Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nyt hallituksen leikkausten takia joutunut muuttamaan Helsingistä maalle ja kaikki ystävyyssuhteeni katkesivat

Vierailija
17.08.2024 |

Lähin kauppa, joka on kallis K-market, sijaitsee 5 km päässä. Lähimmälle linja-autopysäkille on 2 km, mutta sillä ei niin väliä, sillä minulla ei ole varaa matkustaa. Lähin ns leipäjono olisi 50 km päässä. Autoa tai ajokorttia minulla ei tietenkään ole, polkupyörä voi hajota milloin tahansa, korjaamiseen ei olisi varaa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Työttömän ei kuulu nauttia elämästä.

Kuulostaa hyvältä minusta.

Vierailija
22/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne pikkukaupungit ole usein sen halvempia. Täällä vajaa 10t asukasta, vuokrat samoissa kuin lähimmässä 100t kaupungissa. Joku kämäinen neukkukuutio yksiö lähes 400. Minulla on halpa omakotitalo ja vaikka nyt olen työtön, halvempi tässä asua, kun on lapsiakin. Jostain kolmiosta pitäisi maksaa jo 700. Sillä rahalla saan jo lainan ja muut asumiskulut maksettua. Vuokran päälle kuitenkin tulisi vielä sähkö ja vesi. Saati että tuo alue on täynnä juoppoja ja ukrainalaisia. 

Tsadiin verrattuna tuo on halpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne pikkukaupungit ole usein sen halvempia. Täällä vajaa 10t asukasta, vuokrat samoissa kuin lähimmässä 100t kaupungissa. Joku kämäinen neukkukuutio yksiö lähes 400. Minulla on halpa omakotitalo ja vaikka nyt olen työtön, halvempi tässä asua, kun on lapsiakin. Jostain kolmiosta pitäisi maksaa jo 700. Sillä rahalla saan jo lainan ja muut asumiskulut maksettua. Vuokran päälle kuitenkin tulisi vielä sähkö ja vesi. Saati että tuo alue on täynnä juoppoja ja ukrainalaisia. 

Asun maalla rivitalokaksiossa vuokralla, vuokra on 400 e/kk+vesi. Naapurit ovat tässä 30 vuotta asuneita mummoja tai melkein vastamuuttaneita pikkulapsiperheitä. Pikavuoropysäkille on 400 m, sieltä pääsee lähikaupunkiin kerran tunnissa alle 20 minuutissa. Lähikaupat on 200 - 500 m säteellä, samoin kirjasto ja koulu, huoltoasema, urheilukenttä, kahvila ja rautakauppa, frisbeegolfrata ja mitä näitä nyt on. Asun 60 neliössä, tilaa on aika lailla ruhtinaallisesti entiseen verrattuna. Ja kun haluan aivan välttämättömään oopperaan tai käymään eduskuntatalossa, olen siellä tunnissa. Siis jopa nopeammin kuin Espoon perukoilta.

Vierailija
24/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luettelet kalliiden kerrostaloasuntojen hintoja, kun itsekin sanot, että omakotitalossa sinunkin on halvempi asua.

Kyllä tasan täällä maalla pikkupaikkakunnalla on halvempi asua kuin Helsingissä tai edes pääkaupunkiseudulla. Asuminen on halvempaa, ruokakaupoissa ei ole Helsinki-lisää, palvelut ovat halvempia, harrastukset ovat halvempia, jne. Lisäksi vaatimukset ovat pienempiä. Sinut luetaan maalla ihan kunnon ihmiseksi, vaikka et ole pukeutunut merkkivaatteisiin etkä ajele katumaasturilla. Koulussa kaikilla lapsilla on prismavaatteet, joten lasten vaatettaminen on halpaa eikä kukaan tule vaatteiden vuoksi kiusatuksi, kun kaikilla on samaa.

Jos kokee elämän maalla ankeaksi, niin täältä käy helposti junalla vaikka viikoittain Helsingin riennoissa. Matka ei maksa kuin kympin, kun ostaa ajoissa.

Vierailija
25/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla pikkupaikkakunnilla on enemmän vaihtoehtoja asumisen suhteen.

Vierailija
26/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuohon meidän lähitaajamaan muuttaisi autottomana, niin halpaa olisi. Kaupat, apteekki, kirjasto ovat kaikki samassa ryppäässä asunnosta riippuen 200 m - 2 km päässä. Isompaan keskustaan pääsee bussilla tai junalla vähintään tunnin välein, päivällä hieman useamminkin. Bussipysäkit ovat lähellä.

Täältä ei noin hankalaa sijaintia löytyisi kuin ap:llä.

Vierailija
27/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkausten takia kaveri joutui kadulle asumaan. Kaveri sai veronpalautuksia 200 euroa ja siltä vähennettiin 3 kk toimeentulotuet. Se kaveri kävi kuulemma varastamassa kaljaa kaupasta tänään koska vi tuttaa niin paljon. Veikkaan että se puukottaa jotain pian niin saa sen jälkeen valtion asunnon

Vierailija
28/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luettelet kalliiden kerrostaloasuntojen hintoja, kun itsekin sanot, että omakotitalossa sinunkin on halvempi asua.

Kyllä tasan täällä maalla pikkupaikkakunnalla on halvempi asua kuin Helsingissä tai edes pääkaupunkiseudulla. Asuminen on halvempaa, ruokakaupoissa ei ole Helsinki-lisää, palvelut ovat halvempia, harrastukset ovat halvempia, jne. Lisäksi vaatimukset ovat pienempiä. Sinu

Tottakai otan vertailuun vuokra-asunnot, kun harvoin työttömällä on varaa ostaa omaa. Itsekin tämän ostin kun töissä olin, onneksi tosiaan on edullinen. Ja kyllä minusta lähes 400 on kallis jostain pienestä neukkukuutiosta. Täällä ei ole muita palveluita kuin 2 kauppaa ja pari baaria. Ei pankkia, ei kelaa tms. Kirjasto sentään ja yläkoulu. Vantaalla halvin yksiö näköjään 535, varmaan löytyy myös halvempia, nyt katsoin vain vuokraoven. Ehkä täälläkin on halvempia, mutta kaikki mitä itse olen nähnyt, on vähintään 350. Asumistuen kanssa se erotus ei ole noin suuri. 

Vierailija
29/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä,  tämä ruikutus on jo kuvottavaa. Emme me suuret ikäluokat ulisseet, kun maaltamuutto toimeen pantiin. Osa lähti Ruotsiin ja osa Helsinkiin, tai mihin tie vei. 

Pakko sopeutua, mikä mihinkin ja asuntona pieni alivuoralaisluukku. Pienellä palkalla kauppaan, sairaalaan ja siivoamaan. 

Maalta tulleelle puotipuksulle kaupassa opetettiin ettei saa puhua murretta. Ruotsinkielinen daami loukkaantuu verisesti jos maalaistollo myy hänelle leetan ja daami tahtoo bullens langdin ;D

Vierailija
30/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajaa, mutta ne työt ei vieläkään maistu. Eli miten paha tuo nyt sitten voi olla...

Vierailija
31/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat vaihtoehdot siis Helsinki ja maaseutu jossain taajama-alueen ulkopuolella? Kyllä siihen väliin  mahtuisi lukuisia pikkukaupunkeja, -kuntia ja kyliä taajama-alueen sisällä, joissa palveluita olisi vielä tarjolla. Lisäksi edullista asumista.

Vierailija
32/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta asuin pk-seudulla ja suunta siellä kiihtyi vauhdilla alaspäin vihoviimein 2015 alkaen. Muutin maaseudulle, 6km kauppaan ja bussille. Minulla on auto ja työpaikka. En todellakaan kaipaa pk-seudulle takaisin. Se alue tuhoutuu kovaa vauhtia, eikä mitään ole tehtävissä. Totuus. 

