinnostunut miehistä. Hänhän sanoi olevansa aseksuaali eikä kaivannut suhdetta.

Älä yritä selittää käteenlaskijoille aseksuaalisuutta..

Vierailija
105/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen täyttää 30 hän kummasti alkaa kehumaan ja julistamaan kuinka ihanaa on elämä ilman miestä. Mutta ne 15-18 vuotiaat naiset taas voimaantuu ja etsii omia seksuaalisia juttuja 😅😅

Miehiltä ei kysytä mitään koska journalistit on kaikki +30 vuotiaita naisia.

15-18- vuotiaana ei ois seksi voinut vähempää kiinnostaa mua. Ihan lapsia on tuonikäiset. 

Vierailija
106/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi epätoivoiselta selittelyltä ja siltä että luovuttamisesta käännetään positiivista, neiti kirjallisuusfilosofi ei osannut kirjoittaa Platon nimeä oikein, eikä toimittajakaan sitä bongannut vaan antoi haastateltavan nolata itsensä.

Vähän on omituista touhua taasen.

Erittäin tyypillistä että ei haluta tunnustaa että tämä oli sitten tässä. Miksi ei nuorille naisille painoteta että nuorena tulee takoa kun rauta on kuuma?

Rauta on täysin yliarvostettua. 

Vierailija
107/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi epätoivoiselta selittelyltä ja siltä että luovuttamisesta käännetään positiivista, neiti kirjallisuusfilosofi ei osannut kirjoittaa Platon nimeä oikein, eikä toimittajakaan sitä bongannut vaan antoi haastateltavan nolata itsensä.

Vähän on omituista touhua taasen.

Erittäin tyypillistä että ei haluta tunnustaa että tämä oli sitten tässä. Miksi ei nuorille naisille painoteta että nuorena tulee takoa kun rauta on kuuma?

Rauta on täysin yliarvostettua. 

Täähän oikeasti on ensimmäinen polvi joka uskaltaa pistää tosissaan vastaan. Otteita kultaiselta 60-luvulta.. "In an ad for Valium we are told that the woman pictured (Jan) is psychoneurotic because she is unmarried at age 35. You probably see many such Jans in your practice, says the adThe unmarrieds with low self-esteem. Jan never found a man to measure up to her father. " (https://greaterdiversity.com/incredibly-sexist-ads-big-pharma-used-pedd…), ja perään: https://www.goretro.com/2014/08/mothers-little-helper-vintage-drug-ads…

Vierailija
108/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen annos ihmisten julmuutta, ennakkoluuloja ja kapeakatseisuutta tankattu. Täytyisi varmaan lopettaa tällä palstalla roikkuminen... :D

Vierailija
109/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen täyttää 30 hän kummasti alkaa kehumaan ja julistamaan kuinka ihanaa on elämä ilman miestä. Mutta ne 15-18 vuotiaat naiset taas voimaantuu ja etsii omia seksuaalisia juttuja 😅😅

Miehiltä ei kysytä mitään koska journalistit on kaikki +30 vuotiaita naisia.

No neitsythän tämä nainen on, ei ole mitään seksijuttuja etsinytkään minkään ikäisenä.

Vierailija
110/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän täytyy olla aika perhanan ruma :D. Hyvä, että tietää sen itsekin.

Voi olla, voi olla että ei. Mulla oli opiskeluaikana tuon tyyppinen kaveri, ja hän oli todella kaunis. Hän oli vaan hyvin älyllisesti suuntautunut ja introvertti, ei häntä koskaan kiinnostanut kovinkaan paljon viettipohjaiset toiminnat kuten parittelu ja lisääntyminen. Hän koki, että hänen elämäntehtävänsä on muualla. Tohtoriksi hän sitten väittelikin ja muutama vuosi sitten olin iloinen lukiessani lehdestä, että hänen tutkimuksensa oli ollut merkittävässä osassa uuden tehokkaan syöpähoidon kehityksessä, minkä hän aina sanoi toiveekseen opiskeluaikana, että voisi auttaa ja tehdä jotain aidosti merkityksellistä. 

On eri asia olla kaunis naisten mielestä kuin olla kaunis miesten mielestä.

Kyllä ne naisten mielestä kauniit ovat niitä joita miehetkin lähestyvät. Eri asia sitten että jotkut naiset valehtelevat toisilleen.

Vierailija
111/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa ei ole Laurasta kuvaa joten vaikea ottaa miehenä kantaa mistä kenkä puristaa.

Ei ole kuvaa eikä oikeaa nimeä, koska toimittaja keksi koko hahmon. 

Vierailija
112/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän täytyy olla aika perhanan ruma :D. Hyvä, että tietää sen itsekin.

