Minne naiset ovat hävinneet?
Pidettiin seuran kesäjuhlia. 13 miestä ja selvisi että kaikki on sinkkuja ja vain yhdellä on lapsia. Ikähajonta 26-44. Tyypit on kaikki urheilullisia, itsestään huolta pitäviä ja fiksuja tyyppejä. Pääasiassa hyvin koulutettuja ja elämässä menestyviä aikuisia. Kukaan ei omasta mielestäni ole mitenkään ruma tai hankala ihminen.
Ensin leikkimielistä urheilutapahtumaa liittyen seuran aktiviteetteihin, käytiin ravintolassa syömässä, jonka jälkeen baariin ja yökerhoon.
Missään ei ollut naisia. Ei ravintolassa. Baarissa ainoa nainen oli baarimikko. Yökerhossa pari naista miestensä kanssa.
Tuli niin shokkina tämmöinen oivallus. Missä ihmeessä kaikki naiset on?
Kommentit (327)
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapahtuu nyt joku kognitiivinen dissonanssi tai joku aivan täydellinen mielikuvien inversio.
Tilastollisesti suomi on MAAILMAN TURVALLISIN MAA. Tämän lisäksi suomalaiset miehet ovat muuhun maailmaan nähden todellisia tiskirättejä iskuyritystensä suhteen. Verratkaa vaikka Italiaan tai Ranskaan missä miehet ovat lähestymisiltään monin kerroin aggressiivisempia, silti siellä naiset kulkee yksin ja käy baareissa huoletta.
Joku ei nyt täsmää.
Onko tässä survivorship bias, että vauvafoorumille kerääntyy ainoastaan pelokkaita ja harhaisia naisia?
Opitko J. Petersonin videoista tänään hienoja sanoja, ja päätit niillä tulla vielä illasta pätemään?
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapahtuu nyt joku kognitiivinen dissonanssi tai joku aivan täydellinen mielikuvien inversio.
Tilastollisesti suomi on MAAILMAN TURVALLISIN MAA. Tämän lisäksi suomalaiset miehet ovat muuhun maailmaan nähden todellisia tiskirättejä iskuyritystensä suhteen. Verratkaa vaikka Italiaan tai Ranskaan missä miehet ovat lähestymisiltään monin kerroin aggressiivisempia, silti siellä naiset kulkee yksin ja käy baareissa huoletta.
Joku ei nyt täsmää.
Onko tässä survivorship bias, että vauvafoorumille kerääntyy ainoastaan pelokkaita ja harhaisia naisia?
Tässäpä esimerkki miksi parempaa ja turvallisempaa maailmaa ilman väkivaltaa ja häirintää on hyvin vaikea rakentaa. Ennemmin vaiennetaan ikäviä kokemuksia kokeneet kuin yritetään ratkoa yhteiskunnassa piilevät ongelmat.
Aika erikoinen tilanne. Itse sinkkunaisena olen todennut, ettei kunnon miehiä ole vapaalla. Kaikki kunnolliset viedään hyvin nopeasti. Kunnollisia naisia on paljon enemmän kuin kunnon miehiä, senhän näkee jo siinä että korkeakouluissa naiset ovat yliedusettuina. Hyviä miehiä ei yksinkertaisesti riitä, deittisovelluksissakin pyörii vuodesta toiseen samat kummajaiset.
N24
Vierailija kirjoitti:
Joku ei nyt täsmää.
Ensinnäkin pitää muistaa, että vauvafoorumilla eivät käy kaikki Suomen naiset ja tuskinpa miehetkään.
Toisekseen, täällä on paljon trolleja, jotka lietsovat asioita suuntaan jos toiseenkin.
Mutta se on kyllä ihan totta, että ketään normaalia naista ei millään tavalla rohkaise lähestymään se, että mies on humalainen ja aggressiivinen asenteeltaan. Jos olet mies ja tahdot tavata naisia, käyttäydy asiallisesti ja ole mukava ja normaali kuin ihminen ikään. Ei mikään iljettävä elukka, joka jahtaa saalista vaikka väkisin.
Toisekseen, naiset kaipaavat parisuhdetta, eivät satunnaisia yhden yön juttuja. Harvassa ovat muut, vaikka jotkut tyytyvät siihenkin jos eivät muuta saa. Moni nainen, kuten itsekin, äänestämme jaloillamme ja vietämme aikaa hyvässä seurassa, eli ystävien ja tuttujen, mukavien miesten kanssa. En lähtisi vieraan matkaan minäkään.
Miesten tulee oppia pois siitä minäminäminä, haluan seksiä heti -ajattelusta. On kaikkien etu, myös yhteiskunnan, että tutustutaan rauhassa, seurustellaan, mennään naimisiin ja perustetaan perhe. Sellaisella asenteella, että siinä perheessä on hyvä olla, ja yhdessä tekemisen meininki. Suomi meni pilalle siinä vaiheessa, kun lähdettiin vapaisiin suhteisiin ja minäminä-ajatteluun. Sitoutuminen voisi olla uusi tie onneen.
Hauska keksitty tarina. Ja naiset uskovat.
Vierailija kirjoitti:
Hauska keksitty tarina. Ja naiset uskovat.
Yhtä keksitty kun tarinat sun mahdollisuuksista löytyy elämäs aikana naisseuraa
Mikä seura tää oli, kun ei jäseninä lainkaan naisia? Muovifiguureilla leikkivien autistien? Oli mikä oli, miksi pyöritte vain miesporukoissa, etsikää uusia mielenkiinnon kohteita! Ei tää ap:n miesporukka nyt taida kuitenkaan olla ihan fiksujen miesten porukka, kun luultiin, että joku taikoo kesäjuhliin naisia tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
" #metoon jälkeen? Suurin osa miehistä on kunnollisia ja haluaa välttää harmeja. Tässä mediaympäriatössä on hankalaa olla erottamatta yksilöä ja massaa."
Suurin osa miehistä ei voi olla kunnollisia, jos puolet Suomen naisista on kärsinyt uhkailusta, fyysisestä väkivallasta tai seksuaalisesta väkivallasta.
Ei tullut mieleen, että esimerkin vuoksi yksi mies kymmenestä voi vetää kymmentä naista lättyyn, joka tällöin jättää yhdeksän miestä syyttömäksi.
Et oikeasti voi olla noin yksinkertainen.
Karu totuus on nyt joka tapauksessa se, että valtavan iso osa naisia tuntee itsensä turvattomaksi inhottavien kokemusten takia. Minä itse mukaan lukien. Kun jo varhaisteinistä on saanut kokea kaikenlaista lääppimistä, koskettelua, väkisin puristelua, älllötäviä kommentteja ei tunne oloaan kovin turvaliseski ja vapaaksi kulkea yksin missään.
Kaiken ikäiset miehet on käyneet käsiksi. On jopa lyöty kun olen torjunut kiinnikävijän. Tämä nyt on totuus, ja todella ikävä sellainen ja jolle olisi kyllä syytä tehdä todellakin jotakin. Ja sitähän ei voi korjata ja muuttaa muut kuin miehet itse. Miksi he eivät sitten tee sitä?
Toki pohja tyttöjen ja naisten kunnioitukselle on tultava kotoa, siellähän se perusta luodaan, mutta vastuu on sekä äidillä että isällä joka on pojalle miehen malli. Ei epäkunnioittava ja halveksiva käytös tule mistään ulkopuolelta jos kotoa on opittu käytöksen perusteet.
Itselläni on kolme minua vanhempaa veljeä, enkä ikinä pystyisi kuvittelemaankaaan heitä käyttäytymässä niin! Olen nähnyt heidän kasvunsa pikkupojista miehiksi, itse siinä kasvanut rinnalla eikä mitään sen kanltaista ole esiintynyt missään vaiheessa.
Joku sanoo että tällä palstalla esiintyy tätä, että se jotenkin keskittyy tänne erityisen selvästi ja niinhän se onkin. Mutta nämä samat tyypit kulkee tuolla kaupungilla ja muualla, sama käyttäytyminen. Sitä paitsi kaikki niljakkeet eivät tänne tule turhaumiaan purkamaan, vain pieni osa.
Olisi todella mielenkiintoista kuulla asiallisia vastauksia miehiltä itseltään mistä tämä johtuu, mikä on vialla ja miksi? Huom. asiallisia! Ei syyttelyä.
Menitte sitten homoporukalla homodiscoon ja yllätyitte naisten vähyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Näinkö se maailma muuttuu, parikymmentä vuotta sitten nuoret meni seduloihin bilettämään eli vetämään sikakännit ja tanssi pöydillä, nyt taas ovat kotona tai keräävät metsissä sieniä
On myös jotakin muuta muuttunut - nimittäin hintataso. Ei seduloissa käynti tietenkään ilmaista ollut 2000-luvun alussakaan, mutta nyt voin vaan kuvitella, mitä edes yhden ihmisen kännit maksaisivat yökerhossa - jotakin ihan muuta kuin aikaisemmin.
Kyllä ihmiset edelleen alkoholia käyttävät, mutta entistä enemmän kotioloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ei nyt täsmää.
Ensinnäkin pitää muistaa, että vauvafoorumilla eivät käy kaikki Suomen naiset ja tuskinpa miehetkään.
Toisekseen, täällä on paljon trolleja, jotka lietsovat asioita suuntaan jos toiseenkin.
Mutta se on kyllä ihan totta, että ketään normaalia naista ei millään tavalla rohkaise
Suomessa naiset eivät kyllä kaipaa parisuhdetta. Eivät näköjään yhtään mitään. No, ihan sama, olkoot minun puolestani rauhassa, en halua naisilta mitään, enkä ota minkäänlaista kontaktia heihin (äitinikin on jo menehtynyt). En myöskään auta yhtäkään naista enkä anna yhdellekään naiselle koskaan mitään ilmaiseksi, en edes vesilasia. Myydessäni jotakin en naisostajalle koskaan pudota hintaa, miehille saatan niin tehdäkin, jos on mukavanoloinen henkilö kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoinen tilanne. Itse sinkkunaisena olen todennut, ettei kunnon miehiä ole vapaalla. Kaikki kunnolliset viedään hyvin nopeasti. Kunnollisia naisia on paljon enemmän kuin kunnon miehiä, senhän näkee jo siinä että korkeakouluissa naiset ovat yliedusettuina. Hyviä miehiä ei yksinkertaisesti riitä, deittisovelluksissakin pyörii vuodesta toiseen samat kummajaiset.
N24
Onko mies ei-kunnollinen, jos ei ole korkeakoulutusta? Onko mies ei-kunnollinen, jos hän ei ole komea? Mitä se kunnollisuus on?
Tunnen useita ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita, kaikin puolin nuhteettomia ja asiallisia miehiä, jotka eivät ole koskaan olleet parisuhteessa. Kaikki hyvissä asemissa työmarkkinoilla, tienaavat vähintäänkin kohtuullisen hyvin, kaikki harrastavat liikuntaa jossakin muodossa, pitävät itsestään huolta, hoitavat raha-asiansa, kotinsa ja saattavat auttaa vielä sukulaisiaankin. Silti eivät herätä naisten kiinnostusta. No, ei se ole minun tappioni; itse olen pitkässä parisuhteessa, mutta noista ystävistäni saisi kyllä hyvän aviomiehen. Toki heilläkin on tiettyjä edellytyksiä naisille, niin kuin pitääkin, joten se voi olla tietysti rajaava tekijä.
Alkuperäiseen kysymykseen, missä olen. Kotona, lenkillä, töissä, ruokakaupassa, metsässä kameran kanssa, opiskelemassa, rokkikeikoilla, matkoilla, kalassa.
Siellä kapakassa en ole, koska en käytä päihteitä enkä siksi järjellä ajatelle keksi yhtään syytä miksi olisin kuuntelemassa paskaa musiikkia ja katsomassa humalaisia ihmisiä. En ole kiinnostunut pikasuhteista. Lisäksi mulla on pelottavia kokemuksia humalaisista miehistä, sivumennen sanoen kaikki nämä herrat ovat olleet aivan kotimaisia.
Miksi ihmeessä menisin baariin? En juo ja en halua, että tuleva puolisokaan juo. En myöskään tanssi. Minut löytää harrastuksista, kotoa ja töistä.
Mitä tää kaikki pelokas vikinä on? Mä en oo huomannut aikojen muuttuneen huonompaan, kuljen 38-vuotiaana sinkkunaisena ihan missä huvittaa, toki pimeällä vähän välttelen m*muporukoita. Mulla on karkkikauppafiilis täs nykymaailmassa kun tinderistä ja baareista voi valkata miehiä hoitelemaan tarpeet ja aina ovat olleet kohteliaita ja naista arvostavia sänkykumppaneita. En tiä mitä kotihiiriä tää ketju sattuu oleen täynnä kun nykyään naiset yleensä kerää kokemuksia kymmenien ellei satojen miesten kanssa ja hauskaa on.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tää kaikki pelokas vikinä on? Mä en oo huomannut aikojen muuttuneen huonompaan, kuljen 38-vuotiaana sinkkunaisena ihan missä huvittaa, toki pimeällä vähän välttelen m*muporukoita. Mulla on karkkikauppafiilis täs nykymaailmassa kun tinderistä ja baareista voi valkata miehiä hoitelemaan tarpeet ja aina ovat olleet kohteliaita ja naista arvostavia sänkykumppaneita. En tiä mitä kotihiiriä tää ketju sattuu oleen täynnä kun nykyään naiset yleensä kerää kokemuksia kymmenien ellei satojen miesten kanssa ja hauskaa on.
Voiko tää kirjotus yhtään enempää huutaa, että on miehen kirjoittama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tää kirjotus yhtään enempää huutaa, että on miehen kirjoittama
No en ole mies vaan näköjään sitten erittäin villi ja menevä nainen, kun tämän ketjun tyyppeihin vertaa :D
Onpas sinua satutetttu pahan kerran. Ikävä että näin on käynyt.
Asetapa syy sinne mihin se kuuluu; näihin "virkaveljiisi" eli miehiin jotka eivät omaa tunneälyä, ihmissuhdetaitoja, kunnioitusta toista sukupuolta kohtaan, he tässä ovat näytelmän roisto.
Mietipä: kun tarpeeksi paljon jo nuoresta asti olet saanut kokea olevasi esine, vapaata riistaa, miten sitten voit ja uskallat luottaa yhtään kehenkään toisen sukupuolen edustajaan? Ja näin on käynyt ja käy jatkuvasti tuhansille naisille. Se ei todellakaan rohkaise päästämään elämäänsä ketään. Vielä kun nykyaikana luojankiitos naisella on yhtäläinen mahdollisuus elää yksin, on vielä korkeampi kynnys alkaa yhtään mihinkään.
Ymmärrätkö?
Sano taan että sormensa polttanut lapsi oppii varomaan tulta. Näinhän se menee.
Asetupa naisen asemaan hetkeksi. Miten itse toimisit? Luottaisitko sokeasti kun kerta toisensa jälkeen olet saanut inhottavaa kohtelua ja alentavaa käytöstä? Kun sinua ei olisi arvostettu ihmisenä, vain käyttöesineenä? Tiedän että toisenlaisiakin on, minulla on kaksi veljeä jotka eivät ikinä alentuisi moiseen käytökseen, mutta mistä voi tietää vieraan ihmisen tarkoitusperät? Siinäpä probleema.