Mitä olette nyt käyttäneet, kun FAIRY muuttu huonoksi?
Mulle tuli nyt (vasta) eteen huono Fairy. Ja onhan se huono.
Mä olen tarjoushamsteri, että sen takia näinkin pitkään kesti, vaikka päivittäin käytän. Hyvä Fairy riittoisa Fairy. Tää huono on jo puolessa välissä viikossa. Todella laimeeta litkuu ja peseeköhän se edes kunnolla.. Haisoo pahalle. Eikä rasva meinaa lähteä.
Mitä suosittelette tilalle?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän hajusteetonta Rainbow Sensitive -astianpesuainetta, jolla on sekä ympäristömerkki että allergialiiton suosittelema.
On myös testivoittaja.
Kuluttaja testasi käsitiskiaineet: Voittajaksi edullinen markettituote
Kuluttaja-lehti testasi käsitiskiaineet. Testivoittajaksi nousi Rainbow-tuote.
https://www.is.fi/asuminen/art-2000007935646.html
Minäkin käytän tätä ja vahva suositus tälle.
Onko nää Rainbow tuotteita?
^enää
EU:n tarkoitus koskea kaikkiin tuotteisiin Euroopassa. Ei ehkä ole tulleja, mutta alueelle ei saa kohta tuoda mitään tai alueella valmistaa mitään, mikä ei täytä tiukkoja vaatimuksia.
Vuonna 2024 tuli EU:n ekosuunnittelusäädös voimaan, millä aletaan säädellä käytännössä ihan kaikkea mahdollista Euroopan alueella. Maanosasta halutaan köyhä ja sen elinvoimaisuus halutaan hävittää. Halutaan entisen Neuvostoliiton kaltainen alue, missä eliitti päättää kaikesta.
Minä pesen silmälasit tiskiainevaahdolla ja tähän on juuri fairy ollut parasta - ei jää rantuja eikä jäämiä linsseihin eikä kehyksiin ja puhdasta tulee. En sen vuoksi vaihtaisi mihinkään muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Minä pesen silmälasit tiskiainevaahdolla ja tähän on juuri fairy ollut parasta - ei jää rantuja eikä jäämiä linsseihin eikä kehyksiin ja puhdasta tulee. En sen vuoksi vaihtaisi mihinkään muuhun.
Silmälaseihin kyllä, mutta nestemäinen käsisaippuakin ollut ihan ok, kunhan ei sisällä mitään voiteita. Kaikkein halvimmat parhaita siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälaseihin kyllä, mutta nestemäinen käsisaippuakin ollut ihan ok, kunhan ei sisällä mitään voiteita. Kaikkein halvimmat parhaita siis.
En pesisi käsisaippualla silmälasien linssejä. Saippuioissa on aina rasvaa, joka pilaa linssit.
Käytän Kiillon tiskiainetta. Ei ole pesuteho niin hyvä kuin vanhan Fairyn, mutta sitä en enää halua ostaa. Kiillot on ainakin jonkinasteisesti kotimaisia ja Fairyn uusi "tuoksu" kauhea.
No pakko huonontaa että saavat markkinoille "uuden entistä tehokkaamman Fairyn" sitä se on ollut koko minun elämäni. Ensin on hyvää, sitten muuttuu täydeksi kuraksi ja sitten tulee uusi Fairy. No ostan yleensä Rainbown käsitiski ainetta vai onko jo coopiksi muuttunut, se aloe Vera on ihanan tuoksuista ja hyvää pesuainetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pesisi käsisaippualla silmälasien linssejä. Saippuioissa on aina rasvaa, joka pilaa linssit.
Höpöhöpö. Pessyt 10 vuotta käsisaippualla ja hyvin näkyy. Optikkojen valeita myynninedistämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tiskiaineessa on sitruunahappoa, joka ei sovi silmälaseille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas optikoiden valeita myynninedistämiseksi
Ainesosat
5-15% Anioniaktiivisia Tensidejä, Ionittomia Tensidejä, Säilöntäaineita, Benzisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Phenoxyethanol, Hajusteita, Geraniol, Hexyl Cinnamal, Linalool
Fairy-konetiskitabletti, jota käytettiin aina (originaalia) muuttui niin, että kone ja astiat haisivat hirveälle, sellaiselle homeen sekaiselle. Kun otti astian seur. päivänä kaapista, siitä ei voinut juoda, kun haju oli pinttynyt. Sama originaalia oli muka nimenä. Vaihdettiin merkkiä ja onneksi saatiin hajut pois.
Käsitiskiaineena LUMME Metsä ollut nyt käytössä pitkään. Paljon parempi tuoksu kuin siinä vanhassa Fairyssä, puhumattakaan uudesta. Ihmettelin oikein, että miksi sitä perinteen vuoksi on niin kauan F:a käyttänytkin. Kotimainen tuote, pesee hyvin ja rahat jää kotimaahan!
Jos tarvitsee hajutonta, Rustan kirkas Neutral ei haise. Käytän Cpap-vesisäiliön ja maskin pesemiseen, ettei tule hajuja. Tuttupulloihin ja eläinten kippoihin myös hyvä, kun ei tule hajuja. LV minustakin haisee kamalalle, mutta tuo Neutral on oikeasti neutraalia.
Mä olen käyttänyt Fairyä tiskaamisessa (käsipesu) kymmeniä vuosia eli olen keski-iän ylittänyt naisihminen. Joskus vuosi, kaksi vuotta sitten yht äkkiä tajusin, että eihän tuo Fairy enää pesee lainkaan puhtaaksi eikä todellakaan poista rasvaa astioista. Hajukin on muuttunut. Tietääkö joku, että mitä tuolle Fairylle oikein tapahtui?
Ostan suomalaisia biohajoavia käsitiskiaineita. Hyvin toimivat. Ei ole pakko ostaa jtk Unileverin bulkkikamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole huomannut, että laimennettu fairyvaahto olisi mitenkään vaurioittanut silmälasejani. Sen sijaan, kun "puhdistin" linssejä kerran kokeeksi optikolta saamallani valmiilla puhdistusspraylla, linsseihin jäi heti tahmaa eli heitin tuon optikolta saadun puhdistusaineen jorpakkoon ja palasin käyttämään vanhaa kunnon fairyvaahtoa.
Joku fairylajike kyllä haisee ihan perseelle. Töissä huomannut. Kotona kumma kyllä ei ole ikinä tullut haisulifairya vastaan. Ja se vihreä originaali on ainut oikea, kaiken maailman kukkais-omena-sitruunapotpurit ovat pelkkää kuraa.
La Ina-portviiniä lähinnä. Välillä Salmiakkikossua, jos on kurkku kipeä ja makeahammasta kolottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainesosat
5-15% Anioniaktiivisia Tensidejä, Ionittomia Tensidejä, Säilöntäaineita, Benzisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Phenoxyethanol, Hajusteita, Geraniol, Hexyl Cinnamal, Linalool
Methylisothiazolinone (MIT tai MI), Suomeksi Metyyli-isotiatsolinoni, on säilöntäaine, jota käytetään esimerkiksi kosmetikkatuotteissa sekä nestemäisissä pyykinpesuaineissa. Methylisothiazolinonea on mahdollista käyttää yksin, tai yhdessä MCI:n (Methylchloroisothiazolinone) kanssa. MCI on tunnettu myös nimellä Kathon CG, jonka on tiedetty aiheuttavan allergiaa jo 80-luvulta lähtien.
Methylisothiazolinone on tutkimuksissa havaittu sekä allergeeniksi, että sytoksiksi. Allergeenit aiheuttavat nimensäkin mukaan allergiaa. Sytoksit puolestaan tuhoavat soluja. Siksi esimerkiksi syöpäsoluja tuhoavia hoitoja kutsutaan sytoksihoidoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainesosat
Methylisothiazolinone (MIT tai MI), Suomeksi Metyyli-isotiatsolinoni, on säilöntäaine, jota käytetään esimerkiksi kosmetikkatuotteissa sekä nestemäisissä pyykinpe
Entäs sitten? Ei sisällä siltikään sitruunahappoa.
Mitä Fairylle taas on tapahtunut? Ostin Fairy Ultra Originalia ja se ei vaahtoa ollenkaan. Miksi ei? Kyllä se aiempi versio vaahtosi.
Onko nää Rainbow tuotteita?