Voi olla, voi olla että ei. Mulla oli opiskeluaikana tuon tyyppinen kaveri, ja hän oli todella kaunis. Hän oli vaan hyvin älyllisesti suuntautunut ja introvertti, ei häntä koskaan kiinnostanut kovinkaan paljon viettipohjaiset toiminnat kuten parittelu ja lisääntyminen. Hän koki, että hänen elämäntehtävänsä on muualla. Tohtoriksi hän sitten väittelikin ja muutama vuosi sitten olin iloinen lukiessani lehdestä, että hänen tutkimuksensa oli ollut merkittävässä osassa uuden tehokkaan syöpähoidon kehityksessä, minkä hän aina sanoi toiveekseen opiskeluaikana, että voisi auttaa ja tehdä jotain aidosti merkityksellistä. 

On eri asia olla kaunis naisten mielestä kuin olla kaunis miesten mielestä.

Kehäpäätelmä.

Vierailija
113/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärtänyt jutun pointtia. Miksi suhdetta pitäisi kaivata, jos ei edes ole rakastunut keneenkään. Sehän on sinänsä ihan normaalia.

Vierailija
114/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kauheasti oli edistynyt Filosofiassa jos lukee vieläkin Platonia. Kuulostaa lukiolaiselta.

Vierailija
115/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kauheasti oli edistynyt Filosofiassa jos lukee vieläkin Platonia. Kuulostaa lukiolaiselta.

Eipä se sitä välttämättä kerro, mulla takana aika monta vuotta filosofian opintoja, ja Platon on edelleen lemppari! Jotkut viihtyvät klassikoiden parissa, makuasioita.

Vierailija
116/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän näitä ikisinkkuja, molemmista sukupuolista on todella monta nykypäivänä. Parisuhde, perhe ei ole se tärkein asia maailmassa.

Ainakin tiktokista löytää monta "Lauraa", jotka puhuvat kuinka parisuhde ei kiinnosta ellei mies tai nainen ole sitten se täydellinen kumppani tai sitten parisuhde ei kiinnosta koska muut asiat menevät sen edelle niinkuin jutun Lauralla. 

Miksi tällainen elämänarvo olisi hyväksi meidän yhteiskunnalle?

Mietitkö sinä parisuhteittesi yhteiskunnallista vaikuttavuutta? Minulla ei ole ollut tapana. 

Vierailija
117/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Filosofia kirjoitetaan muuten pienellä. Ja miksipä ei voisi palata suosikkifilosofiensa teksteihin silloin tällöin? Sinä kuulostat lukiolaiselta. 

Vierailija
118/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän näitä ikisinkkuja, molemmista sukupuolista on todella monta nykypäivänä. Parisuhde, perhe ei ole se tärkein asia maailmassa.

Ainakin tiktokista löytää monta "Lauraa", jotka puhuvat kuinka parisuhde ei kiinnosta ellei mies tai nainen ole sitten se täydellinen kumppani tai sitten parisuhde ei kiinnosta koska muut asiat menevät sen edelle niinkuin jutun Lauralla. 

Miksi tällainen elämänarvo olisi hyväksi meidän yhteiskunnalle?

Mietitkö sinä parisuhteittesi yhteiskunnallista vaikuttavuutta? Minulla ei ole ollut tapana. 

se on tiedossa, että naisilla on tapana miettiä vain omaa napaansa.

Vierailija
119/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielteiset kuvitelmat omasta ulkonäöstä voivat olla vääristyneitä kumpaan suuntaan tahansa. Esimerkiksi anoreksia on laihuushäiriö, jossa  ihminen tuntee itsensä liian lihavaksi vaikka saattaisikin olla alipainoinen. Ei kai ole mahdotonta, että vastaavasti ihminen voi tuntea itsensä rumaksi, vaikka monen mielestä olisikin kaunis. 

Vierailija
120/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ulkonäölliset tekijät eivät kohdallani riitä parinmuodostukseen Laura, 32, ei ole koskaan seurustellut tai suudellut"

Niin, siis tarkennuksena, ettei riitä hänen toiveidensa mukaisen kumppanin kanssa parinmuodostukseen. Sehän se tuntuu nykyaikana olevan yleinen ongelma. Rima nostetaan niin korkealle, ettei ole toivoakaan löytää kumppania. Eikä siinä mitään, se on ihan ok, mutta turha on alkaa siitä ruikuttamaan, kun on ihan itse linjansa valinnut. Tosin tämä mimmi ei kai pahemmin kohtaloaan ruikutakaan, mutta tuo kommentti oli tuohon muuhun kommentointiin hieman outo ja irrallinen.

Itsellänikään ei ole ollut 15 vuoteen edes lyhytaikaista kumppania. Eikä siinä mitään, olen täysin sinut ja tietoinen sen asian kanssa, että en koskaan enää tule saamaan toiveitteni mukaista kumppania, joten olen tyytynyt kohtalooni ja olen aivan sinut sen asian kanssa, enkä todellakaan valita. Viihdyn ihan riittävän hyvin omissa oloissani, enkä kaipaa vierelleni ketään ihan vaan sen vuoksi, etten kestäisi olla yksin.