Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten elämä muuttui kun pääsit pitkän työttömyyden jälkeen töihin?

Vierailija
17.08.2024 |

Tulitko onnelliseksi?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahatilanteeni heikkeni ja jouduin stressaamaan koko ajan siitä, onnistunko saamaan tarpeeksi palkkaa seuraavan kuun elämiseen. Ei se juuri muuten vaikuttanut. Työ oli hyvin kevyttä mutta provisiopalkallista.

Vierailija
22/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse itse keksiä tekemistä joka ikinen hetki. On jokin "raami" joka kannattelee olemistani.

Miksi työttömän pitäisi keksiä tekemistä joka ikinen hetki?

No ei tarvitse, mutta tyhjyydessä leijailukaan ei ole minulle hyväksi.

Okei. Olet siis niitä ihmisiä, jotka eivät osaa tehdä mitään, jos eivät ole töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse itse keksiä tekemistä joka ikinen hetki. On jokin "raami" joka kannattelee olemistani.

Lisäys... Tarkoitan kai sellaista tunnetta, että tekemiselläni tai tekemättä jättämiselläni on seuraus tai merkitys. Yksin jätin usein tekemättä, kun ehti huomennakin tai ei ollut ylipäätään väliä, teinkö vai en.

Vierailija
24/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahatilanteeni heikkeni ja jouduin stressaamaan koko ajan siitä, onnistunko saamaan tarpeeksi palkkaa seuraavan kuun elämiseen. Ei se juuri muuten vaikuttanut. Työ oli hyvin kevyttä mutta provisiopalkallista.

Miksi ihmeessä otit vastaan puhelinmyyntityötä`?

Vierailija
25/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaan töiden loppumista (määräaikainen soppari ja tulos tai ulos -meininki).

Vierailija
26/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin miltei hulluksi. Vihaan työtäni, sain burn outin ja nyt vaihdan alaa. Tuskin työllistyn vaikka uuden koulutuksen käynkin.

Vierailija
27/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut muutos on rahatilanteen merkittävä kohentuminen. Se onkin ainut syy, miksi ylipäätään otin vastaan töitä. Tekemistä keksisin vaikka millä mitalla ilman työtäkin, mutta kyllästyin kituuttamiseen. 

Vierailija
28/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa tuli sen verran enemmän, että taloudelliset ongelmat väistyivät. Muuten olo oli pitemmän päälle kuin tulisilla hiilillä. Kaikki voimat menivät palautumiseen, eikä viikonloppuisinkaan jaksanut mitään. Elimistö jatkuvassa hälytystilassa. Nyt taas taloudellisesti vaatimatonta työttömän elämää, mutta mielenterveys pysyy paremmin kasassa. Asioilla on aina puolensa.

Vierailija
29/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa kuluu hirveästi kun pitää ostaa työhön sopivia vaatteita, bussikorttia jne. Valvon monesti öisin miettimässä, miten selviän seuraavaan palkkapäivään (aloitin siis työt vasta hiljattain). Joka aamu ajattelen "en halua mennä töihin", mutta kampean itseni ylös, koska toivon, että tilanne tasaantuu. 

Vierailija
30/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse kuukauden verran työttömänä. Paluu arkeen ja töihin tuntuu hieman oudolta kun tottui vapauteen, mutta odotan rutiinia ja rahaa arkeen.

Vierailija
31/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän laatu parani 1000% ja tuli myös kavereita/tuttuja/suhteita huomattavasti. Sosiaalisuus nousi vaikka työ on 99% yksintekemistä. Mielialat+yleinen ns elämänkatsomus paljo parempi. Yrittäjä nykyään.

Vierailija
32/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen opiskeluja ei oikein miltään kun ei ollut omaa alaa. Nyt odotan pääseväni alani töihin ja kehittyväni johonkin suuntaan

Vierailija
33/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä tuli helvettiä. Minua kiusattiin rajusti työpaikallani. Päädyin hetkeksi sairaalaankin tuon seurauksena. En tiedä, koska olen valmis kokeilemaan uudemman kerran työelämää. En ehkä koskaan. 

Vierailija
34/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ei näköjään kestänyt totuutta, kun kiusaamisvastaukselle  tuli alapeukkua. 

Vierailija
35/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin syömään valmisruokaa ja käyttämään päihteitä selvitäkseni oravanpyörässä. Elämänlaatuni lasksi käytännössä 70-80%

Vierailija
36/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kokeilemassa viikon verran puhelinmyyntiä. Muistin taas, miksi työttömänä onkin oikeastaan varsin hyvä elellä. 

Vierailija
37/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäys... Tarkoitan kai sellaista tunnetta, että tekemiselläni tai tekemättä jättämiselläni on seuraus tai merkitys. Yksin jätin usein tekemättä, kun ehti huomennakin tai ei ollut ylipäätään väliä, teinkö vai en.

No eipä sillä sun tekemisellä sen enempää merkitystä ole vaikka käyt töissä. Työt itsessäänkin on hyvin usein merkityksettömiä. 

Vierailija
38/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmieni prinssi saapui valkoisella ratsulla ja hääkellot soivat yksisarvisten lennellessä. Kaikki on ollut töihin paluun jälkeen kuin satua ja hattaraa. Ei ole edes kertaakaan satanut vettä. Aurinkokin juhlii kun pääsin viimein työnorjaksi. Eläköön työ!

Vierailija
39/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea lisätyö muutaman lisäpennosen tähden. Pahimmassa tapauksessa elät edelleen siellä maksuhäiriönistilähiössä ja teet kokoaikatoitä ainoana Virtasena koko rapussa.

Vierailija
40/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikein mitenkään.