Asun Helsingin kantakaupungissa ja kulttuuri täällä on muuttunut radikaalisti negatiiviseen suuntaan. Kaikki ystäväni, jotka ovat perustaneet perheen, ovat muuttaneet pois pk-seudulta. Sinkkuna täällä pärjää, kun tarvitsee huolehtia vain itsestään.

Ymmärrän, olet aivan oikeassa. Itsekin elin Helsingissä sinkkuna. Todella ahdistavaa, kun työmatkoilla tuli raitiovaunuissa narkomaanit huitomaan ja ulkomaalaisesta taustasta peräisin olevat miehet saattoivat avoimesti udella kaikenlaista ja lähteä seuraamaan. En voi ymmärtää miten jotkut perheet viihtyvät Helsingissä asuen. Asuin kuitenkin itse laadukkaalla asuinalueella Töölössä. Joukkoon mahtuu niin paljon ongelmaisia ihmisiä nykyään. Rikollisuus, jengit kasvaneet kovaa tahtia. 

On erittäin viisasta muuttaa kauemmas pk-seudun kuplasta, joka on turmiollinen ja tulee tuhoutumaan entisestään. Ghettomaisuus on jo nähtävissä kun osaa katsoa. 

Vierailija
33/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta asuin pk-seudulla ja suunta siellä kiihtyi vauhdilla alaspäin vihoviimein 2015 alkaen. Muutin maaseudulle, 6km kauppaan ja bussille. Minulla on auto ja työpaikka. En todellakaan kaipaa pk-seudulle takaisin. Se alue tuhoutuu kovaa vauhtia, eikä mitään ole tehtävissä. Totuus. 

Ihan kivaa täällä on kyllä edelleen.

Vierailija
34/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsadiin verrattuna tuo on halpaa.

Itse muutin pienehköstä kaupungista Helsinkiin edulliseen osaan ja pk-seudulla on aivan huomattavasti helpompi elää ilman autoa. Myöskin palveluja ja harrastuksia on niin paljon laajemmin, että niissäkin voi parhaat valitsemalla säästää. 

Vierailija
35/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä paikan valitsit, mutta ilmeisesti muutenkin teet elämässäsi jatkuvasti huonoja valintoja.

Ihmetyttää miksi et muuttanut johonkin pikkukaupunkiin, jossa on halpoja asuntoja tarjolla ja kävelymatka kaikkiin palveluihin.

No provohan tämä on. 

Vierailija
36/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Työttömän ei kuulu nauttia elämästä.

Mistäs moisen hassun ajatuksen olet keksinyt?

Vierailija
38/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea hallitus on ehtinyt ap:ltä leikata?

Vierailija
39/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä paikan valitsit, mutta ilmeisesti muutenkin teet elämässäsi jatkuvasti huonoja valintoja.

Ihmetyttää miksi et muuttanut johonkin pikkukaupunkiin, jossa on halpoja asuntoja tarjolla ja kävelymatka kaikkiin palveluihin.

Samaa mietin, miksi ei valitse pikkukaupunkia, jossa kaupat ja palvelut saatavilla lyhyen kävelymatkan päästä. Ehkä Ap vain provoili, vai onko oikeasti noin tyhmiä ihmisiä?

Minusta on tylsää, jos ainoa vaihtoehto on se kylän marketti tai Prisma. Pääkaupungissa kun liikkuu eri kaupunginosissa muista syistä niin on kiva  käydä välillä eri kaupassa. Inhoan myös sitä kun kassat  rupeaa tunnistamaan omaa naamaa ja muutenkaan ei pysy anonyymina ja saa olla rauhassa pienessä kaupungissa.

Vierailija
40/53 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tulossa ensi kesänä suomeen pitkän ulkomailla oleskelun jälkeen niin mitä paikkaa suosittelette joka olisi kohtuu hintainen? Ja tietty jos olisi lyhyt matka palveluiden ääreen ja naisiakin olisi kylillä? T 60 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä