Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisyyden seuraukset näkyvät parisuhteessa.

Vierailija
16.08.2024 |

Mies ihmettelee sitä sun tätä minussa. Hänelle ei kelpaa vastaus et mulla ei vaa oo koskaan ollut tukiverkostoa ympärillä eikä kukaan oo opettanut mulle mitään. Kaiken olen yksin oppinut ja niin sanottuna luonut itseni uudestaan monta kerta. 

Olen taitava monissa asioissa mutta mitä tulee asioiden toteuttamiseen ja puhumiseen niin olen tosi huono. En osaa delegoida, en hahmota asioita. Mies ihmettelee et miten 30 vuotiaalla naisella ei ole ajokorttia, käynyt AMK loppuun jne jne

Mul tulee niin epäonnistunut olo. 

Miehellä taas iso tukiverkosto ja ollut aina turvassa. Hänen ympärillä on ollut aktiivisia ja välittäviä ihmisiä kenen kautta hän on myös toteuttanut ittensä. 

Olen välillä todella i tsetuhoinen ja masentunut. Lapsesta lähtien yrittänyt tätä pahaaoloa ja tyhjyyden tunteesta päästä eroon.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi ei ehkä tunnu yksinkertaiselta, mutta sitä se täss kohtaan on. Voit erota, jos olet siihen valmis ja antaa itsellesi mahdollisuuden alkaa voida paremmin. Tai sitten voit jäädä olemaan miehen kanssa ja kärsiä lisää, tilanne ei helpotu vaan pahenee.

Muita asioita ei tässä kohtaa kannata miettiä.

Vierailija
22/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt osui kyllä niin vahvasti erääseen tuntemaani henkilöön, että väittäisin sun nyt valehtelevan meille about 15%. 

Hassuja tällaiset kommentit. Ja ap:lle voi olla jopa pelottava. Ap:n kuvaama tilanne sopii varmasti satoihin ellei tuhansiin suomalaisiin ihmisiin. Turha kuvitella, että tiedät kenestä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt osui kyllä niin vahvasti erääseen tuntemaani henkilöön, että väittäisin sun nyt valehtelevan meille about 15%. 

Hassuja tällaiset kommentit. Ja ap:lle voi olla jopa pelottava. Ap:n kuvaama tilanne sopii varmasti satoihin ellei tuhansiin suomalaisiin ihmisiin. Turha kuvitella, että tiedät kenestä on kyse.

Todellakin asiaton tuo kommentti. Miksi ap valehtelisi? Vainoharhaista tuollainen. Ap, älä ota kuuleviin korviisi.

Vierailija
24/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se vaan äimistelee ja kauhistelee eikä löydy empatiakykyä? Kuullostaa kyllä ääliöltä

Vertailee sen omiin läheisiin minua. Oon jotenkin yksinkertainen ja sekasin. Muut näkee minussa ihan muuta.

Oon itkenyt koko päivän. En tiedä mihin menisin jos joudun eroo hänestä. 

Oletko sä AP? Sä olet siis nyt jo traumatisoitunut tässä suhteessa ja luulet, et voi elää ilman tätä miestä. Kannattaa hakea apua itselleen esim. aikuissosiaalityöstä, jos on arjen haasteita.

Vierailija
25/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua yhtään, miksi toisen ihmettelystä tulee epäonnistunut olo. Olen itsekin sellainen "ihmettelijä" ja olisin yllättynyt jos jollakin ei olisi vaikkapa ajokorttia. On varmasti sellaisia asioita joita sinäkin ihmettelet kyseisessä miehessä

Nyt et tainnut lukea aloitusta kokonaan tai sitten olet samanlainen tunnekylmä ihminen kuin ap:n kuvailema mies.

Vierailija
26/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten löydetään yhteisävel kun miehellä on niin paljon isompi ja turvallisempi ympäristö? Mulla ei ketään luottoihmisiä. 

Miehen turvaverkostosta pitäisi tulla osa myös sun turvaverkostoa. Aina se ei kuitenkaan niin mene. Kannustan vaihtamaan miestä. Jo yksin aloituksen perusteella ei kuulosta ollenkaan hyvältä mieheltä. 

Mitä ihmettä? AP ei kerro muuta miehestä kuin sen, että ihmettelee eikä osaa ymmärtää. Sulla kaikki ihan ok?

