Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmiset pääsee sopuun lapsensa nimestä?

Vierailija
18.08.2024 |

Meillä tuntuu että lapsi jää ilman nimeä, kun ei tunnu löytyvän sopivia nimiä. Meillä molemmilla on omat vaihtoehdot nimiksi, mutta molempien mielestä toisen ehdotukset on ihan kauheita nimiä. Toiseksi nimeksi myös mies haluaisi ehdottomasti hänen suvussaan "kulkeneen" nimen, mutta minä en halua, koska mielestäni se on todella ikävä nimi. Yritin ehdottaa. Että molemmat etsii myös omat suosikkinsa toiseksi nimeksi ja sitten yritetään niistä kompromissia, mutta mies haluaa vain tuon yhden ainoan nimen eikä edes halua harkita muita nimiä. Miten ihmiset saa lapsensa nimettyä?

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulepas Kalle Kustaan kamariin.

Vierailija
142/149 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin äitille aina Laura ja isälle olen Santra. Molemmat nimet on mulle yhtälailla kutsumanimi. Pidän molemmista. :) Santra virallinen kutsumanimi, mutta suurinosa kutsuu Lauraksi :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuten sopua synny, molempien ehdotukset hattuun ja siitä kumpikin nostaa yhden nimen ja se on siinä.

Vierailija
144/149 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa vaikka kaikki kalenterissa olevat nimet ja kummallekin oma kopionsa nimilistasta. Sitten kumpikin viivaa omasta listastaan yli ne, joita ei ainakaan halua. Lopulta katsotaan, mitä nimiä on molempien listassa jäljellä. Toivottavasti siinä kohtaa löytyy vielä jokin nimi kummastakin, niin voidaan niistä sitten katsoa, mikä toimisi.

Teimme näin toisen ja kolmannen lapsen kohdalla ja pääsimme kumpaakin tyydyttävään lopputulokseen.

Vierailija
145/149 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo miehelle on tärkeää suvun perinne niin sinun kannattaisi sitä kunnioittaa. Kyllä minua pännisi, jos puolisi vastustaisi jotain tuollaista minulle tärkeää suvussa kulkenutta asiaa. Ettekö voi sopia, että suvussa kulkenut toinen nimi tulee mutta vastineeksi sinä saat päättää ensimmäisen nimen.

Tämä! Se lapsi on kuitenkin myös miehen lapsi, ei vain äidin omaisuutta. Äidiltä pikkumaista kieltää suvussa kulkenut nimi. Ymmärtäisin, jos nimi olisi vain miehen mielestä kiva, mutta kun se on perinne. 

Lapsi ei ole kummankaan _omaisuutta_. 

Kuule pilkunnussuttaja, ymmärsit varmasti että tarkoitin, että lapsi on yhtä paljon kummankin vanhemman. Ei se mene niin, että äidillä on suurempi oikeus päättää. 

Tuossa sulle vielä pari pilkkua nussutettavaksi, kun siitä tykkäät ,,,,,

Vierailija
146/149 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet antaa yleensä periksi naiselle lasten kutsumanimissä.

Mutta useat miehet haluavat edelleen, jonkin vanhan tai tietyn nimen suvustaan, lapselle toiseksi tai,kolmanneksi  nimeksi.

Mielenkiintoista sinänsä, että pojille ja miehille suku on tärkeä.  Perinteitä halutaan ylläpitää.

Ohan se tärkeä, kun yritetään ylläpitää toksista maskuliinisuutta kaikenmaailman keinoilla.

Vierailija
147/149 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo me anta nimi Mohammad vanhin pojat nourit pojat Faisal Usama & Abdul.

Vierailija
148/149 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle Aura, pojalle Toivo :)

Vierailija
149/149 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä toisella nimellä. Jos se on miehelle tärkeää, ei kannata alkaa siitä riidellä. Kutsumanimeksi sitten joku muu, kivempi.