IL: Ulkonäölliset tekijät eivät kohdallani riitä parinmuodostukseen Laura, 32, ei ole koskaan seurustellut tai suudellut
http://www.iltalehti.fi/suhteet/a/416f0787-f95c-477c-92be-7236fb528b08
Laura koki jo teini-iässä oivalluksen, kun pohti seurusteluasioita: hänen ei ole pakko pakottaa itseään parisuhdenormiin. Muut palot voivat ohjata hänen elämäänsä, esimerkiksi kirjallisuus ja filosofia.
Nyt tuntuu, että kumppani olisi vain kolmas pyörä minun ja Platonin välissä.
Laura esiintyy pelkällä etunimellään aiheen henkilökohtaisuuden vuoksi.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielteiset kuvitelmat omasta ulkonäöstä voivat olla vääristyneitä kumpaan suuntaan tahansa. Esimerkiksi anoreksia on laihuushäiriö, jossa ihminen tuntee itsensä liian lihavaksi vaikka saattaisikin olla alipainoinen. Ei kai ole mahdotonta, että vastaavasti ihminen voi tuntea itsensä rumaksi, vaikka monen mielestä olisikin kaunis.
Juu kyllä bodydysmorfia-häiriö on olemassa, mutta jos on aina saanut vain negatiivista palautetta ulkonäöstään, niin sitten kyse ei ole siitä.
Eihän sitä tiedä, onko jutun tyyppi koskaan saanut palautetta ulkonäöstä, vai onko pinttymä vain omassa päässä. Kumpikin vaihtoehto mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
"Ulkonäölliset tekijät eivät kohdallani riitä parinmuodostukseen Laura, 32, ei ole koskaan seurustellut tai suudellut"
Niin, siis tarkennuksena, ettei riitä hänen toiveidensa mukaisen kumppanin kanssa parinmuodostukseen. Sehän se tuntuu nykyaikana olevan yleinen ongelma. Rima nostetaan niin korkealle, ettei ole toivoakaan löytää kumppania. Eikä siinä mitään, se on ihan ok, mutta turha on alkaa siitä ruikuttamaan, kun on ihan itse linjansa valinnut. Tosin tämä mimmi ei kai pahemmin kohtaloaan ruikutakaan, mutta tuo kommentti oli tuohon muuhun kommentointiin hieman outo ja irrallinen.
Itsellänikään ei ole ollut 15 vuoteen edes lyhytaikaista kumppania. Eikä siinä mitään, olen täysin sinut ja tietoinen sen asian kanssa, että en koskaan enää tule saamaan toiveitteni mukaista kumppania, joten olen tyytynyt kohtalooni ja olen aivan sinut sen asian kanssa, enkä todellakaan valita. Viihdyn ihan riittävän hyvin omissa oloissani, enkä kaipaa
Joo se kommentti on tosiaan vähän irrallinen - voi selittyä sillä, että toimittaja on jotenkin "lypsänyt" sen kommentin, esim. kyselemällä, että "no jos sä haluaisit suhteen, niin uskotko että sulla olisi vientiä" tms. Vaikea nimittäin uskoa, että aseksuaali, jota ei miehet ja suhteet edes kiinnosta, pohtisi muuten tuollaista kovinkaan paljon. Vähän sama kuin kuinka usein heterot miettivät, kävisikö flaksi samaa sukupuolta olevien keskuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi epätoivoiselta selittelyltä ja siltä että luovuttamisesta käännetään positiivista, neiti kirjallisuusfilosofi ei osannut kirjoittaa Platon nimeä oikein, eikä toimittajakaan sitä bongannut vaan antoi haastateltavan nolata itsensä.
Vähän on omituista touhua taasen.
Suomeksi sanotaan Platon muinaiskreikan mukaan, englanniksi Plato latinan mukaan. Voi pientä kun meni väärin vaikka niin kovasti yritit päteä, etkä noin helposti vahvistettavissa olevaa asiaa viitsinyt varmistaa 😂
Se on just tätä, että kun ulkonäkö ei ole hääppöinen niin sitten alkaa seksuaalisuuskin olla hyvin "joustava" että kelpaisi edes jollekin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän täytyy olla aika perhanan ruma :D. Hyvä, että tietää sen itsekin.
Voi olla, voi olla että ei. Mulla oli opiskeluaikana tuon tyyppinen kaveri, ja hän oli todella kaunis. Hän oli vaan hyvin älyllisesti suuntautunut ja introvertti, ei häntä koskaan kiinnostanut kovinkaan paljon viettipohjaiset toiminnat kuten parittelu ja lisääntyminen. Hän koki, että hänen elämäntehtävänsä on muualla. Tohtoriksi hän sitten väittelikin ja muutama vuosi sitten olin iloinen lukiessani lehdestä, että hänen tutkimuksensa oli ollut merkittävässä osassa uuden tehokkaan syöpähoidon kehityksessä, minkä hän aina sanoi toiveekseen opiskeluaikana, että voisi auttaa ja tehdä jotain aidosti merkityksellistä.
On eri asia olla kaunis naisten mielestä kuin olla kaunis miesten mielestä.
Ei aina. Itse olen ollut ikäni kumpaakin ja periaatteessa myös kiinnostunut molemmista. Enemmän kuitenkin on kiinnostaneet ne älylliset asiat, suurin osa ihmisistä kun on täysin epäkiinnostavia ja ikävystyttäviä. Sosialisoin töissä sen mitä tarvitsee, mutta vapaa-ajan omistan vain itselleni ja omille kiinnostuksen kohteilleni.
Vierailija kirjoitti:
Siis ulkonäkö ei riittänyt niihin top20 pitkiin komeisiin menestyineisiin ja jänniin miehiin.
Mulla on riittänyt, mutta en ole koskaan huolinut niitä. Tylsiä. Valitsen kirjat, ne ei ole tylsiä.
Yleensä seksikin on parempaa kirjassa kuin todellisessa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Tule Laura tänne, niin nussin sinulta aivot pihalle.
Kun olet päässyt oikean kyrvän makuun, niin loppuu nuo jonninjoutavat turhat haihattelut.
Panen sinua niin, että vitunhuulet etsivät toisiaan vielä viikon päästä.
Ei kuulosta kovin hyvältä seksiltä imo
Vierailija kirjoitti:
Jos hän olisi mies, haukuttaisiin hänet alimpaan helvettiin, käskettäisiin ottamaan itseään niskasta kiinni ja lopettamaan valitus. Lisäksi juttu olisi tehty pelottelevaan sävyyn jota tuuditetaan hämyisillä mustavalkoisilla valokuvilla.
Jos ette usko, niin iltapäivälehdet tekevät jatkuvasti tuollaisia juttuja miehistä. Näin se sukupuoli vaikuttaa, nyt on ymmärtävä sävy ja pehmeää journalismia kun naisesta tehdään juttu.
Niitä hämyisiä mustavalkoisia kuvia on ollut jutuissa joissa on kerrottu täydellisestä syrjäytymisestä ja vihan kierteestä eikä pelkästä yksin jäämisestä parisuhdemielessä. Tuon jutun nainen on opiskellut, työelämässä, hänellä on ystäviä, tukiverkkoa ja harrastuksia ja hän pystyy elämään täysipainoista elämää vaikka kumppania ei ole. Ymmärrettävästi se on sinulle katkeroituneelle kova pala.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi epätoivoiselta selittelyltä ja siltä että luovuttamisesta käännetään positiivista, neiti kirjallisuusfilosofi ei osannut kirjoittaa Platon nimeä oikein, eikä toimittajakaan sitä bongannut vaan antoi haastateltavan nolata itsensä.
Tässä on kyllä loppukesän ehdottomasti typerin viesti 😂😂😂
Harvoin jää AV:n viestit mieleen mutta tämä teki vaikutuksen.
Mä olen ollut yli 20 vuotta muutaman neliön huoneessa yksin verhot kiinni lukulampun valossa. Jos saisin vaan aseen niin ampuisin itseni. Hirveetä kidutusta tämä elämä.
On hyvä että vihervasemmistolaisuus katoaa Suomesta tämän sukupolven aikana kun nämä jättävät lisääntymättä.
Tsemppaan näitä artikkeleita aivan täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on Platon eikä Plato suomenkielisessä tekstissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kyllä loppukesän ehdottomasti typerin viesti 😂😂😂
Harvoin jää AV:n viestit mieleen mutta tämä teki vaikutuksen.
Ihan samaa ajattelin! Taisi osua pahasti hermoon tällä kommentoijalla... Suomen oikeinkirjoitus suosii muutenkin näissä tapauksissa kreikan mallia, ei latinan tai englannin kautta käännettyjä versioita.
Jutusta tuli muutenkin sellainen vaikutelma, että haastateltava olisi mieluusti jutustellut kirjallisuus- ja filosofia-aiheista enemmänkin, mutta keskiöön on nostettu yksi ainoa ulkonäkökommentti. Klikkiotsikko.
NO NYT! Tästähän saadaan valtterille nainen!
https://www.vauva.fi/keskustelu/5724121/il-naiset-eivat-lahde-valtterin…
" Eikä siinä mitään, olen täysin sinut ja tietoinen sen asian kanssa, että en koskaan enää tule saamaan toiveitteni mukaista kumppania, "
Jos olet itse sen kanssa sinut niin tämä on tietysti ok. Monesti vain on niin että ihmiset kuvittelevat että kumppanin pitää olla täysin jonkun oman listan mukainen jotta hänestä olisi iloa. Käytännössä kuitenkin on niin, että se parisuhteen hyvyys ja palkitsevuus ei tule siitä että toinen täyttää kaikki vaatimukset vaan jostain ihan muusta paljon vaikeammin määriteltävästä joka voi olla vaikka sielunkumppanuutta vai ihan vain pyyteetöntä rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aika samanlainen, mutta jo viisikymppinen nainen. Mua ei koskaan ole napannut parisuhde pelkän ulkonäön tai seksuaalisen vedon perusteella. Nuorempana jos halusin seksiä, hain sitä, kertaseksinä, en sen takia ottanut riesakseni jotain vakimiestä. Nykyään Satisfier ja kumppanit hoitaa.
Jotta parisuhteeseen olisin mennyt, olisi miehen tarvinnut olla todellinen sielunkumppani älyllisellä ja henkisellä tasolla. Ulkonäöt, pituudet, koulutustaso jne ihan sama, jos sillä tasolla olisi synkannut. Mutta olen tavannut elämässäni vain yhden jonka kanssa oli se tunne (molemminpuolisesti), mutta hän oli naimisissa oleva 2 lapsen isä, eikä kummankaan moraali todellakaan hyväksynyt mitään pelehtimisiä tai avioliiton ja kodin rikkomista, joten siitä ei tullut mitään.
Ja tosiaan Lauran tavoin minäkin olen löytänyt omat kiinnostuksenkohteeni, joihin myös kuuluu filosofia, uskontotiede (tykkään lukea kaikista eri uskonnoista ja
Hyvä sulle. Tosin epäilen että tämä on itselleen ja muille todistelua.
Ottanut rieskseni miestä= ikäänkuin kaikki miehet olisivat riesoja.
Miten toi tykkään lukea liittyy mihinkään? Etkö sä voisi lukea parisuhteessa.. Itsekkin luen erittäin paljon psykologiaa. Minun mielestäni on parasta kun kotona on myös toinen joka kiinnostunut samoista asioista ja voin keskustella näistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei huono! Sätisfrier parempi kuin mies.
Mä koitin kerran Satisfyeria ja totesin sen olevan huono. En meinannut saada orgasmia sen avulla. Mulla on sen tilalla parempi lelu, mutta yksikään lelu ei korvaa seksiä taitavan miehen kanssa.
Toki on ihanaa lukea ja keskustella filosofiasta parisuhteessa. Mutta tällaisia miehiä ei joka oksalla kasva. Tästäkin ketjusta sen huomaa, osa jankkaa jotain Platosta, osa vaatii saada nähdä Lauran kuvan - ilmeisesti kyse on heidän näkökulmastaan täysin siitä, kelpaisiko Laura heille seksinukeksi.
Laura varmastikin on realisti. Hänen kaltaisilleen naisille on olemassa vain rajallinen määrä miehiä, ja toki mies, vaikka lukisi Platonia, valitsee kahdesta naisesta mieluummin ulkoisestikin ideaalinsa mukaisen naisen, jos mahdollista.
Kovasti väitetään, että miehiä riittää jonoksi asti jos vain on hoikka. Miten se sitten ilmenee? Minulla suurin ongelma on ollut aina huono itsetunto ja sulkeutuneisuus. Hoikka olen, mutta en erityisen kauniskasvoinen. Miehiltä en ole juuri koskaan saanut huomiota, mitä nyt parilta nörtiltä joille olen ollut kerran ystävällinen. Kukaan ei tule yllättäen pyytämään numeroa, en saa extempore kehuja eikä kukaan oikein lähestykään missään. Sen sijaan olen hämmentävästi jopa kahdessa työpaikassa saanut kuulla kuinka olen varmaan saanut työpaikan vain koska pomo tykkää palkata nättejä naisia ja kuinka jonkun työkaverin tyttöystävä on kuulemma minulle kateellinen. Aiheutan siis vain katkeraa kyräilyä.
Juu kyllä bodydysmorfia-häiriö on olemassa, mutta jos on aina saanut vain negatiivista palautetta ulkonäöstään, niin sitten kyse ei ole siitä.