Onnistuiko Temu-tilauksesi?
Oliko tuote sellainen, kuin ajattelit sen olevan? Millä maksoit? Saitko kaiken tilaamasi?
Kiitos vastauksestasi.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä maalainen toi firma on? Tulee vaan joku japani tai Aasia mieleen nimestä ja logosta, niin pelottaa tilata.
Mikset uskaltaisi tilata Japanista?! Temu on kiinalainen
Siksi että se on Japani. Inhoan kaikkea japanilaista. Ei nyt lohduta yhtään Kiinakaan. Jotenkin heti näki logosta ja ninestä, että jostain sieltä on.
Olen tilannut mm. muutamia puutarhajuttuja (kastelupalloja tms saa paljon halvemmalla), etikettitarroja säilömiseen, salikassin, lapsille tarroja/askartelujuttuja ja uimakenkiä. Noista ehkä riskaabelein oli uimakengät kun niissä voi olla muovinpehmittimiä tms, toisaalta käyttöaika niin lyhyt yhden lomareissun aikana että tuskinpa ehtivät ihan hirveitä kemikaalimääriä saada. Enkä niistä rantakojujen kiinassa tehdyistä uimatossuistakaan olisi ihan varma tässä suhteessa.
Monta kertaa olen tilannut, välillä useammalla satasellakin ja nyt on taas mietinnässä. Nettiselaimen kautta ja Klarnalla tilasin ja kaikki on olleet sitä, mitä siihen hintaan voi odottaa. Ainoastaan kylppärin mattoon olin pettynyt, kun olikin samantyylistä materiaalia kuin aiemmin tilaamani lastenhuoneen matto, eli ei oikeastaan kestä vettä. Vessassa siis oli käytössä, että ei se sinällään haitannut.
Pehmoleluissa oli asianmukaiset CE-merkinnät ja EU-vastuuviranomaiset, paitsi itselleni tilaamassa hanhessa, joka on enemmän koriste/hupilelu kuin leikeissä, eikä lapsilla ole äitin hanheen lupa koskea :D
Tekokukkia olen tilannut paljon, ovat hyvälaatuisia, vain yhdet haisivat oudolle paketista tullessa, mutta haju hävisi tuulettamalla. Muutaman karvaviltin olen tilannut, materiaali oli kaikissa hyvä ja pesua ovat kestäneet. Yksi on itsellä normaalin peiton päällä talvella lämmikkeenä, yksi on sohvalla rötväämiseen ja kolmas on lapsella ja kestänyt pissi- ja yrjövahingot ja todella monet pesut tämän takia ja edelleen mukava ja pehmeä.
Vaatteet olleet hintaansa nähden ihan ok, muutaman mekon itselleni tilannut. Pari halvempaa (alle kympin) on materiaaliltaan kuin suihkuverhoja, mutta menevät kotikäytössä ja helteillä itse asiassa mukavan viileitä. Myös parit kengät olen tilannut ja nekin hyviä. Kiva kun saa puolikkaita kokoja. Parit tossut on kotikäytössä myös. Lapsen sandaalit on jo hajoamassa mutta johtuu siitä, että ovat jäämässä pieneksi ja tarrat joutuu kovemmalle rasitukselle. Ei niitä ens kesänä vois enää käyttää muutenkaan.
Kaiken kaikkiaan olen ihan tyytyväinen ja olen välttänyt sovelluksen yksityisyysongelmat tosiaan käyttämällä selainta. Yhtään mainossähköpostia ei ole Temulta sähköpostiin koskaan tullut, joten mietin näinköhän laitoin sieltä jonkun eston päälle rekisteröityessäni? Pakkohan sinne ei ole edes rekisteröityä, kun tilata voi ilmankin, mutta tilauksen seurannan vuoksi rekisteröidyin. Niin hyvää tilauksen seurantaa en ole muissa paikoissa nähnyt kuin Temulla ja olen sentään aika monesta paikasta tilannut, tosin en ehkä tarvitse erikseen tekstiviestiä siitä, että tilaukseni on haettu.
Olen tilannut usein, ihan samalla tavalla kestävät ja toimivat kuin suomalaisista verkkokaupoista ostetut edulliset tavarat/ vaatteet. Onhan se nyt ihan selvä, ettei halvalla priimaa saa, mutta Suomessa maksat silti monta kertaa enemmän samantasoisesta tuotteesta. Sähkölaitteita ja kosmetiikkaa en uskalla ostaa. Vaatteissa pitää olla tarkkana mm. lahkeen pituuden kanssa. Mitään ei ole mennyt suoraan roskiin, vaatteiden käyttöikä on samaa tasoa H&M basic-malliston kanssa. Tai New Yorkerin minkä tahansa vaatteen kanssa. Hinta onneksi huomattavasti alempi ja valikoima monipuolisempi.
Olen uskaltanut maksaa kortilla, tosin en ikinä tallenna kortin tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä maksutapaa uskallatte käyttää?
Visa
btw, temu myy korttitiedot eteenpäin.
Mahdollista. Ja Klarnasta osti osan kiinalainen yhtiö. Maksupalveluihin ei kannata ei kannata luottaa.
Klarnan tai jonkun muun tunnetun maksutavan tarjoajan logoon ei kannata sokeasti luottaa. Logo ei välttämättä kerro verkkokaupan luotettavuudesta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut mm. muutamia puutarhajuttuja (kastelupalloja tms saa paljon halvemmalla), etikettitarroja säilömiseen, salikassin, lapsille tarroja/askartelujuttuja ja uimakenkiä. Noista ehkä riskaabelein oli uimakengät kun niissä voi olla muovinpehmittimiä tms, toisaalta käyttöaika niin lyhyt yhden lomareissun aikana että tuskinpa ehtivät ihan hirveitä kemikaalimääriä saada. Enkä niistä rantakojujen kiinassa tehdyistä uimatossuistakaan olisi ihan varma tässä suhteessa.
Ja unohtui: olen ollut tyytyväinen, tuotteet sellaisia kuin ajattelinkin, yksiin etikettitarroihin jäi kynänjälki huonosti mutta kahdet muut olleet loistavia ja hinta erinomainen. Maksan Paypalilla. Ei ole ollut ongelmia, tiedostan riskit ja eettisenkin ristiriidan toki mutta aion rajatusti käyttää jatkossakin. Lapsiperheen pyörittäminen on kallista.
Drop shipping aiheuttaa ongelmia ja nosti Klarnasta tehdyt valitukset korkeuksiin tästä on kyse
Tein ensimmäistä kertaa tilauksen pari päivää sitten. Vähän jännittää. Ostin pari kivan näköistä taulua, lakanan ja jotain hauskoja kattilankannenpidikkeitä, jotka näyttää pikku-ukoilta, roikkuvat kannen ja kattilan välissä, että kansi pysyy raollaan.
Taulut näyttää kuvissa ehkä suuremmilta mitä mittojen mukaan. 40cm pituinen esim ei oo kovin korkea, mutta siinä kuvassa näyttää isolta se taulu. Saas nähdä millasia ovat. Ainakin on kivoja ne "maalaukset", tulen hyvälle tuulelle kunhan kuvat on niitä mitä tilasin. Toivotaan etteivät oo postikortin kokosia.
Vierailija kirjoitti:
Järki mutta myös vahva tunne voittivat kun päätin olla tilaamatta tuolta yhtään mitään. Olen erinomaisen tyytyväinen päätökseeni.
Ja menit ja ostit saman tuotteen suomalaisesta kaupasta?
Tämä tapahtui jo 2020. Yhteistyö mm. kiinalaisen Alibaban on syventynyt. Kukaan ei tiedä mitä tietoa mihinkin viedään ja jää.
Chinese payments giant Ant Financial buys a stake in Swedish fintech start-up Klarna
https://www.cnbc.com/2020/03/04/alibaba-fintech-affiliate-ant-financial…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järki mutta myös vahva tunne voittivat kun päätin olla tilaamatta tuolta yhtään mitään. Olen erinomaisen tyytyväinen päätökseeni.
Ja menit ja ostit saman tuotteen suomalaisesta kaupasta?
Vain sinunkaltainen idiootti näkee tuotteen samana. Samanäköinen ei ole sama. Vastuulliseen kuluttajakauppaan lisäksi kuuluu monia muitakin asioita kuin tuotteen "ulkonäkö"
Temu-tädeiltä pitäisi ottaa kortit ja nettioikeudet pois. Maailma tuhoutuu muoviiin ja rihkamaan ja te vaan tilaatte. Leikitte jotain maahantuojaa ilman tieto, taitoa ja vastuuta. Te tilaatte ja kokeilette, sopiiko "mekko" ja "muovikukka".
Mikä teitä oikein vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Tein ensimmäistä kertaa tilauksen pari päivää sitten. Vähän jännittää. Ostin pari kivan näköistä taulua, lakanan ja jotain hauskoja kattilankannenpidikkeitä, jotka näyttää pikku-ukoilta, roikkuvat kannen ja kattilan välissä, että kansi pysyy raollaan.
Taulut näyttää kuvissa ehkä suuremmilta mitä mittojen mukaan. 40cm pituinen esim ei oo kovin korkea, mutta siinä kuvassa näyttää isolta se taulu. Saas nähdä millasia ovat. Ainakin on kivoja ne "maalaukset", tulen hyvälle tuulelle kunhan kuvat on niitä mitä tilasin. Toivotaan etteivät oo postikortin kokosia.
Lakanassa voi olla esim. homeenestoaineena DMF:ää, joka on huomattavan haitallinen yhdiste terveydelle, tai allergiaa aiheuttavaa formaldehydiä. Kattilankannen pidike altistuu höyrylle eli kuumalle lämmölle, jolloin siitä irtoavien haitallisten aineiden irtoaminen kiihtyy. Jos esine on muovia, voi siitä vapautua melkein mitä tahansa kemikaalia, jota tarvikkeen valmistuksessa on käytetty, ml. lyijyä (joka on terveydelle vaarallinen raskasmetalli). Jos tarvike on keramiikkaa, lyijyn ja kadmiuminkin irtoaminen on mahdollista.
Itse en tilaisi mitään, mitä ei ole kukaan taho valvonut. Ruokia, astioita, leluja, koruja, kosmetiikkaa ja tekstiilejä ennen kaikkea välttäisin.
Tää on kakspiippunen juttu. Uskon noihin kemikaaliriskeihin. Toisaalta tuotteita mitä oon vastikään tilannut on mm. useammanlaiset heijastintarrat lasten vaatteisiin/reppuihin/kumisaappaisiin. Tuollaiset on Suomessa yllättävän kalliita etenkin kivannäköisinä muototarroina. Lasten turvallisuus paranee ja mun on vaikea uskoa että saavat jostain kumisaappaan takapintaan/ulkovaatteen hihan taakse liimatusta tarrasta syövän tai hormonihäiriön.
Kuka aikuinen ihminen tarvitsee jatkuvasti kännykuoria, hiusjuttuja, tekokukkia, muovisia mekkoja ja kaiken huipuksi uimakengät vain yhdelle reissulle!? Ei haittaa, että eivät kestä, kun yhdelle reissulle vain tarkoitettu! Ei hyvää päivää. Ostakaa vain tarpeeseen ja laadukasta ja vastuullista, niin rahaa säästyy varmasti enemmän. Kukaan ei tarvitse syöpävaraallista muovitavaraa yhtään enempää. Eikö teitä yhtään kiinnosta, millaisen maailman jätätte jälkeenne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakanassa voi olla esim. homeenestoaineena DMF:ää, joka on huomattavan haitallinen yhdiste terveydelle, tai allergiaa aiheuttavaa formaldehydiä. Kattilankannen pidike altistuu höyrylle eli kuumalle lämmölle, jolloin siitä irtoavien haitallisten aineiden irtoaminen ki
No uskaltaako ne taulut edes laittaa seinään, vai hohkaako nekin jotain lyijyä?
En meinaa enempää alkaa tilaamaan sieltä, toi nyt oli vaan päähänpisto kun tilasin ihan koemielessä.. Elämä on niin tylsää että temusta tilaaminenkin on jännää. Toisaalta, tartten sisustusjuttuja, enkä ole varakas.
En ole kiinasta ennen tilaillut. Enkä ole ikinä lentänyt itse lentokoneella minnekään, todettakoon se puolustuksekseni, kun krääsää nyt mulle sieltä asti lennätetään.
Lisäys aiempaan viestiin: Eikö teitä lisäksi hävetä käyttää hyvin todennäköisesti orjatyövoimalla ja lapsityövoimalla tuotettuja tuotteita? Vai onko ainut kriteeri se, että on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka aikuinen ihminen tarvitsee jatkuvasti kännykuoria, hiusjuttuja, tekokukkia, muovisia mekkoja ja kaiken huipuksi uimakengät vain yhdelle reissulle!? Ei haittaa, että eivät kestä, kun yhdelle reissulle vain tarkoitettu! Ei hyvää päivää. Ostakaa vain tarpeeseen ja laadukasta ja vastuullista, niin rahaa säästyy varmasti enemmän. Kukaan ei tarvitse syöpävaraallista muovitavaraa yhtään enempää. Eikö teitä yhtään kiinnosta, millaisen maailman jätätte jälkeenne?
Näiden Temu-tilaajien takia koko maan käyttötavaran laatu on II-luokan rihkamaa, roskaa ja suorastaan paskaa. Ja jop vaarallista käyttää. Kun maahantuojat, tukut ja vähittäiskaupat lopetetaan, jää vain Temu-tätien voimalla vyöryttämä romuvuori kiertämään ympäri maata. Ja uutta romua tilataan.
Joku laki tai rangaistustulli tähän tulee. Muistakaa tämä. Joku täällä sentään ajattelee, ja se ei ole Temu-sirpa.
Paljon hienompaa ostaa samat tavarat kotimaasta kymmenen kertaa kalliimmalla.