Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Runsas hikoilu

Vierailija
18.08.2024 |

En usko, että johtuu mistään sairaudesta, koska kilppariarvotkin ja veriarvot ovat normaalit. Ylipainoa ei ole, eikä käytössä mitään lääkitystä. Syömisetkin ovat terveellisiä. Työmatkapyöräilessä kainalot märät kun pääsee töihin. Syke ei edes ole korkea, enkä yritä hirveää kyytiä mennä muutenkaan. Kiusallisinta on kuitenkin sellaiset tilanteet kun käy vaikka retkeilemässä. Itsellä on lippalakki ihan märkä ja kainalot hiessa. Toiset sitten eivät hikoile juuri yhtään.

Joudun käymään kolmesti päivässä suihkussa.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Johtuu uudesta työstä jota en oikeastaan kunnolla osaa. Taidan siis stressata ja hikoilla sen takia. Töissä ei ole edes kuuma. Olen ollut tulla jo 6kk eikä vieläkään lopu. Hikoilu siis alkoi samaan aikaan.

Vierailija
2/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vielä normaalia jos hikoilu liittyy liikuntaan.

Omalla kohdalla pelkkä kaupassa käynti johtaa siihen että olen hikimärkä päästä varpaisiin, sellainen nihkeä hiki joka puskee koko kropasta. Epäilen hormoneita, ylipainoa ei ole, ikä 40v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet? Kuuma? Liikut / istut paljon päivän aikana, tai kuuma auto? Stressihikoilu?

Vierailija
4/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi psykoosi fyysisillä oireilla johon liittyi voimakas hikoilu. 

Vierailija
5/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on ainakin pk-seudulla ollut reilun kuukauden niin hurja ilmankosteus käytännössä 24 / 7 että hikoamista on mahdotonta estää sisälläkään ja vaikka ei edes liikkuisi. 

Vierailija
6/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä resepti Oxybutoniniin

Vierailija
7/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuodet. Oot tod näk 40-50 v. 

Vierailija
8/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitattiinko verikokeissa myös ferritiiniarvo? Itse hikoilin jopa kävellessäni olohuoneesta vessaan (matkaa noin 5 metriä), kun ferritiiniarvoni oli 2,6

Vierailija
9/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on ainakin pk-seudulla ollut reilun kuukauden niin hurja ilmankosteus käytännössä 24 / 7 että hikoamista on mahdotonta estää sisälläkään ja vaikka ei edes liikkuisi. 

Höpöhöpö. En minä hikoile kuin urheillessani, vaikka asun Helsingissä. 

Vierailija
10/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä naisilla hikoo haaroväli enempi kuin miehillä?

ap

Vierailija
11/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ilmankosteus kesällä on 65-75%. Helsingissä on esimerkiksi tänään 70%. Eli puheet hurjasta kosteudesta ovat puhdasta paskaa. Ihan normaali kesäkeli on. 

Vierailija
12/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä naisilla hikoo haaroväli enempi kuin miehillä?

ap

Se on valkovuotoa, ei hikeä :)

Vierailija
13/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla pelkkä kaupassa käynti johtaa siihen että olen hikimärkä päästä varpaisiin, sellainen nihkeä hiki joka puskee koko kropasta. Epäilen hormoneita, ylipainoa ei ole, ikä 40v.

Voi olla esivaihtarioirekin, mutta itselleni koronan sairastaminen jätti ihan järkyn hikoilun mikä kesti monta kuukautta. Mulla siis hiki saattoi alkaa valumaan ihan siitä, että viikkasin pyykkejä telineestä ja välillä ihan vaan huvikseen eli en tehnyt mitään.

Samoin sitä hikosi lenkilläkin aivan järjettömästi ja nuo mainitsemasi kauppareissut oli myös melko kosteita. Aika kauhulla odotan mitä vaihtarit tuo aikanaan tullessaan, koska tuollainen älytön hikoaminen oli ainakin minusta tosi inhottavaa.

Vierailija
14/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoli? (Jos stressi)

Vierailija
15/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut samaa. Luulen sen olevan psyykkistä suurimmaksi osaksi. Tällä viikolla, kun kävin kaupassa ja se vähän ahdisti/jännitti, niin reilun kilometrin kävelyn jälkeen hikoilin kuin saunassa. Vaikka siis ihan suht rauhallisesti menin. 

N39

Vierailija
16/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pää on märkänä teki melkeinpä mitä vaan ja välillä myös silloin kun ei tee mitään. Ja tämä jälkihikoaminen, voi apua! Tuntuu eri metkalta kun hikikarpalo valuu päästä ensin niskaan ja siitä sitten lopulta onnistuu pääsemään nilkkaan asti jos päällä on nimenomaan ne ilmavan hengittävät ja väljät vaatteet joiden pitäisi vähentää hikoamista..

Vierailija
17/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla esivaihtarioirekin, mutta itselleni koronan sairastaminen jätti ihan järkyn hikoilun mikä kesti monta kuukautta. Mulla siis hiki saattoi alkaa valumaan ihan siitä, että viikkasin pyykkejä telineestä ja välillä ihan vaan huvikseen eli en tehnyt mitään.

Samoin sitä hikosi lenkilläkin aivan järjettömästi ja nuo mainitsemasi kauppareissut oli myös melko kosteita. Aika kauhulla odotan mitä vaihtarit tuo aikanaan tullessaan, koska tuollainen älytön hikoaminen oli ainakin minusta tosi ininhottavaa.

Ihan perusinfluenssakin voi tehdä samaa. Ei se korona ole jälkioireineen mikään kauhea peikko "outoine" oireineen. 

Vierailija
18/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut samaa. Luulen sen olevan psyykkistä suurimmaksi osaksi. Tällä viikolla, kun kävin kaupassa ja se vähän ahdisti/jännitti, niin reilun kilometrin kävelyn jälkeen hikoilin kuin saunassa. Vaikka siis ihan suht rauhallisesti menin. 

N39

Jos tää on uusi oire niin kyse ei ole kyllä jännityksestä, vaan todennäköisimmin esivaihdevuosien hormonimuutoksista. 

Vierailija
19/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo voimakas hikoilu ennakoi usein paniikkikohtausta ja tuntuu kuin siihen tulisi oikein sellainen erikoinen hajukin päiväksi/pariksi ennen kuin tuo kohtaus iskee.

Ei sillä että hiki nyt ikinä herkulta tuoksuisi, mutta tosiaan siihen tulee sellainen vinkeä aromi.

Vierailija
20/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N39

Jos tää on uusi oire niin kyse ei ole kyllä jännityksestä, vaan todennäköisimmin esivaihdevuosien hormonimuutoksista. 

Sitähän sinä et tiedä, koska et tiedä, millainen ihminen lainaamasi henkilö on. Jännitys aiheuttaa hyvinkin tyypillisesti hikoilua ikään katsomatta. Ja jos henkilö itse kokee ahdistuneensa/jännittyneensä, et sinä voi tulla sanomaan, ettei kyse ollut jännityksestä. 

t. eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä