Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Ulkonäölliset tekijät eivät kohdallani riitä parinmuodostukseen Laura, 32, ei ole koskaan seurustellut tai suudellut

Vierailija
19.08.2024 |

http://www.iltalehti.fi/suhteet/a/416f0787-f95c-477c-92be-7236fb528b08

Laura koki jo teini-iässä oivalluksen, kun pohti seurusteluasioita: hänen ei ole pakko pakottaa itseään parisuhdenormiin. Muut palot voivat ohjata hänen elämäänsä, esimerkiksi kirjallisuus ja filosofia.

Nyt tuntuu, että kumppani olisi vain kolmas pyörä minun ja Platonin välissä.

Laura esiintyy pelkällä etunimellään aiheen henkilökohtaisuuden vuoksi.

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän olisi mies, haukuttaisiin hänet alimpaan helvettiin, käskettäisiin ottamaan itseään niskasta kiinni ja lopettamaan valitus. Lisäksi juttu olisi tehty pelottelevaan sävyyn jota tuuditetaan hämyisillä mustavalkoisilla valokuvilla.

Jos ette usko, niin iltapäivälehdet tekevät jatkuvasti tuollaisia juttuja miehistä. Näin se sukupuoli vaikuttaa, nyt on ymmärtävä sävy ja pehmeää journalismia kun naisesta tehdään juttu.

Aika sokea meno sulla, sinä syytät nyt journalisteja yleisön reaktiosta joka on muuten nytkin ihan identtinen miesten kans, ei ole menny purematta läpi neidin jutut.

Sinä taidat lukea sillä ajatuksella että haluat lukemasi tukevan ennakkoluulojasi etkä siksi että yrität ymmärtää lukemaasi.

Vierailija
22/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen täyttää 30 hän kummasti alkaa kehumaan ja julistamaan kuinka ihanaa on elämä ilman miestä. Mutta ne 15-18 vuotiaat naiset taas voimaantuu ja etsii omia seksuaalisia juttuja 😅😅

Miehiltä ei kysytä mitään koska journalistit on kaikki +30 vuotiaita naisia.

15-18-vuotiaat tytöt eivät ole naisia, mutta miksi he eivät saisi etsiä omia seksuaalisia juttuja siinä missä 15-18-vuotiaat miehetkin?

Kaikki journalistit ovat +30 vuotiaita naisia? Oho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän olisi mies, haukuttaisiin hänet alimpaan helvettiin, käskettäisiin ottamaan itseään niskasta kiinni ja lopettamaan valitus. Lisäksi juttu olisi tehty pelottelevaan sävyyn jota tuuditetaan hämyisillä mustavalkoisilla valokuvilla.

Jos ette usko, niin iltapäivälehdet tekevät jatkuvasti tuollaisia juttuja miehistä. Näin se sukupuoli vaikuttaa, nyt on ymmärtävä sävy ja pehmeää journalismia kun naisesta tehdään juttu.

Valittaako Laura?

Vierailija
24/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi epätoivoiselta selittelyltä ja siltä että luovuttamisesta käännetään positiivista, neiti kirjallisuusfilosofi ei osannut kirjoittaa Platon nimeä oikein, eikä toimittajakaan sitä bongannut vaan antoi haastateltavan nolata itsensä.

Vähän on omituista touhua taasen.

No mikä olisi parempi vaihtoehto? Masentua vakavasti? Kun kaikki nyt ei vaan pääse parisuhteisiin. Minäkin olin ikävuosina 20-30 hoikka ja treenattu mutta koska naama on aina muistuttanut lähinnä Timo Soinia (olen nainen..) niin ei toivoakaan siitä että miehiä kiinnostaisi. Etenkään kun kropassakin on kaikkia kauneusvirheitä, mitä treenikään ei poista (lyhyet jalat, pitkä selkä, ei erottuvaa vyötäröä jne) 

No, minun näkökulmasta tuo nimenomaan on sitä vakavasti masentumista, luovuttaminen ja sen selittely ja spinnaus.

Minä väitän että kuka hyvänsä pääsee parisuhteeseen, mutta kaikki eivät ole valmiita kohtaan itseään päästäkseen pisteeseen missä muut pystyy sietään niitä, ongelma löytyy kyllä peilistä mutta 99% tapauksista se syyllinen ei ole ulkonäkö, vaan narsistiset käyttäytymismallit joista ei luovuta, siitähän luovuttamisen ihannointikin vihjailee.

