Asumistuen leikkaukset vaikuttavat jo: ovatko vuokrat halventuneet?
Tarkoituksena oli ajaa ihmisiä halvempiin kämppiin. Ovatko vuokrat laskeneet?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnot jäävät tyhjilleen, koska kukaan ei vuokraa asuntoa tappiolla.
On tosi hölmö jos pitää asuntoa tyhjänä.
Moni pitää vuokra-asuntoa kakkosasuntona, jos esimerkiksi matkustaa Helsingistä. Silloin voi oleskella siellä muutaman päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki on edelleen olemassa, se pitää lakkauttaa kokonaan. Sitten väestö jakaantuu paremmin sinne minne kuuluvatkin. Maaseutukin pelastuu, tai ainakin on teoriassa joku mahis sille.
Maaseudun tekohengittäminen on yksinkertaisesti lopetettava. Mikä järki ajaa pienipalkkaiset ihmiset kaupungeista maaseudulle työttömiksi?
Näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki on edelleen olemassa, se pitää lakkauttaa kokonaan. Sitten väestö jakaantuu paremmin sinne minne kuuluvatkin. Maaseutukin pelastuu, tai ainakin on teoriassa joku mahis sille.
Maaseudun tekohengittäminen on yksinkertaisesti lopetettava. Mikä järki ajaa pienipalkkaiset ihmiset kaupungeista maaseudulle työttömiksi?
Kasvukeskuksiahan tässä tekohengitetään asumistuilla. On etätyöt, työpaikkoja syntyy kun asukkaat lisääntyy jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekohengitys kohdistuu Helsinkiin, Helsingissä asumistuki on suurempi kuin muualla maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tuokaan ei toiminut kuten hallitus valehteli! Aivan kuin jostain mystisesti olisi pitänyt ilmestyä vapaita edullisia kämppiä.
Maaseudulla on vaikka kuinka paljon vapaita edullisia asuntoja.
Toki maaseudulla on halpoja asuntoja, mutta maaseudulla asuakseen tarvitsee auton ja auton pitäminen maksaa. Kaupungeissa asuessa pärjää hyvin julkisen liikenteen varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin ottaa suuren kuin pienen tappion??
Airbnb tai vuokraus usealle henkilölle, jolloin vuokraa ei tarvitse laskea.
Luulen, että ihmiset tarvitsevat enemmän vuokratuloja nyt kun hinnat nousevat jatkuvasti. Erityisesti sähkönsiirtomaksut. Lumipalloefekti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaksi aivan eri asiaa. Siirrot maaseudulle ei liity asiaan mitenkään mutta joo nuo siirrot on lopetettava. Eikä työttömyydestäkään kuulu maksaa mitään, voi saada korkeintaan jotain perunoita kirkosta joita muut kirkossa käyvät tuovat vähemmän onnekkaille. Ennenkaikkea joutuisivat viljelemään itse oman ruokansa ja elämään sillä mitä pystyvät itse valmistamaan jos eivät parempaa keksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on.
Mikä järki on siinä että työtön asuu Helsingissä sosiaaliturvalla eläen.
Tiedän että oma entinen asuntoni, josta muutin ulkomaille, on edelleen saatavilla ja sen vuokraa ovat laskeneet ainakin 40e/kk siitä, mitä itse maksoin. Ehkä jo enemmänkin.
Hallituksen logiikalla ne edulliset asunnot vain ilmestyvät tuosta vaan niin kuin ne 100 000 uutta työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä... Edellisessä talossa jossa asuin oli useampi asunto tyhjillään viime vuonna monta kuukautta ja lopulta tarjosivat uusille asukkaille parin kuukauden ilmaiset vuokrat ja olemattomat vakuudet, että joku suostui sinne muuttamaan. Mutta vuokria ei voinut laskea :D oikein todelliset pisnesnerot taas asialla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tuokaan ei toiminut kuten hallitus valehteli! Aivan kuin jostain mystisesti olisi pitänyt ilmestyä vapaita edullisia kämppiä.
Maaseudulla on vaikka kuinka paljon vapaita edullisia asuntoja.
Toki maaseudulla on halpoja asuntoja, mutta maaseudulla asuakseen tarvitsee auton ja auton pitäminen maksaa. Kaupungeissa asuessa pärjää hyvin julkisen liikenteen varassa.
Totta. Kun vertaan kuluja tuttuihin niin tuo yhden ja normitapauksessa tosiaan kahden auton pitäminen maalla vs. Korkeampi asumisen hinta kaupungissa tasaa kulut aika tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosi hölmö jos pitää asuntoa tyhjänä.
Vuokrat voi laskea ainoastaan tilanteen kriisiytyessä.
Eli kun asunnot ovat olleet riittävän kauan tyhjänä. Jossain vaiheessa alkaa omistajaa vituttamaan, ja laskee vuokraa. Tosin voi mennä vuosia, kun jotkut on niin jääräpäitä. Osa myy mielummin asunnon pois, jolloin ehkä uusi omistaja laskee vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on.
Mikä järki on siinä että työtön asuu Helsingissä sosiaaliturvalla eläen.
No mikä järki siinä on että työtön muuttaa halvan kodin takia maalle eikä saa takuulla koskaan töitä? Lisäksi ei ole koulua lapsille, palveluja, kavereita. Älytön yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että oma entinen asuntoni, josta muutin ulkomaille, on edelleen saatavilla ja sen vuokraa ovat laskeneet ainakin 40e/kk siitä, mitä itse maksoin. Ehkä jo enemmänkin.
Tarkistin ja korjaan. Sitä kaupataan 60 e/kk halvemmalla kuin mitä itse maksoin, ja se on jo vähemmän kuin mitä itse maksoin kun muutin sinne 4-5v sitten.
Vuokrat tulevat nousemaan asumistuki leikkausten myötä, koska vuokra asunnon tarvitsijoita on yhtä paljon kuin ennenkin, mutta asuntoja joihin köyhän on mahdollista muuttaa, on entistä vähemmän. Nostaa halvempien asuntojen kysyntää ja lisääntynyt kysyntä nostaa vuokria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin ja korjaan. Sitä kaupataan 60 e/kk halvemmalla kuin mitä itse maksoin, ja se on jo vähemmän kuin mitä itse maksoin kun muutin sinne 4-5v sitten.
Vuokrakupla on puhjennut. Suomessa on kohta halpaa ostaa asuntoja, kun asuntosijoittajat tajuaa virheensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene tappiolle jos vuokraa yhtiövastikkeen ja mahdollisten muiden kulujen hinnalla.
Jos jättää tyhjilleen niin silloin tulee tappiota koska asunnosta pitää maksaa se vastike.
Niitä muita kuluja on lainan lyhennykset ja varautuminen tuleviin remontteihin. Ja niihin ne "tuoton" verot. En jaksa uskoa että hinnat laskisi.