APeelle- Tiedät kyllä itsekin mitä yksityiskohtia tuohon liittyy. Jos 30v ikään mennessä sulla ei ole otetta ja ymmärrystä siitä miksi toimit mitenkin ja miksi ympäristö vastaa milläkin tavalla, niin sitten sulla on työmaata siinä. Toki jos miehesi oikein penää asiaa, niin ethän sinä ole hänelle velkaa mitään esseetä aiheesta(tämän yksinkertaisuuden takia vähän epäilen sua trolliksi. Ei pahalla 😘) . Tärkeää kuitenkin on, että ymmärrät itse.

Miksi tämä on teille sellainen keskustelun aihe et tekee mieli tänne siitä avautua? 

Vierailija
27/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten löydetään yhteisävel kun miehellä on niin paljon isompi ja turvallisempi ympäristö? Mulla ei ketään luottoihmisiä. 

Miehen turvaverkostosta pitäisi tulla osa myös sun turvaverkostoa. Aina se ei kuitenkaan niin mene. Kannustan vaihtamaan miestä. Jo yksin aloituksen perusteella ei kuulosta ollenkaan hyvältä mieheltä. 

Mitä ihmettä? AP ei kerro muuta miehestä kuin sen, että ihmettelee eikä osaa ymmärtää. Sulla kaikki ihan ok?

APeelle- Tiedät kyllä itsekin mitä yksityiskohtia tuohon liittyy. Jos 30v ikään mennessä sulla ei ole otetta ja ymmärrystä siitä miksi toimit mitenkin ja miksi ympäristö vastaa milläkin tavalla, niin sitten sulla on työmaata siinä. Toki jos miehesi oikein penää asiaa, niin ethän sinä ole hänelle velkaa mitään esseetä aiheesta(tämän yksinker

Katsoppas hyvä ihminen muitakin kommentteja ja tykkäyksiä.

Ap:lla on paha olla ja ihmiset yrittää häntä auttaa. 

Vierailija
28/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

APeelle- Tiedät kyllä itsekin mitä yksityiskohtia tuohon liittyy. Jos 30v ikään mennessä sulla ei ole otetta ja ymmärrystä siitä miksi toimit mitenkin ja miksi ympäristö vastaa milläkin tavalla, niin sitten sulla on työmaata siinä. Toki jos miehesi oikein penää asiaa, niin ethän sinä ole hänelle velkaa mitään esseetä aiheesta(tämän yksinker

Jos ap:n kuvailema mies vaikuttaa sinusta mahtavalta puolisolta niin ok. Rakastava puoliso ei käyttäydy noin. Ymmärrän, että saattaa olla vaikea ymmärtää miksi ihmiset kehottaa eroamaan tuollaisessa tilanteessa - jos ei ole itse kokenut elämässään tavallista, turvallista rakkautta, ei tiedä miltä se näyttää. Suomalaisilla on paljon traumaa ja tästä johtuen tunnekylmyyttä. Jos asia kiinnostaa, niin lue vaikka Juha Klaavun Lapsuuden kehityksellinen trauma.

Ymmärrätkö, että jonkun viestin väittäminen trollaukseksi voi olla satuttavaa kun on avannut omaa vaikeaa elämäntilannettaan? Kuka ihme kirjoittaisi huvikseen olevansa itsetuhoinen? Nyt sun kannattaa lukea oma viestisi uudestaan ja pyytää ap:lta anteeksi.

Vierailija
29/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

APeelle- Tiedät kyllä itsekin mitä yksityiskohtia tuohon liittyy. Jos 30v ikään mennessä sulla ei ole otetta ja ymmärrystä siitä miksi toimit mitenkin ja miksi ympäristö vastaa milläkin tavalla, niin sitten sulla on työmaata siinä. Toki jos miehesi oikein penää asiaa, niin ethän sinä ole hänell

Katsoppas hyvä ihminen muitakin kommentteja ja tykkäyksiä.

Ap:lla on paha olla ja ihmiset yrittää häntä auttaa

Kyllä minä sen ymmärrän, mutta en näe hyötyä lietsoa sellaista ajatusta mikä voi olla väärä. Vahinko. En todellakaan ymmärrä kommentoijien reaktiota kun tässä on niin vähän lähtötietoja. Jos vaihtoehtona on ymmärrys, tai draamaa ja pahaa oloa, niin kannattaako kovin nopeita johtopäätöksiä tehdä? 

Vierailija
30/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

APeelle- Tiedät kyllä itsekin mitä yksityiskohtia tuohon liittyy. Jos 30v ikään mennessä sulla ei ole otetta ja ymmärrystä siitä miksi toimit mitenkin ja miksi ympäristö vastaa milläkin tavalla, niin sitten sulla on työmaata siinä. Toki jos miehesi

Jos sinä et pysty vetämään ap:n viestistä mitä johtopäätöksiä, se ei tarkoita etteikö kukaan muu pystyisi. Aika helpostikin. Vaihtaisitko keskustelua, kiitos. 

Vierailija
31/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

APeelle- Tiedät kyllä itsekin mitä yksityiskohtia tuohon liittyy. Jos 30v ikään mennessä sulla ei ole otetta ja ymmärrystä siitä miksi toimit mitenkin ja miksi ympäristö vastaa milläkin tavalla, niin sitten sulla on työmaata siinä. Toki jos miehesi

Ja se anteeksipyyntö ap:lle?

Vierailija
32/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aplla on paha olla huonossa parisuhteessa. Huonossa suhteessa ei pidä pakolla kituuttaa kun yksin voi paremmin kuin huonon miehen kanssa. 

Vierailija
33/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pelasta sinua.

Vain sinä itse pelastat itsesi, missä tilanteessa oletkaan.

Vierailija
34/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se vaan äimistelee ja kauhistelee eikä löydy empatiakykyä? Kuullostaa kyllä ääliöltä

Vertailee sen omiin läheisiin minua. Oon jotenkin yksinkertainen ja sekasin. Muut näkee minussa ihan muuta.

Oon itkenyt koko päivän. En tiedä mihin menisin jos joudun eroo hänestä. 

Oletko sä AP? Sä olet siis nyt jo traumatisoitunut tässä suhteessa ja luulet, et voi elää ilman tätä miestä. Kannattaa hakea apua itselleen esim. aikuissosiaalityöstä, jos on arjen haasteita.

Traumatisoituneille on hyvin yleistä kokea syvää yksinäisyyttä ja toivottomuutta - silloin ero voi tuntua lähes kuolemalta. Vaikka sitä se ei tietysti ole. Hyvä, että sinulla ei ole kokemusta asiasta.

Vierailija
35/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian moni nainen sinnittelee kurjissa suhteissa joissa puoliso mitätöi, latistaa, tukahduttaa, haukkuu ja loppujen lopuksi pahimmillaan käyttää fyysistä väkivaltaa. Tuollaisessa valuu elämä hukkaan, menee mielenterveys ja kadottaa naiseutensa. Aina ei ole hyvä jäädä selvittelemään asioita ja tulla ylipuhutuksi ja taivutelluksi jäämään ja kestämään lisää. Lupaukset muutoksesta eivät useinkaan toteudu ja lähteminen vaikeutuu itsetunnon romuttuessa entisestään. Ero on usein paras ratkaisu, joskus se ainoa oikea ratkaisu. 

Vierailija
36/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee hermo näihin lainauksiin.. 

Vierailija
37/43 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian moni nainen sinnittelee kurjissa suhteissa joissa puoliso mitätöi, latistaa, tukahduttaa, haukkuu ja loppujen lopuksi pahimmillaan käyttää fyysistä väkivaltaa. Tuollaisessa valuu elämä hukkaan, menee mielenterveys ja kadottaa naiseutensa. Aina ei ole hyvä jäädä selvittelemään asioita ja tulla ylipuhutuksi ja taivutelluksi jäämään ja kestämään lisää. Lupaukset muutoksesta eivät useinkaan toteudu ja lähteminen vaikeutuu itsetunnon romuttuessa entisestään. Ero on usein paras ratkaisu, joskus se ainoa oikea ratkaisu. 

Vierailija
38/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko vaihtoon. Mistä se edes bongasi sinut, jos teillä ei ole mitään yhteistä? 

Eikös nää alistajat valikoi "uhrinsa" siten, että valitsevat jo valmiiksi rikkinäisen ja huonoitsetuntoisen, hukassa olevan ihmisen jota pääsee kyykyttämään ja rikkomaan lisää. 

Vierailija
39/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko vaihtoon. Mistä se edes bongasi sinut, jos teillä ei ole mitään yhteistä? 

Eikös nää alistajat valikoi "uhrinsa" siten, että valitsevat jo valmiiksi rikkinäisen ja huonoitsetuntoisen, hukassa olevan ihmisen jota pääsee kyykyttämään ja rikkomaan lisää. 

Eihän heidän mukaan kukaan hyväitsetuntoinen lähde. Tai jos erehtyvät, lähtevät toiseen suuntaan heti ensimmäisen kumman jutun jälkeen. Kyllä aika paljon on traumataustaisena saanut opiskella mitä terve rakkaus on ja miksi aikaisemmin lähti juurikin rikkinäisten mukaan.

Vierailija
40/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että yksinäisyys on syy siihen ettei ole ajokorttia ja koulutusta? Mitä mä just luin....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi