Minkä maalaisiksi teitä luullaan ulkomailla?
Kommentit (212)
Mua on vain kerran joku luullut jonkinmaalaiseksi, nimittäin eteläafrikkalaiseksi. Olin pari vuotta aiemmin asunut Etelä-Afrikassa, ja äkkiseltään aksenttini kuulosti erään eteläafrikkalaisen aspan korvaan kotoisalta.
Laitoimme paikan remonttiin, jotenkin saimme selitettyä paikallisille että olimme ruotsalaisia ruotsista.
Mua on monesti luultu italialaiseksi, oon aika tumma.
Japanilaiset ovat luulleet minua hafuksi, kun puhun japania niin hyvin. :D M28
Tunnetuimmissa turistisaarilla Kreikassa ja Espanjassa, suomalaiset tunnistetaan heti, heidän puhumastaan kielestä.
Suomalaisia käy niin valtavat määrät noilla saarilla, että ravintolassa kun mennään syömään, tarjoilija sanoo toivoittaa murteellisella suomen kielellä: Hyvaa iltaa!
Irlanissa meitä kylläkin luultiin saksalaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset ovat luulleet minua hafuksi, kun puhun japania niin hyvin. :D M28
Mikä on hafu?
Hollannissa meitä luultiin saksalaisiksi. Saimme ilmaiset jointit kun olimmekin suomesta.
Kun asuin Belgiassa, minulta kysyttiin aika usein (ystävälliseen tai neutraaliin sävyyn): onko Madame saksalainen?
Ehkä ajatuksena oli että - ei ole blondi, siis ei pohjoismaalainen - ei ole välimerellisen tumma, ei siis sieltäkään - puhuu kuitenkin kohtalaisen hyvin ranskaa, jostain aika läheltä siis.
Itävallassa paikalliseksi, muualla saksalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetuimmissa turistisaarilla Kreikassa ja Espanjassa, suomalaiset tunnistetaan heti, heidän puhumastaan kielestä.
Suomalaisia käy niin valtavat määrät noilla saarilla, että ravintolassa kun mennään syömään, tarjoilija sanoo toivoittaa murteellisella suomen kielellä: Hyvaa iltaa!
Irlanissa meitä kylläkin luultiin saksalaisiksi.
Onko pelkästään ulkonäön perusteella kukaan tehnyt arvauksia?
Englantilaiseksi Jenkeissä. Korjasin useamman kerran, että Finland. Ja lopulta papereihin kirjoitettiin England. Next.
Norjalaiseksi useammin kuin ruotsalaiseksi tai suomalaiseksi.
Venäläiseksi, puolalaiseksi, ruotsalaiseksi, norjalaiseksi ja tanskalaiseksi.
Minua on luultu usein saksalaiseksi. Minulla on japanilainen vaimo, jota luullaan ulkomaillakin vietnamilaiseksi, koska silmät eivät ole perijapanilaiset.
Suomalaiseksi.
Se on varmaan tuo vyölaukku ja valkoinen vatsa.
Irlantilaiset luuli meitä irlantilaisiksi puheen perusteella :)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiseksi.
Se on varmaan tuo vyölaukku ja valkoinen vatsa.
Varmaan kossupullokin saattaa vaikuttaa asiaan.
Sieltä tulee kymmentä muuta Euroopan maata, Suomen olemassaoloa ei kukaan muista :')
Itäeurooppalaiseksi yleensä. Puolalaiseksi joku veikkasi