Koulusta tehtiin lasu koska en tarjoa lämmintä ruokaa lapselle kotona!?
Minulla ei ole varaa tehdä lämmintä ruokaa kotona lapselle, lapsi syö koulussa kunnolla ja kotona saa sitten leipää, puuroa ja hedelmiä. Onko tässä muka jotain ongelmaa?!
Kommentit (257)
Kylmää puuroa?
Ja jos se ruuan lämpötila on ongelma, niin lämmitä vaikka ne leivät välillä. En kyllä ymmärrä, miksi ruuan pitäisi välttämättä olla lämmintä.
Sitten haetaan apua ruuan ostoon. Lapset tarvitsevat lämpimän ruuan myös kotona. Kouluruoka yhdeltätoista ei riitä.
On lasun paikka jos ei ole varaa ruokkia lasta muulla kuin iltapalalla. Kyllä kasvava lapsi tarvitsee ihan ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä sun lapsi syö viikonloppuisin ja lomalla?
Leipää, puuroa, hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saatte sossusta apua elämänhallintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei trolli, halvemmalla saat lapsen ruokittua lämpimällä ruoalla kuin leivällä ja hedelmillä.
Tämmöset trolli pellet ei toivottavasti saa lapsia.
9v saakka ilmeisesti pitäisi olla toinen ruoka kotona iltapäivällä. Jos kasvava lapsi. 80-luvulla mulle aina paistettiin valmis saarioisten makaronilaatikko tai maksalaatikko, muuta ei oikein ollut, paitsi välipaloja. Joskus ehkä perunaa tms. Esiteini tarvitsee myös ruokaisia välipaloja ja pojat kai ruokaa ihan. Sun pitää ehkä ottaa se lapsilisästä, toiselta lapsen vanhemmalta tai isovanhempi. Ellei muu sukulainen. Vaikea sanoa mitä tehdä.
Halvemmaksi tosiaan tulee tehdä ihan oikeaa ruokaa eikä syöttää leipää ja hedelmiä kauheita määriä. Esim makaronilaatikko ja erilaiset keitot on edullisia ja voi tehdä ison satsin kerralla niin riittää useammallekin päivälle.
Kun se leipä ei ole mitään halpaa, niin miksi siihen käytät rahaa? Samalla hinnalla saat makaroonia ja siihen lisuketta ja siitä riittää pidempään.
Puuro on lämmintä ja leivät voi lämmittää, ei pitäis olla ongelmaa?
Minä ainakin olen itse syömättä vaikka mutta lapselle aina lämmintä ruokaa pitää olla, onpa ihmeellistä että on ihmisiä joille tämä ei ole itsestään selvää
Tästä herää kysymys, että mitä ap sitten itse syö? Jos käy töissä, niin ruokaan on rahaa. Jos ei käy töissä ja on kaikki päivät kotona, millä ap itse elää? Jos tekee itselle lämmintä ruokaa, niin eikö sitä voi tehdä niin paljon että riittää lapsellekin? Edelleen halvemmaksi vaikka se makaronilaatikko tulee kuin syödä pussitolkulla leipää ja hedelmiä. Kuulostaa siltä, että ongelma ei ole raha vaan laiskuus tai jaksamattomuus, jolloin lastensuojelu on ihan oikea osoite teille. Ehkä saatte apua elämänhallintaan.
Edelleen ei se haittaa, jos joskus syödään vain leipää (kun siinä on päällisiä ja muutakin sen kyljessä), mutta se on enemmän poikkeus kuin sääntö.
Meillä ei syödä leipää ollenkaan, se on suhteettoman kallista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saatte sossusta apua elämänhallintaan.
Alkavat juoksemaan perässä kaupassa, hahahhaaa
Esim. Norjassa ihmiset eivät yleensä syö kuin yhden lämpimän aterian päivässä (päivällisen). Lounaaksi norjalaiset syövät yleensä vain leipää.
Suomalaisilla kriteereillä suurin osa norjalaislapsista tulisi siis ottaa huostaan. Ihanan kallista ottaen huomioon, että huostaanotto maksaa helposti satoja euroja per vuorokausi.
Ihan perustavaalaatua oleva kysymys kuuluu - miksi olet tehnyt lapsen, jos sinulla ei ole varaa sitä elättää KUNNOLLA.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Norjassa ihmiset eivät yleensä syö kuin yhden lämpimän aterian päivässä (päivällisen). Lounaaksi norjalaiset syövät yleensä vain leipää.
Suomalaisilla kriteereillä suurin osa norjalaislapsista tulisi siis ottaa huostaan. Ihanan kallista ottaen huomioon, että huostaanotto maksaa helposti satoja euroja per vuorokausi.
No kyllä ne sentään vapaapäivinä saa varmasti ruokaa sentään. Surettaa jo lasten kesäloma valmiiksi, pelkää leipää koko kesä...