Vierailija
25/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi epätoivoiselta selittelyltä ja siltä että luovuttamisesta käännetään positiivista, neiti kirjallisuusfilosofi ei osannut kirjoittaa Platon nimeä oikein, eikä toimittajakaan sitä bongannut vaan antoi haastateltavan nolata itsensä.

Luovuttaminenhan on kaikille se ainoa luonnollinen vaihtoehto tuossa tilanteessa. Uskomalla ei yhdestäkään tule kaunista/komeaa, mutta asiaa pystyy sietämään, jos kykenee antamaan periksi sen haaveen suhteen, että olisi kaunis/komea. 

Vierailija
26/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä olisi parempi vaihtoehto? Masentua vakavasti? Kun kaikki nyt ei vaan pääse parisuhteisiin. Minäkin olin ikävuosina 20-30 hoikka ja treenattu mutta koska naama on aina muistuttanut lähinnä Timo Soinia (olen nainen..) niin ei toivoakaan siitä että miehiä kiinnostaisi. Etenkään kun kropassakin on kaikkia kauneusvirheitä, mitä treenikään ei poista (lyhyet jalat, pitkä selkä, ei erottuvaa vyötäröä jne) 

No, minun näkökulmasta tuo nimenomaan on sitä vakavasti masentumista, luovuttaminen ja sen selittely

Ihannointi? Luovuttaminen? Luovuttaako ihminen, jos on kyse asiasta, jota ei koskaan ole pitänyt tärkeänä tai tavoittelemisen arvoisena? Sisälukutaitoa, kiitos.

Vierailija
27/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika sokea meno sulla, sinä syytät nyt journalisteja yleisön reaktiosta joka on muuten nytkin ihan identtinen miesten kans, ei ole menny purematta läpi neidin jutut.

Sinä taidat lukea sillä ajatuksella että haluat lukemasi tukevan ennakkoluulojasi etkä siksi että yrität ymmärtää lukemaasi.

Useimmat täällä jotain kommentoivat yrittävät kääntää kaiken ympäri. Vääntää asian tuhannen mutkalle, jotta sopisi omiin harhoihin.

Vierailija
28/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihannointi? Luovuttaminen? Luovuttaako ihminen, jos on kyse asiasta, jota ei koskaan ole pitänyt tärkeänä tai tavoittelemisen arvoisena? Sisälukutaitoa, kiitos."

Jos sinä haluat terveen itsetunnon ja jotain oikeaa, elämän josta voit olla ylpeä, tuon valehtelun on pakko loppua eka.

Vierailija
29/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minun näkökulmasta tuo nimenomaan on sitä vakavasti masentumista, luovuttaminen ja sen selittely

No kun ei pääse. En tiedä mikset uskalla kohdata tuota faktaa, pelkäätkö yksin jäämistä? 

Vierailija
30/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ainahan miehetkin ovat valinneet uran perheen edelle ja viettäneet kaiken ajan töissä tai työmatkoilla, ei tämä eroa siitä juurikaan.

Tässähän on se hyvä, että ei ole joku nalkuttamassa koska tulet kotiin tai koska lopetat tuon lukemisen tai tuon pelaamisen tai tuon ja tuon....

Ja onhan tämä nyt ihan 100 kertaa parempi kuin tämä nykyinen mega-super-hoooou rooli johon valtaosa ryhtyy tai muuten vain käyttää koko elämänsä miesten viihdyttämiseen.

Vierailija
31/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovuttaminenhan on kaikille se ainoa luonnollinen vaihtoehto tuossa tilanteessa. Uskomalla ei yhdestäkään tule kaunista/komeaa, mutta asiaa pystyy sietämään, jos kykenee antamaan periksi sen haaveen suhteen, että olisi kaunis/komea. 

Ei ole, ei tarvi olla kaunis/komea, se on sun itse keksimä oikeutus että sun ei tarvi edes yrittää.

Mies-incelit on jauhanu samaa sontaa kohta vuosikymmenen.

Nekin lakkaa sen kun valehtelu lakkaa.

