Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi liikkua, mutta en vaan löydä mitään sopivaa liikuntamuotoa

Vierailija
19.08.2024 |

Kunto surkea ja ylipainoa 12-15kg. 

Olen yrittänyt kävelyä. Tylsää. Ei auta musiikki, äänikirjat jne. 10min jälkeen olen jo valmis kääntymään kotiin. Lenkkikaveria ei ole. Lisäksi lapojen väli ja niska vetää ihan jumiin. 

Samaan kastiin kävelyn kanssa, kuuluu pyöräily. Siitä menee pimppi hiertymille, myös pyöräilyhousujen kanssa. On säädetty satulaa ja tankoa, vaihdettu satulaa jne. Rahaa palaa ja vaiva ei poistu. 

Uiminen näin vaihdevuosi-ikäisellä onnistuu ehkä viikon ajan kuukaudessa eikä silloinkaan voi mennä hallille kuin kerran 30 minuutiksi koska halli menee kiinni klo 20. 

Töissäkin pitää käydä ja kotonakin pitäis hoitaa kotityöt jne. Eli pitäisi olla matalan kynnyksen laji kuten juuri kävely, pyöräily. 

Mitä tässä enää keksis? Kotijumppaa ei vaan tule tehtyä. 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kummallista ideaa. Tämä onnistuisi ehkä maalla tai lenkkitiellä sivussa, ei mutkakohta. Mitä jos kokeilet jotain lenkkijuttua (sivummalla) niin että korvilla on puhetta kuulokkeista tai musiikkia, mutta siten että kuuluu jos joku lähestyy tai katsot välillä sivulle, taakse. Ei autotiellä tai vilkkaassa paikassa. Tai mielikuvitus ja joku kivempi maisemakohta, kunhan ei putoa jyrkässä kohdassa tai portaat. Taivaalla näkyy joskus pilvimuodostelmia ja muuta ulkona, kukkia, jänis.

Jos mietit ajattelun kohteita joissa olisi mielikuvitusta tai se mistä haluat irrottaa. Valokuvausta samalla luonnosta? Minusta tylsin aika on kylmä jäinen aika, kun pelkää että kaatuu pahasti tai naama jäätyy ja kaikki. Entä jos löytyy joku kaveri. Salikin hyvä. Tai mitä keksit. Kotijumpassa voisi musiikki auttaa alkuun tai käsipainot, mutta konemusiikki ei tunnu kivalta aikuisena, illalla se surisee ehkä päässä. Ulkomailla olisi helpompi liikkua jos sää hyvä, paitsi puumaa en ottaisi tai karhua.

Vierailija
22/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ole pakko liikkua. Jatka syömistä. Elämä on valintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea bilettämään. Käy tanssimassa hiki päässä. Tai tee niin kuin minä, kuulokkeet kotona korville ja ei kun tanssimaan.

Vierailija
24/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 min uintia on enemmän kuin 0 min uintia tai mitään liikuntaa. Uinti on tehokasta.

Vierailija
25/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka kilometrin ehdottaisi eri liikunta lajeja AP;lle ; mikään ei kelpaa! 

jos ei halua liikkua niin ei siihen mikään auta! 

Vierailija
26/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTube: walking weight loss workouts 

tai esimerkiksi full body workout 

tai fat burning workout.

Valitse 'qualified fitness trainer'. 10-30 minuuttia päivässä. Yritä lisäksi kävellä ulkona 10 min päivässä. Tai osta crosstrainer ja treenaa 20-30 minuuttia päivässä. 

Vierailija
27/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi harmi, kun tuo uimahalli ei käy. Olisin ehdottanut vesijumppaa.

Ei käy myöskään siksi, että en halua teettää itselleni extra extra kerta 6 large uimupukua. En löydyä kaupasta sopivaa. Xxl on liian pieni.

Ap

Siis ylipainoa 12-15kg ja pitää käyttää extra extra xxxxxxxxl uimapukua? Arvioitko alakanttiin painosi?

Vierailija
28/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käy myöskään siksi, että en halua teettää itselleni extra extra kerta 6 large uimupukua. En löydyä kaupasta sopivaa. Xxl on liian pieni.

Ap

Jos xxl uimapuku on liian pieni niin voi olla enemmänkin kuin kymmenisen kiloa ylipainoa. Pääset alkuun hyötyliikunnalla kävelemällä autoilun sijaan ja ruokavaliolla. Siitä sitten. Kaikki liikuntamuodot tuntuu pahalta jos nollasta aloittaa, mutta jalat tottuu äkkiä juoksuun ja ahteri pyöräilyyn.

Vierailija
29/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä etsin 60 vuotta ja yhtä montaa kokeilin. Sitten löysin sähköpyörän! Nyt se on päivittäinen juttuni.

Vierailija
30/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjasssamme trolli, joka keksii aina syyn olla tekemättä. Liho vttu kotiisi.

Bingo 👍

Vierailija
31/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos xxl uimapuku on liian pieni niin voi olla enemmänkin kuin kymmenisen kiloa ylipainoa. Pääset alkuun hyötyliikunnalla kävelemällä autoilun sijaan ja ruokavaliolla. Siitä sitten. Kaikki liikuntamuodot tuntuu pahalta jos nollasta aloittaa, mutta jalat tottuu äkkiä juoksuun ja ahteri pyöräilyyn.

Eikö joissain halleissa ole naku-uintejakin? Lisäksi nudistirannat.

Vierailija
32/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskajumiim auttaa sauvakävely. 

Kävele se 10 min päivässä, jos et enempää halua. 

Prismasta löytyy isoja uimapukuja, ei tarvi teettää. 

Ruokavaliolla laihtuu paremmin kuin liikkuen. 

Vierailija
33/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyötyliikunta. Kävele kaikkialle. Itse kävelen päivässä lähes huomaamatta 30 tuhatta askelta. En omista autoa.

Kahvakuula/käsipainoja kotiin?

Tää on kyllä käsittämätöntä, ehkä noita askelmittareita on erilaisia? Itse olen aktiiviurheilija ja mun päiväennätys on joku 24000 askelta. Ja silloin olen tehnyt jonkun 12 km lenkin ja touhunnut kotona monenlaista. En pääsisi millään ilveellä 30 000:een.

Vierailija
34/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy oman kuntasi liikuntatoimesta, olisiko tarjolla mitään lajikokeilujuttuja. Ylpainoisille voi olla ihan omia ryhmiä, tosin niihin on kova tunku. Täällä taitaa huomenna olla ilmottautumispäivä.

Samoin tarjolla on liikuntaryhmiä, missä on mahdollista käydä monenlaisilla tunneilla jalkapallosta tanssiin ja joogaan tai vaikka keppijumppaan, mikä voisi olla sinulle todella hyvää, jos yläselkä vetää jumiin.

Vierailija
35/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyötyliikunta. Kävele kaikkialle. Itse kävelen päivässä lähes huomaamatta 30 tuhatta askelta. En omista autoa.

Tää on kyllä käsittämätöntä, ehkä noita askelmittareita on erilaisia? Itse olen aktiiviurheilija ja mun päiväennätys on joku 24000 askelta. Ja silloin olen tehnyt jonkun 12 km lenkin ja touhunnut kotona monenlaista. En pääsisi millään ilveellä 30 000:een.

Mulla töihin 6km matkaa suuntaansa. Eli 12km tulee tuosta. Loput tulee käveltyä töissä. Ranteessa Garminin kello. Puhelin taskussa mittaa suunnilleen saman määrän.

Vierailija
36/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 000 askelta tulee Garminiin, kun päivässä on puolimaraton ja lisäksi jumppaa ja kävelyä jonkun verran. Metrin juoksuaskel.

Vierailija
37/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä näkee miten kaikkea ns liiotellaan

Meillä oli töissä askelkilpailu sain työllä ja tuskalla kasaan esim 25000 askelta eräänä päivänä sitten toinen sairaana ollessaan töistä käveli 30000? 😳 oli sitten viimeinen kerta kun otin osaa näihin ns kisoihin

Vierailija
38/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmille liikunta on pakkopullaa, josta saa nautintoa vaan tulosten muodossa. Aikuinen ihminen pystyy varmaan välillä tekemään jotain ikävää kun tietää että on parempi tehdä kuin olla tekemättä. En tarkoita että pitää pimppa hiertyneenä pyöräillä mutta mites vaikka se kävely? Onko maailman kamalin asia jos vähän tylsää? Onko sinulla joku nepsujuttu vai oletko pilannut itse aivosi somen selailulla jos jo 10 min päästä kävelyllä on tylsää etkä kestä kävellä enempää?

En tiedä mikä vika mussa on. Ehkä trauma koululiikunnasta, kun en ollut niin kovin hyvä missään.

Mutta ei kauheasti ole kiinnostanut mikään liikuntamuoto aikuisiällä. Paino ei ole itselle ongelma, mutta ei se tunnu hyvältä, jos ei ole kunnossa, iän myötä vielä vähemmän.

Itse tykkään jos liikkuminen tapahtuu huomaamatta, joku peli esimerkiksi, porukassa jossa voi säntäillä, ilman merkitystä tai huomiota. Tai se retkeily.

Oon tuo sama, joka kirjoitti aikaisemmin joogasta.

Vierailija
39/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävely kävelyn vuoksi ei nappaa, sitten sinun kannattaa alkaa hyötykävellä välillä esimerkiksi kauppaan, töihin tai muualle. Kävely kuitenkin on siitä hyvä, että se sopii ylipainoisenkin nivelille ja omalta kotiovelta voi aloittaa ilman varusteiden ostamista ihan milloin vain.

Kansalaisopistojen kurssit on jo mainittukin. Koronan ansiosta erilaisia liikuntakursseja on niissä myös tosi paljon verkkokursseina. Jos kuulut niihin jotka eivät missään nimessä halua mennä jonnekin paikan päälle ryhmäliikkumaan.

Vierailija
40/41 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polje kuntopyörää telkkarin edessä. Eikä mitään valituksia satulasta, vaihtoehtoja on. Tai ompelet omat pehmusteet 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi