Manifestointi
Kiinnostaako ketään täällä manifestointi? Uskotteko siihen? Siitä tuskin mitään haittaakaan on että listaa ja visualisoi unelmansa ja uskoo niihin. Ja etsii positiivisia asioita mistä on kiitollinen.
Itse uskon että on olemassa muutakin kuin tämä mitä näemme. Onko ne sitten enkeleitä, värähtelyä, vetovoimaa tai mitä ikinä. Tarvitseeko edes tietää. Kuitenkin omassa elämässä on ollut useampia jaksoja, milloin kaikki menee hyvin ja taas sellaisia milloin tulee vastoinkäymisiä toistensa perään. Uskon että ihmisen omalla energialla ja ajattelulla voi olla jotain tekemistä tämän kanssa miksi hyvät tai huonot asiat kasautuu.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun raha liikkui tai joku haluaa sinun tekevän jotain, niin juokse.
Kun kolikko kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa + 10 käskyä.
Täytyy nyt muistaa sekin että jos tekee työtä niin tässä yhteiskunnassa työnteosta täytyy pyytää se palkka. Kaikki eivät tee sitä työtänsä vain rahan takia. Voihan sitä pysytellä kohtuudessa. Enkelit eivät ole onnellisia siitä jos joku haluaa tehdä esimerkiksi auttamistyötä aina vain ilmaiseksi, silloin helposti sairastuu koska sellainen ei ole tarkoituksenmukaista nykymaailmassa. On hyvä auttaa muita mutta jos sen vuoksi ei ehdi palkkatyötä tekemään niin silloin tekee jo väärin. Tämä ajatushan sopii erinomaisesti yhteiskuntamme rakenteisiin sekä vaatimuksiin kansalaisena. Meidän täytyy tehdä työtä elantomme eteen ja mitä se työ kenellekin on? Joku voi tehdä tavanomaista työtä ja vapaa-ajalla voi auttaa ilmaiseksi muita mutta joskus joku auttamistyö muodostuukin kokoaikaiseksi pääasialliseksi tulonlähteeksi eli yritystoiminnaksi esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole mitään järkeä. Ei kaikki maksulliset palvelut ole huonoja. Tämän mukaanhan ei voisi mennä edes yksityislääkärille tai psykoterapeutille, koska raha liikkuu ja se on paha.
Manifestoinnin suhteenkin, joo on siitä jotain kurssejakin, mutta useimmat harrastajat ei ole semmoisia käyneet, vaan ostavat tai lainaavat jonkun yhden kirjan ja sitten alkavat kokeilemaan. Eli ei siinä nyt keneltäkään rahat mene mahdolliseen humpuukiin.
Täysin totta ja jokainen saa halutessaan maksaa mistä itse haluaa. Olen ainakin itse kokeillut kaikenlaista maksullista ja osallistunut avoimin mielin. Olen itse vastuussa itsestäni sekä siitä mihin tai kenelle rahojani laitan.
Minä manifestoin, että mulkkuni kasvaisi niin että se ulottuisi maahan asti. Sitten sain kuolion molempiin jalkoihini ja ne amputoitiin!
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa se karma, emme voi saada ihan kaikkea mitä päätämme vain ikinä haluta eli muistetaan se realismi kuitenkin. Ja jos kukaan ei tee koskaan mitään niin paljon mitään ei käytännössä tapahdu. Kaikki riippuu niin paljon siitä mitä haluamme visualisoida. Toisille se on toiveita terveestä olosta ja toisille esimerkiksi paljon rahaa sekä valtaa.
Karma on totta sinulle vain, jos uskot siihen.
Mitä tahansa voi visualisoida, mutta se on oppimisprosessi, ja asioita toteutuu "uskon mukaan". Ei se toimi, että et oikeastaan kovin vahvasti usko koko prosessiin, ja sitten alat manifestoimaan jotain ison rahasumman saamista tai ihmeparantumista. Se ei toimi, koska et oikeasti pysty uskomaan sen jo tapahtuneen, vaikka jossain pintamielessä yrittäisitkin kovin visualisoida. Mieli on vähän kuin jäävuori, 10% on tietoista ja 90% alitajuista, ja siellä alitajunnassa olevat uskomukset vaikuttaa myös. Alitajunnassa oleviin uskomuksiin taas voi vaikuttaa joko aloittamalla pienistä "luonnollisista" asioista, ja systemaattisesti lisäämällä vaativuutta - näin vähitellen rakentuu uskoa manifestoinniin toimivuuteen. Jossain magiaperinteissä on myös tekniikoita, joilla suoraan voi ohittaa skeptisen mielen vastustusta ja istuttaa ideoita alitajuntaan, esim. kaaosmagian sigilit.
