Mitä ajattelisit, jos sinut "unohdettaisiin" kutsua joulupäivälliselle?
Vanhempani järjestävät edelleen joulut ja heidän luonaan vierailee esim. kauempana asuvia sukulaisia. Näihin tapahtumiin kutsutaan mun muut sisarukset perheineen, mutta hämmästyttävän usein minut "unohdetaan" kutsua.
Ja ei. En riitele, rettelöi tai juo alkoholia.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläisiä vanhempia on oikeasti ja paljon. Yksi lapsi on syntynyt huonoon tilanteeseen vanhemmille, tai yksi lapsi on tempperamentiltaan ja luonteeltaan hieman erilainen kuin muut, niin tätä lasta aletaan sorsia ja syrjiä vanhempien toimesta, jonka jälkeen sisarukset kopioivat perässä.
Olen itse sorsittu/syrjitty, koska satuin syntyä vanhemmilleni haastavaan elämäntilanteeseen. Tehtäväni on ollut olla kiltti ja näkymätön, sekä pärjätä omillani.
Olen laittanut välit poikki vanhempiini, minkä myötä olo on hieman helpottanut. Suosittelisin ap sinulle samaa, sillä sinua ei arvosteta.
Hei suosittelija,
Suosittelen miettimään vastuutasi. Ap:n tarina on sen verran sekavaa settiä, että henkilö saattaa täällä maniassa tai psykoosin alussa kehitellä tarinaa, joka ei pidä paikkansa. Mutta sitten tuo sinun neuvosi jää päähän pyörimään.
Mitä sekavaa tässä on? Minut jätetään kutsumatta sukulaistätien vierailuille ja joskus jopa joulupöytään. Itsekin toivon, että tämä ei pitäisi paikkaansa.
Ap
Et sitten ole jo soittanut, mihin kellonaikaa saa tulla syömään. Isäsi on tietty jo kuusta etsimässä ja äiti paistaa lanttulaatikoita pakkaseen. Lantut on just nostettu kasvimaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläisiä vanhempia on oikeasti ja paljon. Yksi lapsi on syntynyt huonoon tilanteeseen vanhemmille, tai yksi lapsi on tempperamentiltaan ja luonteeltaan hieman erilainen kuin muut, niin tätä lasta aletaan sorsia ja syrjiä vanhempien toimesta, jonka jälkeen sisarukset kopioivat perässä.
Olen itse sorsittu/syrjitty, koska satuin syntyä vanhemmilleni haastavaan elämäntilanteeseen. Tehtäväni on ollut olla kiltti ja näkymätön, sekä pärjätä omillani.
Olen laittanut välit poikki vanhempiini, minkä myötä olo on hieman helpottanut. Suosittelisin ap sinulle samaa, sillä sinua ei arvosteta.
Hei suosittelija,
Suosittelen miettimään vastuutasi. Ap:n tarina on sen verran sekavaa settiä, että henkilö saattaa täällä maniassa tai psykoosin alussa kehitellä tarinaa, joka ei pidä paikkansa. Mutta sitten tuo si
Ihme sekopää tuo ap. Äitinsä ei olisi saanut kutsua luokseen siskojaan kysymättä ap:ltä. Tämä olisi ehkä sitten ruokapöydässä laajasti kertoillut migreenistään joka todellakin on pahempi kuin kellään muulla ikinä. Väliäkö sillä, että Leena-täti juuri on toipumassa syöpähoihoistaan...
Olisin todella surullinen ja olisi niin ulkopuolinen olo, pahinta laatua sillä kai nyt voi ajatella olevansa oman perheen lähipiirissä
Millaiset välit ap: llä on sisaruksiin? Voisiko heidän kanssaan ottaa asiaa puheeksi? Eivätkö he ihmettele sitä tilannetta, että yksi puuttuu joukosta juhlapäivinä?
Vierailija kirjoitti:
Olisin todella surullinen ja olisi niin ulkopuolinen olo, pahinta laatua sillä kai nyt voi ajatella olevansa oman perheen lähipiirissä
Voi herra mun vereni! Sehän itse kirjoittaa että mielestään ehkä kerran jätetty joulupöytään kutsumatta. Äidin ja hänen sisarensa suhde ei mitenkään kuulu tuolle aloittajalle. Sisarusten välinen suhde on pitempi kuin äidin ja tyttären suhde. Ja hyvin erilainen.
"Minut jätetään kutsumatta sukulaistätien vierailuille ja joskus jopa joulupöytään. Itsekin toivon, että tämä ei pitäisi paikkaansa.
Ap"
Onko kuitenkin joskus muistettu kutsua? Ja oletteko kuinka usein tekemisissä toistenne kanssa? Saattaisin soittaa ennen joulua ja samalla kysellä milloinkas se joulu päivällinen on. Jos vanhempi välttelee aihetta, että en oikein tiedä vielä tms, jättäisin suosiolla väliin. Jos taas olisi että, juu se on aattona klo 17, tulethan sinäkin. Saattaisin mennä.
Meillä ei sentään jouluna tuollaista ole, mutta muulloin joskus. Kuulen joskus myöhemmin kuinka kaikki muut on yhdessä käynyt jossain jne. Mua ei edes kysytä. Ja minulla on ainoana lapsia. Joskus sitä toki käytettiin tekosyynä, että ei edes kysytty, kun jos sulla on lapset. Nyt ne on jo teinejä, ei tarvitse enää edes vahtia. Ja puolet ajasta ne on myös isänsä luona, joten voisi edes kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei suosittelija,
Suosittelen miettimään vastuutasi. Ap:n tarina on sen verran sekavaa settiä, että henkilö saattaa täällä maniassa tai psykoosin alussa kehitellä tarinaa, joka ei pidä paikkansa. Mutta sitten tuo sinun neuvosi jää päähän pyörimään.
Kaksisuuntaisuuteen taipuvaiset saattavat olla taipuvaisia diagnosoimaan muillakin saman mielialahäiriön, koska ovat "asiantuntijoita".
Ihanaa, saan viettää rauhallista joulua välittämättä muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herra mun vereni! Sehän itse kirjoittaa että mielestään ehkä kerran jätetty joulupöytään kutsumatta. Äidin ja hänen sisarensa suhde ei mitenkään kuulu tuolle aloittajalle. Sisarusten välinen suhde on pitempi kuin äidin ja tyttären suhde. Ja hyvin erilainen.
"Minut jätetään kutsumatta sukulaistätien vierailuille ja joskus jopa joulupöytään. Itsekin toivon, että tämä ei pitäisi paikkaansa.
Ap"
Kuuluuko se siis ap:n omille sisaruksille, jotka on kutsuttu paikalle?
Kysytkö nyt tosissasi tätä?
Ap