Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten elämä muuttui kun pääsit pitkän työttömyyden jälkeen töihin?

Vierailija
17.08.2024 |

Tulitko onnelliseksi?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse itse keksiä tekemistä joka ikinen hetki. On jokin "raami" joka kannattelee olemistani.

Miksi työttömän pitäisi keksiä tekemistä joka ikinen hetki?

No ei tarvitse, mutta tyhjyydessä leijailukaan ei ole minulle hyväksi.

Lisäys... Tarkoitan kai sellaista tunnetta, että tekemiselläni tai tekemättä jättämiselläni on seuraus tai merkitys. Yksin jätin usein tekemättä, kun ehti huomennakin tai ei ollut ylipäätään väliä, teinkö vai en.

No eipä sillä sun tekemisellä sen enempää merkitystä ole vaikka käyt töissä. Työt itsessäänkin on hyvin usein merkityksettömiä. 

Joo, tiedän että universumin näkökulmasta näin on. Mutta sosiaalinen paine saa tekemään asioita jotka jäi tekemättä kun kukaan ei odottanut minulta mitään.

Vierailija
42/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä tuli kallista ja stressaavaa ja oli pakko velkaantua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen väheni, unirytmi kärsi, väsynyt olo jatkuvasti ja harrastukset kärsivät. No saanhan palkkaa mikä tietenkin on ihan kiva mutta vaakakupissa menetin varmaan enemmän kuin sain.

Vierailija
44/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sen työn lopulta ja suoritin itselleni burniksen.

Vierailija
45/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jo 3 burn outtia takana ja taas typeryyksissäni tein samalle omalle alalle vakituisen kokoaikaisen työsopimuksen. Olin tässä välillä eri alalla vuoden mutta ei se tuntunut hyvältä. Odotan kauhulla kauanko romahdukseen tällä kertaa kuluu aikaa. Pakko painaa, kun omakotitalon ylläpito on kallista. Olen kuitenkin sitä mieltä, että enemmän rahaa takaa paremman elämän laadun, jos vain pää kestää tehdä töitä ja niitä ylitöitä, joita jatkuvasti työnnetään tehtäväksi. m39

Vierailija
46/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiedän että universumin näkökulmasta näin on. Mutta sosiaalinen paine saa tekemään asioita jotka jäi tekemättä kun kukaan ei odottanut minulta mitään.

asetat itse paineet itsellesi. Rentoudu saatana!

Vierailija
47/64 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin todella onnelliseksi.

Olin vuonna 2019 ensimmäisen kerran koko elämäni aikana ikuisuudelta tuntuneet kolme kuukautta työttömänä ja kun vihdoin pääsin uuteen työpaikkaani olin todella kiitollinen enolleni ja siitä asti olen ollut hyvin uuttera ja lojaali työntekijä. Enkä aio enää koskaan mennä vieraalle töihin.Pitkä työttömyys opettaa ihmisen nöyräksi.

Vierailija
48/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse itse keksiä tekemistä joka ikinen hetki. On jokin "raami" joka kannattelee olemistani.

Miksi työttömän pitäisi keksiä tekemistä joka ikinen hetki?

No ei tarvitse, mutta tyhjyydessä leijailukaan ei ole minulle hyväksi.

Lisäys... Tarkoitan kai sellaista tunnetta, että tekemiselläni tai tekemättä jättämiselläni on seuraus tai merkitys. Yksin jätin usein tekemättä, kun ehti huomennakin tai ei ollut ylipäätään väliä, teinkö vai en.

No eipä sillä sun tekemisellä sen enempää merkitystä ole vaikka käyt töissä. Työt itsessäänkin on hyvin usein merkityksettömiä. 

Olen tänään hakenut kaikkiin mahdollisiin uusiin työpaikkoihin paikkakunnallani. Olen suorittanut aamujumpan. Nyt on tyhjä olo loppupäivän. Töissä olisi tekemistä.

Vierailija
49/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahatilanteeni heikkeni ja jouduin stressaamaan koko ajan siitä, onnistunko saamaan tarpeeksi palkkaa seuraavan kuun elämiseen. Ei se juuri muuten vaikuttanut. Työ oli hyvin kevyttä mutta provisiopalkallista.

Miksi ihmeessä otit vastaan puhelinmyyntityötä`?

Voi se olla joku seksipuhelinlinjakin.

Vierailija
50/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämästä tuli helvettiä. Minua kiusattiin rajusti työpaikallani. Päädyin hetkeksi sairaalaankin tuon seurauksena. En tiedä, koska olen valmis kokeilemaan uudemman kerran työelämää. En ehkä koskaan. 

On tärkeää että yhteiskunta tarjoaa myös tämän vaihtoehdon. Tässäkin keskustelussa on useampiakin, joiden mielenterveys ei kestä työntekoa. Mielenterveyden ongelmat eivät ole leikintekoa.

Vierailija
51/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin innoissani, etten muistanut, millaista työpaikalla voi olla.

Klikit pyörii ja puukottaa selkään, niljakkeimmat nuoleksii pomoja ja levittää perättömiä huhuja. Ikävät työt sysätään tietyille ihmisille. Pomot ei hallitse alaa ja uhkailee ja kiristää. Virheet sysätään muitten syyksi. Asiakkaille kerrotaan muunneltua totuutta.

Mikään työpanos ei riitä. Ruokkiksia ei ole. Etätöitä ei tehdä, ettei turhat pomot jää vaille työtä.

Miltäköhän tuntuu? No v-mäiseltä tietty.

Työelämä on ihan sairasta, pakkohan tämän on näkyä kannattavuudessa. 

Vierailija
52/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan kuukauden määräaikainen pesti mahdollisti sen, että ostin vaatteita kahdeksan kuukauden aikana varmaan enemmän kuin edellisen kahdeksan vuoden aikana.

Vierailija
53/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut nukkua tarpeeksi. Aina jatkuva stressi. Ruokailu pelkkää eineskuraa kiireessä. Ei jäänyt vapaa aikaa. Ei aikaa hoitaa myöskään asioita. Kaikki mielekäs jäi ja pelkkä oravanpyörä ja väsymys tuli tilalle. Työ oli tosiaan sellainen että työpäivät saattoi venyä jopa 15t pitkiksi. Ei tollasta enää ikinä.

Vierailija
54/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa meni eväisiin, työmatkoihin ja siisteihin työvaatteisiin niin, että hyöty muuhun elämään jäi olemattomaksi.

Vierailija
55/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin työpaikka kiusatuksi ja pitkälle sairaslomalle. Kai tästä vielä mennään pian kokeilemaan uusiksi. 

Vierailija
56/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa meni eväisiin, työmatkoihin ja siisteihin työvaatteisiin niin, että hyöty muuhun elämään jäi olemattomaksi.

Niin, kun ei ole töissä, on aikaa ja vapautta muttei rahaa.

Kun olisi töitä ja rahaa, ei ole mahdollista käyttää rahaa mihin haluaa eikä aikaa.

Vierailija
57/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti parempaan suuntaan, henkisesti huonompaan suuntaan. Vihaan työtäni niin paljon, että toivon joka aamu töihin kävellessäni jääväni vaikka auton alle, jotta ei tarvitsisi kyseiseen paikkaan mennä.

Vierailija
58/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain laskut maksettua ja parempaa ruokaa pöytään. 

Minun laskut maksaa Kela ja kyllä tt:lla ruokaa saa. 

Vierailija
59/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jo 3 burn outtia takana ja taas typeryyksissäni tein samalle omalle alalle vakituisen kokoaikaisen työsopimuksen. Olin tässä välillä eri alalla vuoden mutta ei se tuntunut hyvältä. Odotan kauhulla kauanko romahdukseen tällä kertaa kuluu aikaa. Pakko painaa, kun omakotitalon ylläpito on kallista. Olen kuitenkin sitä mieltä, että enemmän rahaa takaa paremman elämän laadun, jos vain pää kestää tehdä töitä ja niitä ylitöitä, joita jatkuvasti työnnetään tehtäväksi. m39

Juu juu. Olet nainen. 

Vierailija
60/64 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kun ei ole töissä, on aikaa ja vapautta muttei rahaa.

Kun olisi töitä ja rahaa, ei ole mahdollista käyttää rahaa mihin haluaa eikä aikaa.

Elämän tosiasioita ja valintoja.