Olen nyt hallituksen leikkausten takia joutunut muuttamaan Helsingistä maalle ja kaikki ystävyyssuhteeni katkesivat
Lähin kauppa, joka on kallis K-market, sijaitsee 5 km päässä. Lähimmälle linja-autopysäkille on 2 km, mutta sillä ei niin väliä, sillä minulla ei ole varaa matkustaa. Lähin ns leipäjono olisi 50 km päässä. Autoa tai ajokorttia minulla ei tietenkään ole, polkupyörä voi hajota milloin tahansa, korjaamiseen ei olisi varaa.
Kommentit (53)
Älä välitä sinunkin vanhaan asuntoosi on asutettu joku ulkkari, jonka vuokran maksaa kela. Päättäjät ilmeisesti testaa kansan sietokykyä. Ja EU katsoo miten suomalaispäättäjät ovat valmiit hyppäämään heidän tahtiinsa.
Viskaat viljaa pihalle, pottua ojaan, pari kanaa kotkottelemaan, kurkkuja tomaatteja chilejä. Maalla kun asuu niin itse voi elättää itsensä. Kaupungit ja kela on varattu sapujille.
Hyvä, kyllä tukia saisi leikata vielä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hinku sinne Helsinkiin on kaikkien pakkaantua? Suomessa on vaikka kuinka monta mukavaa pikkupaikkakuntaa, jossa on kaupat, koulut, terveyskeskukset ja bussipysäkit ihan pienellä alueella...
Onko Hesoiss asuminen nykyäänkin vielä jotenkin erityisen hohdokasta olevinaan?! Ehkä joskus noin sata vuotta sitten on ollut.
Kuka haluaa elää paikassa, jossa arki on kaupassa ja terveyskeskuksessa käyntiä? Itse ainakin haluan käydä ravintoloissa töiden jälkeen ja viikonloppuisin baletissa, teatterissa, taidenäyttelyissä yms. riennoissa.
ihan omien valintojen vuoksi asut maalla, et hallituksen vuoksi. hallitus ei ole yhtäkuin sinä ja sinun valinnat.
Vierailija kirjoitti:
Jos on hyödytön ihminen, josta siis ei ole hyötyä yhteiskunnalle millään tavoin, voi hyvin asua syrjemmälle seudulla, ettei häiritse kunnollisten, tuottavaa työtä tekevien ihmisten arkea.
Mitä tuottavaa työtä sinä teet? Aika paljon nykyään tehdään työtä mikä ei tuota mitään, esim. suurin osa toimistotöistä, ne ei vaan yksinkertaisesti tuota mitään. Ihme että niistäkin maksetaan.
Maksammeko muut edelleen ilmaisen asumisesi? Etkä edes ole kiitollinen, että saat asua ilmaiseksi maalla? Aika moni siellä maalla maksaa itse oman asumisen, myös veroina sinuna asumisesi ilmaiseksi.
Miksi ne ystävyyssuhteet olisi katkenneet? On sulla varmaan känny ja nettiyhteys kun tännekin kirjoittelet. Ihan huuhaa tämä narina.
hallituksen vika kun sinulla ei ole maksettua asuntoa helsingin keskustassa ja oikeita ystäviä? äänestän persuja sunlaisten vuoksi.
Onhan se ihmisoikeus asua muiden kustannuksella Hesan keskustassa.
Huonot ystävät sulla, jos eivät pidä yhteyttä enää. Kannattaa hankkia uusia parempia. En sanoisi ystäväkseni ihmistä, joka unohtaa minut, jollen asu kulman takana.
Toisekseen maalla on niin paljon mukavampaa asua. Itse olen ihan vapaaehtoisesti muuttanut pois pk-seudulta. Stadissa on kusiset kadut ja liikaa häröjä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä paikan valitsit, mutta ilmeisesti muutenkin teet elämässäsi jatkuvasti huonoja valintoja.
Ihmetyttää miksi et muuttanut johonkin pikkukaupunkiin, jossa on halpoja asuntoja tarjolla ja kävelymatka kaikkiin palveluihin.
Samaa mietin, miksi ei valitse pikkukaupunkia, jossa kaupat ja palvelut saatavilla lyhyen kävelymatkan päästä. Ehkä Ap vain provoili, vai onko oikeasti noin tyhmiä ihmisiä?
Minusta on tylsää, jos ainoa vaihtoehto on se kylän marketti tai Prisma. Pääkaupungissa kun liikkuu eri kaupunginosissa muista syistä niin on kiva käydä välillä eri kaupassa. Inhoan myös sitä kun kassat rupeaa tunnistamaan omaa naamaa ja muutenkaan ei pysy anonyymina ja saa olla rauhassa pienessä kaupungissa.
Kyllä yleensä on sekä K-market että S-market ja usein vielä Lidl jos ei nyt ihan parin tuhannen asukkaan paikkakunnasta ole kyse. Mitä muuten niin noloja ostoksia ruokakaupasta teet, että sen takia haluat lähteä jonnekin kauemmaksi ruokaostoksille, että tutumpi kassa ei näe ?
Ei kyllä ole maalla asuminen halpaa. Varsinkin elintarvikkeet ja päivittäistavarat ovat maalaiskaupssa sikakalliita verrattuna Tsadin hintoihin.