Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Runsas hikoilu

Vierailija
18.08.2024 |

En usko, että johtuu mistään sairaudesta, koska kilppariarvotkin ja veriarvot ovat normaalit. Ylipainoa ei ole, eikä käytössä mitään lääkitystä. Syömisetkin ovat terveellisiä. Työmatkapyöräilessä kainalot märät kun pääsee töihin. Syke ei edes ole korkea, enkä yritä hirveää kyytiä mennä muutenkaan. Kiusallisinta on kuitenkin sellaiset tilanteet kun käy vaikka retkeilemässä. Itsellä on lippalakki ihan märkä ja kainalot hiessa. Toiset sitten eivät hikoile juuri yhtään.

Joudun käymään kolmesti päivässä suihkussa.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vielä normaalia jos hikoilu liittyy liikuntaan.

Omalla kohdalla pelkkä kaupassa käynti johtaa siihen että olen hikimärkä päästä varpaisiin, sellainen nihkeä hiki joka puskee koko kropasta. Epäilen hormoneita, ylipainoa ei ole, ikä 40v.

Sama juttu. Ihme hikoilu alkanut. Ikä 43v. Aloitin nyt epäuskoisena salvian esivaihdevuosiin. Hikoilen vieläkin, mutta en enää niin, että valuu pitkin niskaa ja paita olisi läpimärkä. Hormoneita en haluaisi aloittaa syömään, kun oma äiti meni rintasyöpään.  Toivotaan, että varsinaiset vaihdevuodet ei tule olemaan pelkkää h e l v e t t i ä..

Vierailija
62/65 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt suihkussa lämmin vesi-kylmä vesi-lämmin vesi- kylmä vesi jne.. pitäisi kuulemma auttaa hikoiluun. En nyt oikein vielä osaa sanoa juuta enkä jaata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/65 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon hikoillut aivan tolkuttomasti. Ei ilmastointia, aamuaurinko porottaa klo 13 asti. Verhot kiinni ja tuuletin pyörii, pääasiassa istun muun päivän kun ensin käyn tunnin lenkin varjoisassa paikassa. Kosteus tekee lämpimän kuumaksi.

Vierailija
64/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärät tekstiilit, väärä ruokavalio, liian vähäinen liikunta, liian iso rasvaprosentti - siinä ne yleisimmät syyt

Yksikään näistä ei ole syy liikahikoiluun. Liikahikoilu on sairaus, eikä se parane vaikka vaihtaa vaatteet tai liikkuu enemmän. Tämä on juuri sitä vähättelyä, mitä ammattilaisetkin harrastavat ja siitä pitää päästä eroon.

Miten luulet, että liikahikoilua hoidetaan? Kustannetaan verovaroista botox-pistokset päästä varpaisiin joka puolen vuoden välein ja vedellään Torria Kela-korvauksella päivät pitkät? Naurettavaa.

Kyllä silloin ihan oikeasti sopeudutaan tilanteeseen: vältetään nimenomaan niitä akryylikankaita ja kofeiinia, pidetään rasvaprosentti matalana ja huolehditaan kunnosta. Niin tyypillistä suomalaisille olla aina passiivisena uhriutumassa. Mitään ei viitsitä tehdä itse.

Vierailija
65/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas hikoilu johtuu siitä että syöt margariinia ja muita pehmeitä rasvoja. Jatkossa syö vain kovia rasvoja niin hikoilu vähenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi