Mistä apua kuivasilmäisyyteen, kun rahat on vähissä?
Apteekista sanottiin, että mikään silmätippa ei toimi kaikilla vaan sopiva tuote löytyy vain kokeilemalla. Kokeilu voi kuitenkin tulla kalliiksi, koska melkein jokainen pakkaus maksaa n. 15-25 €. Kannattaako siis maksaa itsensä kipeäksi silmälääkärin tutkimuksista tai hakeutua jonkun optikkoliikkeen kuivasilmätutkimukseen, jotta sopiva tuote löytyisi ehkä helpommin? Tai voisiko julkiselta päästä silmälääkäriin jos vaatii tarpeeksi kovaa? Mitä kuivien silmien kanssa kannattaa tehdä, kun on köyhä jolle jokaisen euron menetys kirpaisee kovasti?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti säilöntäaineettomat!
Oxyal triple action. Ennen kuin tuli markkinoille kävin läpi varmaan kaikki muut merkit. Ostan tuota aina alesta useamman putelin kerralla. Säilyy muuten 6kk avattuna pakkauksen takia, vaikka on säilöntäaineeton. Vaikka nopeamminhan se kuluu. Hiton hyvä tuote.
Mulla on Viscotears resepti. En nyt tietty muista, että paljonko maksaa, mutta ei se niin kallis ole... Kolme putkiloa tulee ja neljästä viiteen kuukauteen käytän. Suositus olisi, että yksi per kuukausi hygienian vuoksi.
Mulla on sarveiskalvon rappeuma ja lääkäri tuota määräsi kuiviin silmiin. Sitä tuuttaan lähes parin tunnin välein. Valveilla oloaikana.
Työtön
Keitetty vesi silmiin tiputettuna sopii myös.
Bepanthen on paras (olen kokeillut kaikki) ja siinä on pitkä säilyvyys.
Ainakin Prismoista saa n. 7 eurolla hyaluronisilmätippoja.
Onko varmaa, että oireet ovat kuivasilmäisyydestä? Voihan se olla konjuktiviittikin, johon taas auttavat lääketipat.
Kuivasilmäisyyden syy johtaa oikeiden tippojen jäljille
Onko kyseessä
- toisen lääkkeen aiheuttama haittaoire?
-kuiva huoneilma?
-väsyneet silmät?
-liika näyttöpäätetyöskentely
- yleinen elimistön kuivuus, et juo riittävästi
- vaihdevuodet
Jne.
Apteekissa osaavat auttaa. Kun syy selvillä.
Cationorm- tipat ovat mulle parhaat.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt apteekista ja silmälasiliikkeistä näytteitä. Joskus antavat. Lääkärissä käynti ei auta, kun selviää vain testaamalla. Toki reseptillä voi olla vähän halvempi. Katso ettei ole lisäaineita. Muista juoda ja käyttää hyviä öljyjä sekä pitää hyvää huolta luomireunoista.
Moni ei tiedä, että kuivia silmiä kannattaisi hautoa joka päivä lämpimään veteen kastetuilla pumpulilevyillä siksi, että ripsien tyvessä olevat huokoset jaksaisivat puskea luonnollista talia ulos. Sen lisäksi kannattaa ottaa ihan vaikka oliiviöljy- ja/tai pellavansiemenöljynaukut (noin ruokalusikallinen tai pieni shottilasillinen) aamuin illoin. Siten saa terveellisiä rasvoja sinne verenkiertoonkin. Rasvattomalla ruokavaliolla ei tietenkään riitä rasvaa ripsirajojen talirauhasista voitelemaan silmiä luonnollisella tavalla.
Yöksi silmiin Viscotears geeliä ennen nukahtamista ja kannattaa pyyhkiä heti ripsirajat samantien veteen kostutetulla pumpulipuikolla puhtaiksi. Osa käyttää ihan apteekin risiiniöljyä ripsiin ja kulmiin iltaisin. Siinäkin öljyä pääsee silmiin ja nukkuessa sillä ei ole väliä kun unia nähdessä utuisesta näöstä ei ole haittaa. Sitäkin voi laittaa ihan tippa kerrallaan pumpulipuikkoon ja vaihtaa toiseen puikonpäähän kun siirtyy toisen silmän ja kulman alueelle.
Piilarit kuivattaa silmiäni ja Oculacista on ollut iso apu. Laitan nukkumaan mennessä Oftageliä jos silmät tuntuu silti kuivilta. Olen kokeillut monia muitakin valmisteita saamatta niistä riittävää apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisin silmälääkäriin saathan reseptin jolla saat sitten ne tipat korvattua.
Silmälääkäri 200 €, tippapullo 20 €... köyhä ostaa tipat suoraan ja toivoo parasta.
Kävin silmälekurilla 30min 90€.
Vierailija kirjoitti:
Reseptillä saa halvemmalla. Itselläni paha kuivasilmäisyys ja käytössä oftagel ja välillä viscotears.
Minulla oli myös noita kumpaakin. Parhaiten on silti auttanut bepanthenin silmätipat! Ap. hanki sitä säilyykin kauan, vaikka purkin avaa.
No vissiin silmätippoja säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko varmaa, että oireet ovat kuivasilmäisyydestä? Voihan se olla konjuktiviittikin, johon taas auttavat lääketipat.
Miten Prismassa myydään silmätippoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Prismassa myydään silmätippoja?
Mitä ihmeellistä siinä on? Siellä myydään myös piilolinssinestettä, vitamiineja ja vaikka mitä muuta.
Kokeile ensin jotain suosittua tippaa, jossa on useampaa vaikuttavaa ainetta.
Silmälääkäri 200 €, tippapullo 20 €... köyhä ostaa tipat suoraan ja toivoo parasta.