Minne naiset ovat hävinneet?
Pidettiin seuran kesäjuhlia. 13 miestä ja selvisi että kaikki on sinkkuja ja vain yhdellä on lapsia. Ikähajonta 26-44. Tyypit on kaikki urheilullisia, itsestään huolta pitäviä ja fiksuja tyyppejä. Pääasiassa hyvin koulutettuja ja elämässä menestyviä aikuisia. Kukaan ei omasta mielestäni ole mitenkään ruma tai hankala ihminen.
Ensin leikkimielistä urheilutapahtumaa liittyen seuran aktiviteetteihin, käytiin ravintolassa syömässä, jonka jälkeen baariin ja yökerhoon.
Missään ei ollut naisia. Ei ravintolassa. Baarissa ainoa nainen oli baarimikko. Yökerhossa pari naista miestensä kanssa.
Tuli niin shokkina tämmöinen oivallus. Missä ihmeessä kaikki naiset on?
Kommentit (327)
Jos naisena ystävä- tai työporukalla joskus harvoin johonkin yöhön lähdetään, niin nykyään kaikki on aina autoilla liikenteessä. Joko omalla, kimppakyydeillä tai puolisot tulevat omasta halustaan hakemaan. Miehetkin sen hyvin tietää, että naiselle on turvatonta kulkea julkisilla tai seisoskella taksijonossa.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin naisporukalla koirien kanssa näyttelyssä. Niissä kemuissa menee monen monituista viikonloppua vuodessa kotimaassa ja ulkomailla.
Omalta osaltani voin sanoa, että parisuhdetta en elämääni kaipaa. En notku baareissa, koska se on kallista. Jos antaisin jonkun miehen tarjota juoman, se pitäisi "korvata", enkä halua sellaisia irtosuhteita nykyisessä tautipaineisessa maailmantilassa.
Syy miksi en kaipaa parisuhdetta on hyvin pitkälti taloudellisuus. Jokainen parisuhteen yritelmä on kariutunut viimeistään siihen, että mies ei osaa käsitellä rahaa minun tiukkojen kriteerieni mukaan.
Kaikki muu oli vielä ymmärrettävää, mutta tuo viimeisin särähti korvaan. Parisuhde ei ole sitä, että asioita tehtäisiin vain sinun tavan mukaan, vaan että löydetään joku kompromissi. Nyt kuulostaa siltä, että tällä kertaa ei ole pelkästään miehestä kiinni
Vierailija kirjoitti:
Omalta osaltani voin sanoa, että parisuhdetta en elämääni kaipaa. En notku baareissa, koska se on kallista. Jos antaisin jonkun miehen tarjota juoman, se pitäisi "korvata",
Nuoruudessa aina tarjosin kavereille ja nykyäänkin miespuolisille kavereille tai vaikka (miesoletetuille) duunikavereille.
Joskus tarjosin serkun (naisoletettu) kaverille (naisoletettu), että päästäisiin nopeammin paikasta A paikkaan B... Voi v*ttu sitä paska myrskyä.
Sori: me ei aina oleteteta panoa yhdestä vitsin drinkistä.
M47
" Itsehän te niitä ahdistelijoita suomeen houkuttelette ja h yy säilette ja äänestätte lilith andersoneja ja haavistoja. Siihen ei ole mitään sanomista suomalaisilla miehillä niinkuin ei mihinkään muuhunkaan. Enjoy."
Juu kyllähän puolet Suomen miehistä onkin tuontikamaa. Eiku.
En osaa sanoa. Kotona varmaan istuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin naisporukalla koirien kanssa näyttelyssä. Niissä kemuissa menee monen monituista viikonloppua vuodessa kotimaassa ja ulkomailla.
Omalta osaltani voin sanoa, että parisuhdetta en elämääni kaipaa. En notku baareissa, koska se on kallista. Jos antaisin jonkun miehen tarjota juoman, se pitäisi "korvata", enkä halua sellaisia irtosuhteita nykyisessä tautipaineisessa maailmantilassa.
Syy miksi en kaipaa parisuhdetta on hyvin pitkälti taloudellisuus. Jokainen parisuhteen yritelmä on kariutunut viimeistään siihen, että mies ei osaa käsitellä rahaa minun tiukkojen kriteerieni mukaan.
Kaikki muu oli vielä ymmärrettävää, mutta tuo viimeisin särähti korvaan. Parisuhde ei ole sitä, että asioita tehtäisiin vain sinun tavan mukaan, vaan että löydetään joku kompromissi. Nyt kuulostaa siltä, että tällä kertaa ei ole pelkästään miehestä kiinni
Onko mielestäsi ok, että sinä kulutat omat rahasi miten lystäät ja sitten istut kumppanisi ruokapöytään syömään hänen rahoillaan? Minulle ei ole nimittäin ok se, että minua ja varallisuuttani hyväksikäytetään. Ja kun pidän tiukkaa budjettia niin aletaan valittamaan, että miksi aina on näin halpaa ruokaa vaikka olis varaa parempaan. Kyllä minun mielestäni minulla on silloin oikeus olla olematta sellaisessa parisuhteessa. Jos toinen osapuoli on löperö rahankäyttäjä, niin minunko se kompromissi pitäisi yksin tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimarannoilla on ollut tänä kesänä selvästi runsaammin äitejä lapsensa/lapsiensa kanssa kuin edellisinä vuosina.
Ei ole sekään turvallinen paikka. Toisessa ketjussa puhutaan pervosta, joka salakuvaa naisia rannalla ja laittaa materiaalin nettiin. Hyi olkoon.
Tahallista suomalaisten häirintää se kuvaaminen ja kuvaaja venäläinen.
Eikös sen nimi ollut Tom? Eipä oikein venäläiseltä kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" #metoon jälkeen? Suurin osa miehistä on kunnollisia ja haluaa välttää harmeja. Tässä mediaympäriatössä on hankalaa olla erottamatta yksilöä ja massaa."
Suurin osa miehistä ei voi olla kunnollisia, jos puolet Suomen naisista on kärsinyt uhkailusta, fyysisestä väkivallasta tai seksuaalisesta väkivallasta.
Harmillisesti juuri näin. Kukaan mies ei omien sanojensa mukaan tiedä keskuudestaan yhtään naisten ahdistelijaa, eivätkä tietenkään tunnusta itse ahdistelleensa naisia, mutta jokainen nainen tietää naisen, jota mies on ahdistellut. Liian moni nainen tietää miehen, joka on häntä ahdistellut/vainonnut/häirinnyt/uhkaillut.
Mä sain 10kk:n mykkäkoulun exältä. Olin vähän rikki, nyt parempi. Pari vuotta kokosin itseäni. Älkää naiset omiko pahoinvointia parisuhteissa.
M47
Ex halusi sinusta eroon, ei edes halunnut puhua sinulle? Ja tämä liittyy seksuaaliseen häirintään millä tavalla?
Vaikka itse ei olisikaan kohdellut naisia huonosti, saatetaan esim katsoa kaverin sikamaista toimintaa läpi sormien. Tai naureskella poikien saunailloissa naisia halventaville ja esineellistäville jutuille. Kyllä miestenkin pitäisi tuomita naisten ahdistelu ankarammin.
Olen tullut siihen tulokseen, että ehkä miehet ei vaan piittaa naisten huonosta kohtelusta vaan syy vieritetään naiselle. Mitäs läksi. Mitäs oli nainen. Tykkäsi se siitä kuitenkin oli niin laitettukin. Ja miesten kanssa aiemmin ollut.
Miehiä harvemmin ahdistellaan/ rais kataan joten ei ole samaistumispohjaa. Ainut kosketuspinta on Ho mo seksuaaliset lähestymiset, miehethän kauhistuvat Ho mo seksuaalien lähestymisiä jo teoriassa vaikka irl tuo on hyvin hyvin harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
"Ihan samanlaisia nekin ovat, peittävät taipumuksensa vaan ujouttaan ja kokemattomuuttaan. Mies on mies joka paikassa. Jos on uhka seurauksista, saattaa käyttäytyä jossakin tietyssä ympäristössä, mutta niin vaan ne kiltit yliopistopojutkin katselevat hentaita sitten kotona"
Kyllä se näin on, että julkisuudessa vain vetävät roolia, mutta prviittioloissa putoavat näiltäkin naamiot. Ja eipä se yhden kommentoijan yliopistopojukaan mikään enkeli ollut, kun erokin tuli
Ero tuli, koska hän halusi lapsia. Sehän ei mikään rikos ole. On ollut nyt yli kymmenen vuotta saman naisen kanssa, jonka minun jälkeeni löysi ja niitä lapsiakin sai. Olen onnellinen hänen puolestaan, oli kunnollisimpia ihmisiä, joita minä olen tuntenut. Varmasti hyvä mies ja isä.
Suurin osa muistakin opiskeluaikaisista tutuista on perheellisiä.
Me vuokrasimme tyttöporukamme kesken mökin suositulta mökkialueelta sesongin ulkopuolella. Siinä kun istuimme ulkoporealtaassa viinilasit käsissämme ja juttelimme niitä näitä, niin naapurimökistä saapui luoksemme sellainen kymmenen hengen miesporukka. Voin sanoa että alkoi tosissaan jännittämään, kun miesporukassa jokainen oli enemmän tai vähemmän juovuksissa, ja pari oli aggressiivisella päällä. Miehet halusivat selvästi lähempää tuttavuutta, pyyntöjämme "haluamme olla omassa porukassamme" ei kuunneltu, oikeastaan eivät humalatasoltaan varmaan edes ymmärtäneet. Seisoin siinä pyyhe päälläni, ja eräs mies tuli vetämään minua mukaansa niin rajusti, että käteeni jäi mustelmat siitä. Muut naapurimökit olivat tyhjillään... Joku naisista hoksasi huijata miehiä, että me käymme ensin laittamassa vaatteet päällemme, katsotaan sitten sitä hengailua. Joka nainen liukasteli juoksujalkaa äkkiä sisälle, ja laitoimme kaikki ovet lukkoon ja verhot kiinni. Miehet jäivät rämpyttämään ovien kahvoja ja hakkaamaan ikkunoita. Hätäkeskukseen soitosta ei ollut hyötyä, vasta sitten olisi lähetetty apua "jos jotain oikeasti tapahtuu". Vietimme sitten loppuillan sisätiloissa, ne viinipullotkin jäivät ulos... Miehet jaksoivat odotella mökin ulkopuolella, siellä karjuttiin v-ttua ja s-tanaa hämmästyttävän kauan, ja potkittiin ja rikottiin kaikki helposti rikottavissa oleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän yökerhot katoavat ennenpitkää, jos naiset eivät enää käy niissä
Näin on jo käynyt monessa pikkukaupungissa. Yökerho ei pyöri jos siellä asiakkaana vain miehiä. Itsellekin käynyt niin kun pitkästä aikaa kävin yökerhossa ja vain muutama nainen miesystävän kanssa niin eipä siinä kauaa mennyt kun lähdin pois.
Miehet voi pohtia tykönään, miksi naisia ei näy baareissa eikä kohta tinderissäkään. Olisiko siinä omassa käytöksessä kenties sittenkin jotain korjattavaa... Itse en baareissa käy, koska en halua päihteitä käyttävää miestä. En ole enää tinderissäkään vastailemassa "mikä on lempiseksiasentosi" -kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse ei olisikaan kohdellut naisia huonosti, saatetaan esim katsoa kaverin sikamaista toimintaa läpi sormien. Tai naureskella poikien saunailloissa naisia halventaville ja esineellistäville jutuille. Kyllä miestenkin pitäisi tuomita naisten ahdistelu ankarammin.
Olen tullut siihen tulokseen, että ehkä miehet ei vaan piittaa naisten huonosta kohtelusta vaan syy vieritetään naiselle. Mitäs läksi. Mitäs oli nainen. Tykkäsi se siitä kuitenkin oli niin laitettukin. Ja miesten kanssa aiemmin ollut.
Miehiä harvemmin ahdistellaan/ rais kataan joten ei ole samaistumispohjaa. Ainut kosketuspinta on Ho mo seksuaaliset lähestymiset, miehethän kauhistuvat Ho mo seksuaalien lähestymisiä jo teoriassa vaikka irl tuo on hyvin hyvin harvinaista.
Juu siitä jaksetaan kauhistua, että joku homppelimies tulisi vähän agressiivisempaan tyyliin iskemään ja lähestymään. Silti eivät tajua sitä, että naisethan on tuollaisen kohteena jatkuvasti. Ihan samalta se meistäkin tuntuu.
Semmoista se on, kun ei pystytä samaistumaan ollenkaan tai asettumaan toisen rooliin.
Vierailija kirjoitti:
Me vuokrasimme tyttöporukamme kesken mökin suositulta mökkialueelta sesongin ulkopuolella. Siinä kun istuimme ulkoporealtaassa viinilasit käsissämme ja juttelimme niitä näitä, niin naapurimökistä saapui luoksemme sellainen kymmenen hengen miesporukka. Voin sanoa että alkoi tosissaan jännittämään, kun miesporukassa jokainen oli enemmän tai vähemmän juovuksissa, ja pari oli aggressiivisella päällä. Miehet halusivat selvästi lähempää tuttavuutta, pyyntöjämme "haluamme olla omassa porukassamme" ei kuunneltu, oikeastaan eivät humalatasoltaan varmaan edes ymmärtäneet. Seisoin siinä pyyhe päälläni, ja eräs mies tuli vetämään minua mukaansa niin rajusti, että käteeni jäi mustelmat siitä. Muut naapurimökit olivat tyhjillään... Joku naisista hoksasi huijata miehiä, että me käymme ensin laittamassa vaatteet päällemme, katsotaan sitten sitä hengailua. Joka nainen liukasteli juoksujalkaa äkkiä sisälle, ja laitoimme kaikki ovet lukkoon ja ver
Aivan järkyttävää! Kai tuosta kuitenkin lopulta tuli poliisiasia. Rikottua omaisuutta ja mustelmia. Ei miehet voi käyttäytyä noin ilman seuraamuksia! Vihaksi pistää! En ihmettele yhtään, että naisten mitta on täysi!
Vierailija kirjoitti:
Me vuokrasimme tyttöporukamme kesken mökin suositulta mökkialueelta sesongin ulkopuolella. Siinä kun istuimme ulkoporealtaassa viinilasit käsissämme ja juttelimme niitä näitä, niin naapurimökistä saapui luoksemme sellainen kymmenen hengen miesporukka. Voin sanoa että alkoi tosissaan jännittämään, kun miesporukassa jokainen oli enemmän tai vähemmän juovuksissa, ja pari oli aggressiivisella päällä. Miehet halusivat selvästi lähempää tuttavuutta, pyyntöjämme "haluamme olla omassa porukassamme" ei kuunneltu, oikeastaan eivät humalatasoltaan varmaan edes ymmärtäneet. Seisoin siinä pyyhe päälläni, ja eräs mies tuli vetämään minua mukaansa niin rajusti, että käteeni jäi mustelmat siitä. Muut naapurimökit olivat tyhjillään... Joku naisista hoksasi huijata miehiä, että me käymme ensin laittamassa vaatteet päällemme, katsotaan sitten sitä hengailua. Joka nainen liukasteli juoksujalkaa äkkiä sisälle, ja laitoimme kaikki ovet lukkoon ja ver
Hyi miten ahdistava kokemus. Jos paikkoja hajottivat, niin ilman muuta olisi pitänyt häken lähettää partio paikalle. Ihan jo sen takia, että ovat korvausvastuussa. Olisitte kuvanneet niitä tyyppejä ja tehneet rikosilmon. Moni, joka ei tajua puhetta, kun pyydetään poistumaan, säikähtää kuitenkin sitä, kun kamera vedetään esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me vuokrasimme tyttöporukamme kesken mökin suositulta mökkialueelta sesongin ulkopuolella. Siinä kun istuimme ulkoporealtaassa viinilasit käsissämme ja juttelimme niitä näitä, niin naapurimökistä saapui luoksemme sellainen kymmenen hengen miesporukka. Voin sanoa että alkoi tosissaan jännittämään, kun miesporukassa jokainen oli enemmän tai vähemmän juovuksissa, ja pari oli aggressiivisella päällä. Miehet halusivat selvästi lähempää tuttavuutta, pyyntöjämme "haluamme olla omassa porukassamme" ei kuunneltu, oikeastaan eivät humalatasoltaan varmaan edes ymmärtäneet. Seisoin siinä pyyhe päälläni, ja eräs mies tuli vetämään minua mukaansa niin rajusti, että käteeni jäi mustelmat siitä. Muut naapurimökit olivat tyhjillään... Joku naisista hoksasi huijata miehiä, että me käymme ensin laittamassa vaatteet päällemme, katsotaan sitten sitä hengailua. Joka nainen liukasteli juoksujalkaa äkki
Eläimiähän näistä on suurin osa. Ei mitään impulssikontrollin puutetta, ei minkäänlaista tunneälyä eikä itsereflektiokykyä. Jos ihminen käyttäytyy kuinvajakki juodessaan, silloin ei juoda, mutta tämähän ei moniakaan miehiä koske. Eivät osaa käydä sitä keskustelua itsensä kanssa, ei kiinnosta, hän on mikä on, ihan sama vaikka muut kärsivät. Ja kun näitä on paljon samassa paikassa yhtä aikaa, siihen ei kukaan täysijärkinen jää kuuntelemaan sitä sönkötystä ja aggression lisääntymistä, mikä tuollaisissa tilanteissa yleensä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me vuokrasimme tyttöporukamme kesken mökin suositulta mökkialueelta sesongin ulkopuolella. Siinä kun istuimme ulkoporealtaassa viinilasit käsissämme ja juttelimme niitä näitä, niin naapurimökistä saapui luoksemme sellainen kymmenen hengen miesporukka. Voin sanoa että alkoi tosissaan jännittämään, kun miesporukassa jokainen oli enemmän tai vähemmän juovuksissa, ja pari oli aggressiivisella päällä. Miehet halusivat selvästi lähempää tuttavuutta, pyyntöjämme "haluamme olla omassa porukassamme" ei kuunneltu, oikeastaan eivät humalatasoltaan varmaan edes ymmärtäneet. Seisoin siinä pyyhe päälläni, ja eräs mies tuli vetämään minua mukaansa niin rajusti, että käteeni jäi mustelmat siitä. Muut naapurimökit olivat tyhjillään... Joku naisista hoksasi huijata miehiä, että me käymme ensin laittamassa vaatteet päällemme, katsotaan sitten sitä
Impulssikontrollin kykyä piti kirjoittamani...
Mutta missäpä on villihevoiset?
Kyselee Mertsi
Tässä tapahtuu nyt joku kognitiivinen dissonanssi tai joku aivan täydellinen mielikuvien inversio.
Tilastollisesti suomi on MAAILMAN TURVALLISIN MAA. Tämän lisäksi suomalaiset miehet ovat muuhun maailmaan nähden todellisia tiskirättejä iskuyritystensä suhteen. Verratkaa vaikka Italiaan tai Ranskaan missä miehet ovat lähestymisiltään monin kerroin aggressiivisempia, silti siellä naiset kulkee yksin ja käy baareissa huoletta.
Joku ei nyt täsmää.
Onko tässä survivorship bias, että vauvafoorumille kerääntyy ainoastaan pelokkaita ja harhaisia naisia?