Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako taaperolle ottaa vesirokkorokotus?

Vierailija
07.02.2007 |

Tämän päivän hesarissa sitä kovasti suositeltiin. Tai siis yksi tutkija/lääkäri suositteli.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseni sai rokotuksen, se tuli norm. rokoteohjelman mukana siellä missä silloin asuimme.



Nyt kuitenkin ajattelin, että koska olen mitä luultavimmin kotona seur. 2,5 vuotta, en sinä aikana ota rokotusta kahdelle seuraavalleni. Jos sen aikana eivät ole sairastaneet, otan rokotuksen.



Rokotus on ainakin minun mielestäni aika hintava ja koska olen kotosalla lasten kanssa, on minulla helppo hoitaa potilaat. Äkkiäkös sen sitten ottaa jos tarvii! :)

Vierailija
2/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos murrosikä alkaa lähestyä eikä tautia kuulu niin varmaan sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin turha! lääkefirmat keksii kyllä kaikkea " tarpeellista" .... potenssi-, kolesteroli- ja sydänlääkkeet kaikille! muuten ei kestä hengissä... ja Tamiflua päälle...



Älkää antako narrata itseänne!

Vierailija
4/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun työhön paluuta kerkeä sairastaa sitä. Tuleepahan ainakin sitten lievempänä jos ei siitä muuta hyötyä ole.

Vierailija
5/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se rokote muuten maksaa? Meidän ainokainen on tällä hetkellä vesirokossa ja mulle tulee palkanmenetystä n. 30¿ kun hoidan lapsen kotona palkattomalla vapaalla. Luulen että meidän perheelle tulee halvemmaksi sairastaa tauti kuin mitä tulis jos oltais otettu se rokote. Enkä missään nimessä sano että en rahan takia sitä rokotetta ottanut, siihen oli ihan muut syyt.

Vierailija
6/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on esim. 3 lasta ja kaikki sairastavat sen tyypilliseen tapaan peräkkäin, voi kotona joutuukin olemaan 6 viikkoa ja sitä ei monen työpaikassa pysty tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärit tuputtaa!

Siitä vesirokosta selviää kyllä ilman rokotustakin! ennemminkin suosittelen että viet lapset kylään jonnekkin missä on vesirokkoa! siinä on rokotus sit hoidettu kun pitää taudin pois. Pikku lapsilla se menee liki huomaamatta ohi!

Vierailija
8/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä turhempaakin kuin vesirokkorokote. Itse otin rokotteen ennenkuin aloimme yrittämään ensimmäistä lastamme, minulla ei ole vesirokkoa ollut lapsena. Yhdellä kaverilla se oli yläasteella ja jäljet näkyvät vieläkin selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat äidit on menossa ensi syksynä töihin ja lapset päiväkotiin. Saa nähä miten pitkään joutuvat olemaan ens talvena töistä poissa vesirokon takia, jos eivät rokotetta ota.

Vierailija
10/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni jäi pysyvät arvet vesirokosta kun sairastin sen 2-vuotiaana. Ehdottomasti rokotutan omani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovakohan he kaikki aikuisia?

Vierailija
12/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävä tauti. Rakkuloita oli aivan hirveästi ja lapsella olo oli todella tuskainen. Joka kerta pissatessa pääsi itku, kun alapää oli täynnä rakkuloita, jotka sitten kirvelivät. Toiselle otan rokotteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi kyllä vesirokkoa verrata näihin muihin rokotuksella torjuttaviin...!



Ei ole vesirokko ihan samaa sarjaa kuin tuhkarokko tai polio...

Pieni arpi vesirokosta on aika mitätön vaikkapa polion seurauksiin nähden!



Eli olen siis rokotuttanut nämä normaalirokotukset lapsilleni! mutta en vesirokkoa! tosi vesirokot on jo pidetty, eikä muuten jäänyt arpia

Vierailija
14/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoonkin, että tuhkarokko on pahempi, kyllä vesirokkokin voi olla tosi kenkku tauti. Ja mieluummin olisin ottanut itse rokotteen kuin arvet (joista osa on nätisti kasvoissa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Vihurirokko on lapsille vaaraton, mutta sikiölle vaarallinen jos äiti sen odotuksen aikana sairastaa. Aivan kuten vesirokkokin. Miksi siis toista vastaan rokotetaan mutta toista ei?

Syy on se että vihurirokkorokote on halpa ja vesirokkorokote kallis.

Vierailija:


ei voi kyllä vesirokkoa verrata näihin muihin rokotuksella torjuttaviin...!

Vierailija
16/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just näiden tyhjäpäiden takia kaikki pöpöt ja bakteerit pystyy kehittymään hirmutaudeiksi! Lintulensu hyvänä esimerkkinä!



Turha antibiottiensyönti ja mitättömien tautien rokotus jalostaa vain näin taudinaiheuttajia.... muuta hyötyä niistä ei ole, paitsi tietty se että lasta ei ehkä itketä vesirokossa pissiessä...

Itse haluatte vain päästä helpommalla kun rokotutatte lapsen turhaan..



Vierailija
17/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalahoitoa vaativaa tapausta+ yksi kuolema vuodessa ei ole Suomen kokoisessa maassa vähän. Siksi ennen murrosikää minusta hyvä ottaa.

Vierailija
18/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

millähän noi ihmiset liikenteessä pitäs rokottaa kun siellä kuolee 300 vuodessa??

Vierailija
19/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


jotka ehdoin tahdoin käyvät tartuttamassa lapselleen rokon.

Jos sitten heidän lapsensa saakin sen kuolemaan loppuvan taudin, niin mites se suu silloin pannaan? Aina se kuitenkin jonkun kohdalle osuu.

Eikä se, että voi, meidän naperot sairasti sen lievänä, ole mikään varmistus että niin sairastaa muidenkin lapset.

Vierailija
20/29 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VArsinkin tytölle on paljon parempi sairastaa se tauti kuin ottaa rokotus, koska jos se tulee sitten aikuisiällä, se on paljon pahempi tauti. JA esim raskaana olevalle sekä äidille että lapselle vaarallinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi