Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa olla tekemisissä äitini kanssa, kun hän tartuttaa katastrofiajattelunsa minuun

Vierailija
19.08.2024 |

Mitä tahansa kerron kuulumisistani, niin hän alkaa mistä tahansa arkisesta ja neutraalista asiasta vouhottaa kamalia katastrofiajatuksia. Jos vaikka kerron, että kävin eilen sienessä ja siellä oli hyttysiä, niin alkaa ahdistunut vuodatus, miten minun täytyy nyt huolella tarkkailla onko tullut puremia kun hyttyset voi Suomessakin levittää jotain tauteja ja sitten tulee oireineen lista mitä tauteja. Tai jos mainitsen nukkuneeni liian vähän viime yönä, niin saan kuulla monta katastrofiskenaariota siitä mihin kamalaan ja jopa hengenvaaralliseen huonosti nukutut yöt saattaa johtaa. Lista on loputon. Pikku haava muuttuu hetkessä hengenvaaralliseksi verenmyrkytysvaaraksi jne. Ja saan perääni vielä viestejä missä tulee lisää kamalia katastrofiskenaarioita, linkkejä joihinkin amerikkalaisiin artikkeleihin missä joku oli kuollut pieneen haavaan jne. Sinänsä äitini ei aivan päästään keksi näitä asioita, sillä onhan mahdollista, että vaikkapa haavasta voi joskus tulla verenmyrkytys. Mutta todennäköisyys on siihen aivan äärimmäisen äärimmäisen pieni. No, silti huomaan miten hän onnistuu tuolla pelottelemaan ja saamaan minut ahdistumaan, vaikka kuinka yrittäisin ajatella järkevästi. Ollaan tästä asiasta riideltykin monta kertaa, hän ei suostu ymmärtämään kantaani vaan sanoo vain tarkoittavansa hyvää ja yrittävänsä auttaa. Joudun pian katkaisemaan kaiken yhteydenpidon ja estämään hänen viestit, kun ahdistaa niin paljon aika kun olemme tekemisissä niin kuulla monta skenaariota siitä mitä kamalaa ja hengenvaarallista onkaan taas jostain mitättömästä pikkujustusta seuraamassa (minulle). Neuvokaa mitä tälle voi tehdä?

Kommentit (444)

Vierailija
201/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei mitään lahjoja ei koskaan (jouluna, merkkipäivinä, tuliaisina) maailma olisi paljon parempi paikka. Ei turhaa kitisemistä, niin väärä lahja , voi nyt psykologille äkkiä, eikö antaja tajua etten tuosta tykkää enkä tarvitse.

Älä nyt viitsi. Nolaat vain itsesi tuollaisilla kirjoituksilla.

Vierailija
202/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei mitään lahjoja ei koskaan (jouluna, merkkipäivinä, tuliaisina) maailma olisi paljon parempi paikka. Ei turhaa kitisemistä, niin väärä lahja , voi nyt psykologille äkkiä, eikö antaja tajua etten tuosta tykkää enkä tarvitse.

Saanko kysyä miksi kärjistät kaiken?

"Heitä sitten lapsesi 18-vuotiaana ulos, ja sano ettei koskaan saa soittaa"

"Koskaan ei saa olla mitään lahjoja" jne. Tosi omituista, kun kukaan muu ei ole sanonut noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi hyötyisi psykoterapiasta. Tuo ei ole ihan normaalia.

Vierailija
204/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ovat vielä vastuussa 16-vuotiaasta mutta harmittaahan se jos kotona on rajoja. Eipä niitä kai vanhemmat uskalla ees taaperoille asettaa kun yksilö.

Voitko avata vähän, että mitä ihmettä tämän oli tarkoitus sanoa? Kummassakaan lausessa ei ole keskustelun kannalta mitään järkeä.

Vierailija
205/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi hyötyisi psykoterapiasta. Tuo ei ole ihan normaalia.

Minun äitini on samanlainen kuin aloittajan äiti ja hän on käynyt vuosien psykoterapian. Hyötyi siitä kyllä varmasti muuten, mutta näihin asioihin terapialla ei kyllä ollut mitään vaikutusta. Mutta voihan se olla että joillain on?

Vierailija
206/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietinpähän vain näitä juttuja "pitkällä elämänkokemuksella."  Tuo rajaton ja narsisti  minua jaksaa aina naurattaa, jonkun suku/ työpiiriin ei muita satu.

Erikoisesti sanottu.Ainakin omalla kohdallani se on ainoastaan äitini, joka käyttäytyy näin. Ei sisarukset, ei isä, ei kukaan muu sukulainen, eikä todellakaan kukaan töissä. 

Sama täällä. Kyseessä minullakin vain äitini, ei kukaan muu läheinen tai ystävä tai pomo tms. Vastaavaa en ole muissa ihmisissä kohdannut. Meitä on perheessäni neljä (aikuista) lasta, ja nämä kolme sisarustani kokevat äitimme käyttäytymisen samoin kuin minä, ja myös heidän puolisonsa näkevät sen ja ihmettelevät. Eli kyse ei ole myöskään siitä, että jotenkin kuvittelisin asioita äidistäni tai provosoisin äitiäni tällaiseen.

Vierailija
207/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vauvapalstallahan on jatkuva rutina lasten saamista lahjoista, äidin/anopin antamista. Vääriä ja liian halpaa roinaa. Siinä on mennyt antajan aika ihan hukkaan kun on yrittänyt jotain keksiä.

Vierailija
208/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä miksi kärjistät kaiken?

"Heitä sitten lapsesi 18-vuotiaana ulos, ja sano ettei koskaan saa soittaa"

"Koskaan ei saa olla mitään lahjoja" jne. Tosi omituista, kun kukaan muu ei ole sanonut noin.

Ei ole sama ihminen. Siis se vanhan äidin tuoma väärä lahja on kuitenkin välttämätön, jos ei muuten niin pääsee äidin sanomaan rajattomaksi narsistiksi.

Vierailija
209/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vauvapalstallahan on jatkuva rutina lasten saamista lahjoista, äidin/anopin antamista. Vääriä ja liian halpaa roinaa. Siinä on mennyt antajan aika ihan hukkaan kun on yrittänyt jotain keksiä.

Kertoisitko vielä miksi sotket aivan muissa ketjuissa kirjoitettuja asioita tämän aloituksen aiheeseen? Eihän ne tähän aloitukseen mitenkään liity, koskevat ihan eri aihetta ja eri henkilötkin niissä kirjoitelleet. 

Vierailija
210/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että hän toimii jatkuvasti näin ja että saa sinut ahdistumaan. Lopulta luultavasti kuolet siihen ahdistukseen joten jos ei lopeta niin katkaiset välit. Kokeile.

Vierailija
211/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko vielä miksi sotket aivan muissa ketjuissa kirjoitettuja asioita tämän aloituksen aiheeseen? Eihän ne tähän aloitukseen mitenkään liity, koskevat ihan eri aihetta ja eri henkilötkin niissä kir

Lahjoistahan tässäkin on valitettu, äiti ei ymmärrä ja osaa, eikun on tahallaan ilkeä.

Vierailija
212/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että hän toimii jatkuvasti näin ja että saa sinut ahdistumaan. Lopulta luultavasti kuolet siihen ahdistukseen joten jos ei lopeta niin katkaiset välit. Kokeile.

Ei nämä uusavuttomat kynnysmatot mitään rajoja osaa laittaa toksisille vanhemmilleen. Alistuvat vaan turhaan elämän ankeuttamiseen ujouttaan ja saamattomuuttaan. Pääsevät sitten kätevästi uhriutumaan ja valittamaan asiasta, vaikka yhdellä keskustelulla tosiaan voisi ratkaista nämä ongelmat todella helposti. 

Vierailija
213/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietinpähän vain näitä juttuja "pitkällä elämänkokemuksella."  Tuo rajaton ja narsisti  minua jaksaa aina naurattaa, jonkun suku/ työpiiriin ei muita satu.

Erikoisesti sanottu.Ainakin omalla kohdallani se on ainoastaan äitini, joka käyttäytyy näin. Ei sisarukset, ei isä, ei kukaan muu sukulainen, eikä todellakaan kukaan töissä. 

Sama täällä. Kyseessä minullakin vain äitini, ei kukaan muu läheinen tai ystävä tai pomo tms. Vastaavaa en ole muissa ihmisissä kohdannut. Meitä on perheessäni neljä (aikuista) lasta, ja nämä kolme sisarustani kokevat äitimme käyttäytymisen samoin kuin minä, ja myös heidän puolisonsa näkevät sen ja ihmettelevät. Eli kyse ei ole myöskään siitä, että jotenkin kuvittelisin asioita äidistäni tai provosoisin äitiän

Ja te aikuisina ette kestä jos äiti jotain huolta höpsöttää mitä on lehdistä lukenut. Se on niin aikuista käyttäytmistä.

Mun  (aikuiset) lapset kiusaa minua. Sanon ettei yhtään selfietä reissuilta jyrkänteiden päältä, kerron miten moni on pudonnut, näitä blogisteja yms.  Seuraus on että kesälomakuvatkin tuli kaikki jostain vastaavasta.