Vierailija
32/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä toista voi kaivatakkaan jos ei ole ikinä sellaista kokenut. Eihän kuurokaan koe menettävänsä mitään vaikka ei kuulekaan musiikkia. Perheessääkin ilmeisesti vanhemmat olleet kämppiksiä (niinkuin suurinosa pitkäaikaisista suhteista tuppaa olemaan)

Vierailija
33/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No kun ei pääse. En tiedä mikset uskalla kohdata tuota faktaa, pelkäätkö yksin jäämistä? "

Miksi sinä et uskalla kohdata sitä tosiasiaa ettet ole rehellinen itelles?

Tilastot ja matikka sanoo pikaisella vilkauksella että sinä olet absoluuttisen väärässä, meistä on aika harva parhaimmillaankaan hyvän näköinen.

Tosi asia on että sinun luonne on kuraa ja sen korjaaminen on vaikeampaa kun ulkonäön syyttely.

Vierailija
34/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää ongelman. Ei suostu korjaamaan ongelmaa. Tanssii ongelman ympärillä. 

Vierailija
35/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ulkonäkö ei riittänyt niihin top20 pitkiin komeisiin menestyineisiin ja jänniin miehiin.

Vierailija
36/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aika samanlainen, mutta jo viisikymppinen nainen. Mua ei koskaan ole napannut parisuhde pelkän ulkonäön tai seksuaalisen vedon perusteella. Nuorempana jos halusin seksiä, hain sitä, kertaseksinä, en sen takia ottanut riesakseni jotain vakimiestä. Nykyään Satisfier ja kumppanit hoitaa. 

Jotta parisuhteeseen olisin mennyt, olisi miehen tarvinnut olla todellinen sielunkumppani älyllisellä ja henkisellä tasolla. Ulkonäöt, pituudet, koulutustaso jne ihan sama, jos sillä tasolla olisi synkannut. Mutta olen tavannut elämässäni vain yhden jonka kanssa oli se tunne (molemminpuolisesti), mutta hän oli naimisissa oleva 2 lapsen isä, eikä kummankaan moraali todellakaan hyväksynyt mitään pelehtimisiä tai avioliiton ja kodin rikkomista, joten siitä ei tullut mitään. 

Ja tosiaan Lauran tavoin minäkin olen löytänyt omat kiinnostuksenkohteeni, joihin myös kuuluu filosofia, uskontotiede (tykkään lukea kaikista eri uskonnoista 

Ajattelen samalla lailla. Olet just kuin minä.

Vierailija
37/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy oikein ihmetellä, miten ihmiset edelleen jaksavat pitää parisuhdetta ainoana oikeana tavoittelemisen arvoisena asiana. Kaikki kun eivät (edelleenkään) halua samaa.

Vierailija
38/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen päälle 60vuotias ja en tarvitse miestä. Entinen ukko lähti taivaaseen 20vuotta sitten ryypättyään henkensä. Nykyään kun on nuo seksikaupatkin niin hyvin varusteltuja että saa vaikka minkälaista pötköä ja nyrkkiä niin mihin sitä miestä tarvitsee?

Nimim. Ikinuori.

Vierailija
39/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ei tarvi olla kaunis/komea, se on sun itse keksimä oikeutus että sun ei tarvi edes yrittää.

Mies-incelit on jauhanu samaa sontaa kohta vuosikymmenen.

Nekin lakkaa sen kun valehtelu lakkaa.

No esim minä yritin ja lähestyin miehiä ja tein kaikkeni että saisin parisuhteen silloin ikävuosina n 15-30. Luulin vieläpä olevani ihan nätti, ja jotenkin sivuutin kaikki kommentit mitä miehet ulkonäöstäni lausui (kuten "ruma", "ei mikään kaunotar"...usein myös loppui yhteydenpito sähköisesti, kun laitoin kuvani toiselle). Ajattelin että löydän kyllä jonkun joka minusta pitää. No, en löytänyt. Ja nyt kun katson kuviani ajoilta kun vielä luulin olevani ihan ok, niin olin kyllä oikeastikin ihan pohjasakkaa muihin tyttöihin/naisiin verrattuna, vaikka olin nuori, hoikka ja treenattu. Minkä luulinkin riittävän jollekulle miehelle, mutta ei riittänyt. 

Vierailija
40/151 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei halua parisuhdetta. Hänellä ei ole parisuhdetta. Miksi asia on palstalaisille ongelma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan