Minkälaisia stereotypiota liittäisit minuun? (Per Su)
Veikkaan, että tämä ketju poistuu aika nopeasti, mutta jos sitä kerkeäisi muutaman vastauksen saada.
En tiedä mikä siinä on, jotkut taikasanat vai mikä, mutta kyseiseen puolueeseen liittyvät ketjut häviävät oli niiden sisältö sitten mitä tahansa.
Itse kysymys. Useimmissa vaaleissa äänestän kyseisen puolueen edustajia, mutta en ole minkään puolueen jäsen. Mitä stereotypiota liittäisit minuun?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa minäkin peilaan itseeni. Kannatan myös kokonaisveroasteen laskemista. Olen tyytyväinen puolueen tekemiin mm-linjauksiin, vaikka toivonkin niitä vielä lisää ja paljon. Minulla on yliopistotutkinto. Haluan valtiolle vain tietyt ydintoiminnot. Olen suurperheen äiti ja ateisti.
Uskon, että aloittajakin on hyvin erilainen niistä stereotypioista, joita tällä palstalla näkee. Persujen poliitikotkin usein yllättävät, löytyy homoa, kasvissyöjää, ateistia, kaupunkipyöräilijää, humanistia, uskovaista jne. Itse tykkään kovasti tästä "monimuotoisuudesta", vaikka se onkin sitä väärää ei-vasemmistolaista monimuotoisuutta :)
Persut tunnistaa juuri tällaisista stereotypioista ja yleistävästä ajattelusta kohdistuen "vihervassareihin".
Kerrotko mikä tuossa yleistyksessä oli väärin?<
Koska noilla ulkoisilla asioilla ei ole tekemistä poliittisen ajattelun kanssa. Aika harva persu edes hyväksyy homoja tai kasvisruokavalioita. Joka ryhmässä on kaikenlaisia. Se ei tarkoita, että stereotypioita ei löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ainoa kaikkia persuja yhdistävä tekijä on suhtautuminen m m uuttoon.
Sanoisin, että tämän lisäksi suurin osa (?) persuista haluaa myös läpinäkyvyyttä hallintoon, valtion ja kuntien. Nythän esimerkiksi on jo jonkun verran perattu erilaisten järjestöjen rahoituksia. Minä ainakin koen tämän hyvin tärkeäksi. Pitäisi olla erittäin hyvin perusteltua saada valtion rahoitusta yhtään mihinkään järjestötoimintaan, tai hanke- tai muu tällainen toiminta.
Mutta täysin turhaksi todettu, yhteensä miljardeja maksava junahanke on ihan ok?
Tiesitkö muuten, että moni noista järjestöistä tekee niitä töitä, mitkä (oikeasti) kuuluisivat kuntien ja valtion vastuulle? Mutta ei vaan kiinnosta hoitaa omaa velvollisuuttaan.
Siksi sanoinkin "erittäin hyvin perusteltu". Tuo tunnin (tunti ja 40 min) juna ei tainnut olla se persujen tärkein vaaliteema? Oliko niin, että Marinkin aikanaan maksoi sen suunnittelusta isot rahat? Saattaa olla Orpolle tärkeä ja muut hallituspuolueet on joutuneet sen vaan hyväksymään. Itse en sitä kannata.
Olet koko ajan vihainen, mutta sinulla ei ole toteuttamiskelpoisia ratkaisuehdotuksia. Kaikki on aina jonkun muun vika. Harrastat nettitrollausta ja uhriutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo olevansa itsenäinen ajattelija ja toistaa sitä samaa p ersupropagandaa mitä tulee joka tuutista. Lähinnä siis että mahanmutto on kaikkein tärkein asia ja kun se estetään kaikki ongelmat poistuu
Et oikein ole seurannut politiikkaa. Mielestäni persut ajavat aika monia muitakin asioita.
T. Eri
Käytännössä toistavat sokeana samoja kuluneita iskulauseita kerta toisensa jälkeen. Koettaisivat edes keksiä jotain uutta. Eivät tosin taida siihen kyetä.
Mitä nämä sokeasti toistetut iskulauseet ovat? Kuka niitä pääasiassa toistelee ja missä yhteyksissä?
Lienet melko itsekäs ihminen, joka on taipuvainen mustavalkoisiin yksinkertaistuksiin ja pelkää paljon kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että olet ra#isti - vaikka et ehkä itse myönnäkään. Vähintään ennkkoluuloinen mmuuttajia ja musl#meja kohtaan?
Ei se ainakaan ole osa minun identiteettiäni. Ihmisillä on niin eriäviä käsityksiä rasismista, että on oikea miinakenttä osallistua koko keskusteluun.
