Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nyt hallituksen leikkausten takia joutunut muuttamaan Helsingistä maalle ja kaikki ystävyyssuhteeni katkesivat

Vierailija
17.08.2024 |

Lähin kauppa, joka on kallis K-market, sijaitsee 5 km päässä. Lähimmälle linja-autopysäkille on 2 km, mutta sillä ei niin väliä, sillä minulla ei ole varaa matkustaa. Lähin ns leipäjono olisi 50 km päässä. Autoa tai ajokorttia minulla ei tietenkään ole, polkupyörä voi hajota milloin tahansa, korjaamiseen ei olisi varaa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen pakkoeristäminen ajaa ihminen terveydellisiin ongelmiin. Puhumattakaan siitä että Alzheimer varhaisessa iässä on todennäköinen. Se maksaa yhteiskunnalle todella paljon.

Vierailija
2/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä paikan valitsit, mutta ilmeisesti muutenkin teet elämässäsi jatkuvasti huonoja valintoja.

Ihmetyttää miksi et muuttanut johonkin pikkukaupunkiin, jossa on halpoja asuntoja tarjolla ja kävelymatka kaikkiin palveluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta asuin pk-seudulla ja suunta siellä kiihtyi vauhdilla alaspäin vihoviimein 2015 alkaen. Muutin maaseudulle, 6km kauppaan ja bussille. Minulla on auto ja työpaikka. En todellakaan kaipaa pk-seudulle takaisin. Se alue tuhoutuu kovaa vauhtia, eikä mitään ole tehtävissä. Totuus. 

Vierailija
4/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minua ei ole pakotettu muuttamaan?

Onneksi ei ole pakotettu kun työpaikka on Helsingissä.

Vierailija
5/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi, en maksa sinun elättämistä. 

Vierailija
6/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aloitus on provo, niin vastaan kuitenkin: Teki hallitus millaisia päätöksiä tahansa, niin ihminen saa kuitenkin käyttää järkeä ja etsiä edullisemman asunnon paikasta, jossa bussipysäkki on melko lähellä. Samoin kauppa.

Tsemppiä kirjailijanuralle!

Vierailija
7/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maalla on mukavaa, aina voit etsiä uusia ystäviä ja  vaihtelu virkistää.

Vierailija
8/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla sentään oli ystäviä, mulla ei ole niitä koskaan ollut vaikka olen ns tavallinen työssäkäyvä perheenisä.

M44

Vierailija
9/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene paikalliseen karaokebaariin tsekkaamaan adoniksia.

Vierailija
10/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä paikan valitsit, mutta ilmeisesti muutenkin teet elämässäsi jatkuvasti huonoja valintoja.

Ihmetyttää miksi et muuttanut johonkin pikkukaupunkiin, jossa on halpoja asuntoja tarjolla ja kävelymatka kaikkiin palveluihin.

Samaa mietin, miksi ei valitse pikkukaupunkia, jossa kaupat ja palvelut saatavilla lyhyen kävelymatkan päästä. Ehkä Ap vain provoili, vai onko oikeasti noin tyhmiä ihmisiä?

Vierailija
11/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Työttömän ei kuulu nauttia elämästä.

Vierailija
12/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö joku kunta sieltä jossa on joku iso marketti ja apteekki, pitääkö sinne muuttaa tai lähelle. Jos saa muuttoavustuksen tai muuttoapua. Vai voiko ne ruoat ja apteekit joskus tilata. Ihan korvessa varmaan vaikea asua ilman mitään tai muiden tukea, ehkä riitttävä perustulo auttaisi monia ja laadukkaiden kotien mahdollisuus maalla, kaupungissa tai kylillä. Se myös auttaisi yrittämiset alkuun. Olisi muuten kyllä kiva olla maalla hyvällä säällä. K-Market ei riitä kenellekään ja muillekin se voi olla ainoa tai toinen kauppa. Ihan kuin ihmisille tahallaan olisi se minivalikoima, kalleus ja teollinen mössö. -Harmi etteivät ystäväsi ole olleet tukemassa tai apuna. Sukulaiset, onko joku vielä elossa. Auttaako naapuri polkupyörän kanssa tai joku muu.

Vierailija
13/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua ei ole pakotettu muuttamaan?

Onneksi ei ole pakotettu kun työpaikka on Helsingissä.

Minulla oli työpaikka Helsingissä ja asunto Helsingissä, mutta minut haluttiin heti savustaa ulos työpaikalta ja muuttamaan pois Helsingistä, vaikka olin juuri muuttanut sinne työpaikkani perässä kun työpaikkani sijaitsee Helsingissä.

Vierailija
14/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka aloitus on provo, niin vastaan kuitenkin: Teki hallitus millaisia päätöksiä tahansa, niin ihminen saa kuitenkin käyttää järkeä ja etsiä edullisemman asunnon paikasta, jossa bussipysäkki on melko lähellä. Samoin kauppa.

Tsemppiä kirjailijanuralle!

Ei henkilö itse etsi itselleen asuntoa vaan jos tulee häätö niin se on otettava vastaan se mitä heti tarjotaan ja se mitä tarjotaan niin hallitus on jo sen etukäteen vuosia aikaisemmin katsonut ja päättänyt puolestasi mihin asuntoon tulet muuttamaan.

Vierailija
15/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta asuin pk-seudulla ja suunta siellä kiihtyi vauhdilla alaspäin vihoviimein 2015 alkaen. Muutin maaseudulle, 6km kauppaan ja bussille. Minulla on auto ja työpaikka. En todellakaan kaipaa pk-seudulle takaisin. Se alue tuhoutuu kovaa vauhtia, eikä mitään ole tehtävissä. Totuus. 

Asun Helsingin kantakaupungissa ja kulttuuri täällä on muuttunut radikaalisti negatiiviseen suuntaan. Kaikki ystäväni, jotka ovat perustaneet perheen, ovat muuttaneet pois pk-seudulta. Sinkkuna täällä pärjää, kun tarvitsee huolehtia vain itsestään.

Vierailija
16/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hinku sinne Helsinkiin on kaikkien pakkaantua? Suomessa on vaikka kuinka monta mukavaa pikkupaikkakuntaa, jossa on kaupat, koulut, terveyskeskukset ja bussipysäkit ihan pienellä alueella...

Onko Hesoiss asuminen nykyäänkin vielä jotenkin erityisen hohdokasta olevinaan?! Ehkä joskus noin sata vuotta sitten on ollut.

Vierailija
17/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne pikkukaupungit ole usein sen halvempia. Täällä vajaa 10t asukasta, vuokrat samoissa kuin lähimmässä 100t kaupungissa. Joku kämäinen neukkukuutio yksiö lähes 400. Minulla on halpa omakotitalo ja vaikka nyt olen työtön, halvempi tässä asua, kun on lapsiakin. Jostain kolmiosta pitäisi maksaa jo 700. Sillä rahalla saan jo lainan ja muut asumiskulut maksettua. Vuokran päälle kuitenkin tulisi vielä sähkö ja vesi. Saati että tuo alue on täynnä juoppoja ja ukrainalaisia. 

Vierailija
18/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hinku sinne Helsinkiin on kaikkien pakkaantua? Suomessa on vaikka kuinka monta mukavaa pikkupaikkakuntaa, jossa on kaupat, koulut, terveyskeskukset ja bussipysäkit ihan pienellä alueella...

Onko Hesoiss asuminen nykyäänkin vielä jotenkin erityisen hohdokasta olevinaan?! Ehkä joskus noin sata vuotta sitten on ollut.

Nämä tuntuu olevan ihan pihalla sen suhteen miten Helsingin ulkopuolella asutaan. Ei ole muuta paikkaa näköjään kuin Helsinki ja armoton periferia. Muuta ap vaikka Poriin tai Varkauteen tai vaikka Kouvolaan. Ei tarvitse asua kaukana palveluista.

Vierailija
19/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet itse noin valinnut, niin sinulla ei ole oikeutta valittaa muuta kuin peilikuvallesi.

Vierailija
20/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on tainnut olla joku peritty mökki jonne muuttanut koska en usko että olisi vuokrannut tuollaisesta paikasta asuntoa. Rataa pitkin pohjoiseen löytää asuntoja kävelymatkan päästä asemaa ja kaupat lähellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän