Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia stereotypiota liittäisit minuun? (Per Su)

Vierailija
19.08.2024 |

Veikkaan, että tämä ketju poistuu aika nopeasti, mutta jos sitä kerkeäisi muutaman vastauksen saada.

En tiedä mikä siinä on, jotkut taikasanat vai mikä, mutta kyseiseen puolueeseen liittyvät ketjut häviävät oli niiden sisältö sitten mitä tahansa.

Itse kysymys. Useimmissa vaaleissa äänestän kyseisen puolueen edustajia, mutta en ole minkään puolueen jäsen. Mitä stereotypiota liittäisit minuun?

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna et kyllä kiinnosta suuntaan tai toiseen

Vierailija
22/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peilaan itseni. M 57, res au, turbodiesel, kannatan kokonaisveroasteen laskemista, jokainen on omaonnensa seppä. Suhtaudun kriittisesti sääntelyyn, julkinen sektori on turn off. Kannatan republikaaneja ja Trumpia. Pidän Project 2025 hanketta tervetulleena.

Tiedätkö mitä projet 2025 tarkoittaa?

Haluat dystopiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin peilaan itseeni. Kannatan myös kokonaisveroasteen laskemista. Olen tyytyväinen puolueen tekemiin mm-linjauksiin, vaikka toivonkin niitä vielä lisää ja paljon. Minulla on yliopistotutkinto. Haluan valtiolle vain tietyt ydintoiminnot. Olen suurperheen äiti ja ateisti. 

Uskon, että aloittajakin on hyvin erilainen niistä stereotypioista, joita tällä palstalla näkee. Persujen poliitikotkin usein yllättävät, löytyy homoa, kasvissyöjää, ateistia, kaupunkipyöräilijää, humanistia, uskovaista jne. Itse tykkään kovasti tästä "monimuotoisuudesta", vaikka se onkin sitä väärää ei-vasemmistolaista monimuotoisuutta :)

Vierailija
24/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on joku toistuva aivopieru, kun ajattelen itseäni vieläkin nuorena, vaikka tosiasiassa minäkin olen siinä taitekohdassa."

Onkohan juuri ketään, jolle vanheneminen tuntuu luonnolliselta? Jos heräisin joku aamu 25-vuotiaana ja kaikki sen jälkeen tapahtunut elämä olisi ollut vain unta, niin se tuntuisi varmaan luonnollisemmalta kuin herääminen uuteen aamuun tässä oikeassa iässäni.

Vierailija
25/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti olen äänestänyt perussuomalaisia, joten äänestäjissä on myös kaltaisiani:

Olen 60-vuotias, ylempi toimihenkilö valtion virassa, harrastan vaellusliikuntaa, suojelen luontoa ja eläimiä. Pidän kissoista ja koirista, en metsästä mutta syön eettisesti tuotettua lähilihaa ja söisin mieluusti enemmän kotimaista kalaa. Ajan muutaman vuoden vanhalla vähäruokaisella bensaa käyttävällä riisipussilla. Matkustelen mutta nykyään mieluummin maata pitkin. Kotonani on antiikkia, keräilyesineitä ja taidetta.Olen hetero mutta ystävissäni on myös homoseksuaaleja. Reservin upseeri mutta olen liian köyhä kokoomukseen, ja liian anti woke muihin puolueisiin, oman maan asiat ensin kuntoon. Nyt huolestuttaa tunninjunat sekä typerät leikkaukset mm aikuiskoulutukseen sekä vuorotteluvapaan lopettaminen.

Taidan olla poliittisesti koditon jatkossa. Mutta suomi ensin ja emme voi olla koko maailmansosiaalitoimisto.

Ydinvoimaa jaa tack, ja tuulihärvelit hemmettin.

Vierailija
26/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa minäkin peilaan itseeni. Kannatan myös kokonaisveroasteen laskemista. Olen tyytyväinen puolueen tekemiin mm-linjauksiin, vaikka toivonkin niitä vielä lisää ja paljon. Minulla on yliopistotutkinto. Haluan valtiolle vain tietyt ydintoiminnot. Olen suurperheen äiti ja ateisti. 

Uskon, että aloittajakin on hyvin erilainen niistä stereotypioista, joita tällä palstalla näkee. Persujen poliitikotkin usein yllättävät, löytyy homoa, kasvissyöjää, ateistia, kaupunkipyöräilijää, humanistia, uskovaista jne. Itse tykkään kovasti tästä "monimuotoisuudesta", vaikka se onkin sitä väärää ei-vasemmistolaista monimuotoisuutta :)

Hei, kuulostat mainiolta tyypiltä! Jos et pidä sitä liian tungettelevana, niin kysyisin minkä alan tutkinto sinulla on? Veikkaisin jotain talouteen liittyvää ja/tai olenet ainakin kiinnostunut taloudesta?

Vierailija
27/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peilaan itseni. M 57, res au, turbodiesel, kannatan kokonaisveroasteen laskemista, jokainen on omaonnensa seppä. Suhtaudun kriittisesti sääntelyyn, julkinen sektori on turn off. Kannatan republikaaneja ja Trumpia. Pidän Project 2025 hanketta tervetulleena.

Tolla logiikalla sulta voidaankin katkaista eläke, mutta sitten alkaakin ulina

Vierailija
28/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tolla logiikalla sulta voidaankin katkaista eläke, mutta sitten alkaakin ulina

?

Vierailija
29/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainoa kaikkia persuja yhdistävä tekijä on suhtautuminen m m uuttoon. 

Vierailija
30/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on joku toistuva aivopieru, kun ajattelen itseäni vieläkin nuorena, vaikka tosiasiassa minäkin olen siinä taitekohdassa."

Onkohan juuri ketään, jolle vanheneminen tuntuu luonnolliselta? Jos heräisin joku aamu 25-vuotiaana ja kaikki sen jälkeen tapahtunut elämä olisi ollut vain unta, niin se tuntuisi varmaan luonnollisemmalta kuin herääminen uuteen aamuun tässä oikeassa iässäni.

Tämäpä juuri. Miten sitä yllättyy omasta iästään aina kun se tulee puheeksi. Mihin aika vierähti!

Vierailija
31/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta syitä on monia. Joku on huolissaan taloudellisesta kuormituksesta maallemme, joku palkkojen polkemisesta ja suurtyöttömyydestä, joku haluaa vaalia suomalaista kulttuuria. Ja se pieni vähemmistö ei vaan voi sietää mitään erilaisuutta. 

Vierailija
32/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, kuulostat mainiolta tyypiltä! Jos et pidä sitä liian tungettelevana, niin kysyisin minkä alan tutkinto sinulla on? Veikkaisin jotain talouteen liittyvää ja/tai olenet ainakin kiinnostunut taloudesta?

Meinasin laittaa tuohon ylläolevaan, mutta en sitten kehdannut :) Humanisteilla ei nykyään ole kovin kummoinen maine (osin ihan syystä). Minulla on tutkinto(ja) kielistä. Niistä myös nykyinen työ. Taloudesta olen kyllä kiinnostunut ja harrastan hyvin vaatimatonta sijoitustoimintaa nyt, kun rahaa jää vähän ylikin pikkulapsiajan jälkeen. Lueskelen taloudesta jonkin verran, mihin nyt humanistin aivot yltää :)

Vierailija
33/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti, yksinkertainen, et ole käynyt kotipitäjää kauempana.

Vierailija
34/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että tämän lisäksi suurin osa (?) persuista haluaa myös läpinäkyvyyttä hallintoon, valtion ja kuntien. Nythän esimerkiksi on jo jonkun verran perattu erilaisten järjestöjen rahoituksia. Minä ainakin koen tämän hyvin tärkeäksi. Pitäisi olla erittäin hyvin perusteltua saada valtion rahoitusta yhtään mihinkään järjestötoimintaan, tai hanke- tai muu tällainen toiminta. 

Vierailija
35/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juuri. Miten sitä yllättyy omasta iästään aina kun se tulee puheeksi. Mihin aika vierähti!

Tiedä häntä. Ei uskoisi niin paljoa aikaa kuluneen, mutta jotenkin peilitkin on saatu mukaan tähän salaliittoon.

Vierailija
36/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö perunaa ja makkaraa.

Vierailija
37/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo olevansa itsenäinen ajattelija ja toistaa sitä samaa p ersupropagandaa mitä tulee joka tuutista.  Lähinnä siis että mahanmutto on kaikkein tärkein asia ja kun se estetään kaikki ongelmat poistuu

Vierailija
38/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meinasin laittaa tuohon ylläolevaan, mutta en sitten kehdannut :) Humanisteilla ei nykyään ole kovin kummoinen maine (osin ihan syystä). Minulla on tutkinto(ja) kielistä. Niistä myös nykyinen työ. Taloudesta olen kyllä kiinnostunut ja harrastan hyvin vaatimatonta sijoitustoimintaa nyt, kun rahaa jää vähän ylikin pikkulapsiajan jälkeen. Lueskelen taloudesta jonkin verran, mihin nyt humanistin aivot yltää :)"

Mukavaahan se on, että ihminen on laajasti kiinnostunut eri asioista. Minua oma työni ja siihen liittyvät asiat kiinnostavat aika vähän ja todelliset mielenkiinnonkohteet löytyvät ihan muualta.

Mm talous kiinnostaa kovasti ja aikoinaan juuri sijoittamisen kautta siitä kiinnostuin. En tosin luonnehtisi itseäni kovinkaan oikeistolaiseksi. Minulle verotus on ihan siedettävää toimintaa, kunhan verot käytetään tehokkaasti hyväksi. Kannatan myös kansalaispalkkaa, vaikka en elättelekään toiveita sellaisen järjestelmän saamisesta vielä ihan vähään aikaan.

Vierailija
39/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patriootti, isänmaan ystävä, oma kansa ensin, rehellinen, valkoinen, työtä tekevä, omalla polttis-autolla ajeleva, Lihan/sekasyöjä ja hetero, perheellinen ja pari lasta. Kuvailin itseni mutta sopii myös aloitukseen !

Vitseille on oma ketju...

Voidaan lisätä satuolentosarjaan, jossa on ennestään mm. viisas blondi, joulupukki, kaikki muut ovat vassareita-olkiukko, kaikki on Sannan vika-höpisijä ja yksisarvinen... Hikipedia on myös aika selkeä vaihtoehto ;D

-winner-

Vierailija
40/107 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin että olet

- perhekeskeinen, lapset tärkeitä

- ehkä yrittäjä

- ehkä ennakkoluuloja työttömistä, etteivät tahdo työtä

- perinteiset arvot tärkeitä, mielestäsi nykymaailmassa älyttömiä villityksiä