Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vika? Ekana kahtena viikkona paino putosi muutaman kilon (nesteitä), nyt jumittaa kolmatta viikkoa

Vierailija
18.08.2024 |

samassa lukemassa. Olen jättänyt leivän, pastan, perunan, herkut, sokerijuomat. Syön vihanneksia, kasviksia, lihaa, kanaa, kalaa, rahkaa, juustoja. Juon vettä yli 2 litraa päivässä. Kalorinsaanti n. 1500 kcal päivässä, ei jatkuvaa nälkää. Pyöräilen päivittäin 7 km ja kävelen 45 min joka toinen päivä. Ylipainoa runsaasti. Mikä sairaus/aineenvaihduntaongelma aiheuttaa tämän että paino ei putoa? En huijaa syömisteni kanssa. Elämäntavat muuttuneet aivan täysin kuukausi sitten ja masentaa kun vaaka ei hievahdakaan. Voiko jumi kestää useita viikkoja? Olen epätoivoinen. En kuvitellut mitään äkkilaihtumista, mutta edes 500g viikossa.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta vähän samassa tilanteessa. Olen laihtunut lähes 7 kiloa lyhyessä ajassa, mutta siihen pudotus näytti tyssäävän. 20 kiloa olisi kuitenkin vielä tiputettqvana. Ogelma on se, etten saa oikein mitään ruokaa alas. 

Vierailija
102/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lihaskuntoharjoittelu? 

Tulee jo mukana kun on kiloja omasta takaa. Tehokkainta olisi mennä uimahalliin ja alkaa jumpata Hydrohexin vesijumppaa silloin kun se itselle parhaiten sopii. Hydrohex ei vaadi ilmoittautumista, rahaa eikä ryhmää, johon joutuu sitoutumaan.

Jos ei jumppa maistu niin vesijuoksu on niveliä säästävää kuntoilua, jossa myös harjoitetaan lihaskuntoa. Vesi on sellainen elementti, ettei sen raskautta tunne vedessä, mutta sen jälkeen tuntee kyllä treenanneensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat fructolaxin muutamaksi yöksi, että suoli puhdistuu. Juo vettä, vältä juustoa. Suurin virhe on laihduttaa liian nopeasti.

Miksi pitää markkinoida kallista ainetta, johon jää riippuvaiseksi ja suoli laiskistuu? Jos ummetus vaivaa niin kuusi tuoretta tai kuivattua luumua joka ilta. Jos sekään ei auta niin Visibliniä apteekista. Kannattaa ottaa se sensitive, koska perinteisessä on sorbitolia ja se tekee monelle riipaisevan ripulin. Suoli osaa kyllä normaalitilassa huolehtia ihan itse puhdistamisestaan kunhan siellä kuidut putsaavat kuin pulloharja eikä tule divertikkeleitä kuten kuiduttomalla ruokavaliolla. Visibliniä halvempi apu on keittää itselleen kaurapuuro, jossa on sekä kaurahiutaleita että myös leseitä mukana. Sellaisiakin kaurapakkauksia on nykyään olemassa. Kauraleseet laskevat tehokkaasti LDL-kolesterolia.

Tuohon sen verran että Visiblinhän on psylliumkuitua jota saa muualtakin kuin apteekista ja paljon halvemmalla. Itse laitan sitä aamuisin viiliin, pitää osaltaan IBS-ummetuksen kurissa.

Vierailija
104/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten anorektikot laihtuvat, vaikka takuulla ovat säästöliekillä?

T.tyhmä 

Säästöliekkiä ylläpitääkseen täytyy syödä sen verran, että keho voi pitää kiinni rasvavarastoistaan. 

Okei, mutta missä se raja sitten menee? Osa anorektikoista kuitenkin syö jonkin verran. 

Tuskin siihen mitään laskukaavaa on tehty. Ja aikaa kuluu anorektikoillakin laihtumiseen kuten muillakin. Monet ovat myös teinejä/lapsia ja luonnonlait siksi erilaiset kuin keski-ikäisillä. 

Vierailija
105/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuudittaudun nyt sitten tähän, että on aivan normaalia että paino jumittaa. Ehkä olen liian kärsimätön. Tuntuu vaan niin oudolta, että näin massiiviset muutokset elämäntavoissa ja syömisissä eivät näy juuri missään. Mutta maltti on kai valttia, en aio luovuttaa. Ap

Vierailija
106/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Onko ferritiiniä mitattu? Olis hyvä olla yli 75, koska silloin kilpirauhanen toimii vasta normaalisti - raudanpuuteasioita hoitavan sh:n mukaan.

Vierailija
107/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on painon jumittuminen helpottanut, kun olen käynyt pizzalla. Näin on tapahtunut kolme kertaa vajaan puolen vuoden aikana. Ilmeisesti elimistö tarvitsee viestin, että ravintoa on riittävästi.

Vierailija
108/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on painon jumittuminen helpottanut, kun olen käynyt pizzalla. Näin on tapahtunut kolme kertaa vajaan puolen vuoden aikana. Ilmeisesti elimistö tarvitsee viestin, että ravintoa on riittävästi.

Olen kuullut tästä joltain muultakin, ystävä ehdotti että söisin kunnolla hiilareita yhden päivän, vanhaan tapaan. En kuitenkaan syömishäiriötyypillisellä taustallani uskalla, koska siitä saattaa alkaa alamäki, jonka vauhtia en voi itse kontrolloida. Taustalla siis hiilaripitoisten herkkujen holtitonta ahmimista. Nyt kun olen jättänyt kyseiset herkut pois, eikä tee edes mieli, en halua altistaa itseäni sille riskille. Ap

Vierailija
109/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko edes matemaattisesti mahdollista, että miinuskaloreilla ei laihdu? 

On. Säästöliekki on ihan tunnettu ilmiö, vaikka täällä sille usein naureskellaan

Joo, mäkään en uskonut siihen aiemmin. Sitten ravintoterapeutilla selvisi, että syön vain 1300kcal päivässä ja kulutan 2100. Ylipainoa 11kg. Kun aloin syömään enemmän, alkoi painokin pudota. Nyt reilun vuoden jälkeen  oon normaalipainossa.

Vierailija
110/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut tästä joltain muultakin, ystävä ehdotti että söisin kunnolla hiilareita yhden päivän, vanhaan tapaan. En kuitenkaan syömishäiriötyypillisellä taustallani uskalla, koska siitä saattaa alkaa alamäki, jonka vauhtia en voi itse kontrolloida. Taustalla siis hiilaripitoisten herkkujen holtitonta ahmimista. Nyt kun olen jättänyt kyseiset herkut pois, eikä tee edes mieli, en halua altistaa itseäni sille riskille. Ap

Ehkä useamman kuukauden jälkeen pätevä neuvo. Mutta ei muutaman viikon. Odottele ihan rauhassa ja keskity muihin asioihin. 

Vierailija
111/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille! Etsin tämän ketjun kuukauden päästä ja tulen kertomaan, miten asia on edennyt ja onko vaaalla tapahtunut yhtään mitään. Ap

Vierailija
112/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon rasvan korvautumiseen kehossa lihasmassalla. Se vain tapahtuu hitaasti esim. raskaassa työssä tai jos harrastaa raskasta liikuntaa (mulla on ollut kumpaakin). Painoni ei laskenut yhtään ja olin päälle 60-kiloinen, mutta voimataso kasvoi samalla kun vaatekoko pieneni. Raskaana taas saan syödä ihan kunnolla rasvaistakin ruokaa, että paino nousee ja vauva kasvaa eikä nytkään paino ole kuin 73 kiloa kun synnytys on aivan kohta.

Olen jo kauan ollut tuossa päälle 60 kilossa ilman raskautta ja se ei kiloissa siitä juuri nouse tai laske. Puoliso kuitenkin sanoo, että olen lihaksikas joka puolelta ja ylimääräistä rasvaa ei juurikaan ole. Olen 166 cm pitkä. 

Vierailija
113/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pituutesi ja painosi nyt?

Vierailija
114/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaakalukeman saa muuttumaan nopeasti, kun käy vaa'alla ennen paskalla käyntiä ja välittömästi sen jälkeen. Heti näkyy muutos!

t. Ripa the asiantuntija

Testattu on, lukema ei hievahtanutkaan .

Vierailija
115/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaisin vielä juustot ruokalistslta. Ei se paino ole hetkessä tullut, ei hetkessä lähdekään. Lisäisin uinnin/vesijuoksun ja/tai kuntosalin liikuntaan. 

Vierailija
116/120 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lihaskuntoharjoittelu? 

Tulee jo mukana kun on kiloja omasta takaa. Tehokkainta olisi mennä uimahalliin ja alkaa jumpata Hydrohexin vesijumppaa silloin kun se itselle parhaiten sopii. Hydrohex ei vaadi ilmoittautumista, rahaa eikä ryhmää, johon joutuu sitoutumaan.

Jos ei jumppa maistu niin vesijuoksu on niveliä säästävää kuntoilua, jossa myös harjoitetaan lihaskuntoa. Vesi on sellainen elementti, ettei sen raskautta tunne vedessä, mutta sen jälkeen tuntee kyllä treenanneensa.

Tehokkainta sekä painonhallinnan että terveyden kannalta on raudan nosto ja askeleet. Vesijumpat, joogat, pilatekset jne. ovat niihin ehdottoman hyvä lisä etenkin liikkuvuuden kannalta, mutta eivät kasvata lihasta kuin ehkä ihan alussa. Ja kaikki mikä ei ole istumista tai makaamista on aina kotiin päin.

Vierailija
117/120 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viskelirasva katoaa ensimmäisenä ja lukemani mukaan se on kevyempää eikä siksi näy puntarilla. Muu rasva poistuu ajan kanssa.

Vierailija
118/120 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Termi on hiilaritankkaus ja sitä käytetään paljon apuna kehonrakennuspiireissä. Mieluummin siihenkin terveellistä ruokaa, ellei pään takia halua pizzaa. 

Vierailija
119/120 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistui AP?

Vierailija
120/120 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat fructolaxin muutamaksi yöksi, että suoli puhdistuu. Juo vettä, vältä juustoa. Suurin virhe on laihduttaa liian nopeasti.

Miksi pitää markkinoida kallista ainetta, johon jää riippuvaiseksi ja suoli laiskistuu? Jos ummetus vaivaa niin kuusi tuoretta tai kuivattua luumua joka ilta. Jos sekään ei auta niin Visibliniä apteekista. Kannattaa ottaa se sensitive, koska perinteisessä on sorbitolia ja se tekee monelle riipaisevan ripulin. Suoli osaa kyllä normaalitilassa huolehtia ihan itse puhdistamisestaan kunhan siellä kuidut putsaavat kuin pulloharja eikä tule divertikkeleitä kuten kuiduttomalla ruokavaliolla. Visibliniä halvempi apu on keittää itselleen kaurapuuro, jossa on sekä kaurahiutaleita että myös leseitä mukana. Sellaisiakin kaurapakkauksia on nykyään olemassa. Kauraleseet laskevat tehokkaasti LDL-kolesterolia.

Anteeksi mikä Vi-siblin sensitive?

Vi-siblin (oranssi pkt) makeutettu sokerilla,

Vi-siblin S (sininen pkt) makeutettu makeutusaineella