En vihaa ketään ihonvärin tai muiden synnynnäisten ominaisuuksien perusteella. Moniin ideologioihin ja lähes kaikkiin uskontoihin suhtaudun penseästi. Penseyden määrä riippuu siitä miten vanhoillisesta uskonnosta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ole nyt aiheuttaa tuhat kertaa nähtyä haukkumiskisaa, mutta huomauttaisin, että aivan samoin sanoin p e r s u voisi kirjoittaa Vihreistä tai Vasemmistoliitosta. Aina se vika nähdään vastustajassa ja omat mokat ovat korkeintaan hupsuja vahinkoja, tai vähintään vastapuolen provosoimia ja siten aiheellisia tekoja.
Minulle on ihan luonnollista, että ihmiset kannattavat erilaista politiikkaa, puhuvat sen puolesta ja äänestävät sen mukaisesti.
Toivoisin kaikilta puolueilta (mukaanlukien p e r s u t) rehdimpää peliä ja siistimpää käytöstä, mutta en pidätä hengitystäni. Millään puolueella ei oikein ole kannustetta olla se ensimmäinen siististi pelaava osapuoli, kun muut eivät kuitenkaan samasta taikaiskusta lopeta mustamaalausta ja muuta törkyä. Aina voi kuitenkin unelmoida.
Unohdit muutaman yksityiskohdan. Kyseinen pu
Oletko koskaan ajatellut, että Ylen ei pitäisi tuoda mitään näkemystä niin voimakkaasti esille? Että sen pitäisi olla neutraali tiedon välittäjä, johon kaikki suomalaiset voisivat luottaa? Nyt kun sinulla ja ylellä on sama maailmankatsomus, tämä systeemi sopii sinulle. Entä jos olisit ylen kanssa eri linjoilla? eri
Hmm.. viikonloppuisä? Per-Su. Ja sinun ex on viikonalkuäiti, eli Ma-To.
Niin se vaan menee..
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan suhtautuminen m.muuttajiin.
Siinä on ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo olevansa itsenäinen ajattelija ja toistaa sitä samaa p ersupropagandaa mitä tulee joka tuutista. Lähinnä siis että mahanmutto on kaikkein tärkein asia ja kun se estetään kaikki ongelmat poistuu
Et oikein ole seurannut politiikkaa. Mielestäni persut ajavat aika monia muitakin asioita.
T. Eri
Käytännössä toistavat sokeana samoja kuluneita iskulauseita kerta toisensa jälkeen. Koettaisivat edes keksiä jotain uutta. Eivät tosin taida siihen kyetä.
Mitä nämä sokeasti toistetut iskulauseet ovat? Kuka niitä pääasiassa toistelee ja missä yhteyksissä?
Persu ei itse osaa käyttää googlea, vaan loputtomasti kyselee. Hänelle pitää kaikki asiat tuoda nenän eteen valmiina jonkun toisen viisaamman toimesta, jotta hän osaa toistaa niitä sitten suurina viisauksina ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että tämän lisäksi suurin osa (?) persuista haluaa myös läpinäkyvyyttä hallintoon, valtion ja kuntien. Nythän esimerkiksi on jo jonkun verran perattu erilaisten järjestöjen rahoituksia. Minä ainakin koen tämän hyvin tärkeäksi. Pitäisi olla erittäin hyvin perusteltua saada valtion rahoitusta yhtään mihinkään järjestötoimintaan, tai hanke- tai muu tällainen toiminta.
Mutta täysin turhaksi todettu, yhteensä miljardeja maksava junahanke on ihan ok?
Tiesitkö muuten, että moni noista järjestöistä tekee niitä töitä, mitkä (oikeasti) kuuluisivat kuntien ja valtion vastuulle? Mutta ei vaan kiinnosta hoitaa omaa vel
Valtio ja kunnat "ostavat" palveluita järjestöiltä. Esim potilas järjestöt ovat asiansa asiantuntijoita. Siksi on ollut järkevää hoitaa koulutukset yms niiden kautta
Minä ajattelen persujen äänestäjäksi sellaista ihmistä, joille perusteeksi riitää se, että persut lupaavat, että väärän värisiä ihmisiä ei enää tulisi suomeen (kun vievät kuulemma työpaikat jne) ja lisäksi se, että bensan hinta laskee. Asut muualla kuin pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
"Vuokrien hinnat ovat lähteneet laskuun, orjia ei saa enää tuotua 1300 euron kuukausipalkalla, miljardeja säästettiin kehitysavusta, väkivaltarikoksista tulee kovemmat tuomiot, kotiväkivalta ei ole enää sovittelulla hoidettava, ...
Aika paljon hyviä asioita mitä hallitus ja persut ovat saaneet aikaiseksi jo tähän mennessä."
Vuokrien hinnan muutos tuskin ollut per5ujen ansiota. Satonen juurikin lobbaa niiden orjien tuomisen puolesta (taisi harmittaa, että koko kuvio tuli julki). Kehitysavun lakkauttaminen olisi lyhytnäköistä - tulee kostautumaan tulevina vuosina (suuremmat väestönsiirrot, kun ei ole millä elää - eli entistä enemmän maahan muuttajia). Kovemmat tuomiot eivät estä rikoksia tai edes hillitse niitä (on jo todistettukin, mutta kun kaikki muiden sanoma on automaattisesti vale, niin siihen ei uskota). Enintään laastarin ovat saaneet avomurtumaan.
Missähän ne vuokrat ovat tulleet alaspäin? Oma kohtuullinen on noussut ja kohta ylittää kohtuuttoman rajan. Mutta healvempaa ei ole tullut vastaan tässä vuoden kun olen etsinyt.
Muuttuuko ihminen jos vaihtaa puoluetta tai mielipidettään jostakin asiasta? Niin moni täällä tuntuu asian ajattelevan.
Jos olet lyhyt,lihava , kouluja käymätön yh nainen, olet Vihreiden jäsen.
Mutta jos vaihdat puoluetta Kokoomukseen niin sinusta tulee välittömästi pitkä, hoikka, akateeminen ja varakas.
Miksi en ihan täysin nyt jaa tätä ajatusmaailmaa näiden yyhhoo äitien kanssa? Tuntuu, että jokin heidän ajatuksessaan nyt mättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ompas mukavan dramaattista. Töiden siirtäminen Kiinaan jotta olisimme parempia ihmisiä ei meitä pelasta. Päinvastoin. Maailmantalouden muutos tulee sattumaan meihin entistä kovemmin. Tässä on sinullekin hieman pohdittavaa."
Mitenköhän sait Kiinan tähän yhtälöön? Omasta taskusta varmaankin. Mikä mahtaa olla agendasi?
Yritystalous. Sanna Marinin ja globalistien näkemys: Tehdään toimiminen länsimaissa vaikeksi ja jätetään verottamatta kiinalaiset.
No niin. Nyt Sanna Marin taas tuotu esille. Sama levy pyörii...
Jos annetaan ymmärtää että nykyinen hallitus ei tee tarpeeksi, niin eikö ole vähintäänkin kohtuullista nostaa esiin vihervasemmistolaisten kuningattaren näkemykset ja toimenpiteet aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että olet ra#isti - vaikka et ehkä itse myönnäkään. Vähintään ennkkoluuloinen mmuuttajia ja musl#meja kohtaan?
Ei se ainakaan ole osa minun identiteettiäni. Ihmisillä on niin eriäviä käsityksiä rasismista, että on oikea miinakenttä osallistua koko keskusteluun.
En vihaa ketään ihonvärin tai muiden synnynnäisten ominaisuuksien perusteella. Moniin ideologioihin ja lähes kaikkiin uskontoihin suhtaudun penseästi. Penseyden määrä riippuu siitä miten vanhoillisesta uskonnosta on kyse.
Tästä tuli mieleen, että mielestäni persut käyttää usein omille ennakkoluuloileen perusteluina vaikka minkälaisia asioita. Mutta silti takaa näkyy asenteellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Niin se vaan menee..
Hän on vain osan ajasta r*sisti tai vihainen tai trollaa tai selittelee tai partioi kaduilla uusimmat lenkkarit jaloissa odotellen, että joku erivärinen ne veisi. Ma-to rakastelee innolla omaa eriväristään ja auttaa auliisti Kela-asioissa ja käy moskeijassa. Sitten taas Per-Su ;D koska on moniosaaja ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Niin se vaan menee..
Ihan yhdessä hoidamme lastamme viikot ympäri. Vaikka ei minulle mikään häpeä olisi olla yhteishuoltajakaan.
"Oletko koskaan ajatellut, että Ylen ei pitäisi tuoda mitään näkemystä niin voimakkaasti esille? Että sen pitäisi olla neutraali tiedon välittäjä, johon kaikki suomalaiset voisivat luottaa? Nyt kun sinulla ja ylellä on sama maailmankatsomus, tämä systeemi sopii sinulle. Entä jos olisit ylen kanssa eri linjoilla? eri"
Oletko koskaan ajatellut, että Ylen "näkemys" edustaa valtavirtaa ja että sinä (ja kaltaisesi) olette siellä reunalla? Tai sitä, että uhkailu rahoituksen supistuksilla vain siksi, että ei pidä sisällöstä, on lähinnä ääriainesten keino toimia? Etpä taida.
Muuten, Yle tekee sellaista ohjelmaa, mitä Yle päättää tehdä. Jos haluat muutoksia asiaan, hae Ylelle töihin ja koeta tehdä asialle jotain, sen sijaan että urputat täällä tyhjää.
No niin. Nyt Sanna Marin taas tuotu esille. Sama levy pyörii...