Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vika? Ekana kahtena viikkona paino putosi muutaman kilon (nesteitä), nyt jumittaa kolmatta viikkoa

Vierailija
18.08.2024 |

samassa lukemassa. Olen jättänyt leivän, pastan, perunan, herkut, sokerijuomat. Syön vihanneksia, kasviksia, lihaa, kanaa, kalaa, rahkaa, juustoja. Juon vettä yli 2 litraa päivässä. Kalorinsaanti n. 1500 kcal päivässä, ei jatkuvaa nälkää. Pyöräilen päivittäin 7 km ja kävelen 45 min joka toinen päivä. Ylipainoa runsaasti. Mikä sairaus/aineenvaihduntaongelma aiheuttaa tämän että paino ei putoa? En huijaa syömisteni kanssa. Elämäntavat muuttuneet aivan täysin kuukausi sitten ja masentaa kun vaaka ei hievahdakaan. Voiko jumi kestää useita viikkoja? Olen epätoivoinen. En kuvitellut mitään äkkilaihtumista, mutta edes 500g viikossa.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käynytkään peruskoulua. Onneksi, jos sieltä saa tuollaisen opin :)

Olisi kannattanut käydä niin ei tarvitisi täällä vääntää, että juustot ovat avain laihtumiseen. Kansakoulussako sitten opetetiin, että on ei voi laihtua, jos ei syö juustoa?

Vierailija
82/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä koulussa opettiin tämä juustodieetti, jossa juustoja syömällä laihtuu? Olen kyllä kuullut esim. kaalikeittodieetistä, mutta tämä juustodieetti on ihan uusi asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko edes matemaattisesti mahdollista, että miinuskaloreilla ei laihdu? 

Varmaan pitkällä aikavälillä miinuskaloreilla kyllä aina laihtuu. Mutta käytännössä ja lyhyellä aikavälillä tulee viikkoja, jolloin paino ei tipu vaan jopa vähän nousee. Paino ei siis tipu tasaisesti. Eikä kuulukaan tippua, Mutta ei siitä niin huolissaan kannata olla. Jatkaa vain sisukkaasti eteenpäin, ja voi olla että seuraavalla viikolla tippuu lähes tuplasti. Nuo telkkarissa näytettävät pudotusohjelmat on ihan sairaita, missä täytyy joka viikko saada aina pudotusta. 

Vierailija
84/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten anorektikot laihtuvat, vaikka takuulla ovat säästöliekillä?

T.tyhmä

Vierailija
85/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvä painonpudotus ei ole pikajuoksu vaan se on maratoon. Jollain 3 viikon tuloksella ei ole mitään merkitystä kokonaisuuden kannalta. 3 kuukautta on järkevämpi tarkasteluväli. 

Vierailija
86/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.tyhmä

Koska säästöliekki ei tarkoita sitä, että elimistö ei alkaisi tuhota itseään, jos se ei saa yhtään ravintoa. 

Vierailija
87/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho luulee että se nääntyy ja menee säästöliekille. Tämä on laihduttaessa ihan tavallista. Mulla kesti 2 viikkoa ettei paino pudonnut vaikka kalorit pysyi samana. Laihdutin lopulta 25kg. Tsemppiä urakkaan. 

Vierailija
88/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat fructolaxin muutamaksi yöksi, että suoli puhdistuu. Juo vettä, vältä juustoa. Suurin virhe on laihduttaa liian nopeasti.

Miksi pitää markkinoida kallista ainetta, johon jää riippuvaiseksi ja suoli laiskistuu? Jos ummetus vaivaa niin kuusi tuoretta tai kuivattua luumua joka ilta. Jos sekään ei auta niin Visibliniä apteekista. Kannattaa ottaa se sensitive, koska perinteisessä on sorbitolia ja se tekee monelle riipaisevan ripulin. Suoli osaa kyllä normaalitilassa huolehtia ihan itse puhdistamisestaan kunhan siellä kuidut putsaavat kuin pulloharja eikä tule divertikkeleitä kuten kuiduttomalla ruokavaliolla. Visibliniä halvempi apu on keittää itselleen kaurapuuro, jossa on sekä kaurahiutaleita että myös leseitä mukana. Sellaisiakin kaurapakkauksia on nykyään olemassa. Kauraleseet laskevat tehokkaasti LDL-kolesterolia.

Vierailija
89/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.tyhmä

Koska säästöliekki ei tarkoita sitä, että paino ei ikinä milloinkaan ala pudota, jos elimistöä pitää nälässä. 

Vierailija
90/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa pudottanut painoa lievästä ylipainosta ja joka kerta nesteet ovat lähteneet ekalla viikolla ja sen jälkeen paino on pysynyt neljä viikkoa samassa, vaikka olo on parantunut ja vyötärö kaventunut. Joka kerta paino on ollut kymmenen kiloa vähemmän neljän kuukautta aloituksesta. Luota prosessiin. 

Vierailija
91/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan tietysti kokeilla vaihtaa vähäksi aikaa juustot vaikka rasvattomaan piimään. Siitä saa samat proteiinit ja kalsiumit mutta pienemmillä kaloreilla. Leivän päälle sitten vaan juuston tilalle vähän enemmän vihanneksia, kurkkua. Olen oman laihdutuksen aikana huomannut, että jos jumittaa niin yleensä aina kannattaa tehdä jokin muutos, niin se edistää taas uuden pudotusjakson alkamista. Mutta jumitus sinänsä on ihan normaalia. Ei paino tipu tasaisesti. 

Vierailija
92/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.tyhmä

Laihtuminen on eri asia kuin kuihtuminen. Anorektikon keho kuihtuu ravinnon puuteesta. Näin käy kenelle tahansa jos syö aivan liian vähän tai ei ollenkaan. Totta kai keho jossain vaiheessa antaa periksi ja alkaa kuluttaa rasvakudosta ja lihasmassaa pitääkseen peruselintoimintoja yllä. Ei se liity säästöliekkiin mitenkään. Säästöliekkiä ylläpitääkseen täytyy syödä sen verran, että keho voi pitää kiinni rasvavarastoistaan. 

Vierailija
93/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.tyhmä

Heillä alkaa oma elimistö kannibalisoimaan eli syömään omia lihaksiaan, joita ei anorektikoilla pahemmin ole. Anorektikoilla voi olla kolesteroli tapissa. Minulla opiskelukaveri menehtyi terapiasta huolimatta anoreksiaan, koska sydänkin on lihas ja senkin kimppuun käydään lopulta kun muu on kaluttu. Opiskelukaverini äiti kertoi minulle ja sanoi, että SAA kertoa muillekin. Anoreksia on ennenkaikkea psyykkinen sairaus, johon pitäisi saada apua heti eikä vasta kun pääsee opiskelemaan ja löytää isommasta kaupungista psykoterapeutin.

Vierailija
94/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää tehokasta liikuntaa. 7km pyöräily on todella lyhyt matka. Ei siinä rasva ehdi palaa. Myöskään kävellessä ei pala rasvaa juurikaan. 

Itse olen laihduttanut 15kg kävelyillä, kävelin pari tuntia päivässä. Jalat kiinteytyä ja selluliitti katosi, tähän muutokseen meni n.vuosi.

Vierailija
95/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.tyhmä 

Säästöliekkiä ylläpitääkseen täytyy syödä sen verran, että keho voi pitää kiinni rasvavarastoistaan. 

Okei, mutta missä se raja sitten menee? Osa anorektikoista kuitenkin syö jonkin verran. 

Vierailija
96/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta ei laihduta. Jos vetelee rasvaisia juustoja jne. on turha ihmetellä, miksei laihtu. Laihduttamisesta 80% tulee ruokavaliosta ja 20% liikunnasta. 

Niin, no halloumia ja fetaa olen kyllä syönyt n. 50g päivässä. Ajattelin tässäkin, että jos hiilarit jättää lähes kokonaan pois, pitää saada rasvaa ja proteiinia tilalle. Miten on mahdollista että hiilareiden määrän tiputus kovaa ja korkealta ei näy yhtään missään? Ap

Syöt voimakassuolaisia kovia rasvoja sisältäviä juustoja päivittäin ja ihmettelet, miksi et laihdu. Ehkä sun kannattaisi käydä ravitsemusneuvonnassa niin saat oikeaoppisen ruokavalion.

Voitko ohjeistaa lyhyesti kun osaat? Ap

Ei kumijuustoille. Mieluimmin harvemmin ja/ tai vähemmän kunnon juustoa ja ranskalaista. Nuo kumijuustot ovat käyneet sellaisen kemiallisen rummutuksen  läpi ettei niistä ole mitään hyötyä mausta puhumattakaan. 

Vierailija
97/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan tietysti kokeilla vaihtaa vähäksi aikaa juustot vaikka rasvattomaan piimään. Siitä saa samat proteiinit ja kalsiumit mutta pienemmillä kaloreilla. Leivän päälle sitten vaan juuston tilalle vähän enemmän vihanneksia, kurkkua. Olen oman laihdutuksen aikana huomannut, että jos jumittaa niin yleensä aina kannattaa tehdä jokin muutos, niin se edistää taas uuden pudotusjakson alkamista. Mutta jumitus sinänsä on ihan normaalia. Ei paino tipu tasaisesti. 

Kukaan ei kiellä tekemästä sekoitusta murskatuista salaattijuustokuutioista ja raejuustosta. Sitä sitten leivän päälle. Maustamattomasta maitorahkasta ja pussillisesta sipsidippimaustetta saa myös hyvää päällystettä leivälle ja saa proteiineja. Siihen päälle vielä paprikaa ja kurkkua. Dippimausteissa ei pahemmin kaloreita ole jos niitä käyttää pussillisen päivässä. Itse pidän tsatsikidippimaisteeseen sekoitetusta maustamattomasta maitorahkasta kun en ehdi/jaksa tehdä perinteistä tsatsikia.

Painonvartijoiden tsastsikireseptissä ei valutettu jugurtista heraa. Siinä raastettiin kuorittu kurkku ja laitettiin valkosipuli ja ripaus suolaa sekaisin maustamattoman maitorahkan ja valutetun kurkkuraasteen kanssa. Painonvartijoissa käynyt kaverini valutti kurkkuraasteen kahvinsuodatustötterössä (pestyssä) ja käytti kurkun nesteen kasvovetenä. Hän laihtui myös merkittävästi ja hän söi Painonvartijoiden tsatsikia uusien perunoiden kanssa, leivän päällä ja välillä jopa sellaisenaan.

Vierailija
98/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lihaskuntoharjoittelu? 

Vierailija
99/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on anaerobinen liikunta, joka polttaa rasvaa? Pyöräily ja kävely ovat sen verran kevyttä liikuntaa (varsinkin noin pienillä määrillä), ettei niistä synny erityisen suurta kulutusta. 

Aerobinen liikunta polttaa rasvaa. Anaerobinen voimailu kasvattaa lihasta jos lihasten annetaan välillä levätä treenittä. Siksi osa treenaa kuntosalilla eri päivinä eri osat kehostaan. Aerobinen lämmittely ennen anaerobista voimailua on tietenkin eduksi kropalle.

Alapeukuttaja ei hallitse termistöä. Ei kannata ottaa tosissaan. Jokainen voi tarkastaa termit Wikipediasta.

Vierailija
100/120 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitit liian rajulla dieetillä. Kehosi tottui siihen, että ravintoa ei tule niin kuin ennen ja elimistösi kääntyi säästöliekille. Helpota dieettiäsi vähäsen ja kyllä se paino lähtee taas laskuun, ellet syö liikaa kaloreita ja hiilareita!