Vierailija kirjoitti:
Koku ihmetteli, miksi varoitellaan toivomasta. Kerron oman tapaukseni: Olin reilusti ylipainoinen ja toivoin, että laihtuisin niin, että painaisin 50 kiloa. Sairastuin vakavasti ja laihduin lopulta niin paljon, että painoin vain 46 kg. Toive toteutui, mutta olisin toivonut sen toteutuvan helpomalla tavalla eli tavanomaisella laihdutuksella.
Ei kai laihtumiseen manifestointia tarvita?? Kurinalaisuus riittänee.
Mä kirjoitin muutama vuosi sitten listan, johon laitoin asioita jota kohti haluan mennä. Kuvittelin muutaman kerran asiat kuvina mieleen, mutta unohdin listan ja jatkoin elämää.
Viime vuonna löysin listan ja osa tavoitteista oli jo saavutettu ja osa oli menossa oikeaan suuntaan.
Nyt voin sanoa, että elämä on aika hyvällä mallilla, on se työ, velat maksettu, hiukset kasvaneet pitkäksi ja keho on terve ja olen ihannepainossa. Mulla on myös ystäviä joihin voin luottaa ja joiden kanssa on mukavaa
Listaa kirjoittaessa elämä oli mullin mallin, mutta aloin vaan uskomaan. Asiat järjestyivät pikkuhiljaa pala palalta.
Harjoittelen vielä sitä, miten saan mielentilan muutettua omilla ajatuksilla.
Vierailija kirjoitti:
On vain yksi syy, miksi ylipäätään haluat mitään: uskot olevasi/ tuntevasi itsesi onnellisemmaksi, kun saat haluamasi. Ehdottoman onnen saavutat, kun minkään ei tarvitse muuttua, vaan kaikesta huolimatta kykenet valitsemaan ajatuksesi siten, että olet hyvällä päällä.
Jostain luin eräästä gurusta, että lehtikään ei liikkunut, kun hän kulki metsän läpi. Ymmärrän tämän niin, että guru ei vaatinut, että mikään olisi toisin (lehtikään ei liikkunut), vaan kaikki saa olla niinkuin on.
Tuollainen vaan ei oikein ole hedelmällistä ihmiselämää. Että vaan olla möllötät, etkä pyri mihinkään, etkä mistään pois, ja manipuloit mielesi tyytymään kaikkeen. Jos joku eläisi lapsesta asti noin, hän ei oppisi koskaan edes puhumaan eikä kävelemään, koska hänellä ei olisi mitään tarvetta muuttaa asiantilaa, ettei osaa vielä puhua eikä kävellä. Ja ihmiskunta eläisi luolissa vieläkin.
Kuvatunlainen ajattelutapa on lähinnä ns. itsensä kuolettamista, jolla voi olla arvoa tiettyjä henkisiä tavoitteita, esim. valaistumista, tavoiteltaessa. Eikä se sittenkään ole ainoa tie edes valaistumiseen. Normaali-ihmiselle normaalissa elämässä on parempi se tyyneysrukouksen tie, että tuohon tyytymiseen/hyväksymiseen mennään lähinnä, jos asiaa ei pysty muuttamaan parempaan.
Totta mutta se on totta vaikka ei haluaisikaan siihen uskoa. Karmaa ei tarvitsisi mieltää negatiiviseksi asiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa se karma, emme voi saada ihan kaikkea mitä päätämme vain ikinä haluta eli muistetaan se realismi kuitenkin. Ja jos kukaan ei tee koskaan mitään niin paljon mitään ei käytännössä tapahdu. Kaikki riippuu niin paljon siitä mitä haluamme visualisoida. Toisille se on toiveita terveestä olosta ja toisille esimerkiksi paljon rahaa sekä valtaa.
Mitä tahansa voi visualisoida, mutta se on oppimisprosessi, ja asioita toteutuu "uskon mukaan". Ei se toimi, että et oikeastaan kovin vahvasti usko koko prosessiin, ja sitten alat manifestoimaan jotain ison rahasumman saamista tai ihmeparantumista. Se ei toimi, koska et oikeasti pysty uskomaan sen jo tapahtuneen, vaikka jossain pintamielessä yrittäisitkin kovin visualisoida. Mieli on vähän kuin jäävuori, 10% on tietoista ja 90% alitajuista, ja siellä alitajunna
Tässä olisi hyviä elementtejä mutta käytännössä haluat pakottaa itsesi uskomaan ihan ehkä kaikkeen valheelliseenkin? Ymmärrätkö mikä vaara tässä oikein piilee? Kuinka paljon tämänkaltaisten ohjeiden mukaan on tehty itselle haitallisia asioita ihan pelkästään sisäisesti? Painotan vielä että tässä on hyviä elementtejä mutta asiat tulee ehdottomasti ymmärtää oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy nyt muistaa sekin että jos tekee työtä niin tässä yhteiskunnassa työnteosta täytyy pyytää se palkka. Kaikki eivät tee sitä työtänsä vain rahan takia. Voihan sitä pysytellä kohtuudessa. Enkelit eivät ole onnellisia siitä jos joku haluaa tehdä esimerkiksi auttamistyötä aina vain ilmaiseksi, silloin helposti sairastuu koska sellainen ei ole tarkoituksenmukaista nykymaailmassa. On hyvä auttaa muita mutta jos sen vuoksi ei ehdi palkkatyötä tekemään niin silloin tekee jo väärin. Tämä ajatushan sopii erinomaisesti yhteiskuntamme rakenteisiin sekä vaatimuksiin kansalaisena. Meidän täytyy tehdä työtä elantomme eteen ja mitä se työ kenellekin on? J
Yritin valottaa, että näemmä kristinuskoa pitäs välttää kuin ruttoa, mutta harva sitä nyky-Suomessa tekee. Jotenkin on hyväksyttävämpää syytää viimeisetkin pennosensa kirkon kolehtihaaviin kuin ostaa jotain esim. Hare Krishnalta. Mutta kukin tavallaan. Jeesuksen sanoin: omallaan saa tehdä, mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koku ihmetteli, miksi varoitellaan toivomasta. Kerron oman tapaukseni: Olin reilusti ylipainoinen ja toivoin, että laihtuisin niin, että painaisin 50 kiloa. Sairastuin vakavasti ja laihduin lopulta niin paljon, että painoin vain 46 kg. Toive toteutui, mutta olisin toivonut sen toteutuvan helpomalla tavalla eli tavanomaisella laihdutuksella.
Ei kai laihtumiseen manifestointia tarvita?? Kurinalaisuus riittänee.
Eri, mutta minulle manifestointi oli se ratkaisu. Joo, kurinalaisuus riittää, mutta mulla sitä ei koskaan ollut. Vitsailinkin usein, että itsekuri joo kiva, mutta mistä kaupasta sitä saa ostaa? Kun aina vaan sanottiin että pitää olla itsekuria, mutta kukaan ei koskaan sanonut miten sitä voi kehittää jos sitä ei ole.
Mä aloin sitten manifestoida sitä, että olisin tavoitepainossani. Kuvittelin elävästi elämää jota eläisin, kun sairaalloinen ylipaino olisi pois. Sitä miten söisin ja liikkuisiin terveessä painossa. Mitä harrastuksia aloittaisin, minne matkustaisin. Ajatellessani näitä terveeseen elämään liittyviä ajatuksia, siitä tuli minun identiteettini: minä olen tällainen terveellisesti syövä ja liikkuvainen ihminen. Näin myös paino alkoi laskea. Ei siinä mitään yliluonnollista ollut, söin vaan vähemmän kaloreita kuin ennen ja kulutin enemmän. Mutta mulla se ei koskaan onnistunut tahdonvoimalla, vain noin että sain itseni uskomaan jo olevani terveesti elävä normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on jo kahteen kertaan varoitettu omista toiveista. En ymmärrä sitä. Pitää kuulostella sitä, miltä se toive tuntuu. Jos tuntuu hyvältä, anna palaa! Muista, että kosto tuntuu paremmalta kuin viha, mutta kostoon ei kannata jäädä lillumaan, vaan yritä kivuta positiiviselle puolelle tunteiden asteikolla.
Mutta siitä toiveen toteutumisesta voi taas seurata muita asioita, joita toivoja ei ehkä osannut ajatella toivoessaan. Kaikella on seurauksia, joskus hyvin odottamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tahansa voi visualisoida, mutta se on oppimisprosessi, ja asioita toteutuu "uskon mukaan". Ei se toimi, että et oikeastaan kovin vahvasti usko koko prosessiin, ja sitten alat manifestoimaan jotain ison rahasumman saamista tai ihmeparantumista. Se ei toimi, koska et oikeasti pysty uskomaan sen jo tapahtuneen, vaikka jossain pintamielessä yrittäisitkin kovin visualisoida. Mieli on vähän kuin jäävuori, 10% on
En minä näe sitä "valheelliseen" uskomisena, vaan luomisena, luovana uskona. Toki jos minä nyt vaikka nyt manifestoisin itselleni työpaikkaa ja olisin työtön, tietyssä mielessä se että pyrkisin saamaan itseni uskomaan että itse asiassa minulla jo on työ, on "valheeellista". Mutta se on sitä vain fyysisen maailman näkökulmasta. Itse näen asian niin, että luon ensin asian ajatusmuodon, jonkinlaisen energeettisen mallin, ja sitten se vaan materialisoituu ennemmin tai myöhemmin myös fyysiseen maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta mutta se on totta vaikka ei haluaisikaan siihen uskoa. Karmaa ei tarvitsisi mieltää negatiiviseksi asiaksi.
Karmahan tarkoittaa vain sitä, että kaikella on seurauksia. Se ei siis ole mikään pelkästään negatiivinen "rangaistus", vaan kaikilla teoilla on jonkinlainen seuraus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vain yksi syy, miksi ylipäätään haluat mitään: uskot olevasi/ tuntevasi itsesi onnellisemmaksi, kun saat haluamasi. Ehdottoman onnen saavutat, kun minkään ei tarvitse muuttua, vaan kaikesta huolimatta kykenet valitsemaan ajatuksesi siten, että olet hyvällä päällä.
Jostain luin eräästä gurusta, että lehtikään ei liikkunut, kun hän kulki metsän läpi. Ymmärrän tämän niin, että guru ei vaatinut, että mikään olisi toisin (lehtikään ei liikkunut), vaan kaikki saa olla niinkuin on.
Tuollainen vaan ei oikein ole hedelmällistä ihmiselämää. Että vaan olla möllötät, etkä pyri mihinkään, etkä mistään pois, ja manipuloit mielesi tyytymään kaikkeen. Jos joku eläisi lapsesta asti noin, hän ei oppisi koskaan edes puhumaan eikä kävelemään, koska hänellä ei olisi mitään tarvetta muuttaa asiantilaa, ettei osaa v
Ei ole kyse itsensä manipuloinnista tyytymään kaikkeen. On kyse siitä, että vaikka sota raivoaa ympärilläsi, et tee niinkuin muut (katkeroituvat, surevat, vihaavat, käyvät rauhanmarsseilla), vaan esim. kiinnität huomiosi johonkin parempaan. Jeesus puhui siitä toisen posken kääntämisenä. Hän ei tarkoittanut, että käännät toisen posken lyömistä varten, vaan että kiinnität huomiosi muualle. Kokeile itse: käännä pääsi vasemmalta oikealle. Näetkö oikealla jotain muuta kuin vasemmalla?
En tietenkään kiellä sitä, etteikö paratiisissa olisi helpompi olla onnellinen kuin sodan keskellä. Mutta mahdotonta se ei ole. Oma tähänastisen elämäni onnellisin hetki oli keskellä yötä, pimeässä tekemättä mitään. Siis ärsykkeettömässä ympäristössä. Siksi olen täysin vakuuttunut, että ehdoton onni löytyy omien korvien välistä. Valitettavasti mulla on aika paljon tehtävää omien ajatusten saralla, jotta voisin kokea saman uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy nyt muistaa sekin että jos tekee työtä niin tässä yhteiskunnassa työnteosta täytyy pyytää se palkka. Kaikki eivät tee sitä työtänsä vain rahan takia. Voihan sitä pysytellä kohtuudessa. Enkelit eivät ole onnellisia siitä jos joku haluaa tehdä esimerkiksi auttamistyötä aina vain ilmaiseksi, silloin helposti sairastuu koska sellainen ei ole tarkoituksenmukaista nykymaailmassa. On hyvä auttaa muita mutta jos sen vuoksi ei ehdi palkkatyötä tekemään niin silloin tekee jo väärin. Tämä ajatushan sopii erinomaisesti yhteiskuntamme rakenteisiin sekä vaatimuksiin kansalaisena. Meidän täytyy tehdä työtä elantomme eteen ja mitä se työ kenellekin on? J
Miten sitten selität ne rikkaat ihmiset, jotka eivät ole tehneet päivääkään eläessään töitä?? Voisiko olla niin, että he ottavat vastaan Jumalan siunaukset? Jos kerran olemme kaikki Jumalan lapsia ja hän meitä rakastaa (oletan, että kaikkia yhtä paljon), niin yhtä lailla hän myös siunaa meitä kaikkia! Ehkäpä jotkut ovat mielestään näiden siunausten itsestään selvästi arvoisia ja ansaitsevia ja toiset (köyhät) anelevat, nöyristelevät ja lupaavat olla parempia, jotta saisivat pyytämänsä??
"Harjoittelen vielä sitä, miten saan mielentilan muutettua omilla ajatuksilla."
Mielentilaa ei pysty muuttamaan itse mutta sen säätelyä voi yrittää. Ei ole tervettä valehdella itselleen mutta on hyvä oppia pärjäämään erilaisissa tilanteissa. En tiedä sen tarkemmin mitä tässä tarkoitat mutta jos sinulla on haasteita asian suhteen tai haluat kysyä jotakin tähän liittyen niin olisin halukas kommentoimaan asiaan lisääkin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmahan tarkoittaa vain sitä, että kaikella on seurauksia. Se ei siis ole mikään pelkästään negatiivinen "rangaistus", vaan kaikilla teoilla on jonkinlainen seuraus.
Karmaa ei kannata vähätellä. Se liittyy kaikkeen elämissämme, se sisältää kaiken hyvän jota meille suodaan, ne rangaistuksetkin (ottaakaa rakkautena itseänne kohtaan), opit, oppiläksyt ja tarkoituksenkin liittyen koko elämään. Se sisältää myös sen vapaan tahdon määritelmän joka on meillä jokaisella omanlainen koska se liittyy myös elämän tarkoitukseen. Persoonallisuuskin on tarkoituksenmukainen.
Vierailija kirjoitti:
Mä kirjoitin muutama vuosi sitten listan, johon laitoin asioita jota kohti haluan mennä. Kuvittelin muutaman kerran asiat kuvina mieleen, mutta unohdin listan ja jatkoin elämää.
Viime vuonna löysin listan ja osa tavoitteista oli jo saavutettu ja osa oli menossa oikeaan suuntaan.
Nyt voin sanoa, että elämä on aika hyvällä mallilla, on se työ, velat maksettu, hiukset kasvaneet pitkäksi ja keho on terve ja olen ihannepainossa. Mulla on myös ystäviä joihin voin luottaa ja joiden kanssa on mukavaa
Listaa kirjoittaessa elämä oli mullin mallin, mutta aloin vaan uskomaan. Asiat järjestyivät pikkuhiljaa pala palalta.
Harjoittelen vielä sitä, miten saan mielentilan muutettua omilla ajatuksilla.
Kuulostaa ihanteelliselta ja sujuvalta elämältä. Kuinka paljon olet itse joutunut tekemään työtä asioiden eteen tai esimerkiksi vauhdittamiseksi? Millaisia mahdollisia muutostoimia olet joutunut tekemään matkasi varrella? Vai onko kaikki tuntunut enemmänkin sujuvan suhteellisen nätisti?
Ei tässä ole mitään järkeä. Ei kaikki maksulliset palvelut ole huonoja. Tämän mukaanhan ei voisi mennä edes yksityislääkärille tai psykoterapeutille, koska raha liikkuu ja se on paha.
Manifestoinnin suhteenkin, joo on siitä jotain kurssejakin, mutta useimmat harrastajat ei ole semmoisia käyneet, vaan ostavat tai lainaavat jonkun yhden kirjan ja sitten alkavat kokeilemaan. Eli ei siinä nyt keneltäkään rahat mene mahdolliseen humpuukiin.