No meillä tää on vähän vitsi, huumorilla suhtaudumme, niin lapset kuin minä.

Vierailija
214/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoistahan tässäkin on valitettu, äiti ei ymmärrä ja osaa, eikun on tahallaan ilkeä.

Ikävää, että et ymmärrä ollenkaan lukemaasi. Lisäksi aika ikävää pyrkiä hämärryttämään keskustelua tuollaisella tahallisella kärjistämisellä, muiden sanojen vääristelyllä ja uhriutumisella.

Vierailija
215/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä uusavuttomat kynnysmatot mitään rajoja osaa laittaa toksisille vanhemmilleen. Alistuvat vaan turhaan elämän ankeuttamiseen ujouttaan ja saamattomuuttaan. Pääsevät sitten kätevästi uhriutumaan ja valittamaan asiasta, vaikka yhdellä keskustelulla tosiaan voisi ratkaista nämä ongelmat todella helposti. 

Tai kasvamalla aikuisiksi, lakkaamasta olemasta äidin pieniä tyttöjä ja suhtautuisivat samoin kuin työkaverin omituisuuksiin.

Vierailija
216/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että et ymmärrä ollenkaan lukemaasi. Lisäksi aika ikävää pyrkiä hämärryttämään keskustelua tuollaisella tahallisella kärjistämisellä, muiden sanojen vääristelyllä ja uhriutumisella.

Äidin antamista lahjousta moni on päätynyt kirjoittamaan, etkö itse osaa lukea?

Vierailija
217/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on pakko-oireinen, ahdistunut, neurootikko. Yrittää saada muutkin mukaan ahdistuksiinsa, ja onnistuukin siinä ainakin sinun kohdallasi. Hän tarvitsisi ammattiapua. 

Jos et halua katkaista välejä sinun on vaan pakko laittaa kova kova vastaan. Puhelusi menisi näin: 

- Kävin sienessä. Olipa mukavaa!

- Siellä on kuule itikoita jotka voi levittää ties mitä malariaa ja punkkeja. Ne on vaarallisia!"

- Katkaisen puhelun jos jatkat tuota.

- No mutta se on totta ja mihähäb tarkoitan vain hyvää, kyllä on kuule aivokuume ja nymfit ja jne jne 

*tuut tuut tuut* 

Jos ei tuosta ala oppia, et edes vastaa puheluihin. Miettikööt sitten miksi. Voi tuntua ikävältä, mutta omalle äidilleni rajoja opettaessa olen todennut ettei mikään muu tehoa. 

Vierailija
218/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on pakko-oireinen, ahdistunut, neurootikko. Yrittää saada muutkin mukaan ahdistuksiinsa, ja onnistuukin siinä ainakin sinun kohdallasi. Hän tarvitsisi ammattiapua. 

Jos et halua katkaista välejä sinun on vaan pakko laittaa kova kova vastaan. Puhelusi menisi näin: 

- Kävin sienessä. Olipa mukavaa!

- Siellä on kuule itikoita jotka voi levittää ties mitä malariaa ja punkkeja. Ne on vaarallisia!"

- Katkaisen puhelun jos jatkat tuota.

- No mutta se on totta ja mihähäb tarkoitan vain hyvää, kyllä on kuule aivokuume ja nymfit ja jne jne 

*tuut tuut tuut* 

Jos ei tuosta ala oppia, et edes vastaa puheluihin. Miettikööt sitten miksi. Voi tuntua ikävältä, mutta omalle äidilleni rajoja opettaessa olen todennut ettei mikään muu tehoa. 

Te ette halua keskustella yleisistä aiheista, siinähän se on. Minä, minä, minä, minä polkaisen jalkaa jos äiti ei miellytä minua.  4 v

Vierailija
219/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin antamista lahjousta moni on päätynyt kirjoittamaan, etkö itse osaa lukea?

Olennaista lienee mitä niistä lahjoista tässä ketjussa on kirjoitettu. Eikä tällä kertaa siis suinkaan sitä mitä sinä niistä väitit kirjoitetun. Vissiin sana lahja on sinulle jonkunlainen triggeri, joka laukaisee katkeran vuodatuksen, sellaisen, joka ei itse keskustelun aiheeseen liity. 

Vierailija
220/444 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen piston sydämessäni. Mun poika sanoo suoraan ettei halua kuulla ja vaihtaa puheenaihetta. Jos joku muu toimisi samaan malliin suuttuisin. Rakas lapseni on oikeassa🥰kunnioitan häntä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän